Nimilistojen suodattaminen?

webnovice

Sarakkeessa A ja B on kummassakin nimilista (sukunimi, etunimi) ja sarakkeeseen C pitäisi saada vain ne nimet, jotka esiintyvät kummassakin listassa. Miten onnistuu?

3

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makroton

      Yksinkertainen kaava ilman makroa.
      Huom! Kaava ei listaa nimiä C-sarakkeelle C1:sestä alkaen alaspäin järjestyksessä, vaan antaa A-sarakkeella olevan nimen kohdalle C-sarakkeeseen vastauksen, että nimi löytyy B-sarakkeelta
      C1=JOS(ONVIRHE(VASTINE(A1;B:B;0));"";A1) - kopioi kaava alaspäin niin pitkästi kuin tarvetta
      Jos on tarvetta saada nimet C-sarakkeelle peräkkäin, niin kopioi C nimet ja liitä ne määräten jonnekkin asetuksella "Arvot" ja lajittele ne siellä ja liitä sitten takaisin C-sarakkeelle alekkain.

      • webnovice

        Kiitos, kaavasi toimii teoriassa, mutta ei toimi minulla jostain syystä.

        Sarakkeiden A ja B nimilistat ovat eri lähteistä, vaikka ovat aivan samassa muodossa (sukunimi, etunimi).

        Jos kopioin sarakkeesta A sarakkeeseen B saman nimen, tai kirjoitan käsin nimen sarakkeeseen B,, kaavasi toimii. Nyt se ei kuitenkaan toimi - ikään kuin solut sisältäisivät jotain näkymätöntä informaatiota, jonka Excel tulkitsee erisisältöiseksi soluksi. Olen kohdasta "Muotoile solut" kaikki pois, mutta ei auta sekään.

        Onko kellään aavistustakaan, mistä voisi johtua?


    • taatusti solussa on ei tulostettav(i)a merkkejä...
      kokeile ekaksi vertailla soluja kaavoilla =PITUUS(C1) ja =PITUUS(D1)
      jos luku molemmissa sama niin identtinen teksti, jos poikkeaa niin ei tulostettavia merkkejä löytyy...

      kokeile funktiota =POISTA.VÄLIT(D1) ja testaa pituus uudelleen. Tämä yleensä auttaa... jos ei niin sitten

      laita koodinpätkä moduuliin ja kirjoita haluamaasi soluihin verrattavien 2 solujen osoitteet kaavaan tyyliin
      =Käännä(C1) ja =Käännä(D1)
      kaava listaa numerokoodina solujen tekstin ja vertaat sitten niitä keskenään ja toteat mikä, niissä on erona. Sen jälkeen vaan valikosta LISÄÄ/MERKKIlomakkeen alareunassa kohtaan Merkistö kirjoitat ko.eriävän luvun ja se korostetaan merkistössä...
      seuraavaksi sitten etsi korvaa jne...

      tai oikeestihan mun ois pitänyt tehdä universaalimakro tolle putsaukselle, mutta...



      Function Käännä(Solu As Range) As String
      For i = 1 To Len(Solu)
      Käännä = Käännä & " " & Asc(Mid(Solu, i, 1))
      Next
      End Function

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      161
      2831
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      135
      1996
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1946
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      84
      1644
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      81
      1521
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1512
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1110
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1042
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      264
      1040
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      73
      930
    Aihe