Ihmettelen joskus kovasti...

itsekinyyyyhoo

Itketään siitä kun ei ole "lapsivapaata"ja kun lapsi ei olekaan isällään jotain tiettyä aikaa,esim.hiihtolomaviikkoa tai jos äiti ei kykenekään jotain tiettyä viikonloppua hoitamaan vaikka piti ollakin isällä.
Täytyy kyllä ihmetellä miten asia menee näin tänä päivänä.
Kysyisin teiltä jotka itkette "lapsivapaanne" menettämistä että oliko teillä avioliitossa/seurusteluaikanannekin vapaata aina esim joka toinen viikko lapsistanne???
Eli ei ole kysymys tapaamisasioista vaan asenteista. "Mä oon kipee niin voisitko ottaa lapset poikkeuksellisesti jo nyt..."Totes kerran yks tuttava yh kun lasten piti mennä päivää myöhemmin hoitoon.Ei naimisissa/yhdessä ollessakaan lapsia laiteta pois jos sairastetaan. Ja turha sanoa etten tiedä mistä puhun.Olen itsekin yh enkä ole lapsiani viemässä pois esim.jos kipeäksi tulen.

64

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuuden näkevä.

      Älä nyt sohi ampiaispesää!
      Varsinkin tämä vapun aika on sellaista aikaa perus ruikuttajayhäriäipälle että sitä "omaa aikaa" on vain PAKKO saada!!!!
      Perus yhäriruikuttajaäipälle kelpaa bilepyhien lapsenlikaksi jopa lasten oma isäkin jos kukaan muu ei enää suostu siihen lapsenlikan hommaan jotta yhäriruikuttaja saa sen jokaviikonloppuisen "oman ajan" ;)

      • sgdjfklgj

        Siis miten se nyt menikään. Omiiko se yhäri mustasukkaisesti lapset itselleen, vai lykkääkö hoitoon joka viikonloppu kenelle tahansa joka suostuu ottamaan?

        Mites muuten se ursan sivujen syynääminen etenee, onko jo löytynyt yhäriuutisia siltä suunnalta? Jenkeissä riehuvat pyörremyrskyt ovat muuten aiheuttaneet melkoiset henkilövahingot, oliskohan yhäreiden syytä?


      • PERKULES....

        Olet niin oikeassa:) Meidän täydellinen lähiäityli pakotti tytön taas vappuviikonloppuna meille. Oli muuten pilalla kaikkien muiden paitsi yhärin vappu. Oli kyllä luvannut lapsoselle 14v, ettei tarvitse sitten pitkään aikaan mennä isille. Sen lisäksi tuli viesti jossa kerrottiin ettei tytölle saa sanoa tupakoinnista mitään tai hän ei tule enää ikinä meille. Miten sairas voi ihminen olla? Ollaan itse luovuttu tuosta juhlimisesta noin 10v sitten joten ymmärrystä ei oikeen heru.


      • gtugjghkjlhj
        PERKULES.... kirjoitti:

        Olet niin oikeassa:) Meidän täydellinen lähiäityli pakotti tytön taas vappuviikonloppuna meille. Oli muuten pilalla kaikkien muiden paitsi yhärin vappu. Oli kyllä luvannut lapsoselle 14v, ettei tarvitse sitten pitkään aikaan mennä isille. Sen lisäksi tuli viesti jossa kerrottiin ettei tytölle saa sanoa tupakoinnista mitään tai hän ei tule enää ikinä meille. Miten sairas voi ihminen olla? Ollaan itse luovuttu tuosta juhlimisesta noin 10v sitten joten ymmärrystä ei oikeen heru.

        Minkälainen isä sinä oikein olet jos lapsi pitää pakottaa luoksesi ja lupailla että sitten ei tarvitse pitkään aikaan mennä?

        Menikö sulla vappu pilalle kun jouduit lapsesi kanssa olemaan?


    • aabeeseedeee

      Oletettavasti yhdessäoltaessa se toinen osapuoli hoitaa lapset sillä aikaa kun toinen makaa vaikkapa 40 asteen kuumeessa. Miksi olisi jotenkin väärin pyytää samaa vaikka erottu olisikin? Tuota en oikein käsitä. Kyllä ainakin meillä homma toimii niin että jos toinen sairastuu ja joutuu vuoteenomaksi, niin tolpillaan oleva hoitaa lapset, vaikka erottu ollaankin.

      Ja miksi ei saisi valittaa siitä jos ei saakaan "lapsivapaata"? Jos on sovittu että lapset menevät toiselle vanhemmalleen, suunnitelmissa on vaikkapa kylpyläreissu ystäväporukalla ja sitten toinen ei otakaan lapsia. Miksi ei saisi "itkeä" suunnitelmien peruuntumista? Entä jos yhdessäoloaikana olisi suunniteltu reissua kahdenkesken ja lapsille sovittu mummolaviikonloppu, sitten mummo ilmoittaisi että ei sovikaan, menen bingofestareille. Saisiko silloin olla harmissaan ja valittaa lapsivapaan viikonlopun menettämisestä? Vai onko tämä omien menojen peruuntumisesta harmistuminen epäsopivaa vain yksinhuoltajille?

      • Anonyymi

        Mie teen sillai,jos kuume itellä,että tilaan pizza tai kebabia ja lapsi kyllä osaa syödä. Ja jos nukun välillä,laitan vaikka piirretyt. Jos en jaksa sängystä ylös niin katsoo vaikka minun puhelimella netflix piirrettyjä vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie teen sillai,jos kuume itellä,että tilaan pizza tai kebabia ja lapsi kyllä osaa syödä. Ja jos nukun välillä,laitan vaikka piirretyt. Jos en jaksa sängystä ylös niin katsoo vaikka minun puhelimella netflix piirrettyjä vieressä.

        Missä lapsen toinen huoltaja, oma isä???


    • Äly hoi älä jätä

      ...Ei naimisissa/yhdessä ollessakaan lapsia laiteta pois jos sairastetaan......
      ei laiteta, kun se toinen kotona oleva vanhempi hoitaa ja toinen sairastaa rauhassa, mutta yh:lla kun ei ole sitä toista kotona.

    • Hiljainen Marina

      Tuttua, tuttua.. hoidin sairaita lapsia kun oltiin yhdessä ja hoidan edelleen. Kun lapset on isällään olen töissä ja vapaalla lapset minulla. Joku satunnainen vapaapäivä vuoden aikana on aikaa itselleen.. itkuja on itketty silloin ku olen yksikseni ja kyyneleet tulee uupumuksesta. Hauskaa Vappua kaikille! Lapset isällä ja minä töissä!:)

    • wilma60

      Kyllähän jokainen lapsensa varmaan yrittää hoitaa vaikka kipeänäkin. Kieltämättä tuntui vähän pahalta kun naapurista jouduin apua hälyttämään kun jouduin yhtä äkkiä sairaalaan. Ex:lle ei sopinut ottaa lapsia heti luokseen. Kun sairaalassa oloaika venyi niin sitten lapset ex:lle kelpasivat.

      Ydinperheissäkin vanhemmat viettävät joskus aikaa ilman lapsia joten sitä samaa kaipaa myös yh. Tai ainakin minä kaipasin ja kaipaan edelleen vaikka uusperheessä nykyään elelen. Kieltämättä on mukava joskus viettää aikaa sen toisen aikuisen kanssa ilman lapsia. Meille tämän "ylellisyyden" mahdollistaa palkattu lapsenvahti. Toki lapset etävanhemmankin luona käyvät muutaman kerran vuodessa mutta kun ne ei ole mitään säännöllisiä tapaamisia niin lapsenvahdin avulla pääsee välillä hetkeksi irrottautumaan lapsiperheen arjesta muulloinkin. Ja nykyään lapset ovat jo sen verran isoja että esim. elokuvan ajaksi heidät voi jättää keskenään. Eika ruokakauppaankaan tarvitse enää ottaa yhtään lasta mukaan ellei joku välttämättä halua äidin "avuksi" lähteä.

      Eli kyllä minä ymmärrän että joku kaipaa todella sitä lapsivapaata aikaa edes silloin tällöin.

      • En ymmärrä

        Meillä tuota yhteistä aikaa ei ole. Tuossa juuri puhuttiin vaimon kanssa,että taitaa tulla kesällä 11v siitä kun ollaan kahdestaan oltu. Ex-kyllä jaksaa valittaa oman ajan puutetta vaikka tyttö on meillä noin 100 päivää vuodesta eikä hällä muita lapsia ole ja työttömänä on ollut tytön 14v syntymästä asti.


      • ghghgsdgjkllk
        En ymmärrä kirjoitti:

        Meillä tuota yhteistä aikaa ei ole. Tuossa juuri puhuttiin vaimon kanssa,että taitaa tulla kesällä 11v siitä kun ollaan kahdestaan oltu. Ex-kyllä jaksaa valittaa oman ajan puutetta vaikka tyttö on meillä noin 100 päivää vuodesta eikä hällä muita lapsia ole ja työttömänä on ollut tytön 14v syntymästä asti.

        Onko se exäsi syy jos ette ole kyenneet yhteistä aikaa järjestämään nykyisesi kanssa?

        Onhan tuo nyt melkoista saamattomuutta, ettei muka yhteentoista vuoteen ole kertaakaan saatu muksuja hoitoon.


    • itsekinyyyhoo

      Tottakai.Jokainen tarvitsee oman hetkensä välillä.En sitä kiellä.
      Mutta itselläni ei esimerkiksi koskaan tule mieleen että olisin jotenkin vapaalla vaikka lapset isällään ovatkin. Jos kavereiden kanssa ulos lähdetään on järki päässä jos lapsille/heidän isälleen jotain sattuisikin ja minua tarvittaisiin.En ymmärrä miten jotkut voivat niin huolettomasti ottaa "vapaata"lapsistaan.Ei sellaista voi tehdä.Voit pitää hauskaa ja rentoutua mutta niin että muistat olevasi äiti/isä.
      Kun tulet vanhemmaksi olet lopun elämää sidoksissa lapsiisi,vastuussa siihen asti kunnes täyttävät 18v. Hirveän itsekkäältä monet tietämäni yht/etät saavat nää "vapaat"kuulostamaan.Aivan kuin se äitiys tai isyys ois semmonen jonka voi huoletta heittää koppaan että saa olla lapsistaan vapaalla.
      Onneksi silti suurin osa on äitejä ja isiä 24/7/365 .Lapset luonaan tai ei :)
      Eli mulla oli tarkoituksena kertoa tällänen esimerkki jota ihmettelen ja halusin sen tänne kirjoittaa muidenkin pohdittavaksi.

      • 24/7/365

        Ihmettele rauhassa miten huonoja kaikki muut ovat ja kuinka erinomainen sinä olet, mutta älä jankuta.


      • itsekinyyyhoo
        24/7/365 kirjoitti:

        Ihmettele rauhassa miten huonoja kaikki muut ovat ja kuinka erinomainen sinä olet, mutta älä jankuta.

        Enkö juuri sanonut että suurin osa kuitenkin on näitä jotka tietävät olevansa äitejä/isiä ja osaavat elää sen mukaisesti.Enkä mitenkään kehunut olevani erinomainen tai muita parempi.Varmasti virheeni teen kuten jokainen meistä.Tottakai yritän mahdollisimman hyvin välttää suurimmat virheet mutta luulen että vaikka pystyisinkin,pieni kolhu voi aina jostakin tulla.
        Kerroin vain miten itse toimin ja miten moni yh/etä lähipiirissäni toimii.En yleistä.Kuten jo kerroin halusin vain jakaa tän näkemykseni täällä ja mahdollisesti saada kokemuksia tai keskustelua aikaan mitä sain.Kiitokset siitä kaikille :)!


      • No mutta......

        "itselläni ei esimerkiksi koskaan tule mieleen että olisin jotenkin vapaalla vaikka lapset isällään ovatkin. Jos kavereiden kanssa ulos lähdetään on järki päässä jos lapsille/heidän isälleen jotain sattuisikin ja minua tarvittaisiin.En ymmärrä miten jotkut voivat niin huolettomasti ottaa "vapaata"lapsistaan.Ei sellaista voi tehdä.Voit pitää hauskaa ja rentoutua mutta niin että muistat olevasi äiti/isä."

        Mistä sinä päättelet että muut unohtavat olevansa äitejä ja isiä "lapsivapaalla" ollessaan? Ja millä tavalla tämä unohtaminen ilmenee? Millä tavalla se äitiys/isyys heitetään koppaan?

        Sinä taidat olla niitä "superäitejä", jotka uskovat olevansa korvaamattomia (tätä ei pidä tahallaan käsittää väärin, kaikki vanhemmat ovat korvaamattomia) ja päivystävät puhelimen ääressä lasten ollessa toisella vanhemmallaan, jos vaikka tulee joku hätä ja pitää rientää apuun.

        En usko että kukaan unohtaa olevansa äiti/isä, yleisempää lienee unohtaa että sitä on muutakin kuin äiti/isä. Elämässä on ja pitääkin olla, muitakin asioita kuin lapset. Toki he ovat tärkeimmät, mutta tärkeitä ovat myös muut asiat. Kyllä jokainen vanhempi on äiti/isä 24/7/365, mutta välillä on hyvä luovuttaa päävastuu toiselle ja olla "vapaa" vaikka sen yhden viikonlopun ajan. Ei se kenestäkään huonoa ihmistä tee.

        Kannattaisiko sinunkin miettiä asiaa tuolta kannalta?


      • Anonyymi

        Kyllä minä kannan huolta mielessäni myös omilleen muuttaneistani. En kyttää,mutta tietävät mikäli hätä on niin äiti on olemassa. Itsenäisiä ovat,mutta kaikki me joudutaan ikäviä asioita kohtaamaan!! Itsekin olen omien vanhempien apua ja tukea tarvinnut vielä tässä iässäkin!


    • äiti ja lapset

      Mikä on lapsivapaa??????????????

      • Lapsivapaa on hetki

        kun saat hetken hengähtää kyselyikäisen lapsen tiedonjanosta tai murkkuikäisen ällittelystä, se on se hetki kun sohvalla television vieressä et voi estää silmiäsi sulkeutumasta aina siihen saakka kun heräät yhden lapsen painajaisuniin tai toisen kastelupatjan hälytyssummeriin tai havahdut ihmettelemään tv-chatin puuduttavia juttuja vaikka aloitit katselemaan CSI:tä, ja keräät voimasi että luomet pysyisivät ylhäällä vielä hetken ripustaaksesi illan viimeisen pyykkikoneellisen kuivumaan. Se on hetki kun lopulta kaadut sänkyysi ja toivot että jäljellä oleva pieni hetki kestäisi vielä vähintään 12 tuntia.


    • Naimisissa oleva

      Yhdessä ollessa on harvoin lapsivapaita viikonloppuja. Mutta niitä on mahdollista järjestää aina silloin kun se on tarpeen tai kun haluaa mennä jonnekin, koska on se puoliso helposti käytettävissä. Myöskin ihan puhtaasti sellaisia viikonloppuja, jolloin vastaa yksin vain ja ainoastaan lapsista on vähän, kun on parisuhteessa.

      Muuten lapsivapaata saa varsin usein, kun lasten toinen vanhempi asuu samassa taloudessa. Jokapäiväinen iltalenkki ei ole mitään erityistä ylellisyyttä. Ja jos on kipeä, niin toinen vanhempi tietenkin hoitaa lapset. Jos on todella kipeä, niin menee heidän kanssaan anoppilaan, että saa todella olla rauhassa ja etteivät lapset ehkä saisi tartuntaa. Yksinkertaisesti parisuhteessa on todella paljon useammin lapsivapaata kuin vain joka toinen viikonloppu. Tunteina ei ehkä yhtä paljon, sillä onhan se joka toinen viikonloppu aika monta tuntia, mutta vastaavasti ei ole "koskaan" yksin lapsista vastuussa pitkiä aikoja ja ne vapaat ovat silloin kun niitä tarvitsee.

    • Isättömät lapset

      Jaa.. no sitten mulla ei ole ollut lapsivapaata koskaan. En ole kaivannutkaan. Yksin olen hoitanut kaikki lapseni aikuiseksi työn ohessa, kun mies ei jaksanut enää olla isä. Hän kyllästyi lapsiinsa ja vaihtoi lapsettomaan eukkoon lapsemme. Hän otti ilmeisesti kaikki lapsivapaat.

      Kun kolmas ihminen rikkoo toistenperheen, mies saa lapsivapaata, ex vaimo ei mitään vapaata.

      Lapseni on niin rakkata edelleen, etten kaipaa nyt edes lapsenlapsi vapaata. Ihanaa kun he tulevat.

      • Hyvää Vappua!

        Olet kirjoittanut samankaltaisia viestejä tälle palstalle ennenkin ja tuntuu todella surulliselta lukea niitä. Mielestäni sinun pitäisi keskustella ihmismielen sopukoiden korjauspaikkaamiseen perehtyneen ihmisen kanssa, että loppuelämäsi olisi vähemmän katkera. Pettymys syö sisältäpäin ja se on siitä ikävä loinen, että sen olemassa oloa isäntä ei itse huomaa eikä usko vaikka läheiset viittavat sivulauseissaan avunhakemiseen.

        Puhut kauniisti lapsistasi ja lapsenlapsista, ja uskon vilpittömästi, että olet hyvä äiti ja isoäiti, mutta katkeruus ex-miehesi valinnoista - joka on jopa tuntemattoman luettavissa lyhyistä teksteissäsi, tarvitsisi poispääsyn sisältäsi ja siihen tarvitset jonkun joka osaa avata lukon. Sen jälkeen sinun on helpompi hengittää, antaa anteeksi exällesi ja lupaan, että maailman värit ovat kirkkaampia, kuin olisit saanut uudet kaukolasit. Jos pettymyksentunteet eivät pääse pois kylkiluiden takaa, sinusta tulee vihainen vanha noita.

        - Soulsister


      • Anonyymi

        Joo,lapsen isällä kolkko nainen nykyään. Siksi ei lapsi pääse isälle ikinä. Ei kuulema pidä lapsista tuo nainen. Siinä syy. Että onpa kiva. Itse päästäisin mielelläni lapsen isän luo,mutta kun ei passaa biin ei. Se siitä.


    • --KK--

      Oi että!
      Olen syyllinen! Minä paska äiti lykkäsin lapsen isänsä luokse kokonaiseksi viikoksi sairastaessani sikainfluensaa toissa talvena! Toki olisin voinut itsekin hoitaa,eihän nyt 39,5 kuumeessa ole homma eikä mikään käydä kaupassa ja laittaa ruokaa,pyykätä,seuraakin minusta lapselle olisi ollut valtavasti.Jos siis olisin ollut kunniallinen yh..

    • Äiti=ei mikään

      Et olisi sillonkaan... me yh äidit ei olla koskaan hyviä ihmisiä..

      Hyvyys kuuluu isälle, joka vähät välittää lapsistaan, kunhan oma itsensä saa oll avapaa ja onnellinen...;))
      Tsemppiä sulle ja mulle!

      • Anonyymi

        Se on maailman asenne. Me ollaan niitä paskoja. T kotiinsa hautautunutleimaotassa


    • Antakaa mun nyt...

      No mutta täältä tulee kaikkien meidän surkeiden yh äitien kuningatar! Oltiin lapsen isän kanssa sovittu, että tänä vuonna lapsi meneekin isälleen vappuna (koskaan ennen ei ole isällä ollut mitään tällaisia "erityisiä" pyhiä).
      Ja minä holtiton surkimus kehtasin kietaista kotona sitten pari siideriä, ja lähteä kaverini kanssa kaupungille katsomaan vappumenoa.

      Ilmeisesti olen siis täysi surkimus, kun en ex-miehen kotiovella ollut kytiksessä että mitä siellä tehdään, tai jos jotain sattuu tapahtumaan. Ja varmaan sitten ilmeisesti myös unohdin olevani äiti, kun herra jumala uskaltauduin lähteä kaupungille iltaa viettämään. Ettei vain oisi vielä sossuntäti tällä viikolla jonain päivänä mun ovella odottamas kun töistä kotiin menen..

      • itsekinyyyhoooo

        OTTAA PÄÄHÄN!Missä sanoin että päivystän kotona puhelimen vieressä jos vaikka jotain sattuisi tapahtumaan?????EN MISSÄÄN! Kyllä lähden itsekin silloin tällöin ystävieni kanssa ulos mutta en esimerkiksi koskaan juo itseäni niin känniin ettei minusta olisi tulemaan paikan päälle jos lapsille/eksälle jotain sattuisi.Toisekseen en rehaa tuntemattomia miehiä kotiini paneskelemaan.Onko siinä jotakin väärää että lasteni takia pidän kontrollin elämässäni?Kyllä:minulla silti voi hauskaa olla vaikken humalassa ole ja muustakin osaan puhua illanvietoissa kuin lapsista. Ja älkää nyt vetäkö hernettä nenään kun tuossa annoin esimerkkejä miten monet äidit "vapaansa" viettävät.En siis tarkoita jokaista äitiä vaan nää esimerkit tulee mun tuttava ja tuttavatuttujen piiristä!


      • hkhcflytzftuxxo
        itsekinyyyhoooo kirjoitti:

        OTTAA PÄÄHÄN!Missä sanoin että päivystän kotona puhelimen vieressä jos vaikka jotain sattuisi tapahtumaan?????EN MISSÄÄN! Kyllä lähden itsekin silloin tällöin ystävieni kanssa ulos mutta en esimerkiksi koskaan juo itseäni niin känniin ettei minusta olisi tulemaan paikan päälle jos lapsille/eksälle jotain sattuisi.Toisekseen en rehaa tuntemattomia miehiä kotiini paneskelemaan.Onko siinä jotakin väärää että lasteni takia pidän kontrollin elämässäni?Kyllä:minulla silti voi hauskaa olla vaikken humalassa ole ja muustakin osaan puhua illanvietoissa kuin lapsista. Ja älkää nyt vetäkö hernettä nenään kun tuossa annoin esimerkkejä miten monet äidit "vapaansa" viettävät.En siis tarkoita jokaista äitiä vaan nää esimerkit tulee mun tuttava ja tuttavatuttujen piiristä!

        Et varmaan myöskään ikinä lähde reissuun ilman lapsia? Matkan takaa kun ei pääse paikalle jos jotakin sattuisi. Entäs jos joudut sairaalaan? Oletko sielläkin lähtövalmiudessa jos sattuisi jotakin sellaista että sinun pitää mennä paikalle?

        Onko exäsi jotenkin tavallista tumpelompi, vai miksi sinun pitää kokoajan olla valmiina rientämään hätiin?

        Ei kontrollinpitämisessä toki mitään väärää ole, mutta ei tuo ihan terveeltä kuulosta. En tarkoita että pitäisi dokata itsensä tajuttomaksi tai "rehata vieraita miehiä panemaan", mutta tuo jatkuvassa hälytysvalmiudessaoleminen kuulostaa sairaalta.


      • itsekin yyhooo
        hkhcflytzftuxxo kirjoitti:

        Et varmaan myöskään ikinä lähde reissuun ilman lapsia? Matkan takaa kun ei pääse paikalle jos jotakin sattuisi. Entäs jos joudut sairaalaan? Oletko sielläkin lähtövalmiudessa jos sattuisi jotakin sellaista että sinun pitää mennä paikalle?

        Onko exäsi jotenkin tavallista tumpelompi, vai miksi sinun pitää kokoajan olla valmiina rientämään hätiin?

        Ei kontrollinpitämisessä toki mitään väärää ole, mutta ei tuo ihan terveeltä kuulosta. En tarkoita että pitäisi dokata itsensä tajuttomaksi tai "rehata vieraita miehiä panemaan", mutta tuo jatkuvassa hälytysvalmiudessaoleminen kuulostaa sairaalta.

        Sen jälkeen kun lapsi on syntynyt maailmaan.Eikun alotetaan alusta.Siinä vaiheessa kun olet päättänyt pitää lapsen tulisi lapsesta tulla sinun maailmasi.Sen ei ole pakko olla niin.Voit hyvin päättää toisin kun saat raskaustestistäsi plussan.Hassua etten itse koe sitä mitenkään sairaana jos todellakin pidän lapsia ykkösasioina elämässäni.Kyllä siinä ohessa on muutakin elämää mutta lasten ehdoilla menty nyt 10v.Ja kun lähtevät pesästä on minulla jälleen aikaa laittaa itseni etusijalle.Mikä siinä oikeesti on niin pirun vaikeaa oikeesti laittaa ne lapset ykköseksi?Kerro,mitä pahaa ja haitallista siinä on?Etkö itse olisi valmiina rientämään hätiin jos heillä jokin olisi?Voi kuule elämää elää ihan hyvin vaikka lasten mukaan menenkin seuraavat 10v. Ei se ole minusta mitenkään uhrautuvaista jos päätät lapsen tähän maailmaan tuoda ja antaa sille kaikkesi.Se oma aika oli ennen lapsia ja tulee olemaan taas kun lapset ovat aikuisia.Se oma aika voi jatkua vaikka loputtomiin.Silloin ei kannata sitoutua lapsiin vaan kannattaa nauttia omasta ajasta.


      • SDFHGHCJL
        itsekin yyhooo kirjoitti:

        Sen jälkeen kun lapsi on syntynyt maailmaan.Eikun alotetaan alusta.Siinä vaiheessa kun olet päättänyt pitää lapsen tulisi lapsesta tulla sinun maailmasi.Sen ei ole pakko olla niin.Voit hyvin päättää toisin kun saat raskaustestistäsi plussan.Hassua etten itse koe sitä mitenkään sairaana jos todellakin pidän lapsia ykkösasioina elämässäni.Kyllä siinä ohessa on muutakin elämää mutta lasten ehdoilla menty nyt 10v.Ja kun lähtevät pesästä on minulla jälleen aikaa laittaa itseni etusijalle.Mikä siinä oikeesti on niin pirun vaikeaa oikeesti laittaa ne lapset ykköseksi?Kerro,mitä pahaa ja haitallista siinä on?Etkö itse olisi valmiina rientämään hätiin jos heillä jokin olisi?Voi kuule elämää elää ihan hyvin vaikka lasten mukaan menenkin seuraavat 10v. Ei se ole minusta mitenkään uhrautuvaista jos päätät lapsen tähän maailmaan tuoda ja antaa sille kaikkesi.Se oma aika oli ennen lapsia ja tulee olemaan taas kun lapset ovat aikuisia.Se oma aika voi jatkua vaikka loputtomiin.Silloin ei kannata sitoutua lapsiin vaan kannattaa nauttia omasta ajasta.

        Tottakai lapset ovat ykkösasia kaikkien (ainaki valtaosan) vanhempien elämässä, mutta se että ei lähde reissuun ilman lapsia koska jotakin voi sattua ja pitää olla valmiina rientämään paikalle, se ei ole normaalia.

        Katsos, se tekee päivystämisestäsi ja hälytysvalmiudestasi omituista, että ne lapset ovat isänsä, toisen vanhempansa hoivissa ja silti sinä päivystät puhelinta aina ajokunnossa ja ajomatkan päässä siltä varalta että sinua tarvitaan.

        Sinä menet lasten ehdoilla, laitat heidät aina etusijalle ja annat heille kaikkesi. Omaa aikaa et kaipaa, sitä ehtii kun lapset ovat isoja. Olet hyvää vauhtia matkalla katkeraksi keski-ikäiseksi tyhjän pesän tuijottajaksi. "Kaikkeni teille annoin ja tässä on kiitos" ...


      • itsekin yyyhooo
        SDFHGHCJL kirjoitti:

        Tottakai lapset ovat ykkösasia kaikkien (ainaki valtaosan) vanhempien elämässä, mutta se että ei lähde reissuun ilman lapsia koska jotakin voi sattua ja pitää olla valmiina rientämään paikalle, se ei ole normaalia.

        Katsos, se tekee päivystämisestäsi ja hälytysvalmiudestasi omituista, että ne lapset ovat isänsä, toisen vanhempansa hoivissa ja silti sinä päivystät puhelinta aina ajokunnossa ja ajomatkan päässä siltä varalta että sinua tarvitaan.

        Sinä menet lasten ehdoilla, laitat heidät aina etusijalle ja annat heille kaikkesi. Omaa aikaa et kaipaa, sitä ehtii kun lapset ovat isoja. Olet hyvää vauhtia matkalla katkeraksi keski-ikäiseksi tyhjän pesän tuijottajaksi. "Kaikkeni teille annoin ja tässä on kiitos" ...

        "Kaikkeni teille annoin ja tässä on kiitos" ... noin varmasti sanoisin jos kokisin tämän olevan uhraus??Lähtisitkö yksin esimerkiksi Thaimaahan jos olisit naimisissa,tai lähtisitkö aviomiehesi/vaimosi kanssa ja jättäisitte lapset tänne?Mun mielestä se on ihan oikeesti aika hälytttävää.Todella kaukana toisistanne viikon,useimmiten kaksi!
        Olen oikein (huuui!)viettänyt viikonlopun jopa yli 300km päässä!
        En tiedä miten teidän päähänne saa taotuksi etten istu kotona ja murehdi.
        Voi elämää elää niinkin että pitää ne lapset ekana mielessä!Onko tämän päivän vanhemmat jotenkin yksin kertaisia tai jotain?Eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin ajatellla vain itseään kun lapset poissa???Jos et sattunut huomaamaan,lapset menevät myös isälleen.Pyrin silti siihen ajatteluun että lapsilla on aina se toinenkin vanhempi mukana ja hädän tullen paikalla.
        Onko se niin suuri uhraus elää lasten ehdoilla?Luulen kyllä että ehdin vaikka ostaa talon Espanjasta eläkepäivinäni ja muuttaa sinne.Miksi katkeroituisin koska kaikki mitä teen on rakkaudestani lapsiin?Tuntuu,että täällä kovasti kritisoivilla alkoi omatunto soimata ja sitä aletaan puolustella. Ihan kui vaan.Mulla on näin ja se hyvä.Eiköhän tämä jo ollut tässä..Meni ihan överiksi ja ohi aiheen jutut.Niin itseni kuin joidenkin muidenkin myös.
        Kiitos ja näkemiin


      • dtjuåaotiyahyolä
        itsekin yyyhooo kirjoitti:

        "Kaikkeni teille annoin ja tässä on kiitos" ... noin varmasti sanoisin jos kokisin tämän olevan uhraus??Lähtisitkö yksin esimerkiksi Thaimaahan jos olisit naimisissa,tai lähtisitkö aviomiehesi/vaimosi kanssa ja jättäisitte lapset tänne?Mun mielestä se on ihan oikeesti aika hälytttävää.Todella kaukana toisistanne viikon,useimmiten kaksi!
        Olen oikein (huuui!)viettänyt viikonlopun jopa yli 300km päässä!
        En tiedä miten teidän päähänne saa taotuksi etten istu kotona ja murehdi.
        Voi elämää elää niinkin että pitää ne lapset ekana mielessä!Onko tämän päivän vanhemmat jotenkin yksin kertaisia tai jotain?Eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin ajatellla vain itseään kun lapset poissa???Jos et sattunut huomaamaan,lapset menevät myös isälleen.Pyrin silti siihen ajatteluun että lapsilla on aina se toinenkin vanhempi mukana ja hädän tullen paikalla.
        Onko se niin suuri uhraus elää lasten ehdoilla?Luulen kyllä että ehdin vaikka ostaa talon Espanjasta eläkepäivinäni ja muuttaa sinne.Miksi katkeroituisin koska kaikki mitä teen on rakkaudestani lapsiin?Tuntuu,että täällä kovasti kritisoivilla alkoi omatunto soimata ja sitä aletaan puolustella. Ihan kui vaan.Mulla on näin ja se hyvä.Eiköhän tämä jo ollut tässä..Meni ihan överiksi ja ohi aiheen jutut.Niin itseni kuin joidenkin muidenkin myös.
        Kiitos ja näkemiin

        "Lähtisitkö yksin esimerkiksi Thaimaahan jos olisit naimisissa,tai lähtisitkö aviomiehesi/vaimosi kanssa ja jättäisitte lapset tänne?Mun mielestä se on ihan oikeesti aika hälytttävää"

        Kyllä, minä olin kaksi viikkoa Thaimaassa häämatkalla mieheni kanssa ja lapset olivat sillä aikaa isänsä ja hänen nykyisen vaimonsa kanssa mökkeilemässä. Miksi se on sinusta hälyttävää? Pitäisikö minulla nyt omatunnon soimata?

        Ihan uteliaisuudesta, jos exäsi ilmoittaisi että hän lähtee lastenne kanssa viikoksi Espanjaan lomailemaan, mitä sinä tekisit? Kieltäisit, vai lähtisit mukaan?


      • Anonyymi
        itsekinyyyhoooo kirjoitti:

        OTTAA PÄÄHÄN!Missä sanoin että päivystän kotona puhelimen vieressä jos vaikka jotain sattuisi tapahtumaan?????EN MISSÄÄN! Kyllä lähden itsekin silloin tällöin ystävieni kanssa ulos mutta en esimerkiksi koskaan juo itseäni niin känniin ettei minusta olisi tulemaan paikan päälle jos lapsille/eksälle jotain sattuisi.Toisekseen en rehaa tuntemattomia miehiä kotiini paneskelemaan.Onko siinä jotakin väärää että lasteni takia pidän kontrollin elämässäni?Kyllä:minulla silti voi hauskaa olla vaikken humalassa ole ja muustakin osaan puhua illanvietoissa kuin lapsista. Ja älkää nyt vetäkö hernettä nenään kun tuossa annoin esimerkkejä miten monet äidit "vapaansa" viettävät.En siis tarkoita jokaista äitiä vaan nää esimerkit tulee mun tuttava ja tuttavatuttujen piiristä!

        Jos lapset Poissa niin miksei saa raahata miestäpanolle? Kuka sen kieltää. Minun naapurit tuskin ikkunassa kyttää,että nyt nyt sillä mies siellä. Samat seks tarpeet ne on naisilla oli naimisissa avoliitossa tai yh tai sinkku.


      • Anonyymi
        dtjuåaotiyahyolä kirjoitti:

        "Lähtisitkö yksin esimerkiksi Thaimaahan jos olisit naimisissa,tai lähtisitkö aviomiehesi/vaimosi kanssa ja jättäisitte lapset tänne?Mun mielestä se on ihan oikeesti aika hälytttävää"

        Kyllä, minä olin kaksi viikkoa Thaimaassa häämatkalla mieheni kanssa ja lapset olivat sillä aikaa isänsä ja hänen nykyisen vaimonsa kanssa mökkeilemässä. Miksi se on sinusta hälyttävää? Pitäisikö minulla nyt omatunnon soimata?

        Ihan uteliaisuudesta, jos exäsi ilmoittaisi että hän lähtee lastenne kanssa viikoksi Espanjaan lomailemaan, mitä sinä tekisit? Kieltäisit, vai lähtisit mukaan?

        Minä en ole Tallinnaa pidemmälle matkannut ilman lasta. Toki voisin matkustaa,mutta en halua kaukomaille muutenkaan.


    • Hyväksy lapsesi

      Pahalta tuntuvat nämä kirjoitukset lapsivapaasta. Jotenkin tuntuu aivan hirveältä ajatellä tälläisten vanhempien lapsia, mitä he oiken saavat kotonaan, eivät he ole nukkeja, jotka voi heittää nurkkaan kun ei enää huvita leikkiä.

      Sairauden vuoksi ymmärrän toki hyvin, että lapset ovat muualla ja olen itsekin auttamassa sellaisessa tilanteessa. Tosin minulla ei ollut mitään mahdollisuutta saada lapsianai turvalliseen hoitoon, vaikka olin sairaskin, en kuitenkaan ole siitä katkera, lapseni ovat aina olleet minulle rakkaita ja ovat edelleen niin kauan kuin elän, olen heidät itse halunnut, synnyttänyt ja todella toivon heidän nauttivan omista lapsistaan, kuten olen itse tehnyt heistä. En koe mettäneeni yhtään mitään, vaikka olenkin asettanut heidän pieninä ollessaan omat menoni toiselle sijalle lasteni hoitamisen ensisiajaiseksi tehtäväkseni.
      Eihän se elämä aina ole hymyillyt, mutta en koe mitään menettäneeni.

      Mielelläni autan lasten hoidossa, mutta samalla odotan aikuismaista käytöstä, en hyväksy kenenkään hyväksikäyttöä.
      Täällä oleva jatkuva narina lasten hoitamisesta ja isän tai äidin osuudesta kodin asioihin on kyllä aika ikävää luettavaa. Lapset ovat pieni niin hetken, että sen ajan uskoisi mielellään viettävän heidän kanssaan. Tulle aika jolloin varmasti ikävöitte tätä aikaa, jota kukaan ei tule saamaan takaisin.

    • hävetkää vanhemmat

      Oma vapaus loppuu, kun tulee lapsia! Se on asia mikä pitää hyväksyä kun haluaaniitä lapsia.
      Jokainen tietää, että lapset sitoo.

      Miksi haluta lapsia jos hhaluaa heti heistä eroon tai pitkiä vapaita?

      Itse en ole koskaan ollut yötä erossa lapsistani, vaikka mahdollisuuksia olisi ollut. On laaja ystäväpiiri, jotka olisivat olleet aikanaan valmiita ottaamaan lapsemme luokseen yöksi tai päiväksi.
      Mutta me emme halunneet, sillä emme kaivanneet mitään vapaita.

      • itsekin yyyhooo

        Aivan samaa mieltä kanssasi. Ja heh.Turha näemmä selittää täällä et vapaus loppuu näille kavereille ;)... Kylmä totuus vain on et tänä päivänä on se oma napa tärkein,sitten vasta lapset.Hyvänä kakkosena ees toivottavasti???Ja yleensäkin kaikessa tuntuu toi oma napa tulevan ensin.Aivan kuin se ois oikeutettua.
        Ohan se huomattu mm siit jutusta että omat lapset jää heitteille kun tavataan uusi kumppani.Ei ennen ois ollu puhettakaan tuollasista!Niin.Maailma muuttuu mutta mun mielest ei kaikkien asioiden tarvis muuttua!Esim lapset on aina lapsia.Oli se vuosikymmen mikä tahansa!
        Mutta pidetään me lapset ykkösinä vaikka muut kui haukkuis ja muuta.Oli meikäläiselle kyl vikatikki ees alottaa tämmöstä ketjua.Muita näy ku vapauden haalijoita ja miestenhaukkujia.Onneksi elämä on muuallakin kuin täällä!
        Onnea ja menestystä vain kaikille.Kiitos ja hyvästi!


      • 20 vuotta yh-äitinä
        itsekin yyyhooo kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä kanssasi. Ja heh.Turha näemmä selittää täällä et vapaus loppuu näille kavereille ;)... Kylmä totuus vain on et tänä päivänä on se oma napa tärkein,sitten vasta lapset.Hyvänä kakkosena ees toivottavasti???Ja yleensäkin kaikessa tuntuu toi oma napa tulevan ensin.Aivan kuin se ois oikeutettua.
        Ohan se huomattu mm siit jutusta että omat lapset jää heitteille kun tavataan uusi kumppani.Ei ennen ois ollu puhettakaan tuollasista!Niin.Maailma muuttuu mutta mun mielest ei kaikkien asioiden tarvis muuttua!Esim lapset on aina lapsia.Oli se vuosikymmen mikä tahansa!
        Mutta pidetään me lapset ykkösinä vaikka muut kui haukkuis ja muuta.Oli meikäläiselle kyl vikatikki ees alottaa tämmöstä ketjua.Muita näy ku vapauden haalijoita ja miestenhaukkujia.Onneksi elämä on muuallakin kuin täällä!
        Onnea ja menestystä vain kaikille.Kiitos ja hyvästi!

        Keskustelun aloitus ja lähes jokainen puheenvuorosi ovat epäasiallisia ja yh-äitejä halveksuvia. Ainakin minua motiivisi kiinnostaa enemmän kuin kirjoitusten sisältö.

        Yh-äitinä en tuntenut minkäänlaista raapaisua viesteistäsi. Mielestäni ne ovat ulkoasultaan tökeröjä ja tyylillisesti Whatta Fuck -tasoa.

        Vastaamiseen en viitsi tämän enempää kuluttaa aikaani.


    • yh itsekin

      Miksi toisella vanhemmalla eron jälkeen ei olisi velvollisuutta osallistua yhteisen lapsen hoitoon? Onhan se lapsenkin oikeus tavata toista vanhempaansa. Miksi tehdä tapaamissopimuksia jos toinen ei pidä niistä kiinni?

      Kahden aikuisen perheessä on se toinenkin aikuinen joka voi auttaa tilanteessa missä tahansa,yksinhuoltajalla ei ole sitä mahdollisuutta.
      Ymmärrän hyvinkin tuttavasi pyyntöä katsoa lapsia kun on kipeänä.
      Itse olen pääsääntöisesti hoitanut lapseni vaikka sairas olenkin ollut mutta viime talvena sairastelin paljon ja yleiskunto heikkeni niin etten jaksanut portaita nousta saati ruokaa laittaa. Lapsen isältä en saanut mitään apua vaikka kotonaan makaa työttömänä;onneksi isovanhemmat antoivat apua.

      Jouduin viime kesänä sairaalaan viikoksi mutta lapsen isä otti hänet luokseen vain noina päivinä,mitä sopimus sanoi. Taaskaan ei olisi ollut mitään estettä katsoa HÄNEN OMAA LASTAAN sen aikaa kun olen sairaalassa. Sanoi vain että on minun ongelmani miten lastenhoidon järjestän. Taas kerran,luojan kiitos isovanhemmille että ottivat lapsen luokseen,en olisi tiennyt mihin muualle lapseni laitan.

      Mitä tulee kesälomiin ja muihin pitkiin lomiin,joita koululaisellamme on,niin miksi ei lapsi voisi viettää toisen vanhemman kanssa pari kertaa vuodessa useamman päivän kun lähivanhempi on kuitenkin suurimman osan ajasta vastuussa lapsesta.

      Kyllä parisuhteessakin,vaikka on lapsia,voidaan vuorotellen sitä omaa aikaa järjestää. Ihmiset käy kuntosaleilla ja muissa harrastuksissa ja tapaavat ystäviään,käyvät elokuvissa jne. Yksinhuoltajalla ei ole tällaiseen niin vain mahdollisuus,jos toinen vanhempi ei osallistu lapsen hoitamiseen.

      Lapsivapaan menettämistä en "itke" ellen ole suunnitellut mitään erikoista. Mutta kyllä harmittaa jos kerran viidessä vuodessa pääsisi laivalle ja matka on maksettu ja eksä päättääkin päivää ennen perua lapsen hakemisen luokseen.

      Kyse on tapaamisasioista ja asenteestakin,kummallakin osapuolella.

    • niin se vaan on

      Isän vastuu lapsista loppuu kun puolisot eroaa.
      Isälle enää mikään ei ole pakollista, paitsi elarit.
      Ei tarvi tavata ellei halua, ei hoitaa, ei maksaa koulutustukea, kun lapsi opiskelee.. ei mitään huolta.

      Äidit joutuu tekemäänkahden työt. Jopa sairaina joutuu hoiteleen asioita, ja mies senkun vaan on.

      Kun ei ole pakko, niin miksi rasittaa itseään vapaehtoisesti.

      • lissu vs totuus

        Älä yleistä, vaikka teillä on näin, niin se ei tarkoita että jokaisessa erossa käy noin. Ei meillä ainakaan käynyt. Erosta huolimatta isä on läsnä lapsensa elämässä.


      • Anonyymi

        Näinpä. Meillä kävi.niin. ukko löysi nuoremman naisen. Ja lapssitten unohtu.


    • tötöröö täti

      Joo en yleistä, kyllä jokainen tietää kehen osuu... mutta semmoisia miehiä on, jotka eivät välitä ja viitsi enää huolehtia lapsista, kun ex vaimo tekee kuintekin ilmaiseksi kaiken.
      Miesten maailmaan ei mahdu eron jälkeen enää lapset. Sitä pitäisi miettiä enenkuin menee naimisiin ja hankkii niitä lapsia.

      • Pojanisä38

        Voi jeesus mitä paskaa! Monikohan äiti järjestää asiat niin, ettei lapsi voi tai saa olla isän kanssa???


      • Voi vide

        "Miesten maailmaan ei mahdu eron jälkeen enää lapset. Sitä pitäisi miettiä enenkuin menee naimisiin ja hankkii niitä lapsia. "...ja edelleen yleistät. Jos sinun miehesi on tällainen ei kaikki.


    • Isukki7373

      Täällä tämä ns. lähivanhempi eli äiti on sitä mieltä, ettei lasta saatu isän luo vapuksi rukoilemallakaan! Lapsi on viettänyt yhden vapun isänsä kanssa, mutta äitipä on sitä mieltä, että vappu on juhla jota ei tarvitse vuorotella. Oli kuulemma niin paljon kaikkea menoa ja ohjelmaa lapsen kanssa jo sovittu, ettei järjestelyä voinut muuttaa...
      Mutta kävikin niin, kun soitin lapselle ja kyselin sunnuntai iltana, että mitäs olet hommaillut vappuna, niin lapsi kertoo, että kotona olen vaan ollut ja leikkinyt ulkona? Hoh, hohhoiijjjaaa.... eli kukahan tässäkin nyt menetti ja mitä kun äiti päätti, että kotona ollaan eikä isin luo voi mennä oli tarjolla mitä vappuiloa tahansa.
      Isiä moititaan, mutta moniko äiti pelaa katkeruuttaan lapsella ja käyttää lyömäaseena???

    • mummimummo jo

      Minäkink erran soitin lapselle kun oli isän luona, että mitäs olette puuhailemassa.

      Lapsi sanoi että isä kattelee videoita ja löhöää sohvalla, eikä tee meidän kanssa mitään!
      Varmasti oli hauska viikonloppu, video vaan pyörimään ja sovalle nukkumaan...

      Äitejä moititaan, mutta ei ne miehetkään enkeleitä ole.

    • Lakia esiin

      Nämä nykyiset vanhemmat tuntuvat olevan piloille kasvatettu ikäryhmä. Vastuuta ei oteta mistään, elämän alku lienee ollut liian helppoa, kun ei mikään järki paukuta päässä.

      Puhutaan lapsivapaasta, se tulee kun lapsi kasvaa, mutta sitähän ei jakseta odottaa. Nyt sitä järjestävät jo naisetkin eron avulla ja pettämisen kautta. Uusi suhde on paljon pahempi kuin kuin ex-puoliso, lasten isä tai äiti. Tällä saattaa olla jo monta jätettyä perhettä takanaan, omat menot ja pettämiset ovat olleet aina etusijalla, tätä ei kuitenkaan haluta nähdä.

      Tämä uusihan ei olekaan paha, kun lapset pannaan ex:lle hoitoon. Kyllä on ajauksenjuoksunne aivan mahdotonta ja lapset ovat niitä heittopusseja pelinappuloita. Saatikka sitten kaikki muu ympärillänne.

      Sanotaan, että kuolema on pahinta, mutta sillehän ei voi kukaan mitään, se täytyy hyväksyä ja kuollut ei kävele vastaan. Ero on niin monelle koko loppuelämän raastava asia, tavallaan elävä kuollut on olemassa ja voi kävellä vastaan, saatikka sitten sitä kautta tunnetuiksi tulleet ihmiset.
      Missä olet enää vapaa itsesi, et missään, joudut pakoilemaan, siirtymään kadun toiselle puolelle, juoksemaan kulman taakse piiloon. Olemaan aina huonotuulinen ja itselläsi paha olo jatkuu.


      Uusi herttuapati vannoi elävänsä yhdessä kunnes kuolema erottaa, heille eroaminen ei tule olemaankaan niin halppoa kuin nykyisessä Suomessa. Toivoisin todella sen olevan paljon vaikeampaa täälläkin. Että seksin suoksi ja kun arkli alkaa kyllästyttämään, on siinä kanssa syy.

      Ero pitäisi saada vain näytöllä, eli syyn vuoksi. Kun laki tätä edellyttäisi, ei kukaan edes miettisi ja eroaminen olisi hallitumpaa, lapsilla olisi parempi mahdollisuus saada kasvaa perheessä, uusioperheet ovat ihan perseestä.

      • Riepu-Riitta

        Jopas oli omahyväistä paatosta.

        Millaisille avioliitoille sinä antaisit eroluvan? Miten paha pitää perheen tilanne olla, kuinka monen ihmisen pitää kärsiä, että suosittelisit tilanteeseen eroa?

        Olen todella yksisilmäinen ajattelija. kannatat lasten takia yhdessäoloa hinnalla millä hyvänsä, vaikka hintana olisi lasten hyvinvointi.


    • äidit hoitakoot itse

      Me laitamme mieheni lapset aina äidille hoitoon kun emme jaksa heidän kanssaan. Tai sanomme vain ettei tälläviikolla sovi, sillä äiti on velvollinen huoltamaan lapsensa, eikä me olla aina saatavilla ja hoitamassa heitä. Lapset ovat meillä kerran viikossa, jos meistä niin tuntuu, joskus menee pari viikkoa ettemme ota. Silloinkin tulevat nälkäsinä ja sottaisina, että heti saunaan vaan ja ruokapöytään.

    • Hyvä kokonaisuus

      Äidit ei saa haluta yhtään mitään.

      jos äidit haluaa olla lastensa kanssa, isät valittaa, etteivät saa nähdä lastaan

      jos äidit haluaa joskus vapaata, ne on heti äidiksi kelvottomia bilettäjiä, jotka vaan ryyppää ja jahtaa miehiä, sanovat sekä isät että ne äidit jotka omalla näennäisellä korvaamattomuuden tunteellaan koettavat kompensoida sen, että itsekin tuntevat tarvitsevansa sitä syntistä vapaa-aikaa.

      Lapsivapaa on tarpeettoman tunteeton termi, mutta lyhyt ja ytimekäs ja sen ymmärtää oikealla tavalla jokainen joka on oppinut nousemaan ruokapöydästä, vessasta, sängystä... välittömästi kun kutsun kuulee ja oppinut hoitamaan arkirutiinit niin, että niistä vaietaan, kun moitittavaa ei löydy :) ja jokainen, jonka tärkeysjärjestyksessä on ensin lapset, mutta listalla on muutakin

      • wilma60

        Osasitpa kirjoittaa asian juuri niinkuin se on. Tämähän se on yhteenveto tästäkin keskusteluketjusta. Täydet 10 pistettä sinulle!


      • Kiitos!
        wilma60 kirjoitti:

        Osasitpa kirjoittaa asian juuri niinkuin se on. Tämähän se on yhteenveto tästäkin keskusteluketjusta. Täydet 10 pistettä sinulle!

        Allekirjoitan itsekin usein sinun mielipiteesi!


    • miehen uusi elämä!

      Niin, ei äidille kuulu lapsivapaita ylimääräisiä, itepä on lapsensa tehnyt miksi sen hoitaminen on niin vaikeeta? Äidit narisevat muutenkin tyhmistä asioista, elareista ja tapaamisista. Jos mies on halunnut uuden perheen, siitäkin maristaan kun ei mies ota lapsia hoitoonsa. Miksi ottaisi jos on omat uusia lapsia tai naisen lapsia taloudessa.
      Isot lapset niin mikä ettei äiti pärjää saahan hän elareita. Mies on ratkaisunsa tehnyt, ja myöhäistä se on ex vaimon valittaa. Antaa vaan rauhan miehen uudelle.

      • Vastuuta kantava

        Uskomatonta. Yksioikoinen immeinen taitaa olla kysymyksessä.

        Kukaan ei käsittääkseni pysty ihan yksin niitä lapsia tekemään. Paitsi äiti, joka haluaa keinohedelmöityksellä lapsen. Silloinkin varmasti tarkkaan tutkitaan onko ko. naisihminen kykenevä huolehtimaan lapsestaan jne..

        Kyllä noille äijän retaleille panemaan pääseminen on tärkeintä ja sen jälkeen, jos ei oo haluttu ehkäisystä huolehtia niin syytetään vielä niitä naisparkoja. Ymmärrän kirjoittajan tekstin, jos hänet tai hänen mies on raiskattu, mutta en jos tämä on joku uusio, joka kirjoittaa mukamas jotain elämän totuuksia. Voi, voi...

        Ja jos tässä on vielä joku uusi eukko tätä juttua vääntänyt niin mieti vähän.
        Jos joku pillunkipee äijä niin painukoon suonsilmään.

        Ottaa päähän tuommoset yksioikoiset kirjottajat.


    • 20v:tta yksinhuoltoa

      Lapsella on oikeus viettää etävanhampansa kanssa aikaa, ja lapsella on oikeus tietää, että se tapahtuu säännöllisesti. Jos etävanhemmalla on mahdollisuus viettää lapsensa kanssa aikaa esim. loma-aikoina hieman pidempiä jaksoja, niin hyvä juttu lapsen ja vanhempien kannalta.

      Sanot, ettet veisi lapsia toiselle vanhemmalle päivän etuajassa, vaikka tulisit kipeäksi. Oletko todella niin korvaamattoman erinomainen ettet luota lastesi toiseen vanhempaan? Miksi olet tehnyt monta lasta niin onnettoman ihmisen kanssa?

      Mitä lapsillesi tapahtuisi jos sinä kuolisit? He olisivat sen kykenemättömän vanhemman huollossa ja todennäköisesti pärjäisivät loistavasti ilman sinua, ehkä jopa paremminkin ilman sinun valvontaasi.

      Lapsivapaa on käypä nimitys sille ajalle, kun lapset ovat jonkun luotettavan aikuisen ihmisen huollossa tai valvonnassa ja vanhempi voi viettää hengähdystauon levollisin mielin ilman lapsiaan ja palata sen jälkeen pirteänä takaisin hoitamaan arkea.

      Ne yh-vanhemmat jotka eivät mielestään tarvitse tai "osaa olla" hetkeäkään ilman lapsiaan ovat usein terveyden- ja sosiaalitoimen palvelujen ulottumattomissa, kunnes lapset alkavat oireilla ja syytä lähdetään hakemaan koulujärjestelmän kautta.

    • Onnellin YH :)

      Joo. Haluaisin muistuttaa,että jokainen yh-äiti EI OLE sellasta ns.prototyyppiä. Vaan on olemassa yhäriäitejä jotka nauttii lapsistaan, arjesta, mutta myös siitä vapaa-ajasta jota harvoin on. Itse omasta mielestäni lukeudun juuri noihin edellä mainittuihin. Mutta myönnän,että on tosiaan olemassa yhäreitä jotka sitten antaa meille kaikille yhäreille tämän tietyn "tyyppimallin" -valitettavasti.

      Tiedän että itselläni vaikuttaa paljon se tähän asenteeseen,että olen ehtinyt sen "nuoruuden" elää ennen lapsia ,minun elämän pelastus oli lapset.Suuri kiitos heille molemmille. On ihanaa olla ÄITI

    • Anonyymi

      Lapsi oli viimeksi isällä kylässä 2vuotta sitten. Joskus isä käy todella nopeasti moikkaamassa kotona tässä. Ei montaa kertaa vuodessa. Ei pakottaa voi. Elämä vain on. Minullakaan ei lapsivapaata ole. Ei se haittaa. En halua enkä etsi uutta miestä enkä tykkää baareissa käydä.

      • Anonyymi

        Ei ole lapsia yli 13 vuoteen näkynyt - vieraannuttaja äidin ryhtyessä "lastensuojelun" järjestämäksi tarkoitushakuiseksi "yksinhuoltajaksi"; estäessään yhteisten lasten yhteydenpidon, asumisen, tapaamisoikeuden isäänsä, isovanhempiinsa ym. isän puoleiseen sukuunsa, laittaessaan lasten yhteystiedot salaisiksi, joita ei luovuteta lapsen isälle lastensa lähiomaisensa, manipuloidessaan lapset valehtelemaan maistraatissa, ettei " isä välitä, halua tavata- eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän välillä" tarkoitushakuisessa Raision "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä; perättömiä selvityksen, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä. Täydellinen lapsen vieraan murtaminen, aivopesu siis kyseessä ja loppua ei näy!!! Lapset ovat aina tervetulleita isälle; yhteystiedot toimitettu. Lastensuojelun ym. viranomaiset ovat täysin paska sakkia; ei ole apua- ja tukea isälle kuulunut lastensuojelulain, perustuslain mukaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lapsia yli 13 vuoteen näkynyt - vieraannuttaja äidin ryhtyessä "lastensuojelun" järjestämäksi tarkoitushakuiseksi "yksinhuoltajaksi"; estäessään yhteisten lasten yhteydenpidon, asumisen, tapaamisoikeuden isäänsä, isovanhempiinsa ym. isän puoleiseen sukuunsa, laittaessaan lasten yhteystiedot salaisiksi, joita ei luovuteta lapsen isälle lastensa lähiomaisensa, manipuloidessaan lapset valehtelemaan maistraatissa, ettei " isä välitä, halua tavata- eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän välillä" tarkoitushakuisessa Raision "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä; perättömiä selvityksen, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä. Täydellinen lapsen vieraan murtaminen, aivopesu siis kyseessä ja loppua ei näy!!! Lapset ovat aina tervetulleita isälle; yhteystiedot toimitettu. Lastensuojelun ym. viranomaiset ovat täysin paska sakkia; ei ole apua- ja tukea isälle kuulunut lastensuojelulain, perustuslain mukaisena.

        Äidin vaihtaessa yhteisten lasten sukunimen uuden puolisonsa nimiin manipuloidessaan lapset valehtelemaan maistraatissa sulunimen muutosta koskevissa perusteissa lapsen oman toiveen vastaisesti - ei hätää, olette aina tervetulleita isälle, isän yhteystiedot toimitettu lapsille ja sukunimi vaihdetaan takaisin oikeaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin vaihtaessa yhteisten lasten sukunimen uuden puolisonsa nimiin manipuloidessaan lapset valehtelemaan maistraatissa sulunimen muutosta koskevissa perusteissa lapsen oman toiveen vastaisesti - ei hätää, olette aina tervetulleita isälle, isän yhteystiedot toimitettu lapsille ja sukunimi vaihdetaan takaisin oikeaksi

        Saat varmaan tuota odotella loputtoniin 13 v. On niin pitkä aika, jos et ole lapsiesi kanssa ollut tekemisissä. Heidänhän täytyy olla täysi-ikäisiäkin jo ja tekevät itsenäisiä päätöksiä riippumatta sinusta tai äidistäänkään. Eli jos he eivät nyt aikuisina sinun kanssasi halua olla tekemisissä on se heidän ihan oma päätöksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat varmaan tuota odotella loputtoniin 13 v. On niin pitkä aika, jos et ole lapsiesi kanssa ollut tekemisissä. Heidänhän täytyy olla täysi-ikäisiäkin jo ja tekevät itsenäisiä päätöksiä riippumatta sinusta tai äidistäänkään. Eli jos he eivät nyt aikuisina sinun kanssasi halua olla tekemisissä on se heidän ihan oma päätöksensä.

        On vieraannuttaja " äidin- ja valehteleevan "lastensuojelun" oma valinta


      • Anonyymi

        Meil miehen exä työntää kakaransa meille joka hetki! Täällä ne on joka toinen vuosi yhden päivän aina!!! En tajuu, että pitää meitä lapsenpiikana häiriköilleen!

        Minusta miehen ei tarvi nähdä kakaroitaan kun kjerran kymmenessä vuodessa. Sekin on liikaa, en tuu toimeen niiden hullujen kanssa. Minä yritän olla fiksuna muttei onnistu kun seura on niin huonoa.

        Sitten vast kun kakrut alkaa tienaa voi tulla meille, ja tuodaa ruokansa mukana.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      405
      4119
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      229
      2047
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1520
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      1003
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      127
      965
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      222
      906
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe