Turvallisuus?

jigyd

Voisiko joku kertoa kuinka turvallista siellä on kulkea tai mitä pitäisi varoa? Onko sattunut jotain vakavaa. Luin ulkoministeriön tiedotuksen ja näytti aika pahalta..

4

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti Lappalainen

      Hei jigyd, Vietin Ecuadorissa noin kuukauden korjaten purjevenettä ja busseilla matkaillen. Pikkasen kalliimmalla voi ostaa lipun "turvallisempaan" expres bussiin. Se on kaunis maa. Turistiryhmissä liikkuminen on turvallista. Yksin pimeässä sivukauduilla liikkuminen on no no. Pääostoskaduilla voi liikkua pimeän tultuakin. Ostareissa on aseistetut vartiat. Käytä turvallista taxia illalla. Venezuela on ehkä vielä turvattomampi maa. Katso www.snoopy.fi

      • jigy

        Kiitokset Matille. Taidamme mennä isommalla porukalla-olis turvallisempaa. Köyhässa maassa on kaikki mahdollista mutta ymmärrettävää.Ollapa itse samassa asemassa.


    • Paikallinenko?

      Itse olen naisena jo useampaan ja pidempään otteeseen Ecuadorissa matkustanut/asunut. Itselleni ei ole vielä sattunut mitään kauheen kauheita, mutta tutuille/kavereille kyllä ihan keskellä päivääkin. Aika paljon on tuuristakin kiinni, että kenet kohtaat kadulla, vaikka olisikin ns. "turvallinen" katu. Taskuvarkaat kyllä löytävät luoksesi, jos tahtovat. Sivukujilla ja hiljasilla kaduilla ei tosiaan kannata liikkua. Itse olen käyttänyt klo19 jälkeen lähes aina vain taksia. Nyt paikallinen ystäväni kertoi, että takseistakin pitää nykyään tarkkaan katsoa turvanumerot, ettei ole ns. valetaksi. Aivan ihana, kaunis maa, kuhan muistaa olla tarkkaavainen ja pitää maalaisjärjen päässä. Kaikkia katulapsiakaan ei voi auttaa ja itse en luota poliiseihin tai vartioihin, jotka liikkuvat kadulla. Paikalliset saavat maksusta ostettua heidät puolellensa, jos niin tahtovat. Isompikaan porukka ei takaa aina turvallisuutta, joskus saattaa jopa herättää liikaa huomiota. Mutta silmät auki näkee ja kokee paremmin! :)

    • Jei!

      Itse vietin ko. maassa 3kk pari vuotta sitten vapaaehtoistyön ja matkailun merkeissä.

      Iltaisin varoin kyllä pikkukujia, ja taksilla huristelin lyhyet matkat iltaisin, kun dollarikin oli tuolloin halpa. Paikallisten dösät koin turvalliseksi, tosin ulkomaalaisena, nuorena naisena sain välillä kyllä huomiota.

      Halvoissa hostelleissa kannattaa tsekata lukot. Buukkasin yhdestä hostellista huoneen, jonka ovessa oli maassa yleisesti käytettävä nappilukitus (painat sisällä ollessasi napin pohjaan ja näin ovi on "lukossa"). Heräsin sitten yöllä, kun kyseisen hostellin nuori reseptionisti oli tullut huoneeseen aikeissa tonkia tavaroitani. Paikallinen työtoverini näytti eräässä työkohteessa miten kyseisen lukon saa auki teelusikalla. Lisäksi olin kuullut juuri maahan tullessani, että vuotta aikaisemmin saksalaisturisti olisi tapettu hotellihuoneeseensa, kun yritti pysäyttää varasta.

      Passeista kannattaa pitää myös hyvä huoli. Ne ovat ainakin olleet aika kovaa valuuttaa varasmarkkinoilla. Ja ne iänikuiset näpistykset joukkovälineissä.

      Upea maa, mutta silmät auki saa olla edessä, että niskassa:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe