Ampujalla oli hallussaan LUVALLISIA METSÄSTYSASEITA

Surullista :(

===================================================
Perhesurma Ikaalisissa - isä ampui ex-puolisonsa ja poikansa

Perjantai 29.4.2011 klo 19.59 (päivitetty klo 20.45)

Kolme ihmistä on kuollut ammuskelussa Ikaalisissa Pirkanmaalla.

Ampumavälikohtaus tapahtui perjantaina puoli viideltä iltapäivällä Tevaniemessä Luhalahdentiellä.

Poliisin alustavien tutkimusten mukaan vuonna 1963 syntynyt mies ampui entisen puolisonsa ja heidän 13-vuotiaan poikansa. Tämän jälkeen mies surmasi itsensä.

- Poliisi sai ampumisesta heti tiedon ja lähti paikalle. Mitään ei kuitenkaan ollut enää tehtävissä, kertoo tutkintaa johtava rikoskomisario Pasi Nieminen Pirkanmaan poliisista.

Ammuskelu tapahtui perheen omistamassa entisessä maalaistalossa ja sen pihapiirissä.

Ampujalla oli hallussaan luvallisia metsästysaseita.

Tapahtumapaikka on eristetty ja poliisi selvittää tapahtumien kulkua.

IL
===================================================
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011042913634335_uu.shtml

Ja vielä kerran: "Ampujalla oli hallussaan LUVALLISIA METSÄSTYSASEITA."
Ja vielä kerran: "LUVALLISIA METSÄSTYSASEITA"

Puhtoisten eräveijareidenkin joukosta löytyi nähtävästi mustalammas.

31

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällaista se elämä on sutta pelkäävien ja metsästystä harrastavien maalaistolleroiden keskuudessa. Tästähän minä olen puhunut, jotta aseet pois apinoilta.

• Anaalilyyleille

ei koskaan aseita ole edes kuviteltu annetavaksi. Edes armeijassa. Ai niin, mutta eihän se käynyt kun oli niin stessaavaa kun jolu komenteli

• Anaalilyyleille kirjoitti:

ei koskaan aseita ole edes kuviteltu annetavaksi. Edes armeijassa. Ai niin, mutta eihän se käynyt kun oli niin stessaavaa kun jolu komenteli

Olenhan joskus jo maininnutkin, että armeijan olen käynyt ihan normaalisti ja olen vieläpä alikersantti, tykistön viesti ja Sodankylä. "Joka mies naisen makaa, mutta tykkimies laadun takaa, heh heh"

Eipä ole mulle aseita siunaantunut, kun ei vaan kiinnosta "paskaleikit". Mutta toisaalta olen suunnitellut hankkivani aseen. Minulla kiinnostaisi kunnon ritsa. Sillä olisi mukava ammuskella tiellä makaavia poroja perseelle, jotta niihin saataisiin vähän liikettä. Meillä on siis pikku koirulini kanssa samoja intohimon aiheita. On se vaan mukava seurata panikoituneita poroja ja verrata niitä hysteerisiin susipelkuriapinoihin, jotka minkä tahansa elukan jäljet nähtyään pelkäävät itsensä taikka isoäitinsä joutuvan susien raatelemaksi.

• Joka mies kai
        Susianalyytikko kirjoitti:

Olenhan joskus jo maininnutkin, että armeijan olen käynyt ihan normaalisti ja olen vieläpä alikersantti, tykistön viesti ja Sodankylä. "Joka mies naisen makaa, mutta tykkimies laadun takaa, heh heh"

Eipä ole mulle aseita siunaantunut, kun ei vaan kiinnosta "paskaleikit". Mutta toisaalta olen suunnitellut hankkivani aseen. Minulla kiinnostaisi kunnon ritsa. Sillä olisi mukava ammuskella tiellä makaavia poroja perseelle, jotta niihin saataisiin vähän liikettä. Meillä on siis pikku koirulini kanssa samoja intohimon aiheita. On se vaan mukava seurata panikoituneita poroja ja verrata niitä hysteerisiin susipelkuriapinoihin, jotka minkä tahansa elukan jäljet nähtyään pelkäävät itsensä taikka isoäitinsä joutuvan susien raatelemaksi.

naisen makaa, mutta Analyytikko miestä takaa. Niinhän se meni?

Ja Sodankylässä ei ole mitään "tykistön viestiä".

• Joka mies kai kirjoitti:

naisen makaa, mutta Analyytikko miestä takaa. Niinhän se meni?

Ja Sodankylässä ei ole mitään "tykistön viestiä".

Kyllä oli tykistön viesti silloin kun minä siellä olin. Älä apina yritä viisastella ja pyristellä vastaan viisaammallesi. Ja aukki kakkosen kävin Kajaanissa. Neljällä metsäleirillä olen ollut mukana ja joka kerta on pitänyt vetää piuhoja sinne sun tänne. Pese sinä vaan niitä lattioita siellä siviilikomennuksessasi.

• "Kakkosen miehiä"
        Susianalyytikko kirjoitti:

Kyllä oli tykistön viesti silloin kun minä siellä olin. Älä apina yritä viisastella ja pyristellä vastaan viisaammallesi. Ja aukki kakkosen kävin Kajaanissa. Neljällä metsäleirillä olen ollut mukana ja joka kerta on pitänyt vetää piuhoja sinne sun tänne. Pese sinä vaan niitä lattioita siellä siviilikomennuksessasi.

taidat olla monellakin tapaa.

Ja naiset ovat kyllä sitä mieltä, että "ennen rupikullia kuin tykkijullia".

Ai niin, mutta ethän sinä naisista...

• isompipee

Minkä niminen sankari siellä on ammuskellut

• Ikävämpi juttu

mutta jos tieliikenteessä kuolee noin 270 henkeä (2010) ja luvatomilla aseilla tapetaan noin 70 % ampuma-aseilla tehdyistä surmista... Mutta sehän kuuluukin KULTTUURIIN joissakin kansanryhmissä...

• Daaaaaaaaaaaaaa!

Ei poista aloituksen pointtia, f****** retard.

Lopetahan jatkossa asiallisen keskustelun hämmentäminen sontafleimauksillas.

• Ai että
        Daaaaaaaaaaaaaa! kirjoitti:

Ei poista aloituksen pointtia, f****** retard.

Lopetahan jatkossa asiallisen keskustelun hämmentäminen sontafleimauksillas.

ihan asiallisen keskustelun?
        Sinähän et minuntekemisiänirajoita millään tavalla.

• tadaaaaaaaa!
        Ai että kirjoitti:

Vääää! Väääää! Vääää! Äitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Pappaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Mummoooooooooooooooooooooooooooooo!!!

Apuva, mä en saa tehdä ihan kaikkee mitä mä haluuun! Väääääääääää!!!

Sulla on kauhee uhmaikä päällä?

GROW THE F**** UP, YOU F****** RETARD!

• tötr
        Ai että kirjoitti:

Hanki hame, vitun ämmä! Ellei sulla jo semmoista ole!

• onko kova
        tadaaaaaaaa! kirjoitti:

Vääää! Väääää! Vääää! Äitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Pappaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Mummoooooooooooooooooooooooooooooo!!!

Apuva, mä en saa tehdä ihan kaikkee mitä mä haluuun! Väääääääääää!!!

Sulla on kauhee uhmaikä päällä?

GROW THE F**** UP, YOU F****** RETARD!

teiniangsti päällä ?

• WOT?!=!=!
        onko kova kirjoitti:

teiniangsti päällä ?

O! Mut sulla o uhmaikä! Jos sä tunnet ollenkaan psykkaa, nii sä snaijjaat, mitä mä meinaan.

• kuivaa märkäkorva
        WOT?!=!=! kirjoitti:

O! Mut sulla o uhmaikä! Jos sä tunnet ollenkaan psykkaa, nii sä snaijjaat, mitä mä meinaan.

korvasi ja pyydä isältäsi kunnon korvatillikka.

• möö-ö
        kuivaa märkäkorva kirjoitti:

korvasi ja pyydä isältäsi kunnon korvatillikka.

Meinaatsä vähän niinq tyyliiin: "You're rubber I'm glue"?

Puhuhan isistä sen jälkeen kun puberteetti on alkanu, senkin pahankurinen pikkukakara.

• Vedä tanttu
        möö-ö kirjoitti:

Meinaatsä vähän niinq tyyliiin: "You're rubber I'm glue"?

Puhuhan isistä sen jälkeen kun puberteetti on alkanu, senkin pahankurinen pikkukakara.

ruppisi peitoksi saatanan kersa ja mene takasin kouluun.

• Get the F out!
        Vedä tanttu kirjoitti:

ruppisi peitoksi saatanan kersa ja mene takasin kouluun.

Niinhän siinä aina käy, että kun idiootilta loppuu patit niin pitää aloittaa tuollainen yksinkertainen räkytys. Painu oikeasti viduun täältä pilaamasta fiksujen metsästäjien mainetta typeryyksilläsi.

• Ja sinäkö
        Get the F out! kirjoitti:

Niinhän siinä aina käy, että kun idiootilta loppuu patit niin pitää aloittaa tuollainen yksinkertainen räkytys. Painu oikeasti viduun täältä pilaamasta fiksujen metsästäjien mainetta typeryyksilläsi.

olet se fiksu metsästäjä?

• GTFO!
        Ja sinäkö kirjoitti:

olet se fiksu metsästäjä?

Mikä kohta siitä jäi ymmärtämättä?

TSIII - TIII - EFF - OUUUU !!! Capiche?

• Tuota tarkoitin.
        GTFO! kirjoitti:

Mikä kohta siitä jäi ymmärtämättä?

TSIII - TIII - EFF - OUUUU !!! Capiche?

Olet mitäänymmärtämätön kersa jonka ulos-anti on juurikin tuota "SIII - TIII - EFF - OUUUU !!! " -tasoa. Painu takaisin nuolemaan susimiehen persettä ja syvältä.

• kaivoitko?
        Tuota tarkoitin. kirjoitti:

Olet mitäänymmärtämätön kersa jonka ulos-anti on juurikin tuota "SIII - TIII - EFF - OUUUU !!! " -tasoa. Painu takaisin nuolemaan susimiehen persettä ja syvältä.

Ja taas ruvetaan puhumaan anaaliseksistä. Mikä vitun pakkomielle sulla on semmoiseen? Sitä paitsi, sanoinhan jo olevani metsästäjä.

• Olet vain surkea
        kaivoitko? kirjoitti:

Ja taas ruvetaan puhumaan anaaliseksistä. Mikä vitun pakkomielle sulla on semmoiseen? Sitä paitsi, sanoinhan jo olevani metsästäjä.

vätys paitsi ulos-anniltasi niin myös ymmärrykseltäsi.

• mirrori
        Olet vain surkea kirjoitti:

vätys paitsi ulos-anniltasi niin myös ymmärrykseltäsi.

Olen peili.

• m

Oliko kirjoittajan ajatus, että kaikki luvalliset metsästysaseet pois vaan Ikaalilaisilta ja maailmassa ei tapahdu enään murhia. Näin saattoi ehkä rivien välistä lukea. Ja vielä kerran " lapsellista ajattelua" Ja vielä kerran "lapsellista ajattelua"

• Timo Hiesunen

Aivan varmasti oli. Vähän niin kuin avaaja toivoi, että joku älykäs ja luova individualisti vastaisi hänen avaukseensa. Ehkä hän oli vain väärässä?

Avaaja ajatteli varmasti myös kaiken asekaupan loppuvan, kaiken ihmisten välisen tappamisen loppuvan, koko maaaaaailman pelastuvan, kaikkien metsästäjien purevan toisiaan perseestä; vähän niin kuin sille huono-onniselle jengille kävi v. 1972 Andeilla.

Avaaja toivoi ihan varmasti ja vilpittömästi myös, että kaikki maailman metsästäjät heräisivät kauhistuttavista (sinänsä hyvin subjektiivisessa mielessä kauhistuttavista) unistaan, joissa he näkivät villieläinten kynsivän heidän sisuskalujaan pellolle - ja yhtäkkiä he heräisivät "villieläinten" keskeltä ilman mitään suojaa. Sitä aloittaja varmastu vilpittömästi toivoi.

En ole varma, mutta epäilen, että aloittaja toivoi vähintään n. 1 Km:n läpimittaisen törmääjän mätkähtävän keskelle Ikaalisten kirkonkylää arviolta n. 20 Km/s:n nopeudella.

Kaikkea hyvää Sinulle ja jahtiporukallesi,
        Timppa

• ¤¤¤¤¤¤¤

Hulluja mahtuu metsästäjienkin pariin mahtuvan.Vieläkin tiukempi aselaki paikallaan.Seköpäät ei aseita tarvi.Itsekkin metsästäjänä näen metsästysaseiden saannin olevan liian helppoa nykyisin.Poliisin pitää olla jämäkämpi näissä kysymyksissä.Ikaalisten tapauksessa aseita ei olisi pitänyt kyseiselle ampujalle koskaan enää luovuttaa.Onko voimassa oleva aselaki vielä epäselvä aseiden luovuttamisen perusteista takaisin,vain tekeekö poliisit vaihtelevasti näitä päätöksiä oman arvion perusteella.Kun aselakin tehdään niin selväksi,että kun joltakin hepulta aseet otetaan kerran pois,niin niitä ei enää kyseiselle hepulle koskaan takaisin luovuteta.Lakiin ne aseiden pois kerääminen ja luovuttaminen pitää perustua,eikä poliisin satunnaiseen ja vaihtelevaan arvioon.Se on poliisin osaltakin helpompi ratkaisu.Ei tule jälkipyykkiä.

• kokenut ja varoitett

No tuossa Ikaalisten tapauksessahan oli toisaalta mahdollinen myös se mikä on monelle muullekin käynyt, eli perätön ilmianto... Sellaisen takiahan on myös otettu suhteellisen monilta aseet pois.
        No tämä ei nyt valitettavasti ollutkaan sellainen jolla olisi ollut vain tarkoitus aiheuttaa ex:älle (tai tulevalle ex:älle) harmia ja kiusaa.
        Ei kaikista ihmisten tekemisistä voi eikä pidä viranomaiselle vastuuta siirtää tai vierittää.

• ¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        kokenut ja varoitett kirjoitti:

No tuossa Ikaalisten tapauksessahan oli toisaalta mahdollinen myös se mikä on monelle muullekin käynyt, eli perätön ilmianto... Sellaisen takiahan on myös otettu suhteellisen monilta aseet pois.
        No tämä ei nyt valitettavasti ollutkaan sellainen jolla olisi ollut vain tarkoitus aiheuttaa ex:älle (tai tulevalle ex:älle) harmia ja kiusaa.
        Ei kaikista ihmisten tekemisistä voi eikä pidä viranomaiselle vastuuta siirtää tai vierittää.

Ei toki voi kaikista ihmisten tekemisistä ,eikä pidäkkään vastuuta siirtää ja vierittää viranomaisille,mutta aselaki pitää olla niin selvä,että viranomainen voi toiminnassaan siihen täysin nojata.Ei tämä Ikaalisessa sattunut ampuminen ollut ensimmäinen ja eikä varmaankaan ole viimeinekään,vaikka sitä kaikki toivomme hartaasti.Hulluja ja seköpäitä riittää riittää jokaiseen junaan ja jää vielä asemallekkin.On se vaan lapsellinen paskimus sellainen ihminen,joka ampuu toisia ihmisiä.Asia on eri ,jos ampuja on äkillisesti menettänyt mielenterveydensä.Silloin ihminen ei pysty toimintaansa kontrolloimaan.Jos ampuu vihan vuoksi lähimmäisiä ,tai tuntemattomia ihmisiä,niin raakalainen pitää sellaisen ihmisen olla.Eihän tappaja koskaan täysin normi-ihminen voi olla,koska eihän täysjärkinen ihminen mistään syytä alennu tappajaksi.

• nahkasaha

Sinäkö olisit kyennyt näkemään ko. tapauksessa tapahtumien kulminoituvan tähän?

Rannalla on helppoa olla viisas, kun merellä tapahtuu vahinko. Jälkiviisastelu on jälkiviisautta. Ongelmana on ongelmat, joita ei nähdä kuin vasta sitten kun jotain on tapahtunut. Kutsutaan niitä vaikkapa nimillä; sosiopatia, psykopatia, tunneköyhyys ja vaikkapa narsismi.
        Aivan varmasti ne kaverit siellä poliisissa yrittävät tehdä nämä aseisiin kohdistuvat työnsä mahdollisimman hyvin, ihmisiä ja perheellisiä he ovat itsekkin. Mutta, kun otetaan riittävä joukko ihmisiä, niin tässä joukossa tapahtuu varmasti jotain sellaista mitä ei saisi tapahtua.

Vaan: Mistä näitä hulluja oikein riittää?

Jollekkin vastaavaa suunnittelevalle toivomus. Ota se ase mukaan, aja lähimmän poliisilaitoksen pihaan ja tapa itsesi, siellä on jatkohoitoa ajatellen ammattilaiset lähellä. Kostosi saat näinkin. Mitään syytä ei ole ottaa mukaa muita, vaikkapa omaa lastaan.

• rfcdsas

Tämä susianaali taitaakin olla pohjoisen höyrypäitä kun toivoi ritsallaan ampuvansa tiellä makaavia poroja perseelle..monesta muutsakin viestistä selviää että pohjoisessa asuu..no ei ihme että on piä pimahtanu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2625
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1825
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      148
      1412
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      354
      1337
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      349
      1286
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1196
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      58
      1146
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1046
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      986
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      903
    Aihe