VIHREÄT! HERÄTKÄÄ! RYHDISTÄYTYKÄÄ!

Tilja K

Pohjois-Karjalassa joku metsänomistaja aikoo ryhtyä myymään mahlaa. Elävistä koivupuista isketään suonta ja myydään sitten tätä elinnestettä. Tuota pitää Vihreän vastustaa.

Jos joku sanoo, että myydäänhän lihakaupoissa vertakin, niin tietäköön, että sen veren ´luovuttajat´ eivät enää elä.

Olen niin järkyttynyt, että meille samoin tunteville pitää mielestäni ryhtyä antamaan jonkinlaista kriisihoitoa.

25

123

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poti`

Provo. Keksi jotain vielä kivampaa.

• #

Harmi kun Sinnemäestä EI PÄÄSTY eroon, hän on ihmeellinen MONGERTAJA , opettelis puhumaan oikein eikä mongerttelis sanojaan miten sattuu !!!!!!! Muutenki vaikuttaa tyhmältä .

• koivunoksaankorkeall

Tyhmä hän nyt ei varmasti ole, ja puhuu, kuin muutkin nuoret naiset nykyään.

• aika outoa
        koivunoksaankorkeall kirjoitti:

Tyhmä hän nyt ei varmasti ole, ja puhuu, kuin muutkin nuoret naiset nykyään.

Vastenmielinen on, työministerinä ei saanu aikaan kuin työttömiä pilvin pimein !
        Suojelee eläimiä enemmän kin ihmisiä !

• Mahlaa on otettu koivuista iät ja ajat, ei se puu siihen kuole.

Eräs ystäväni juo mahlaa hurjat määrät vuoden aikana, nyt joutuu hieman rajoittamaan, kun se kasvattaa silmäripisiä niin kovasti.
      Ei voi enää pitää silmälaseja, kun ripset eivät mahdu sinne väliin.
      Kasvattaa mahla tukkaakin, kannattaa kokeilla.

• Anceli, olen ainakin tähän asti "uskonut" joka sanan minkä kirjoitat. Elä ystävä hyvä jymäytä meitä tällä silmäripsi- ja tukankasvujutulla, ethän?!

Me valutettiin joskus aikoja sitten tontin koivuista mahlaa, vähän sitä nautittiinkin, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi kun en huomannut silmäripsissä mitään erikoista. Huomattavasti lyhyemmät ne on kuin ennen nuorena jolloin luokan tytöt (entäs pojat, hehheh?) niiden pituutta ihaili.

Heti menen virittelemään (samoihin koivuihin!) mahlatikut jos vannot että pitää paikkansa ;-). Luulen kyllä etten "hurjia määriä" saa mokomaa juotua, ja silmälaseihinkin joudun jossain tiukassa paikassa turvautumaan...

Muuten olen sitä mieltä että aloitus on provo eikä alkuperäisen Tilja K:n tekemä ollenkaan.

• saimaantaka kirjoitti:

Anceli, olen ainakin tähän asti "uskonut" joka sanan minkä kirjoitat. Elä ystävä hyvä jymäytä meitä tällä silmäripsi- ja tukankasvujutulla, ethän?!

Me valutettiin joskus aikoja sitten tontin koivuista mahlaa, vähän sitä nautittiinkin, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi kun en huomannut silmäripsissä mitään erikoista. Huomattavasti lyhyemmät ne on kuin ennen nuorena jolloin luokan tytöt (entäs pojat, hehheh?) niiden pituutta ihaili.

Heti menen virittelemään (samoihin koivuihin!) mahlatikut jos vannot että pitää paikkansa ;-). Luulen kyllä etten "hurjia määriä" saa mokomaa juotua, ja silmälaseihinkin joudun jossain tiukassa paikassa turvautumaan...

Muuten olen sitä mieltä että aloitus on provo eikä alkuperäisen Tilja K:n tekemä ollenkaan.

Nooo, jos aloitus on provo, niin hiukkasen saa liioitella vai saako. :)

Mutta ihan oikeasti tämä ystäväni itse kertoi, että silmäripsensä kasvavat pitemmiksi, kun hän juo koivunmahlaa.
        Tukkahan hänellä onkin tosi upean pitkä, on tuolla kavereissani sitä esittelemässä, vasemmassa alakulmassa.
        Toi mulle kerran pari pulloa tuliaiseksi, mutta ainetta taisi olla liian vähän, sillä en huomannut mitään "kasvattavaa" vaikutusta.

Koivunmahla on terveellistä, niin väitetään ja kaipa jostain joku tutkimustuloskin löytyisi sitä tukemaan.

Voit jatkossakin uskoa kaiken mitä kirjoitan, joskus saattaa pientä huumorilisää olla mukana. :)

• 99 % vettä on
        Anceli kirjoitti:

Nooo, jos aloitus on provo, niin hiukkasen saa liioitella vai saako. :)

Mutta ihan oikeasti tämä ystäväni itse kertoi, että silmäripsensä kasvavat pitemmiksi, kun hän juo koivunmahlaa.
        Tukkahan hänellä onkin tosi upean pitkä, on tuolla kavereissani sitä esittelemässä, vasemmassa alakulmassa.
        Toi mulle kerran pari pulloa tuliaiseksi, mutta ainetta taisi olla liian vähän, sillä en huomannut mitään "kasvattavaa" vaikutusta.

Koivunmahla on terveellistä, niin väitetään ja kaipa jostain joku tutkimustuloskin löytyisi sitä tukemaan.

Voit jatkossakin uskoa kaiken mitä kirjoitan, joskus saattaa pientä huumorilisää olla mukana. :)

99 % vettä on koivunmahlassa.
        Täysikasvuinen koivu on esimerkki oikein janoisesta kasvista. Se saattaa imeä maaperästä jopa 500 litraa vuorokaudessa!
        Joten pieni määrä mahlaa ei tunnu missään koivulle. Kuivalla kankaalla kasvavasta koivusta saa makeinta mahlaa. ;)

Huom! Mahlan valutus ei kuulu jokamiehenoikeuksiin !

• 99 % vettä on kirjoitti:

Täysikasvuinen koivu on esimerkki oikein janoisesta kasvista. Se saattaa imeä maaperästä jopa 500 litraa vuorokaudessa!
        Joten pieni määrä mahlaa ei tunnu missään koivulle. Kuivalla kankaalla kasvavasta koivusta saa makeinta mahlaa. ;)

Taitaa olla aika lähellä kurkun vesipitoisuuksia ja kurkkuakin pidetään terveellisenä.

Googlesta löytyikin aika paljon mahlaa ja sen terveeellisyyttä koskevaa aineistoa, en kuitenkaan viitsi linkittää. Jos ketä kiinnostaa löytää ne itsekin.
        Kivennäisaineita mahlassa ainakin on.

Omalla maalla kannattaa kasvattaa myös koivuja.
        Tosiaan se imee lähes kaiken veden läheltään, joten paikka kannattaa valita huolella.

• RIMMIR
        99 % vettä on kirjoitti:

Mahtava myyntivaltti: Mahla, pitää sinut virkeänä, uudistaa solusi, kapseli päivässä täyttää tarpeesi. (Jos kerta omegalla pystyy niin miksi ei mahlalla?)

Ei muuta kuin koivutehtaat pystyyn ja suomen valtionvelka jo viidessä vuodessa häipyisi ainakin kolmanneksen.

• saimaantaka*
        RIMMIR kirjoitti:

Mahtava myyntivaltti: Mahla, pitää sinut virkeänä, uudistaa solusi, kapseli päivässä täyttää tarpeesi. (Jos kerta omegalla pystyy niin miksi ei mahlalla?)

Ei muuta kuin koivutehtaat pystyyn ja suomen valtionvelka jo viidessä vuodessa häipyisi ainakin kolmanneksen.

Hieno puu tosiaan tuo koivu, ja vielä kauniskin, ja niin supisuomalainen - vaikka olenhan minä nähnyt joitakin onnettomia mustanpuhuvarunkoisia koivuja kaukana etelässäkin, ja jopa Islannissa.

Eikös ksylitolikin ole jotenkin koivuperäinen tuote? Ja todistettu kaiketi että vähentää hammasten reikiintymistä.

Kiireesti nyt valutushommiin ennenkuin lehdet puhkeaa! Miten nestettä muuten säilytetään? Muistelen että meillä oli koivunmahlaa isossa astiassa kylmiössä, ja se taisi pikkuhiljaa alkaa hapantua? Kuka tietää vinkkejä, kertokaa, please!

• saimaantaka kirjoitti:

Anceli, olen ainakin tähän asti "uskonut" joka sanan minkä kirjoitat. Elä ystävä hyvä jymäytä meitä tällä silmäripsi- ja tukankasvujutulla, ethän?!

Miun tyttöin se alkaa Anceli olla. :)
        Oppinut pientä huumoria aina laittamaan juttuihinsa.
        Hyvä tyttö!
        H.

• hunksz kirjoitti:

Miun tyttöin se alkaa Anceli olla. :)
        Oppinut pientä huumoria aina laittamaan juttuihinsa.
        Hyvä tyttö!
        H.

Antaahan nyt olla omistelematta ja sitä paitsi minä olen erittäin huumorintajuinen ihminen, täytyy vaan löytyä yhtä hyvä kaveri, niin kyllä lähtee.
        Osaan mie nauraa yksinkin. :)

• Yksi tapa on
        saimaantaka* kirjoitti:

Hieno puu tosiaan tuo koivu, ja vielä kauniskin, ja niin supisuomalainen - vaikka olenhan minä nähnyt joitakin onnettomia mustanpuhuvarunkoisia koivuja kaukana etelässäkin, ja jopa Islannissa.

Eikös ksylitolikin ole jotenkin koivuperäinen tuote? Ja todistettu kaiketi että vähentää hammasten reikiintymistä.

Kiireesti nyt valutushommiin ennenkuin lehdet puhkeaa! Miten nestettä muuten säilytetään? Muistelen että meillä oli koivunmahlaa isossa astiassa kylmiössä, ja se taisi pikkuhiljaa alkaa hapantua? Kuka tietää vinkkejä, kertokaa, please!

tehdä mahlasta mahla-siirappia. Niistä sitten tehdään karamellejä. Sokeriakin siitä saa.

Pakasteessa mahla säilyy hyvin, muuten huonosti säilyvää. Ja kun mahlaa valuttaa koivusta on hyvä suojata "keräilypullo" auringon paisteelta.

• " myyntivaltti " ?
        RIMMIR kirjoitti:

Koivutehtaat on jo pystyssä, mutta taitaa valtionvelka vaan suurentua, kun on noita takinkääntäjiä maa pullollaan.

http://www.youtube.com/watch?v=3UfYHdS_baY

Muuten japanilaisetkin ovat jo tämänkin asian oivaltaneet kaupallisesti, joten suomi on jälkijunassa kuten aina.

• //
    • Stondista;;;;;=?

Vihreissä ei ole ihmistä joka ymmärtää mitä ryhdistäytyminen on , firma keskittyy
      enemmän poikkeavien ominaisuuksiin ja suuntautumiseen , se lieneekin
      veret seisuttava tavoite . Seisoopa se sitten tai ei .

• .

Mikä on poikkeava? Hänkö, jota et pysty ymmärtämään?

Missä silloin on vika?

Onneksi kansakunta sivistyy.

• .....

vihreät on outoa sakkia

• henrjii

Kuukle Pohjois-Karjalassa on ihmiset hoitaneet metsiä sukupolevesta toiseen saotjen vuosien ajan, jos sinne jotkut pitkätukkaiset puuhunkipijät lähtee suojelemaan metsää, niin paskaa tulee.

• Auttaisiko kriisihoidoksi mahlahörppy?

• 1.1947

Ei taida vihreät ehtiä kantaa ottamaan. Surevat menetystä.
      Aika pahaltahan tuo tuntuu. Ahneus on moneen vääryyteen syynä.

• ...

Pahus, unohtui.

Mä olen kerännyt muistaissani mahlaa, tälle keväälle jäi näköjään tekemättä kun tuli hinauduttua tsadiin. Tietenkin voisi käydä porailemassa reikiä kaupungin puihin, mutta luultavimmin siitä saisi lähinnä enenpi sakkoja, kuin mahlaa.

Mahlassa ainoa ongelma on, se ei säily oikein hyvin. pitää dokata samantein. Jotkut kuulemma pastoroi tai pakastaa. Ei se nyt niin herkkua ole, että viitsisi alkaa kovin isotöisiin projekteihin.

Yks, mitä olen ihmetellyt. Miten vihreät sallivat marjastelun? Siinähän luontoa riistetään todella ärkyttävällä tavalla ja hillastellessakin kallisarvoisia sammalia tallotaan ihan tahallaan. Vain ihmisen saaman hyödyn takia.

=DW=

• Jos lähdetään siitä että Persuja kohdellaan oikein hallituksessa, eikä vain vedellä mattoja kokemattoman alta niin uskon että äänensävy tulee muuttumaan.
      Eli asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ja silloin kyllä paljastuvat vihreiden huuhaat nopeasti ja ydinvoiman ylivoima on pakko tunnustaa, tuulet ja muut tuvat eivät kannata, eikä maataköyhdyttävä risujenpoltto.
      Toivonkin hartaasti että Persujen oma lehti pitää palstaa jossa päätöksien taustoja, puolustuksia ja vastustuksia pidetään esillä. Näin pysyy kansa koko ajan tietoisena siitä miten mennään, mihin ja miksi.
      H.

• Vihreät ovat aina toitottaneet uutta teknologiaa, minä odotan fuusio-voimalan esiinmarssia, silloin on ydinvoima ja sen jätteet ratkaistu kerralla.
        H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      30
      1189
    2. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      66
      819
    3. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      41
      720
    4. Työttömiä suomalaisia ei saa töihin

Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss
      Maailman menoa
      275
      608
    5. Luonnollisuus

Ja luonnonkauneus on kaunista.
      Ikävä
      91
      599
    6. P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys

Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓
      Sinkut
      139
      596
    7. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      52
      516
    8. Et siis halua

enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani
      Ikävä
      47
      510
    9. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      35
      489
    10. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      34
      487
    Aihe