Marsun halvaantuminen

marsuaankaipaava:(

Minun marsuni halvaantui viime yönä. Sisko heräsi, kun se päästi yhtäkkiä outoa ääntä ja meni katsomaan. Pieni raukka makasi kyljellään eikä päässyt ylös. Sisko herätti äidin ja minut. Äiti otti marsun pyyhkeeseen ja silitteli sitä rauhoitellen, toinen kun oli ihan peloissaan. Ensin näytti siltä, että kaikki raajat olisivat halvaantuneet, mutta pian se alkoi etutassuillaan sukia naamaansa. Tarjottiin sille kurkkua, mutta ei syönyt. Äiti lähti soittamaan päivystävälle eläinlääkärille ja siskon mentyä perässä, jäin marsun kanssa yksin. Ei se enää paljoa liikkunut ja koko ajan pelkäsin sen kuolevan käsiini. Tönäisin sitä muutaman kerran hellästi, että varmistuin sen olevan vielä hengissä. Silmistä sen näki kauhun ja kivun enkä minä voinut tehdä mitään.
Eläinlääkäri kertoi puhelimessa mahdollisia syitä äkilliseen halvaantumiseen ja kehotti meidän tuoda marsu klinikalle. Äiti ja sisko lähtivät sitä viemään, minä jäin kotiin. Hetken päästä sisko soittaa, että halvaantuminen ei johdu ainakaan hermostosta, koska marsun syvähermot reagoivat. Automatkalla marsu oli kuulemma vielä liikuttanut hieman takajalkojaan ja minuun heräsi toivo. Kuitenkin hetken päästä sain siskoltani uuden soiton, jossa hän kertoi marsulla olevan luultavammin aivokasvain, koska mitään ilmiselvää syytä äkkinäiseen halvaantumiseen ei löytynyt. Eläinlääkäri kertoi aivokasvaimen aloittavan yleensä marsun halvaannuttamisen todella nopeasti eikä silloin ole enää oikein mitään tehtävissä. Niinpä sitten minulta kysyttiinkin enää vain mielipidettä, että tuhkataanko marsu vai otammeko mukaan ja hautaamme. Sitten vain odottelin kotona ja jälkeen päin sain kuulla yksityiskohtia.
Loppua kohden marsu oli kuulemma halvaantunut vain koko ajan enemmän. Silmät eivät reagoineet ärsytyksiin, etujalat eivät liikkuneet ja suoli alkoi toimimaan holtittomasti. Kun päätös marsun ikiuneen lopettamisesta oli tehty, siskoni ja äitini saivat hetken kahdestaan marsun kanssa. Se pieni oli kärpertynyt palloksi, kuin pieni siili, äitini sanoi. Sitten marsu tultiin hakemaan ja päästettiin pois tuskistaan.
Ikävä on suuri enkä voi vieläkään käsittää kuinka nopeasti marsu olikaan poissa, kun vielä päivällä oli ollut aivan normaalissa kunnossa.

Santtua, noin 6-vuotiaan marsuherran muistoa kunnioittaen.

Onko teidän marsunne joskus halvaantunut? Miksi?

16

2691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsuilija

      todella surullinen juttu. otan osaa

    • Jyrsijä Rakas

      Voi ei ;( Otan osaa

      Mulla tais halvaantua hamsteri. Tai sit sillä oli syöpä. Kaverit sano mulle, et sehän oli vaan hamsteri.

      Niin nopeasti pieneenkin eläimeen kiintyy, oli sillä sitten minkälainen luonne tahansa.

    • miia yli-hirvelä

      mun hamsteri kuoli ku isä ajo sen yli ruohonleikkurilla. äiti sano että se teki sen tahallaa mutta isä sano ettei todellakaa. haudattiin se äidin kans lemmikkien hautausmaalle ja tehtiin siihen risti ja laitettiin siihen sen kuva. sen nimi oli oiva. oiva mä rakastan sua aina.

      • Isät

        Isät on kelmejä.)-:


    • otanosaa

      otan osaa iha kauhee juttu :(

    • KaisUlimarsuli

      Otan osaa. :( Todella surullinen juttu. Mutta nyt mieti, kuinka ihanaa oli kun marsusi Santtu oli teillä, ja kuinka te leikitte yhdessä, ja teillä oli iloista ja ihanaa. ..

      Nyt marsusi on paikassa, jossa sen ei enään tarvitse kärsiä.

      Rakaasta lemmikistä luopuminen on raskasta :´(

      Hyvää jatkoa sinulle. :)

    • Itkupilli

      Tuli ihan kyyneleet silmiin.

    • Minna

      itku tuli jo pelkästä ajatuksesta.Itse olen näes eläinrakas.Surua voisi lievittää toinen marsu,mä sain itse lääkityksen kun otti niin koville kotilon kuolema.
      Ja vaihdoin rottiin.Millähän taas selviää tän lukemisesta.

    • itketti

      Otan osaa ;( Itse toivon ettei juuri ostetut marsut kuole. Otin tytön ja pojan joten tulee poikasia. Toivon vaan ettei tyttö kuole raskaus myrkytykseen tai muuhun...

    • Liikuttava juttu, voin samaistua tähän vaikka itselläni on ollut vain hamsteri. Otan osaa, eihän tähän juuri muuta voi sanoa.

    • marsunOmistaja

      Itkin .. :c

      • marsurakastaja

        otan osaa, aivan kauheeta... :'(


      • lflfkfklfkf

        ROFL


    • R.I.P Santtu

      Voi ei otan osaa :( itken täällä nyt :'( se on tosi vaikeeta menettää tärkeä. Voimia

    • Marsuttaja

      Voi ei! Otan osaa! :'(

    • Anonyymi

      Meillä on tällä hetkellä 3-vuotias poikamarsu jolla on alkanut toinen puoli halvaantunut ja se ei reagoi ollenkaan kosketuksiin ja toinen silmä on ihan kiinni 😭osaako joku antaa neuvoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe