Miten niin vakaa?

MietinTässä

Outoa että tämä "vakaa" Debian hyytyy välillä niin että tarvii uudelleen käynnistää kun työpöytä on täysin halvaantunut. Graafinen Päivitysten hallinta ei toiminut edellisessä eikä tässä uudessa vaan on käytettävä Synapticsia tai Päätettä.

Onko Debianin hehkutus hiukan yliampuvaa kun tuo Ubuntu LTS tuntuu olevan oikeasti se vakain ja toimivin?

En ole Debianissa huomannut mitään muita parempaa, ainoastaan toiminallisia häiriöitä.... moni jakelu perustuu Debianiin... ne on niitä paranneltuja versioita.

13

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsdfsdf

      Näinhän se on, että Ubuntun käyttäjältä on syystäkin viety valtaa pois, kun rikkoo muuten kaiken toimivan. Ei muuten ole ikinä ollut tuollaisia ongelmia, enkä ole muillakaan sinun lisäksesi kuullut vastaavaa.

      • Päivitysten hallinnassa oli minullakin Squeezessa jossain vaiheessa jotain ongelmaa mutta se korjaantui kyllä päivitysten myötä.

        Muuten olin todella tyytyväinen Squeeze 64bit mutta se sähkökatko hajotti sen kiintolevyn jolla nyt sattumoisin olivat sekä Lenny että Squeeze joten koneessani on enää yksi kiintolevy johon asensin ubuntun 64bit.

        Aion lähiaikoina marssia kauppaan ja ostella muutaman kiintolevyn yms. tarviketta ja sitten pistän debianin uudestaan koneelleni, siitä varmaankin tulee pääkäyttis, ubuntun ongelma on liiallinen karkaaminen linuxin käytännöistä.

        Eipä tässä ubuntussa muuta vikaa oikeastaan ole.


      • MietinTässä

        "Näinhän se on, että Ubuntun käyttäjältä on syystäkin viety valtaa pois, kun rikkoo muuten kaiken toimivan."

        Tarkoittaako tuo että Debian sopiikin vain insinööreille eikä tavallisille kuluttajille? Itse en koe että minulta olisi viety valtaa pois... helppokäyttöisyys on etu ei haitta ja Ubuntussakin voi asiat tehdä Debianin malliin jos vaivannäkö kiinnostaa.

        "Ei muuten ole ikinä ollut tuollaisia ongelmia, enkä ole muillakaan sinun lisäksesi kuullut vastaavaa."

        Ehkä on jokin kirjoittamaton sääntö ettei Debianista saa sanoa poikkisanaa. Debian on vakaa on lähes mantra jota toistetaan. Oman koneeni rauta on hyvin yleistä joten jos siitä johtuu niin varmasti on muitakin. Minulla ei ole mitään intressejä keksiä vikoja koska en ole Debian enkä Ubuntu projekteissa millään muodoin mukana... ei ole omaa lehmää ojassa. Debianin graafinen pakettienhallinta vain puf katoaa siinä vaiheessa kun salasana on annettu ja päivityksiä lähdetään hakemaan.


      • MietinTässä kirjoitti:

        "Näinhän se on, että Ubuntun käyttäjältä on syystäkin viety valtaa pois, kun rikkoo muuten kaiken toimivan."

        Tarkoittaako tuo että Debian sopiikin vain insinööreille eikä tavallisille kuluttajille? Itse en koe että minulta olisi viety valtaa pois... helppokäyttöisyys on etu ei haitta ja Ubuntussakin voi asiat tehdä Debianin malliin jos vaivannäkö kiinnostaa.

        "Ei muuten ole ikinä ollut tuollaisia ongelmia, enkä ole muillakaan sinun lisäksesi kuullut vastaavaa."

        Ehkä on jokin kirjoittamaton sääntö ettei Debianista saa sanoa poikkisanaa. Debian on vakaa on lähes mantra jota toistetaan. Oman koneeni rauta on hyvin yleistä joten jos siitä johtuu niin varmasti on muitakin. Minulla ei ole mitään intressejä keksiä vikoja koska en ole Debian enkä Ubuntu projekteissa millään muodoin mukana... ei ole omaa lehmää ojassa. Debianin graafinen pakettienhallinta vain puf katoaa siinä vaiheessa kun salasana on annettu ja päivityksiä lähdetään hakemaan.

        Debian sopii parhaiten kokeneemmille käyttäjille vaikkakin siitä yritetään tehdä tavalliselle käyttäjälle sopivampaa. Silti Debian on ehkä enemmän tehokäyttäjän distribuutio, senhän näkee jos asennustavoistakin. Kenelle tavalliselle ihmiselle muka voi suositella käyntikorttivedoksia? Tiedätkö sinä edes mikä se on?

        Jos saa Debianin asennettua niin on jo pitkälti voiton puolella ja todistanut tietyllä tavalla älykkyytensä ;)

        "Ehkä on jokin kirjoittamaton sääntö ettei Debianista saa sanoa poikkisanaa. "

        Olet juuri niin väärässä kuin vain voi olla. Virheet kuuluisikin ilmoittaa kehittäjille jotta nämä voivat korjata ne. Itsekin olen vähän turhan laiska siinä mutta olen sentään joitakin selviä bugeja ilmoitellut. Siitähän koko avoimessa koodissa on kyse että epäkohdat ilmoitetaan ja niistä otetaan selvää, joku korjaa ne jos korjattavaa on.

        Debian ei välttämättä toimi hyvin kaikissa kokoonpanoissa, se on minullekin tullut selväksi. Mutta olen myös oppinut myös sen että hieman vaivaa näkemällä moni asia on tullut korjattua.

        Kenenkään ei ole pakko käyttää debiania. Toivottavaa kuitenkin olisi että ellei onnistu niin ei syyttelisi siitä debiania koska todennäköisesti on hukassa. Linuxin kanssa on aina syytä muistaa se tosiasia että sillä on filosofia mutta ei hintalappua.


      • exergy kirjoitti:

        Debian sopii parhaiten kokeneemmille käyttäjille vaikkakin siitä yritetään tehdä tavalliselle käyttäjälle sopivampaa. Silti Debian on ehkä enemmän tehokäyttäjän distribuutio, senhän näkee jos asennustavoistakin. Kenelle tavalliselle ihmiselle muka voi suositella käyntikorttivedoksia? Tiedätkö sinä edes mikä se on?

        Jos saa Debianin asennettua niin on jo pitkälti voiton puolella ja todistanut tietyllä tavalla älykkyytensä ;)

        "Ehkä on jokin kirjoittamaton sääntö ettei Debianista saa sanoa poikkisanaa. "

        Olet juuri niin väärässä kuin vain voi olla. Virheet kuuluisikin ilmoittaa kehittäjille jotta nämä voivat korjata ne. Itsekin olen vähän turhan laiska siinä mutta olen sentään joitakin selviä bugeja ilmoitellut. Siitähän koko avoimessa koodissa on kyse että epäkohdat ilmoitetaan ja niistä otetaan selvää, joku korjaa ne jos korjattavaa on.

        Debian ei välttämättä toimi hyvin kaikissa kokoonpanoissa, se on minullekin tullut selväksi. Mutta olen myös oppinut myös sen että hieman vaivaa näkemällä moni asia on tullut korjattua.

        Kenenkään ei ole pakko käyttää debiania. Toivottavaa kuitenkin olisi että ellei onnistu niin ei syyttelisi siitä debiania koska todennäköisesti on hukassa. Linuxin kanssa on aina syytä muistaa se tosiasia että sillä on filosofia mutta ei hintalappua.

        Toisekseen.. minä aion asentaa Debianin heti takaisin kunhan saan kiintolevyt ostettua, lasten koneisiin sekä omaani yhden lisää. Nyt joudun nököttämään ubuntulla joskaan tässäkään ei mitään vikaa ole. Silti.

        Voi olla ettei tällä hetkellä debianissa oleva linux-image saa kaikkia koneeni osia toimimaan mutta kyllä minä ne toimimaan saan ;) Todennäköisesti kuitenkin kaikki toimii että sen suhteen ei tarvitse nähdä mitään vaivaa.

        En silti ala väittämään että linuxissa aka nyt debianissa toimisivat kaikki purkkalaitteet, ei läheskään.


      • MietinTässä kirjoitti:

        "Näinhän se on, että Ubuntun käyttäjältä on syystäkin viety valtaa pois, kun rikkoo muuten kaiken toimivan."

        Tarkoittaako tuo että Debian sopiikin vain insinööreille eikä tavallisille kuluttajille? Itse en koe että minulta olisi viety valtaa pois... helppokäyttöisyys on etu ei haitta ja Ubuntussakin voi asiat tehdä Debianin malliin jos vaivannäkö kiinnostaa.

        "Ei muuten ole ikinä ollut tuollaisia ongelmia, enkä ole muillakaan sinun lisäksesi kuullut vastaavaa."

        Ehkä on jokin kirjoittamaton sääntö ettei Debianista saa sanoa poikkisanaa. Debian on vakaa on lähes mantra jota toistetaan. Oman koneeni rauta on hyvin yleistä joten jos siitä johtuu niin varmasti on muitakin. Minulla ei ole mitään intressejä keksiä vikoja koska en ole Debian enkä Ubuntu projekteissa millään muodoin mukana... ei ole omaa lehmää ojassa. Debianin graafinen pakettienhallinta vain puf katoaa siinä vaiheessa kun salasana on annettu ja päivityksiä lähdetään hakemaan.

        "Itse en koe että minulta olisi viety valtaa pois"

        Niin tietenkin koska sinulla ei sitä koskaan ole ollutkaan. Kuinka monta kertaa olet konffanut inittabia? Kuinka monta Xserver-istuntoa olet ottanut Ctrl Alt Fn tavalla?

        Toivottavasti ymmärrät että valta on sen grafiikan alla, kuten päätteellä tai sitten Ctrl Alt F1.


    • Syötä trollia

      "Outoa että tämä "vakaa" Debian hyytyy välillä ..."
      Miksi et käytä jakelua, jota osaat. Miksi ylipäätään haluat kokeilla Debiania, jos olet johonkin muuhun tyytyväinen. (Retorinen kysymys, koska kyseessä on vain tyhjänpäiväinen trollaus.)

      • wrthwrthrt

        Linuxmaailmassa uuden kokeilu kiellettyä?


    • 'ey3ICDk;f

      Ettei vain olisi rautavikaa. Esimerkiksi rikkinäinen muisti aiheuttaa ihmeellisiäkin juttuja.

    • joop78

      PYSYKÄÄ TE UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUbuntu runkkarit ihan omalla palstallanne ja OPPIKAA hakemaan ja lukemaan tietoja.

      • 16

        Ja mene sinä "mikälierunkkari" hivelöimään sitä Slacwarea. Mikä viun pakko sulla on joka palstalla trollailla?!


      • 16
        16 kirjoitti:

        Ja mene sinä "mikälierunkkari" hivelöimään sitä Slacwarea. Mikä viun pakko sulla on joka palstalla trollailla?!

        Ei osaa kirjoittaa näin unen pöpperössä.

        Gedit: Slackware ja vitun.


    • Trolliketju, suositellaan unohdusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe