Rasittavat ihmiset

....................

Tiedän, että olen itse se ongelma tapaus, kun koen ihmiset rasittavina. Olen kuitenkin vuosikausia yrittänyt tulla juttuun ihmisten kanssa, mutta aina tylsistyn ja koen rasittuvani seurassa. Toisinaan tapaan ihmisen, jonka kanssa käyn mielenkiintoisen keskustelun, mutta usein se rajoittuu aika vanhoihin ihmisiin. Olen itse parikymppinen, joten ei lähemmäs eläkeikäisen kanssa voi harrastaa nuorten juttuja.

Tästä rasittavuudesta on hyvä esimerkki illanvietto, jossa istuu useampia ihmisiä. Suurinta osaa kiinnostaa keskustella tai oikeastaan puhua tyhjänpäiväisyyksiä, jotka on jo kuultu. Huumori on ihanaa, mutta miksi niin harva ihminen osaa kertoa vitsejä, jotka vaativat jonkin tason oivalluskykyä.

Toinen juttu mistä en pidä, on ihmisten epäluotettavuus. Pidän itse aina lupauksistani kiinni, vaikka ei aina kiinnostaisi mennä/tehdä lupaamani. Saan kuitenkin niin huonon omatunnon, jos en pidä lupauksistani kiinni, joten en osaa olla edes epäluotettava.

Haukkukaa pystyyn, niin teen itsekin. Päässäni on jotain vikaa, miksi en tule toimeen ihmisten kanssa. Onneksi elämässä on hyviäkin asioita kuten urheileminen ja kirjat :)

15

2148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei jankutusta

      Minäkin koen ihmiset todella rasittavina. Samoja juttuja jankutetaan tai turhanpäiväisiä juttuja jauhetaan. Itse pidän tarkoituksenmukaisesta keskustelusta. Olen ehkä sarkastinen ja ylimielisen tuntuinen vaikka en oikeasti ole. Pidän rehellisyydestä tai ainakin siitä on pidettävä kiinni, mitä on sovittu.

    • gfgfgfgflhjjkghgh

      Varmaan olet ikäisiäsi kypsempi tapaus. Itsekin olen aina viihtynyt itseäni huomattavasti vanhempien ihmisten seurassa. Suuri osa ihmisistä on pinnallisia. En itsekään jaksa kuunnella tyhjänjauhantaa. Et ole mielestäni ylimielinen, et vain ole löytänyt itsellesi sopivaa seuraa, joka on samalla aaltopituudella kanssasi. Jonka kanssa synkkaa.

    • Hmm..Hmm..

      Olen kohta 40-v.nainen, jolla on useita itseään huomattavasti vanhempia ystäviä,kun jutut ja kiinnostuksenkohteet menee yksiin. Oman ikäisiäni ystäviä on vähemmän. Minäkään en ole kiinnostunut turhista höpinöistä.
      En myöskään pidä epäluotettavuudesta, ja itse pidän lupaukseni.
      Minusta tuntuu, että ymmärrän, mitä tarkoitat viestissäsi.

    • Dracunculus

      Todella tutun kuuloista!
      En jaksa kuunnella tyhjänpäiväistä small talkia, enkä varsinkaan mitään seläntakaisjuoruilua.
      Ei voisi vähempää kiinnostaa ne ja ne ihanat vaatteet kun tuli ostettua sieltä ja sieltä, kuka oli missäkin bileissä kenen kanssa ja mitä siellä tehtiin, kenellä on uusi nais/miesystävä ja oi kuinka ihana/kamala se onkaan. Tai kuinka joku on niiiin tyylitön ja mauton ja ruma... no voi hurja. Inhoan pinnallisuutta.
      Sitten on ihan oma lajinsa nämä ammattivalittajat joilla ei koskaan ole mikään hyvin, vaikka asiat ovat paremmin kuin muilla. Valittaa pitää ihan valittamisen ilosta, jos ei omista asioista niin sitten muiden.

      Ja tosiaan, huumori on hieno juttu, mutta ei silloin jos sillä tahallisesti loukataan jotakuta. Eikä oikein aina jaksa ne iänikuiset alapääjutut ja pikkukalletason vitsit kiinnostaa.

      Epäluotettavuus on kanssa yksi asia jota en voi sietää. Itse en tee koskaan sellaista lupausta jota en voi pitää, ja jos jotain on luvattu niin se myös tapahtuu. Tai jos luottamuksellisesti jotain kerrotaan niin se myös pysyy luottamuksellisena.
      Tuttavapiirissäni on lukuisia ihmisiä joille sanan "luottamuksellinen" merkitys on täysin tuntematon. Jotain jos menet sanomaan niin seuraavana päivänä puoli kaupunkia tietää sen, ja tottakai se vääristyy jossain matkalla. Ja lupauksia tehdään mutta niissä ei pysytä. En tiedä sitten mikä siinä on niin vaikeaa.

    • Aloittaja...........

      Niin se vain on. Olen tullut siihen lopputulokseen, että aion panostaa luotettaviin ja mielenkiintoisiin ihmisiin. Loppujen lopuksi on helpompi tulla toimeen samankaltaisen ihmisen kanssa, koska joillekin ihmisille viime tingassa "paremmat bileet" tiedossa peruminen on ok asia. Itse menen vaikka niihin huonoihin juhliin, jos on tullut ensiksi luvattua. Olen miettinyt, miten helppoa ihmisten olisi olla, jos sopimuksista pidettäisiin kiinni. Varmasti jokainen on kokenut tunteen, jossa on tullut petetyksi tavalla tai toisella.

      En ole kuitenkaan mikään ehtodon tyyppi. Tarkoitan tällä sitä, että olen aina valmis antamaan anteeksi, jos kyseessä on vahinko/yksittäinen tapaus. Eri asia on krooninen oireilu epäluotettavuudesta.

      Rasittavuudesta vielä sen verran, että luulen monien ihmisten olevan osittain senkin takia rasittavia, koska ei kyetä/haluta huomioida toista. Ihmissuhteet ovat kuitenkin pääasiassa tunteita, joten toisen tunteiden ymmärtäminen on tärkeää. Olen aika suorapuheinen ihminen osittain juuri tulkintavirheiden takia. Jos toinen sanoo jotain loukkavaa, voi kysyä (jos siis tärkeää itselle) mitä toinen tarkoitti. Useimmiten toinen nimittäin ei ole tarkoittanut lausahduksella mitään. Ehkä kannatan tyylikästä avoimuutta. Tämä siis eroituksena sammakojen päästämisestä suusta.

    • niinnnnnnnnn

      onneksi on muita jotka on huomanneet ihan saman ;D

    • yksinkertaista

      epäluotettavuus on syvältä, mutta muuten vaikutat jotenkin itsekkäältä. Aito ystävyyshän on sitä, että vuorotusten toista tuetaan eikä toisen pälätyksiä vähätellä, erilaisuutta kunnioitetaan ja se hyväksytään, eikä toista alisteta toisen tahtoon.. Jos sua ei toisen puheet, ongelmat ja mielipiteet kiinnosta etsi samanlainen ihminen kuin sinä olet ystäväksi tai juttele peilille :P

    • koitapa aloittaja

      itse ottaa puheenaiheeksi niitä asioita, jotka sinua kiinnostavat. Tuloksena voi olla positiivinenkin yllätys. Itse ainakin pidän ihmisistä, jotka tarjoavat itse aktiivisesti aiheita keskusteltavaksi, koska välillä on vaan vaikea tietää arvaamalla, mistä toisetkin innostuisivat. Usein törmää niihin, jotka valittavat keskustelun tasosta, mutta silloin voisi ekana miettiä, miten itse voisi tilannetta rakentaa. Aina se ei toki ole mahdollista, ja sitten pitää vaan etsiä uutta seuraa, jollei kiinnosta yhtään.

      • Voi ei!

        Voi ei! Mä oon varmaan just tuommonen ihminen, että en tarjoa niitä keskustelunaiheita tai yleensäkään välttämättä anna ainakaan alussa itsestäni oikein mitään. Tyydyn sitten vain kuuntelemaan ja myhäilemään. En vaan luota siihen, että mikään mun alottama keskustelu kiinnostaisi tai ylipäätään mun asiat. Liian montaa kertaa mulla on ollu kavereina jatkuvasti puhuvia, itsekeskeisiä lärpättäjiä, jotka keskeyttää toisten puhumisen ja vaihtaa kylmästi omiin aiheisiinsa, kun toisen aloittama juttu ei kiinnosta. Mulla on jotenkin aina semmonen tunne ja asenne, että pitäis olla olemassa lähinnä muita varten ja muiden oleminen, keskustelut ym. ovat tärkeämpää kuin omani. Mielenkiintoisia ihmisiä on mukava kuunnella ja osallistua keskusteluun, mutta tyhjänpäiväset löpinät pidemmän päälle on vain niin TYHJÄÄ elämää.


    • jutellaan me

      Onhan noita muitakin, vähän lohduttaa. Välillä tuntuu että on totisesti syntynyt väärälle planeetalle.

      • niin,

        tarkoitus ei ole vähätellä muita mutta joskus kiinnostuksen kohteet on niin erilaiset. Mukavaa voi olla silti erilaisten ihmisten kanssa. Viime kädessä ystävyyden määrittelee se kuuluisa luotettavuus. Harvoin tapaa sellaisia ihmisiä, jotka ei ole antaneet kaiken pahan paaduttaa sydäntään ja jaksaa edelleen olla ystävä lähimmäiselle.


      • pyhpah
        niin, kirjoitti:

        tarkoitus ei ole vähätellä muita mutta joskus kiinnostuksen kohteet on niin erilaiset. Mukavaa voi olla silti erilaisten ihmisten kanssa. Viime kädessä ystävyyden määrittelee se kuuluisa luotettavuus. Harvoin tapaa sellaisia ihmisiä, jotka ei ole antaneet kaiken pahan paaduttaa sydäntään ja jaksaa edelleen olla ystävä lähimmäiselle.

        Ystävyys onkin niin pyhä sana ja sen merkitys vieläkin pyhempi. Sanaa käytetään heppoisin tarkoituksin tosin arvothan on ihmisillä erilaiset. Ne jotka pitävät pinnallisemmasta maailmasta kokevat ystävyydenkin pinnallisemmaksi kuin toiset. On hieno matka jos elämässä ei paaduta itseään pettymysten viidakossa.
        Toisinaan kiinnostuksen kohde ei ehkä ole niin suuri jos kohtaa sielunkumppaneita sellaisia joiden kanssa on hyvä olla hiljaakin. Keskimäärin elämää tuntevia, ihmisiä tunnistavia, pohtivia, ei tunnu löytyvän kuin kourallinen.
        Ihmiset harvoin tuntevat itseään, eivätkät uskalla olla omia itsejään, näin ollen rehellisyys on kaukana. Tunteakseen näin ei tarvitse olla kuitenkaan epäystävällinen tai toisten kanssa toimeentulematon vaan itsellä on vain tyhjiö sisisällä.
        Itse parantelen parhaan ystäväni lähtemistä. Lähti uskoontulon vuoksi eikä siihen maailmaan sovi kukaan ei uskova. Jaksan ihmetellä sitä miten kaikki siis kaikki mitä ollaan oltu tai puhuttu on kumottu. Siitä kivusta onkin pitkä matka luottamiseen enää yhteenkään olentoon. Päätin olla olematta katkera sillä jotakin hyvää täytyy tästäkin seurata. Päätin olla ystävällinen ihmiselle jotka minulle puhuu tai pyytävät apua. Itseni pidän kauan vielä piilossa eipä kiinnosta petos, epärehellisyys ja satuttamiset. Onhan ihmiset keskimäärin aika säälittäviä.


    • juupasjuu

      Mun mielestä ihmiset ovat rasittavia nykyään kun ovat niin tyhjiä eivätkä käytöstavatkaan ole enää muistissa. Kävin useassa kaupassa enkä löytänyt yhtään tietävää ihmistä. Onko emmätiiä joku muoti sana. Joo vanhempien kanssa oleminen hieman helpottaa toki mutta yhteiskuntaa se ei muutu. Tähänkö on tultu. Ihan kuin liikenteessä olis ollut zombeja, tulee päälle ja tuijottaa kuin joku muu olisi tehnyt jotakin.
      On arvaamattakin selvää että jos päivittäinen asioiminen on epäsosiaalista
      niin kuinkas käy jos keskustelisi vähänkään venettä keikuttavampia asioita
      niin eihän siitä tulisi mitään.
      Sopeudu, sopeudu, sopeudu tai kuole pois. Yritetään yritetään, mutta on yksin paljon antoisampaa olla. Eläimet ovat kyllä pyyteettömän ihania.

    • Anonyymi

      Avustettavat ihmiset on rasittavia. Ne luulee,että avustaja on heidän joku kaveri. Siis muutenkin kuin työroolissa. Vapaa ajalla laittavat sekavia viestejä 🙄🙄

    • Anonyymi

      Minua kiinnostaa nykyään kotoilu, ristikot,kahvittelu, matkailu ihan yksin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe