Miten olet muotoillut ja mitä olet kirjoittanut "keräily-suunnitelmaan" lupaa hakiessasi? Miltä kuulostaisi "kaikkien pistooleissa, revolvereissa sekä kivääreissä käytettyjen patruunoiden keräily"? Kiitos etukäteen!
ERVA patruunoiden keräilijät!
4
1494
Vastaukset
- Ilpo keräilijä
Ohessa omat perusteluni, keräilylupaa odotan täällä vantaan vankilassa. Hakemukseni aiheutti 32000 ihmisen evakuoinnin ja pv:n raivausryhmälle töitä muutamaksi viikoksi.
Olen aloittanut patruunoitten keräilyn jo neljä vuotiaana irroittelemalla ladon seinästä veljeni siihen ampumia ilmakon kuteja.
Seitsen vuotiaana hain jo ampumaradan penkasta luoteja ja liitin niitä löytämiini hylsyihin. Kokoelmat ovat edelleen tallessa.
Aikuistuttuani innostuin keräilemään puolustusvoimien ampuma-alueilta räjähtämättömiä kranatteja joita onkin jo useampi sata kappaletta. Olen myös sukeltanut useista järvistä sodan aikaisia lentopommeja, suurimmat yli 300 kiloa.
Kaikki nämä olen varastoinut huolellisesti kerrostalomme kellariin.
Nyt kiinnostaisi ihan luvallinen patruunakeräily, että miten on?- 03216
Hullujenhuoneeltako kirjoittelet ?
- -eSa-
http://www.suomenasehistoriallinenseura.fi/fi/etusivu/
Tutustut tuon porukan nettisivuihin ja kysyt sieltä lisää neuvoa.
Vaikket olisikaan jäsen, niin varmasti lisäinfoa saat. - D166
Ei oikein kuullosta miltään suunitelmalta, jos aikoo keräillä kaikkea minkä mahdollisesti saa käsiinsä. Suunnitelmassa määritellään tarkemmin jokin osa-alue tms. johin keräily kohdentuu.
http://nra.fi/tietoa/nran-jaokset/asekeraily/
aselaki 52§
Alkuun kannattaa tietysti keräillä tavallisia patruunoita ja mainita siitä hakemuksessa ja kertoa nykyisestä kokoelmasta. Tämän jälkeen perusteluisi voi mainita esim. vastaavien kaliberien erva patruunoiden hankkiminen vertailukohdaksi. Lisäksi kannattaa kertoa perehtyneensä luotien ballistiikkaan ja suunnittelee nykyisen kokoelman laajentamista tämän vuoksi. Tässäkin kannattaa rajoittaa suunnitelmaa koskemaan muutamia tyyppejä, joista on jo jonkinlainen kokoelma. Keräilysuunnitelmaahan voi aina myöhemmin laajentaa. Aluksi ei kannata ahnehtia liikaa.
Jos et ole keräillyt aikaisemmin tavallisia patruunoita, niin unohda koko juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783