Lentäminen Ryanairillako muka halpaa

Terzir

Lähdettiin Ryanairilla Espanjaan Tampereelta. Lennot lentokenttämaksuineen ja matkalaukkuineen per matkustaja (15kg) teki n 330e. Kaverillani oli hieman ylikiloja laukussaan ja joutui maksamaan 20e per kilo ylimenevästä osasta yht. 220e. Paluumatkalla jouduin itse jo koneeseen buukkauksessa henkilökunnan kynsiin ja lentolaukkuni, joka oli menomatkalla kelvannut lentolaukusi koneeseen ei kelvannutkaan paluumatkalla ja jouduin siitä kentällä juuri koneeseen siiryessäni maksamaan 35 e käteisellä ja laukku otettiin minulta ja vietiin ruumaan. Laukussa ei ollut ylipainoa, vaan pärstä ei vaan ilmeisesti miellyttänyt, sillä koneessa seläntakanani istuvalla kauniilla neitokaisella oli juuri samanlainen lentolaukku kuin minulla ja hän oli sen saanut koneeseen ilman huomautuksia. Näin toimii halpalentoyhtiö Rayanair. Jos matkustat sillä älä ota mukaasi kuin lompakko luottokortilla ja hammasharja taskuun, näin säästyt ylimääräiseltä rahan pulittamiselta.

6

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjeppp

      Voi hyvää päivää, pakkoko sitä on raahata mukanaan niitä ylipainoisia matkalaukkuja?
      Ai niin, ne jotka lentää harvoin ja on untuvikkoja sortuu kuljetteleen ties mitä turhaa:D

      "Laukussa ei ollut ylipainoa, vaan pärstä ei vaan ilmeisesti miellyttänyt, sillä koneessa seläntakanani istuvalla kauniilla neitokaisella oli juuri samanlainen lentolaukku kuin minulla ja hän oli sen saanut koneeseen ilman huomautuksia."

      Kuule se digitaalinen vaaka ei valehtele, sillä kauniilla neidolla oli vaan kevyempi laukku:)

      Itselläni ei oo koskaan ole ollut ongelmia laukun ja painon suhteen lennoilla, koska osaan lukea säännöt ja myös ymmärrän ne!

    • Ei ikinä ongelmia

      Ei ne ole mitään ylimääräisiä maksuja, vaan ihan hinnaston mukaisia. Laukkusi ei ehkä ollut ylipainoinen, mutta mahtuivatko mitat sallittuihin rajoihin. Yksi cm yli on riittävä peruste. Mikä on mielestäni silloin aivan oikeutettua, laukun ruumaan laittoon.
      Itse olen tarkkaan laukkkua ostaessani mitannut ja punninut sen, jotta ei tule sitten mitään sanomista. Toki hyvän lentolaukun ostamiseen täytyy 300-500€ sijoittaa, mutta kyllä se sitten kestääkin lähes koko elämän.
      Viime maaliskuussa 10 pv matkan tavarat painoi 8,8 kg laukun kanssa, joten kannattaa katsoa ettei kuljeta tuhaa romua mukanaan.

    • käsilaukullapärjäävä

      > hieman ylikiloja laukussaan
      joutui maksamaan 20e per kilo ylimenevästä osasta yht. 220e.

      11 kg yli on "hieman". Jassoo...

    • holaholahola

      mekin lähdössä Malagaan ja mielestäni lennot ON halpoja, maksoivat n. 200e/nenä meno-paluu. Kannattaa punnita ne laukut :)

      • RaikkuMatkaaja

        itse kävin tammikuussa, mutta menin Oslon kautta. Siis TRE-OSLO-MALAGA ja takaisin MALAGA-OSLO-TRE. Menopaluu yhteensä n. 130 euroa, mutta jouduin yöpymään yhden yön Oslossa. Mutta tulipahan tsekattua sekin kaupunki samalla reissulla :)


    • Painavaa on

      No joo, johan oli painavat tavarat....

      Itse jo hermostun, kun ostan lippuja tai teen lähtöselvitystä Raikulla, kun aina tarvii se kruksi laittaa siihen samaan tekstiin.

      Toisaalta ei kai sitä hauki on kala koskaan liikaa hoeta, kun tätä tekstiä lukee.

      Tuosta pärstäkertoimsesta ym. nallekarkit eivät mene tasan. Jotkut vain syntyvät Hannuhanhiksi;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe