Minulta varastettiin eilen puhelin. Tänään suljin liittymän ja huomenna rikosilmoitusta kehiin. Ilmeisesti koko puhelimen voi lukita myös IMEI koodin avulla ja sekin sitten täytäntöön pikimiten. Haluaisin kuitenkin tietää että onko minulla mitään mahdollisuuksia saada puhelintani ikinä takaisin, vai menenkö suosiolla ostamaan uuden?
Varastettu puhelin, mitään mahdollisuuksia saada takaisin?
2
279
Vastaukset
- pjpjoppj
Jos....
Teoriassa on, käytännössä ei. Oletettavasti puhelinta käytetään jatkossa sim kortin vaihdon jälkeen. Puhelin on täten paikannettavissa IMEI koodin avulla, mutta eipäilen, ettei poliisi tuollaisissa pikkujutuissa rupea sellaista tekemään.- Jortikan Jorma
******epäilen, ettei poliisi tuollaisissa pikkujutuissa rupea sellaista tekemään. *****
Kirjoituksestasi näkee, että sinulla on hirvittävän suuria aukkoja tiedoissasi. Ei poliisi ryhdy sellaiseen, mihin laki ei anna poliisillle lupaa.
Kyse olisi televalvonnasta, jonka edellytyksenä on, että on epäilys rikoksesta, mistä voidaan tuomita vähintään neljä vuotta vankeutta.
Kännykän anastaminen voidaan tulkita joko näpistykseksi, mistä voidaan tuomita vain sakkoja, tai varkaudeksi, mistä maksimirangaistus on 1,5 vuotta vankeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 522638
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319