Kysymys avoimesti lesboille

...?

Mietityttää tässä semmoinen, että jos nainen on avoimesti lesbo, niin onko helpompi tehdä aloite, kuin jos olisi kaapissa vai onko se aina yhtä vaikeaa se aloitteen tekeminen?

Mietin tässä vaan yhtä aika ihanaa naista joka ei salaile lesbouttaan ja olen kiinnostunut hänestä kovasti ja tuntuu, että hänkin olisi kiinnostunut, mutta en uskalla tehdä mitään ja odotan, että hän voisi tehdä sen aloitteen, kun kerran on jo muutenkin tullut kaapista, mutta siis miten on? Olisi kiva jos joku avoimesti lesbo valaisisi asiaa :)

11

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lololzzz

Onhan se tietysti helpompaa tehdä aloite kun ei tarvitse salailla ja pelätä että tulee ulos kaapista jollekkin. Mutta toisaalta ihastumisasiat on ihan eri asia. Minusta jos on kaksi ihmistä jotka tuntevat samoin niin asiat etenee jotenkin, jos on yksi ihminen joka on ihastunut johonkin on hänen tehtävä aloite ja kerättävä rohkeus siihen koska tuntuu jotenkin ettei oikeasti halua mitään jos vain odottaa että joku ymmärtää jonkun olevan kaukaa ihastunut.

Kyllä itesään täytyy oppia pistämään likoon näissä asioissa eikä odottaa että muut tekee kaiken työn. Sinun asiahan se on päättää haluatko vain päiväunitella häntä vai oikeasti tehdä jotain sen suhteen että saat mitä haluat. Toimintaa vain enempi eikä aina kannata miettiä niitä mitä jos-tilanteita etukäteen. Joskus täytyy oppia toimimaan ja olemaan vahva tunteissaan ja tahdossaan, se auttaa muissakin asioissa kuin vain nais.

• Feeling feelings

Hyvin vastattu Lollo. Ihastumistilanteet on tosiaan asia erikseen koska niihin liittyy epävarmuutta muutenkin, ja ihastukseen lähestyminen vaatii joka tapauksessa rohkeutta.
        Voisihan asetelman kääntää toisin päin, ja ajatella että kaapissa olevan olisi muka helpompi tehdä aloite, koska TIETÄÄ toisen olevan naisiin päin. Lesbohan ei voi tietää sinusta, kun kaapissa olet joten hänellä lähestymiseen voi siinä mielessä korkeampi kynnys, kuin sinulla.
        M;ut just niin kuin Lollo sanoi turha jäädä odottelmaat että kotoa haetaan, jos jotain oikein tahtoo.

• Hei Haloo...

Hei! Halooo..
      Pistät pikkusen pahaan tilanteeseen, jos toinen kerran luulee sua heteroksi. Vaatii tosi kanttia tehdä aloite jos ei edes tiedä mitä toinen tuntee.....

• 16+3

Tosiaan on kyse kahdesta ihmisestä ja heidän välisestä kemiasta - aina. Ei ketään tarvitse jaotalle mihinkään kastiin (vaikka täällä aika paljon sitä tehdäänkin).. Kyllä ne asiat lähtee kehittymään vaikka flirtistä jos on lähteäkseen. :)

• 29...

Näin minäkin ajattelen - ihanteena olisi, ettei sorruttaisi pohtimaan liikaa sitä toisen suuntautumista. Eihän sitä voi tuntemattomista ihmisistä muutoinkaan tietää, miten he haluavat itsensä kategorisoida. Jos lähtee vaikkapa baarissa hitaiden alkaessa analysoimaan, että onkohan tuo kiinnostava nainen hetero, bi vai lesbo, saa jatkaa sitä analysoimista yksin sulkemisaikaan saakka. Lesbotutka voi tietenkin hälyttää ja antaa asiaan varmuutta, mutta muuten kyllä ajattelen, että rohkea lähestyminen on paras tapa selvittää asiat.

Omasta puolestani voin sanoa, että sen sijaan tutun ihmisen / kaverin / ystävän ollessa kyseessä ei aloitteenteko ole aina avoimelle lesbolle helppoa. Silloin ei halua saada heteronaisten ahdistelijan mainetta tai ajaa läheissuhdetta kiusalliseen tilanteeseen omien orastavien tunteiden takia. Esimerkiksi oma ns. heteronaiseni joutui tekemään aikoinaan aloitteen meidän suhteessamme, koska olin niin varovainen ja halusin myös odottaa, että hän saa varmuuden tunteistaan. Vaikka keskinäinen kemia oli huikeaa, pelkäsin silti tulkitsevani häntä väärin. Lisäksi heteronaisten yleistä huvittelua näyttää olevan lesbonaisten kiusaaminen. :) Tällä kertaa oli toki havaittavissa, että kysymys on oikeasti syvistä tunteista. Onneksi hän sai kerättyä rohkeutta.

• Kastijakaja

No eihän sitä voi kuin omastapuolesta tuntea mitä tuntee jos on tunteakseen ettei mene tuntemuksineen metikköön..... ; )

• Sandy......

Googlella tulin tänne. Olen reilu parikymppinen tyttö, joka on osittain vielä kaapissa. Ihastunut toiseen tyttöön, joka on kai aika avoimesti lesbo. En vaan uskalla tehdä aloitetta. Hän on asiakkaani yhdessä vaateliikkeessä ja käy siellä tosi usein. En vaan tiedä miten lähestyä häntä. Neuvoja.

• Ihanuuksia.

Kun sattui ihastun aivan hetero naiseen ja vähän myöhemmin avoin kertoa,että olen lesbo.Hän suhtautui hyvin asiaan,mutta tietysti hän jotenkin välillä kiusaa "huumoria".Kuulostaisi kyllä,että hän aika kiinnostunut kun en ihan varma vielä.En tehnyt aloitetta,koska hyvästä syystä en voinut saada.En haluaisi tehdä pilalle hänen kanssaan välejään sekä muuta,vaikka tiesi olevani lesbo.On hänkin ihana nainen ja todella mukava:).Ystävyys on tärkeä pitää kuin ei olisi tapahtunut mitään.Ei minäkään uskalla enempää tehdä hänelle kuin kaverillinen.

• BANG**

Enpä nyt sanoisi, että aloitteen tekeminen on helppoa.
      Olen ollut avoimesti lesbo, odotahan, varmaankin yli viisi vuotta jo.. Olen hyvin ujo ja minun on todella vaikea tehdä aloitetta suhteita koskien tai edes kertoa tunteistani.
      Ei sillä kaapista ulos tulemisella ole merkitystä niinkään(ainakaan omassa elämässäni), vaan sillä luonteella.. Ja miten kykenee keräämään rohkeutta.
      Näin itse koen.

• vaikeeta on

Ihastukseni tietää mun suuntautuneisuudesta, mutta minä en hänen. Olen ilmaissut pitäväni, mutten määritellyt tarkemmin, millä tavalla. Olen odottanut, että hän tekisi seuraavan siirron, mutta mitään ei tapahdu. Tulkitsen niin, ettei hän halua musta mitään enempää. Enkä mä halua olla tyrkky tai ahdistella.

• VIRGO___

No mä voin ainakin itestäni sanoo sen verran, että kun ite on avoimesti lesbo, niin jos toinen on kaapissa, niin se ei hirveesti nosta pisteitä...

Toisin sanoen, melkein jopa vähän välttelen sellasta. Koska en mä halua suhdetta mitä pitää peitellä kaikilta. Sitä ollaan jos sitä ollaan. Ja arvostan rohkeutta ja avoimuutta ihmisissä. Mä en halua olla se kuka vetää toisen kaapista pois, vaan ihmisen ite pitää tulla sieltä pois. Niin miten mä voin edes ajatella jotain vakavaa ihmisestä kuka ei uskalla olla oma ittensä? Se on jokaisen oma prosessi ja se pitää ite kokee. Mä en voi olla siinä osallisena, koska en siihen voi vaikuttaa mitenkään.

Kyllä mä oon monia käännyttänyt, jos on tullut yrittään jotain, jos mä nään ihmisessä että se on ihan hukassa ja ei vaan uskalla tulla ulos. Onhan se varmaan helpomaa lähestyä avointa lesboo, toisin kuin jotain kenen suuntautumista ei tiedä. Mä en vaan jaksa sitä sekavuutta.

Mä en ehkä ite lähesty ihmistä, kenen suuntautumista en tiedä. Mut enemmän sellasia ketkä on avoimesti jotain, oli se sitten lesbo tai bi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe