Ongelmana on aina ollut sellainen tietty ujous jne jne. Tietysti se vaikuttaa varmasti paljon että minua on koulukiusattu aika paljon peruskouluaikoina. Lukio nyt meni angstatessa, häpesin itseäni ja välttelin ihmismassoja ja ylioppilaaksi nyt pääsin.
Sitten jouduin perkele, armeijaan. Sieltä nyt sitten henkisenä rauniona on selvitty hengissä, en tiedä mitä järkeä siinä oli, mutta samapa tuo.
Ottaa päähän tämä nykytilanne. Ikää on 20. Mä vaan oon kotona yksin päivästä toiseen enkä halua lähteä mihinkää ku julkiset paikat ottaa päähän. No on sentään onneksi amk-paikka syksyllä tiedossa, mutta seki taas arveluttaa mihin se menee.
Tää on tällanen turhauttava kierre. Häpeän olemassaoloani välillä niin helvetisti, tunnen ihan järjetöntä epäonnistumisen tunnetta, vaikka en oikein edes tiedä minkä ihmeen takia. Selvisinhän armeijastaki vaikka se otti koville.
Miten osaisin olla avoimempi, sosiaalisempi ja miten saisin itsetuntoni edes lähemmäs normaalia tasoa?
Ja ei, en syö masennuslääkkeitä enkä ole masentunut jne. Olen vain turhautunut, koska olen tällainen kun olen enkä tästä voi miksikään muuttua.
P.S. Hyvää vappua kaikille.
Epäsosiaalinen hyypiö
2
127
Vastaukset
- ____________________
- Azusa89
"Miten osaisin olla avoimempi, sosiaalisempi ja miten saisin itsetuntoni edes lähemmäs normaalia tasoa?"
Ole paljon ihmisten kanssa. Hanki kavereita. Vaikeaa, mutta luulisi toimivan. En ole itsekään kovin sosiaalinen, mutta kun on ihmisten kanssa niin oppii olemaan sosiaalisempi. Itsetuntokin nousee samalla ja ujous voi vähentyä. (yleensä ujous vähenee kun ikää tulee lisää)
Kun menet sinne kouluun syksyllä, niin juttele ihmisten kanssa ja mene mukaan porukoihin, vaikka olisitkin ujo. Tärkeää on tutustua ihmisiin myös heti alussa (tiedän, on hankalaa).
Vähän tyhmä neuvo, mutta liikuntakin voi auttaa :D Käy vaikka lenkillä, vaikka se olisikin aluksi ahdistavaa. Kun siitä tulee tapa, niin se tuntuu ihan normaalilta. Eikä sitten tunnu niin kamalalta lähteä ulos.
Älä häpeä itseäsi! Kävit armeijankin ja sinulla on opiskelupaikka tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14510820
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414135Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981577Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?741435Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396