Paljonko tytöt nostaa penkistä?

kysymys tytöille

Tämä kysymys olisi suunnattu vain tytöille.

Kysymys on hyvin yksinkertainen: Paljonko tytöt nostatte penkistä? Voit halutessasi ilmoittaa myös ikäsi, pituutesi ja painosi.

Tein tämän siksi, koska monesti on kysytty vain poikien penkkituloksia ja nykyään kun on niin paljon voimakkaita tyttöjäkin niin sen vuoksi ajattelin kysyä tätä.

145

16146

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjsdbvjksbd

      Veikkaanpa että aika harva tyttö tietää paljonko nostaa penkistä. Penkkiä treenaavia tyttöjä on yleensäkin todella vähän ja ykkösmaksimin tekijöitä vielä vähemmän. Joitain yleisurheiljiatyttöjä olen salilla seurannut ja heidän treenipainonsa ovat olleet n. 40-50 kiloa penkissä.

      • meetrimuna

        Mun pippeli onkin 22centin verran pitkä eli toodella isoo


      • Anonyymi
        meetrimuna kirjoitti:

        Mun pippeli onkin 22centin verran pitkä eli toodella isoo

        nimi valehtelee metri verra 🤡


    • S...a

      21v 172 cm 60 kg. Penkkimaksimi 60 kg.

      • VALEHTELET, IDIOOTTI

        Sinä ja kaikki muutkin tässä ketjussa MUKA tyttöinä vastaavat aikuiset miehet valehtelette! Yksikään teinityttö ei pumppaa penkistä ykkösmaksimina 60 kiloa, se on varma, joten menkää muualle runkkailemaan haaveunienne kanssa, lihasfetisistit!


      • VALEHTELET, IDIOOTTI kirjoitti:

        Sinä ja kaikki muutkin tässä ketjussa MUKA tyttöinä vastaavat aikuiset miehet valehtelette! Yksikään teinityttö ei pumppaa penkistä ykkösmaksimina 60 kiloa, se on varma, joten menkää muualle runkkailemaan haaveunienne kanssa, lihasfetisistit!

        Sinuna heräisin koska 60kg on semi vähän jopa tytöltä koska mä en paljon yhtään edes käy salilla mutta nostan penkistä silti 70kg tanko mukaan lukien ja olen 14vuotias 168cm pitkä ja painan 52kg


      • Jese12761
        max.ahonius kirjoitti:

        Sinuna heräisin koska 60kg on semi vähän jopa tytöltä koska mä en paljon yhtään edes käy salilla mutta nostan penkistä silti 70kg tanko mukaan lukien ja olen 14vuotias 168cm pitkä ja painan 52kg

        Joo iha varmasti😂😂😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        max.ahonius kirjoitti:

        Sinuna heräisin koska 60kg on semi vähän jopa tytöltä koska mä en paljon yhtään edes käy salilla mutta nostan penkistä silti 70kg tanko mukaan lukien ja olen 14vuotias 168cm pitkä ja painan 52kg

        Ja lehmät lentää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lehmät lentää

        Ei lennä


      • Anonyymi

        12v 156cm 41kg. Penkkimaksismi 45kg


    • tytttö92

      19v 177cm 72kg. teen sarjoja yleensä jollain 50 kilolla mutta penkkimaksimi on 70kg

      • ökjBDKÄLB

        Tuo 70kg olisi kauden 13. paras tulos kotimaisessa naisten penkkipunnerruksessa sarjassa 72 kiloa, jos on puhtaasti nostettu. Ei mitenkään huonosti. Kauden paras tulos tuossa sarjassa onkin sitten 142,5 kiloa. Naisten 63 kilon sarjassa tuo ylempänä kerrottu 60kg olisi sitten jaetulla 11. sijalla kotimaassa (paras on 110kg).


    • Ja tavistyttöjä?

      Noitten jälkeen ei varmaan enää kukaan viitsi kertoa omia saavutuksia mutta kande muistaa että 40kg nostava 40 kiloinen on suhteessa yhtä vahva mitä 70 kg nostava 70 kiloinen... 50 kiloinen tyttö voi pienellä harjottelulla hyvinkin saada 40 kg ylös.

      • Anonyymi

        ai miten muka yhtä vahva? eihän se 40 kiloinen siltikään sitä 70kg painoa jaksa nostaa.
        eli heikompi se on.


    • iyutrre

      hahaha ehkä en edes kehtaa sanoo :D

      no oon 15 vuotias tyttö 168 cm ja 50 kg ja tota noin hyvä että saan nostettuu sen itte tangon :D mutta syynä onkin että en ole paljoa tollasta treenannu, eikä se itseasiassa mua haittaa, mä oon tällänen heikko ei voi mitään..
      oon joskus kokeillu silleen että oli yhteensä 10 kg, kyllä se ny jotenki tais nousta mutta aika heikosti :D

      • 1+1

        Pelkkä penkkipunnerrustanko painaa 20 kiloa ja lukot yhteensä 5 kiloa. Tähän se 10 kg lisäksi, niin olet nostanut 35 kiloa.


      • Masa
        1+1 kirjoitti:

        Pelkkä penkkipunnerrustanko painaa 20 kiloa ja lukot yhteensä 5 kiloa. Tähän se 10 kg lisäksi, niin olet nostanut 35 kiloa.

        Aika pirun isot lukot jos 5kg painaa...


      • xon18
        Masa kirjoitti:

        Aika pirun isot lukot jos 5kg painaa...

        melkeen kaikki perus lukot painaa tuon verran...


      • Lukot 2,5 kgX 2 =5kg
        Masa kirjoitti:

        Aika pirun isot lukot jos 5kg painaa...

        ",5 kiloa ja 2,5 kiloa koska penkkipunnerrus tangossa on 2 päätä ja ne isoimmat Joulupukin nyrkin kokoiset lukot ovat 2,5 kg ja 2 lukkoa 5 kiloa yhteensä, joten aika massavat Masa-lukot kyseessä


      • g557
        Masa kirjoitti:

        Aika pirun isot lukot jos 5kg painaa...

        Ihan perus lukot ne on...


      • kode7979
        Lukot 2,5 kgX 2 =5kg kirjoitti:

        ",5 kiloa ja 2,5 kiloa koska penkkipunnerrus tangossa on 2 päätä ja ne isoimmat Joulupukin nyrkin kokoiset lukot ovat 2,5 kg ja 2 lukkoa 5 kiloa yhteensä, joten aika massavat Masa-lukot kyseessä

        kyllä ne ihan tavalliset perus lukot on :D sä oot vaan varmaan nähny niit jousilukkoja :D


      • Anonyymi

        Eikö kevyempiäkin tankoja ole olemassa?


      • Anonyymi

        10 vuoden jälkeen. Jos tätä näät niin kerro nouseeko enää enempää


      • Anonyymi
        1+1 kirjoitti:

        Pelkkä penkkipunnerrustanko painaa 20 kiloa ja lukot yhteensä 5 kiloa. Tähän se 10 kg lisäksi, niin olet nostanut 35 kiloa.

        Eihän penkkipunnerrukses ees kannata käyttää lukkoja, turvallisuussyistä. . .ellei oo ketään varmistamassa!


    • mifeoieotjro

      Mmmm ooon 16v, 165cm ja 47kg, penkistä nousee 35kg.....::DDD eipä sillle että oisin pahemmi reenannukkaa :)

    • ryti12

      En tiedä tarkalleen, mutta kerran salilla treenin päätteksi huvikseni kokeilin, että paljonkos nousee. Lisäilin painoja vähän kerrassaan ja 45kg vielä nousi jokseenkin helposti, mutta sen enempää en viitsinyt enää kokeilla, kun olin yksin treenaamassa ja en halunnut mestauttaa itseäni. 8D Niin ja siis mittani ovat 50kg/164cm ja ikää on 18v.

    • Oijjoi

      En ole ketjun aloittaja mutta olis kiva mainita myös, kauan on treenannut? Jätkä olen ja nämä tyttöjen penkkitulokset aiheuttaa kunnioitusta.... Edellinen tyttö 164/50 nostaa 45kg helposti, mietin mitä itse saman kokoisena seiskaluokalla rimpuilin, niin empä olisi tytölle pärjännyt alkuunkaan!

      • sdbkläbsd

        50kg 7. luokalla ei ole sama asia kuin 50kg 18-vuotiaana. Vaikkei naisilla ihan hirveästi sitä testoa olekaan niin kyllä heilläkin lihakset kehittyvät läpi murrosiän.


      • sdbkläbsd kirjoitti:

        50kg 7. luokalla ei ole sama asia kuin 50kg 18-vuotiaana. Vaikkei naisilla ihan hirveästi sitä testoa olekaan niin kyllä heilläkin lihakset kehittyvät läpi murrosiän.

        olen yksinäinen penkki irma kiteeltä oma maksimi on 16halko moittia mun gg rintojen päältä nostomatka on todella lyhyt,johtuu mun sairaudesta mulle on kasvanu aivan törkeen kokoset nännit pliis onks tää niinqu normaaliii?


    • lollolere

      162/52 nuosee ehk 25kiloo jos sitäkään .:D::DD

    • Catah

      3 kg yli oman painon nousee :) Mitat on 160/47, ikää 21.

      ps mua paljon isompi mut ei iso kundi ei pystyny voitaa mua kädenväännössä, kun testattiin voimaa eikä taitoa ;)

    • ititidididid

      siis mitäääääää? mä nostan 9kg penkist ja oon 14v. pituutta löytyy 163 ja painoa 44kg.

    • cookie monster

      yhden sadasosakilogramman ja tyytyväinen olen :)

      • adwdaw

        olisit vaa sanonu 10 grammaa. toi näyttää hapokkaalta...


    • Kovamimmi

      oon 17wee ja penkistä nousee 72.5 : ))

      • Pljon sit painat?

        Hah jos painat itte 80 kiloo ei toi nyt kovin kummoinen tulos oo. Mut jos painat 60 tai alle ni sitte on!?


      • Korkokenkämummo 75kg

        Paha jos maitohapoilla ei nousekaan, ni se 72,5 kiloa tuntuu samalta kuin Tarja halonen seisoisi Koroilla Rintojesi päällä... aika nipistävä tunne


    • uiopp

      oma paino eli 52kg nousee mutta tunnen monta tyttöä jotka nostaa reippaasti enemmän, jopa 70kg

    • Apuva!

      Voiko tää pitää paikkansa? 25v 151/42 muija ja 53kg penkistä, 110kg kyykystä, 140 miestenpunnerrusta, 30 leukaa....?? Ja 60kg jätkän on kertoman mukaan nostanut munista ja kainaloista ilmaan ja heittäny menee!...

      • kjfbhih

        Voi se hyvinkin pitää paikkansa, jos treenaa voimanostoa. Eivät nuo nyt mitenkään erityisen huippuhyviä tuloksia ole ja kilpailuissa näkee parempiakin. Tosin noilla tuloksilla 60-kiloisen jätkän nostaminen ilmaan ei kyllä onnistu eli siinä kohtaa on tullut vähän väritettyä tarinaa...


      • Apuva!
        kjfbhih kirjoitti:

        Voi se hyvinkin pitää paikkansa, jos treenaa voimanostoa. Eivät nuo nyt mitenkään erityisen huippuhyviä tuloksia ole ja kilpailuissa näkee parempiakin. Tosin noilla tuloksilla 60-kiloisen jätkän nostaminen ilmaan ei kyllä onnistu eli siinä kohtaa on tullut vähän väritettyä tarinaa...

        Ja ai ei ole 42kg muijalle huippuhyviä tuloksia???


      • öjkabjkbv
        Apuva! kirjoitti:

        Ja ai ei ole 42kg muijalle huippuhyviä tuloksia???

        No ei ole huippuhyviä, jos huippuhyvänä pidetään esim. kovaa kilpailutasoa. Tän vuoden kotimaisessa rankingissa naisten alle 47 kilon sarjassa Raija Jurkko on kyykännyt 182,5kg, penkannut 95kg ja nostanut maasta 160kg. Ranking-kakkonen Sanna Apulin vastaavat tulokset ovat 150kg/82,5kg/150kg. Toki ovat muutaman kilon painavampia kun tuo 42kg, mutta kuitenkin.


      • Ungdom
        öjkabjkbv kirjoitti:

        No ei ole huippuhyviä, jos huippuhyvänä pidetään esim. kovaa kilpailutasoa. Tän vuoden kotimaisessa rankingissa naisten alle 47 kilon sarjassa Raija Jurkko on kyykännyt 182,5kg, penkannut 95kg ja nostanut maasta 160kg. Ranking-kakkonen Sanna Apulin vastaavat tulokset ovat 150kg/82,5kg/150kg. Toki ovat muutaman kilon painavampia kun tuo 42kg, mutta kuitenkin.

        Ei pidä verrata tavallisten ihmisten salituloksia ja noita IPF-kisojen tuloksia. Katsos kun voimanostokisoissa kisaajien päälle puetaan kiristävät paidat sun muut asut niin että miehet joutuvat kantamaan nämä pikkunaiset tangon luo kun eivät voi kunnolla kävellä näissä pakkopaidoissaan ja muissa releissä.

        Hyvällä tuurilla nostaja voi saada 60kg lisäystä tuloksiinsa tuollaisesta 'pakkopaidasta' eli penkkipaidasta. Sama juttu kyykyssä. Maastavedon tulokset taas ovat melkein kuin "aitoja" eli puvusta ei saa ehkä kuin 10-20kg lisää.

        Nuo pienissä painoluokissa kilpailevat ovat myöskin erittäin lyhyitä ja tangon ei tarvitse tällöin montaa senttiä liikkua. Ei ole reilua vertailla suoraan yli 170-senttisen ihmisen ja alle 160-senttisen tuloksia.


      • ljhvjhvl
        Ungdom kirjoitti:

        Ei pidä verrata tavallisten ihmisten salituloksia ja noita IPF-kisojen tuloksia. Katsos kun voimanostokisoissa kisaajien päälle puetaan kiristävät paidat sun muut asut niin että miehet joutuvat kantamaan nämä pikkunaiset tangon luo kun eivät voi kunnolla kävellä näissä pakkopaidoissaan ja muissa releissä.

        Hyvällä tuurilla nostaja voi saada 60kg lisäystä tuloksiinsa tuollaisesta 'pakkopaidasta' eli penkkipaidasta. Sama juttu kyykyssä. Maastavedon tulokset taas ovat melkein kuin "aitoja" eli puvusta ei saa ehkä kuin 10-20kg lisää.

        Nuo pienissä painoluokissa kilpailevat ovat myöskin erittäin lyhyitä ja tangon ei tarvitse tällöin montaa senttiä liikkua. Ei ole reilua vertailla suoraan yli 170-senttisen ihmisen ja alle 160-senttisen tuloksia.

        Niin no tuossahan olikin kyse siitä onko 25-vuotiaan 151cm pitkän ja 42kg painavan tulokset huippuhyviä. No eivät ole. Piste. Huiput nostavat huomattavasti kovempia tuloksia. Ja tuo nostoreleistä saatava etu ei todellakaan ole noin paljon varsinkaan pienissä painoluokissa. 100 kilon maksimipenkkaaja ei todellakaan saa 60kg pelkästä paidasta. Get real! Muutaman kilon verran tulee jeesiä, mutta lähinnä paidan etuna on säästää olkaniveliä.


      • Supertytöt on in
        öjkabjkbv kirjoitti:

        No ei ole huippuhyviä, jos huippuhyvänä pidetään esim. kovaa kilpailutasoa. Tän vuoden kotimaisessa rankingissa naisten alle 47 kilon sarjassa Raija Jurkko on kyykännyt 182,5kg, penkannut 95kg ja nostanut maasta 160kg. Ranking-kakkonen Sanna Apulin vastaavat tulokset ovat 150kg/82,5kg/150kg. Toki ovat muutaman kilon painavampia kun tuo 42kg, mutta kuitenkin.

        Tosi hurja tuo Apuli! Ei näytä ollenkaan supervahvalta. Tuollaiselle mimmille kun alkaa jossain snäkäri jonossa soittaa suutaan, siinä lentää moni paljon painavampikin kundi kuin leppäkeihäs!!!! :P


      • Mika Newton
        ljhvjhvl kirjoitti:

        Niin no tuossahan olikin kyse siitä onko 25-vuotiaan 151cm pitkän ja 42kg painavan tulokset huippuhyviä. No eivät ole. Piste. Huiput nostavat huomattavasti kovempia tuloksia. Ja tuo nostoreleistä saatava etu ei todellakaan ole noin paljon varsinkaan pienissä painoluokissa. 100 kilon maksimipenkkaaja ei todellakaan saa 60kg pelkästä paidasta. Get real! Muutaman kilon verran tulee jeesiä, mutta lähinnä paidan etuna on säästää olkaniveliä.

        http://www.powerliftingwatch.com/records/raw/women-world
        Siitä selviää että raakapenkin maailmanennätys sarjaan 44-kiloiset on 80kg. Tosin en tiedä miten raaka tuo on koska noihin 'raakoihin' tuloksiin on sekoitettu myös IPF-tuloksia. Tulokset ovat voineet nousta vähän tuosta mutta ei paljon.

        Miehissä penkin absoluuttinen, raaka maailmanennätys on Scot Mendelsonin 324kg. Siitä puolet on 162kg. Mies joka nostaa "vain" 162kg on paljon vahvempi kuin suurin osa miesväestöstä. On syytä olettaa että niin vahva mies on treenannut sata lasissa useamman vuoden. 200kg kuulostaisi sekin ehkä pieneltä Mendelsonin rinnalla mutta käytännössä melkein kaikki 200kg penkkaavat ovat roina-aineita käyttäviä kaappeja ja ehkä 1% treenaajista yltää sellaiseen tulokseen.

        162kg on puolet Mendelsonin tuloksesta. Yli 50kg penkki on reilusti enemmän kuin puolet tuosta pakkopaidalla tehdystä SE:stä ja siispä sitä voi luonnehtia erittäin hyväksi tulokseksi.

        En ymmärrä miksi joidenkin ihmisten on niin vaikeaa tajuta tilastoja ja sitä kautta vähätellä ihmisten saavutuksia.


      • jbjbjf
        Mika Newton kirjoitti:

        http://www.powerliftingwatch.com/records/raw/women-world
        Siitä selviää että raakapenkin maailmanennätys sarjaan 44-kiloiset on 80kg. Tosin en tiedä miten raaka tuo on koska noihin 'raakoihin' tuloksiin on sekoitettu myös IPF-tuloksia. Tulokset ovat voineet nousta vähän tuosta mutta ei paljon.

        Miehissä penkin absoluuttinen, raaka maailmanennätys on Scot Mendelsonin 324kg. Siitä puolet on 162kg. Mies joka nostaa "vain" 162kg on paljon vahvempi kuin suurin osa miesväestöstä. On syytä olettaa että niin vahva mies on treenannut sata lasissa useamman vuoden. 200kg kuulostaisi sekin ehkä pieneltä Mendelsonin rinnalla mutta käytännössä melkein kaikki 200kg penkkaavat ovat roina-aineita käyttäviä kaappeja ja ehkä 1% treenaajista yltää sellaiseen tulokseen.

        162kg on puolet Mendelsonin tuloksesta. Yli 50kg penkki on reilusti enemmän kuin puolet tuosta pakkopaidalla tehdystä SE:stä ja siispä sitä voi luonnehtia erittäin hyväksi tulokseksi.

        En ymmärrä miksi joidenkin ihmisten on niin vaikeaa tajuta tilastoja ja sitä kautta vähätellä ihmisten saavutuksia.

        Se vähättely perustuu ihan kuule siihen kun on itsekin joskus tullut rautaa liikuteltua. Tuollainen absoluuttisen huipputuloksen jako puoleen ja siitä johtopäätösten tekeminen on aivan täyttä tuubaa. Muutenkin eksyit pahasti aiheesta noine olkiukkoinesi. 56kg penkkipunnerrus 44 kilon sarjassa ei ole huipputulos. Hyvä tulos kyllä, mutta ei huipputulos. Hyvänä tuloksena voidaan pitää oman painon nostamista ja tuo on kuitenkin jo 133% omasta painosta. Scot Mendelson nosti 260% omasta painosta ja tuo naisten ennätys (82kg btw) on 186% nostajan painosta.

        Sitä paitsi kuka tahansa nostanut tietää, että ne viimeiset kilot ovat aina vaikeampia. Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että siinä missä 80kg raakapenkkaajia on tuossa sarjassa vain se yksi, niin 56kg penkkaajia onkin ehkä 20000. Siitä alkaa porukkaa pikkuhiljaa karsiutua pois kilo kilolta. Mutta matka 56 kilosta 80 kiloon on aika pitkä ja siihen mahtuu todella monta "huippua".


      • Poistettu.
        jbjbjf kirjoitti:

        Se vähättely perustuu ihan kuule siihen kun on itsekin joskus tullut rautaa liikuteltua. Tuollainen absoluuttisen huipputuloksen jako puoleen ja siitä johtopäätösten tekeminen on aivan täyttä tuubaa. Muutenkin eksyit pahasti aiheesta noine olkiukkoinesi. 56kg penkkipunnerrus 44 kilon sarjassa ei ole huipputulos. Hyvä tulos kyllä, mutta ei huipputulos. Hyvänä tuloksena voidaan pitää oman painon nostamista ja tuo on kuitenkin jo 133% omasta painosta. Scot Mendelson nosti 260% omasta painosta ja tuo naisten ennätys (82kg btw) on 186% nostajan painosta.

        Sitä paitsi kuka tahansa nostanut tietää, että ne viimeiset kilot ovat aina vaikeampia. Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että siinä missä 80kg raakapenkkaajia on tuossa sarjassa vain se yksi, niin 56kg penkkaajia onkin ehkä 20000. Siitä alkaa porukkaa pikkuhiljaa karsiutua pois kilo kilolta. Mutta matka 56 kilosta 80 kiloon on aika pitkä ja siihen mahtuu todella monta "huippua".

        Et taida tietää mitä olkiukko tarkoittaa.

        Absoluuttisesti ajatellen, jos luetellaan kaikki naiset jotka ovat yltäneet noihin vähättelemiisi tuloksiin, se ei ehkä kuulosta huippuhyvältä tulokselta samalla tavalla kuten Mensan vaatima ÄO ei ehkä kuulosta kovin hyvältä tulokselta älykkyystestissä jos aletaan pilkkua nussimaan ja tekemään nimilistaa kuuluisista neroista. Nimilista voi tuntua vaivalloisen pitkältä lukea kunnes muistaa että maailmassa on miljardeja ihmisiä.

        Tästä http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandards.html
        selviää että 44-kiloiselle naiselle 53 kiloa on eliittitulos. Eliittitulos on määritelty sellaiseksi jonka saavuttaa noin 2% treenaajista ja jotka ovat määritelmällisesti voimailijoita.
        Myöskin 162kg on sellainen tulos joka ylittää kevyesti eliittisarjan vaatimukset 82-kiloisille miehille eli tuloksen 156kg. 164kg olisi eliittiä 90-kiloiselle. Naisten jalkalihakset ovat suhteellisesti kehittyneemmät kuin ylävartalo, kun verrataan miehiin. Eli naisilla massa on enemmän alavartalossa ja näin ollen suora vertailu miesten ja naisten välillä, pelkän kehonpainon suhteen, ei välttämättä ole hirveän mielekästä. Oman painon nostaminen penkissä on siis eri asia miehille ja naisille.

        Tässä taas loistopenkiksi naisille on määritelty 61,5kg tai oma paino. Nostajan painoa ei mainita.
        http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/are_you_strong_find_out_right_now_with_these_strength_standards&cr=

        http://www.higher-faster-sports.com/support-files/women's-strength.pdf
        Viimeisessä linkissä huipputulokseksi on määritelty 84kg ja se koskee raskaimpia naisia.

        Pikkunaisten maailmanennätys raa'assa kyykyssä oli juurikin tuota 110kg luokkaa tuon aiemmin linkittämäni sivuston mukaan.
        Se ei voi olla ihan aito kuvaus maailman vahvimmista ihmisistä koska painonnostossa työntöennätys pienimpien naisten sarjassa on 120kg ja näin ollen kyykynkin on pakko olla suurempi.
        Mutta kun jätetään nämä elämänsä urheilulle omistamat koneet täydellisine tekniikoineen ja keskitytään normaaleihin ihmisiin ja arkielämän realiteetteihin niin kyllä herättäisi vähän kysymyksiä ihmisen tilannetajusta ja sosiaalisesta ja matemaattisesta lahjakkuudesta jos alkaisi selittää miten jonkun eliittitulokset eivät ole hyviä kun joku Maatuska Miesmäissön siellä jossain on vahvempi. Se olisi outoa jos liikunnantunnillakin opettaja sanoi että "saat kympin liikunnasta mutta et sinä nyt mikään niin ihmeellinen ole kun Tommi Eviläkin hyppää pituutta selvästi kauemmas ja yksi voimistelun EM-mitalisti on parempi tekemään leukoja". Mutta sekään ei olisi yhtä paha kuin sanoa että joku on hypännyt korkeutta paljon paremmin ja unohtaisi mainita että tällä hyppääjällä oli vieterit jalassa joista sai puoli metriä korkeutta lisää.


      • öjkdfb
        Poistettu. kirjoitti:

        Et taida tietää mitä olkiukko tarkoittaa.

        Absoluuttisesti ajatellen, jos luetellaan kaikki naiset jotka ovat yltäneet noihin vähättelemiisi tuloksiin, se ei ehkä kuulosta huippuhyvältä tulokselta samalla tavalla kuten Mensan vaatima ÄO ei ehkä kuulosta kovin hyvältä tulokselta älykkyystestissä jos aletaan pilkkua nussimaan ja tekemään nimilistaa kuuluisista neroista. Nimilista voi tuntua vaivalloisen pitkältä lukea kunnes muistaa että maailmassa on miljardeja ihmisiä.

        Tästä http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandards.html
        selviää että 44-kiloiselle naiselle 53 kiloa on eliittitulos. Eliittitulos on määritelty sellaiseksi jonka saavuttaa noin 2% treenaajista ja jotka ovat määritelmällisesti voimailijoita.
        Myöskin 162kg on sellainen tulos joka ylittää kevyesti eliittisarjan vaatimukset 82-kiloisille miehille eli tuloksen 156kg. 164kg olisi eliittiä 90-kiloiselle. Naisten jalkalihakset ovat suhteellisesti kehittyneemmät kuin ylävartalo, kun verrataan miehiin. Eli naisilla massa on enemmän alavartalossa ja näin ollen suora vertailu miesten ja naisten välillä, pelkän kehonpainon suhteen, ei välttämättä ole hirveän mielekästä. Oman painon nostaminen penkissä on siis eri asia miehille ja naisille.

        Tässä taas loistopenkiksi naisille on määritelty 61,5kg tai oma paino. Nostajan painoa ei mainita.
        http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/are_you_strong_find_out_right_now_with_these_strength_standards&cr=

        http://www.higher-faster-sports.com/support-files/women's-strength.pdf
        Viimeisessä linkissä huipputulokseksi on määritelty 84kg ja se koskee raskaimpia naisia.

        Pikkunaisten maailmanennätys raa'assa kyykyssä oli juurikin tuota 110kg luokkaa tuon aiemmin linkittämäni sivuston mukaan.
        Se ei voi olla ihan aito kuvaus maailman vahvimmista ihmisistä koska painonnostossa työntöennätys pienimpien naisten sarjassa on 120kg ja näin ollen kyykynkin on pakko olla suurempi.
        Mutta kun jätetään nämä elämänsä urheilulle omistamat koneet täydellisine tekniikoineen ja keskitytään normaaleihin ihmisiin ja arkielämän realiteetteihin niin kyllä herättäisi vähän kysymyksiä ihmisen tilannetajusta ja sosiaalisesta ja matemaattisesta lahjakkuudesta jos alkaisi selittää miten jonkun eliittitulokset eivät ole hyviä kun joku Maatuska Miesmäissön siellä jossain on vahvempi. Se olisi outoa jos liikunnantunnillakin opettaja sanoi että "saat kympin liikunnasta mutta et sinä nyt mikään niin ihmeellinen ole kun Tommi Eviläkin hyppää pituutta selvästi kauemmas ja yksi voimistelun EM-mitalisti on parempi tekemään leukoja". Mutta sekään ei olisi yhtä paha kuin sanoa että joku on hypännyt korkeutta paljon paremmin ja unohtaisi mainita että tällä hyppääjällä oli vieterit jalassa joista sai puoli metriä korkeutta lisää.

        Kutsuisitko myös 70 metrin heittoa miesten keihäässä huipputulokseksi? Entäpä 11 sekunnin aikaa miesten 100 metrillä? Nämä ovat vastaavia erittäin kovia suorituksia, joihin ei ihminen treenaamatta pysty ja kaikki eivät ollenkaan ihan geneettisistä syistä. Useimmat kuitenkin määrittelevät huipputulokset urheilussa vähän eri tavalla kuin "tulokset, jotka ovat vaikeita saavuttaa, mutta joihin 2% prosenttia kilpailijoista pääsee". Huipputulokset ovat tuloksia, joihin tietyn lajin HUIPUT yltävät. Se tarkoittaa käytännössä maajoukkuetason urheilijoiden suorituksia olympialaisissa, mm-kilpailuissa ym. huippu-urheilijoiden miiteissä.

        Ja suoraan sanoen en pidä tuota antamaasi nostostandardi-linkkiä kovin vakuuttavana. Itse en ole voimanostaja enkä kilpaile, mutta silti olen tuon mukaan advanced-tason (toiseksi korkein) nostaja penkissä, mavessa ja kyykyssä. Ihan vaan 8 kuukauden salilla käymisen jälkeen. Saas nähdä, jos ensi vuonna olen jo elite-tason huippusuorittaja.

        Niin ja btw - tuossa t-nation linkissä nimenomaan sanotaan, että "Great is the final and highest category of strength on this standard. The word "great" is used as a comparison to average people; it is not a comparison to other athletes. So while I classify someone who has a 455 squat as having a great squat, that doesn't mean they're a great powerlifter, just that they're lifting much more weight than the normal person." Mutta edelleenkään huipputulos ei urheilussa tarkoita sitä, että on paljon parempi kuin tavallinen sohvaperuna, vaan se tarkoittaa, että pystyy kilpailemaan tasapäisesti lajin huippujen kanssa.

        Vielä toistona ja tiivistyksenä se varsinainen argumentti: ei ole huipputulos koska lajin huiput nostavat enemmän. Jos haluat argumentoida vastaan niin please, todista toinen näistä vasta-argumenteista: (A) lajin huiput eivät nosta oleellisesti enempää tai (B) huipputulosta ei määritellä lajin parhaimpien tulosten mukaan, vaan paljon laajemmin. Scot Mendelsonin tai muidenkaan miesten penkit eivät tähän nyt liity.


      • Helppo Tapa

        Miksei voi, kun ei tiedetä edes missä kulmassa, kun esim. jalkaprässissä, penkkipunnerruksessa ja muissa vastaavissa liikkeissä se vaikein kulma on jossain 10-15 centtiä irti rinnasta ja naislla 5-10 centtiä ja jos tämä tyttö on nostanut jätkän niin, että on mennyt suorilla käsillä nostamaan ja työntänyt jaloilla ja selällä jätkän ilmaan eikä rinnasta asti, niin vaikein kulma ei tule eteen, joten ei noissa ihmisten välisissä paineissa ihmisten tarvii nostaa toisiaan vaikeimmasta mahdllisesta kulmasta rinnasta ylös vaan helpoimmalla mahdollisella tavalla tietenkin omaan kroppaan tueten ja heittänyt koko kropan voimalla niin kuin kuulantyöntäjät.


      • Rehellinen 60-70luku
        Mika Newton kirjoitti:

        http://www.powerliftingwatch.com/records/raw/women-world
        Siitä selviää että raakapenkin maailmanennätys sarjaan 44-kiloiset on 80kg. Tosin en tiedä miten raaka tuo on koska noihin 'raakoihin' tuloksiin on sekoitettu myös IPF-tuloksia. Tulokset ovat voineet nousta vähän tuosta mutta ei paljon.

        Miehissä penkin absoluuttinen, raaka maailmanennätys on Scot Mendelsonin 324kg. Siitä puolet on 162kg. Mies joka nostaa "vain" 162kg on paljon vahvempi kuin suurin osa miesväestöstä. On syytä olettaa että niin vahva mies on treenannut sata lasissa useamman vuoden. 200kg kuulostaisi sekin ehkä pieneltä Mendelsonin rinnalla mutta käytännössä melkein kaikki 200kg penkkaavat ovat roina-aineita käyttäviä kaappeja ja ehkä 1% treenaajista yltää sellaiseen tulokseen.

        162kg on puolet Mendelsonin tuloksesta. Yli 50kg penkki on reilusti enemmän kuin puolet tuosta pakkopaidalla tehdystä SE:stä ja siispä sitä voi luonnehtia erittäin hyväksi tulokseksi.

        En ymmärrä miksi joidenkin ihmisten on niin vaikeaa tajuta tilastoja ja sitä kautta vähätellä ihmisten saavutuksia.

        Selkä kiinni penkissä eikä rinta kaarella ja ote leveys ei liian leveänä jotta nostomatka säilyy, niin ei kapealla oteellakaan voi päästä yli 200 kilon ilman kiellettyjä aineita ja myös kreatiini on epärehellinen ja hyvin vaarallinen aine, joka saattaa aiheuttaa syöpää ja sydämen rytmihäiriöitä, nesteen kertymää kehossa, jos olisi aika 1966-1980 niin ei ollut mitään muuta kuin ruokaa ja tavallista juomaa Suomessa, joten ei silloin kukaan olisi päässyt kapeassa penkissä edes 200 kiloon eikä leveässä sen 200 kilon yli eli normaaleilla 1968 vuoden elin tavoilla maailman ennätys olisi enintään 200 kiloa kapea penkki ja leveä 205 enintään, eikä silloinkaan olisi hyväksytty että jotkut alkavat leveentämään otetta ja nostamaan vatsaa ja rintaa ylös jotta vaikein kulma ei tulisi vastaan, eikä penkkipaitoja silloin olisi hyväksyttä vaan olisi varmuuden vuoksi laitettu ilman paitaa nostamaan.


      • rehellinen 60-luku
        Supertytöt on in kirjoitti:

        Tosi hurja tuo Apuli! Ei näytä ollenkaan supervahvalta. Tuollaiselle mimmille kun alkaa jossain snäkäri jonossa soittaa suutaan, siinä lentää moni paljon painavampikin kundi kuin leppäkeihäs!!!! :P

        Mikseivät ihmiset voi elää harmonisesti, empaattisesti ja toisiaan arvostaen, ni ei tarvis miettiä kuinka voi joku lentää jos joku toinen heittää ja heittääkö lujaa, siltä väliltä vai melko hiljaa.... Älkää miettikö ongelmia kukaan ni niitä ei tule, ongelmat syntyvät epäluottamuksesta


    • öööö...

      Voisko joku kertoa miten se lasketaan?

      Lasketaanko se siten että lasketaan tanko ja nostetaan ylös kerran niin paljon kun saa ?

      Ite oon 167/ 68 16v ja saan 15 toistoa 1/2 omasta painosta

      • iskifjvgioä

        Niin siis penkkipunnerrus on laji, jossa yksi nosto on se mitattava suoritus. Sitten kun penkkipunnerrusta käytetään ihan normaalina treeniliikkeenä niin niitä toistoja tehdään useampia, mutta periaatteessa kun kysytään paljonko penkistä nousee niin tarkoitetaan yhden toiston maksimia. On olemassa kaavoja, joilla voi arvioida paljonko ykkösmaksimi olisi, jos saa n-toistoa x-määrällä kiloja, mutta yleensä pojat kokeilevat sen homman ihan vaan nostamalla ykkösiä kunnes ei enää ilman apua saa tankoa ylös.

        Oikeaoppisessa penkkipunnerruksessa muuten takapuolen ja hartioiden tulee olla penkissä kiinni ja jalkojen koko pohjaltaan lattiassa. Mitään runkkupenkkejä ei siis lasketa (perse ilmassa ja hirveä kaari selkään, että tankoa ei tarvitse laskea niin alas).


      • ööö....
        iskifjvgioä kirjoitti:

        Niin siis penkkipunnerrus on laji, jossa yksi nosto on se mitattava suoritus. Sitten kun penkkipunnerrusta käytetään ihan normaalina treeniliikkeenä niin niitä toistoja tehdään useampia, mutta periaatteessa kun kysytään paljonko penkistä nousee niin tarkoitetaan yhden toiston maksimia. On olemassa kaavoja, joilla voi arvioida paljonko ykkösmaksimi olisi, jos saa n-toistoa x-määrällä kiloja, mutta yleensä pojat kokeilevat sen homman ihan vaan nostamalla ykkösiä kunnes ei enää ilman apua saa tankoa ylös.

        Oikeaoppisessa penkkipunnerruksessa muuten takapuolen ja hartioiden tulee olla penkissä kiinni ja jalkojen koko pohjaltaan lattiassa. Mitään runkkupenkkejä ei siis lasketa (perse ilmassa ja hirveä kaari selkään, että tankoa ei tarvitse laskea niin alas).

        Aaa... kiitos tiedosta. :D tuo normaali treenaus oli mulla kyllä tiedoss mutta just tuo oliko se yhden toiston suoritus vai ei :D


      • Vaiston Viisaus

        Tanko on yleensä 20 kiloa ja se nostetaan rinnasta tai ylä vatsasta ylös, tietenkin ensiksi lasketaan se rinnalle ja silloin selän pitää olla hyvin tuetusti penkkiä vasten, joten mitä kovempaa työntää selällä penkkiä vasten ni sitä helpommin tanko irtoo rinnasta/ ylävatsasta ja nostoa ennen n hyvä vetää kehoon lihakset täyteen happea ja happea on hyvä vetää myös nostettaessa ja jos laittaa vaikka 15 kiloset kiekot ni silloin tangon kanssa on yhteensä 50 kiloa jne. kannattaa katsoa ettei toisella puolella ole enemmän kuin toisella ja että painot ovat niin keskellä kuin menevät ja isoja painoja on helpomi nostaa mitä vähemmän erillisiä kiekkoja siinä on koska mitä keskempänä paino on nostajaa niin sitä helpommin se nousee, jos tangolla on paljon pieniä kiekkoja, niin reunimmaiset paint ovat kauempana nostajasta ja nosto on vaikeampi.


      • Rehellinen 70-luku
        iskifjvgioä kirjoitti:

        Niin siis penkkipunnerrus on laji, jossa yksi nosto on se mitattava suoritus. Sitten kun penkkipunnerrusta käytetään ihan normaalina treeniliikkeenä niin niitä toistoja tehdään useampia, mutta periaatteessa kun kysytään paljonko penkistä nousee niin tarkoitetaan yhden toiston maksimia. On olemassa kaavoja, joilla voi arvioida paljonko ykkösmaksimi olisi, jos saa n-toistoa x-määrällä kiloja, mutta yleensä pojat kokeilevat sen homman ihan vaan nostamalla ykkösiä kunnes ei enää ilman apua saa tankoa ylös.

        Oikeaoppisessa penkkipunnerruksessa muuten takapuolen ja hartioiden tulee olla penkissä kiinni ja jalkojen koko pohjaltaan lattiassa. Mitään runkkupenkkejä ei siis lasketa (perse ilmassa ja hirveä kaari selkään, että tankoa ei tarvitse laskea niin alas).

        Puhut jopa välillä ihan oikeata asiaa, kun Ne helvetin Isomahaset yli 158 kiloset penkkipaitaset epärehellis voimannostajat nostavat mahansa melkein tankoon ja sitten varmistajat irrottavat tangon 5 miehen voimalla tukiraudoiltaan ja sitten se läski nostaja pitää sellaista hemmetin leveää otetta ja sitten paino pomppaa kuin Norsu pomppulinnasta takaisin ilmaan ja sitten ne sanoo, että jes 470 kiloa...
        5 centin nosto, jossa vaikein kulma ei edes tule eteen, minä nostan kapealla etusormet olkapäiden levyisellä otteella selkä kiinni penkissä tällä hetkellä 110 kiloa ja ennätys on samalla kapealla oteleveydellä 115 kiloa 2 toistoa, eli tämän nostoni korkeus on 60 centtiä ja heillä jotka nostavat typerällä penkkipaidalla leveällä otteella vatsa ylhänä alle 10 centtiä, ni kyllähän stasen juoksussakin tulisi uusia ennätyksiä, jos juoksis vain 15-20 metriä


    • njfgjhgkfjy

      Nostat max about 60kg. Ikäiseksesi hyvä tulos.

    • klöbä

      Up.

    • itä-saksan kg-nosto

      työnnän kuulaa ja painan 150kg Olen suomalainen, mutta silti niin itä-saksalainen...

    • J.RE

      keskiverto tyttö nostaa penkistä ainakin oman perseen

    • sgrgdrhx

      meikä manne nostaa universumia

      • lollero

        50kg 160cm 15v 60kg


      • Näin on!
        lollero kirjoitti:

        50kg 160cm 15v 60kg

        Buhahaa ja 15v 50kg pimu ei kyllä nosta 60kg penkistä!!!!!!!! Ei ainakaa jos ei ole treenannu simona! hmm.......


    • 234567

      4, kohta melkee 5 kg.

    • mul on 27cm pitkä

      mul on 27cm pitkä

    • puoliolilili

      Mun yks luokkakaveri nostaa 80 kiloa. Tyttö siis, 17v me molemmat. Kiihottava tulos.

    • -.---

      12v ja 37kg

    • islasto

      Olen 17 v. tyttö, pituutta 163 ja painoa 65. Tänään penkistä nousi 60 kg viisi kertaa, todistamassa useita könttejä, kävin meinaan sekasalin puolella vetäsemässä. Sarjaa teen 50 kg. Olen treenannun n. vuoden, penkkiä aloin harjoitella tosin vasta kesällä.

    • K5

      13v ja n.45kg nousee. 166cm pitkä ja painan 55kg.

    • Habattomia :D

      Korkojen kera lähetyksessä suht riskit tavis naiset mitteili habojaan niin kyllä mulle perusjätkänä tuli yllätyksenä että Vappu Pimiä nostaa penkistä vain 32.5 kg, Viivi Avellan 35kg ja Jenni Pääsysaari 25kg! Oikeesti onko aikuiset naiset käsiltään noin heikkoja??

      Jalkakyykyssä naisten voimat ovatkin jo suhteessa paljon paremmat, Vappu 50kg, Viivi 47.5kg ja Jenni 47.5kg. Ja maastavedossa tulokset jo hyviä? Vappu 72.5kg Viivi 65kg, Jenni 70kg.

    • Hehee

      62kg, 162cm, 17v, tänään nousi 40kg penkistä, muiden mielestä ehkä paska mut mulle helvetin hyvä.

    • meikätyttönen

      Höhöö, oon 17v 168cm/72 kg ja penkistä nousee 52kg :p
      Pitäis kyllä alkaa reenaamaan vähän enemmän kun oma harrastus vähän vaatii parannusta siihen osa alueeseen... Kyykystä nouseepi 75kg :p

    • amazoniks kutsuttu

      17v 184/71 nostan 110 kg kerran

      • millä eväillä

        niin varmaa, oot bodarijätkä?


    • ....,.,.,.

      16v. 174cm ja 54kg, penkistä nousee 30kg.....eli ei paljon mitään :D

    • jaaajaaaaafdfat

      no en sais vielä kauheena nostella, mutta joskus ku oon kokeillu ni n. 35 kiloa. periaatteessa aika vähän, mutta kokooni verrattuna iha hyvä tulos. Oon siis 154/38 && 13-vuotias

    • laiska

      Ei mitään.

    • siis ei saatana mikä on penkki ja voiks joku kertoo mikä on sotilaspenkki ?? .. ai niin ja muuten mitä eroo niil on .???

      • Ylijumala

        Huoh... katso vaikka googlesta. Vai etkö tiedä mikä on google? Pitäisikö sekin kertoa sinulle?


    • mamam

      oon 13ja paino vähä päälle 50kg ja nostan penkissä semmose 20kg :/

      • Pelkkä tanko

        painaa 20 kiloo. Jos tarkotat että siihen tulee 10 kilon painot kumpaankin päähän niin se on sitten jo 40 kiloo.


    • 165cm\70kg. Oon kaks vuotta sitten nostanut penkistä 60KG sitten pidin tauko niin sanotusta urheilemisesta ja liikunnasta ja nykyään nousee joku 40-50KG.
      Harrastan harrastusta jossa tarvitsee käsilihaksa aika paljon niin tavallaan ton numero pitäis olla viellä enemmän.

    • heybrohowmuchcanyoub

      miksi helvetissä sinä haluat tietää paljon minulta menee penkistä? luuletko tämän olevan joku vitun vitsi. jokainen laiha paskiainen kysyy minulta kuinka multa menee penkistä on naurettavaa. teidän homojen pitää oppia tekemään kyykkyjä ja maastanostoja. jos haluat tulla isoksi kuin minä sinun pitää nostaa perkeleen raskaita painoja.

      • ...

        Ei vissiin nouse paljoa kun noin hermostut. Penkkipunnerrus on kyykyn ja maven ohella kuitenkin yksi pääliikkeistä, joita kaikki salilla käyvät treenaavat (tai ainakin pitäisi treenata). Minusta on ihan asiallista kysyä paljonko joku nostaa penkistä. Jos asia sinua noin kalvaa niin laita kylkeen myös tiedot siitä kuinka paljon kyykkäät tai vedät maasta ja lopeta se uikuttaminen.


    • vartskadu

      En oo mitenkään rankasti treenannu, joten tällä hetkellä menee 30 kg ja olen 15v/66kg/172cm. Olis kiva saada nostettua ees puolet omasta painosta, joten se on seuraava tavoite.

    • mie vaan

      penkistä nousee 60kg ja mitoilta175/60.

    • girl95

      itse olen 152cm, 54kg tyttö ja penkkimaksimi 62,5! :)

    • .

      15v, 168cm/60kg, penkistä max 70kg. Kilpaurheilua taustalla, salitreeniä 2 krt/vk muiden treenien lisäks.

    • arssssssdffffff

      jos 70 kg jätkä nostaa 80 kg penkist nii kyl 50 kg muijan pitää saaha 60 kg nousee tai on aika heikko riisikeppi

      • aatsi

        ei naisia ja miehiä voi verrata.70kg jätkän pitäsi itseasiassa nostaa sen 90kg


      • ahos
        aatsi kirjoitti:

        ei naisia ja miehiä voi verrata.70kg jätkän pitäsi itseasiassa nostaa sen 90kg

        aika harva tyttö nostaa edes omaa painoaan vaikka voimaa olisi!


    • girl96

      oon 15, 158cm ja 48kg, ja joskus sain nostettuu jotain 50 kg. mut sillon kävinki 1 krt viikos salil.

    • 18+9

      Oon 14v, 166cm, 58kg (pyykkilauta vatsa tai no sixpäckkipä tuohon nyt jännittyy). Penkistä nousee 45kg ;) takana monen vuoden lihaskunto harjoittelu, erillaiset urheiluharrastukset ja tiukka terveellinen ruokavalio.

    • lolliqqrr

      40kg max:DD..15v, 44kg ja 163cm

    • Samy''

      Ootte ihmeen lihaksikkaita tyttöjä..meidän koulussa taas parhaatki tytöt nostaa ainoostaa jotai 55kg :D

    • lissu25

      13v, paino 46kg ja maksimi on vaan 32,5kg

      • sdanteri

        Lol noin nuoren ei ees pitäis nostella puntteja..onneks siel salil mis mää käyn on nykyää 15v ikäraja ettei kaikenmaailma jonnet ja pikkulissut pääse sinne ku ne siellä mitää tee..


      • Shuffle

        Oon 15v, 169cm pitkä ja painan 36 kiloo ja penkistä en saanu nostettuu sitä tankookaa, vaa liikkaopen piti tulla nostaa se mun päältä ku meinasin tukehtua. Lihaskuntotestissä sain käsilihaksista 2%. Sen jälkee oon nostellu iltasin muutaman kerran parin kilon käsipainoja :D


    • asdjdfjfjkflldök

      Oon 18 vuotta, pituus 160 cm ja paino siinä 57-59 kg :D
      Max tulos penkistä 67,5 kg :)

    • sadsadsadasdsadas

      mun pippeli on 20 cm

      • Heikko heidi

        Ite painan 48 kg ja pituutta 160cm, vähän päälle. Penkistä nousee 50kg, eli nostan itsenäni painavampaa massaa.


      • Heikko heidi
        Heikko heidi kirjoitti:

        Ite painan 48 kg ja pituutta 160cm, vähän päälle. Penkistä nousee 50kg, eli nostan itsenäni painavampaa massaa.

        oon 11vuotta vanha


    • vähä HABAA

      Sen tangon oon vaa nostanu (paljon ny si ikinä painaaki?)
      oon 165cm ja painan alle 60kg

      • kisuli20

        Oon 40kymppinen punttaava nainen: pituus 160cm, paino vaihtelee 51-53kg, penkistä nousee 55kg ja tavoite juhannukseen mennessä ainakin60kg :) Tsemppiä kaikille treenaajille.


    • im strong

      13.v // 54kg// 30 tanko !

      • 140cm vai 170?

        Siis 50kyt kiloa nostat!? ja 13v! paljon oot pitkä


    • v-nostajatar

      Tiedän 14-vuotiaan tytön, joka nostaa raakana kisanostona 92,5 kg penkistä. Tulokset löytyvät Suomen voimanostoliiton sivuilla.

    • vuoden salilla käyny

      jooooooooooooooooooo tänään tein 10 toistoa pelkällä tangolla penkissä...... kesäks olis tavote että 5 kg tangon lisäks ja 10 toistoa
      päälle 170 pituutta ja alle 70 painoa

      • vuoden salilla käyny

        mutta en oo kyllä penkkiä ikää reenannu.. ja huimia kyykkypainoja teill on :O tammikuussa sain 2 kyykkyä pelkällä tangolla, nyt oli 15 kiloa tanko että oon mää kehittynykki!


    • mavaan2

      3x15 toistoja teen 30 kg ja huiput olluu 8x40kg penkistä

    • Näin se vaan menee!

      Olen heikko, painan 71 kg (172 cm pitkä), nostan penkistä noin 47,5 kg. Enkka on 59 kg. Olen treenannut pitkään. Monet täällä näytti olevan aika kevyitä suhteessa pituuteensa. Voimannostajanaiset painavat aikasta paljon, vaikka eivät näytä niin painavilta. Lihas on erittäin tiukkaa ja esim. voimanostaja (tai muu urheilija) 60 kg/155 cm pitkä voi näyttää samalta kuin treenaamaton 45-50 kg/155 cm. Pointtini tässä on se, että älkää peljätkö syömistä, niin tuloksetkin paranee!
      Itselläni ei parane koska olen lahjaton.

      • Näin se vaan menee!

        siis 50 kg on enkka, näppäilyvirhe. Mavesta olenkin (ja vielä laihdempana) nostanut 137,5 kg (Selkä ei kestä). ei oikein nuo välitykset ole parhaat penkkiin (eikä kyykkyyn!)


    • ikjhuy

      olen 160cm 50kg 17v. kestävyysurheilija. PP max 45kg.

    • Kamoon

      Olkoon kuinka vahna ketju tahansa, ni voi luoja ihmiset herätkää!! EI SE HENKILÖN MASSA SITÄ RATKASE, että paljonko pitäisi nostaa penkistä!! Kyllä tytölle 50kg on helvetin hyvä, oli tyttö sitten ite viiskyt kilonen tai satakilonen. Kattokaa ihmiset hyvät ei se hauis ja voima kasva kilojen mukana!! Haloo. Se mikä ratkasee, on reenin määrä, rakenne ja esimerkiksi käsivarren pituus. Ette te voi sanoa että 70 kiloo penkistä on paska tulos jos on ite kaheksankyt kiloo, voi helvetti, se on iha helvetin hyvä!! Luultavammin siltä kevyemmältä nousee helpommin joku summa, kun peruslihakset kaikilla kuitenkin on ja argg en mä jaksa edes ruveta kinaamaan, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin..

      Mutta muistakaa nyt tytöt, jotka nostatte sen tangon vaan. Jo se tanko on ihan normaali tytölle nostaa penkistä, etenki jos ei oo treenannu tai mitään,s e on ihan ookoo, suurin osa, ja todellakin suurin osa näistä täällä kun sanovat nostavansa tyyliin oman painonsa verran, ovat onnettomia paskanpuhujia kehujen saalistuksessa. Kiitos.

      Olen puhunut.

      • ecc__

        Todellakin ratkaisee. Mitä enemmän on massaa (painoa), sen enemmän on todennäköisesti myös lihasta.

        Väitätkö että esim 60kg painoisena 100kg penkistä on yhtä helppoa kuin 110 kiloisena?


    • saana

      Mulla nousee semmonen 45kg :)

      • ghyy1

        Ja mitat oli? oot vahvempi ku monet ton ikäset jätkät!


      • saana
        ghyy1 kirjoitti:

        Ja mitat oli? oot vahvempi ku monet ton ikäset jätkät!

        Teen kotona aika raskaita töitä tallissa niin sitä lihasta on sitten kertynyt :D En tiedä tarkalleen, olisko jotain 160/55?


      • dsre
        saana kirjoitti:

        Teen kotona aika raskaita töitä tallissa niin sitä lihasta on sitten kertynyt :D En tiedä tarkalleen, olisko jotain 160/55?

        Ja paljonhan punnerrat etunojia, entä mave ja leuat? ;)


    • yks tyttö

      Mul on sama, nousee semmone 50kg, oon aika samankokone... Maastavetoo en oo kokeillu, leukoi menee muutana ja sit punnerruksii iha kiitettävääst, ne on mun vahvuus:D enkä koe olevani mitenkäää vahva xd

      • dsre

        paljon on kiitettävästi? 50 miästen? :)


    • N81

      Pari kk salia tällä erää takana. Peruslenkkeilijä ja toimistotyöläinen. Kokeilin mave max 110kg (sarjat 80kg), penkki 40kg, ekat kyykkysarjat 50kg. Näistä luvuista aloittelen :)

    • tassuvoimaa

      Penkki 60kg (sotilaspenkki), mitat 59/165. Ja tosiaan tää tulos on kapeemmalta penkiltä ja oon sen verran lyhyt, et joidenkin silmis tää mun nostoleveys saattais vastata kapeaa otetta. Kamppailu-urheilua harrastanut monta vuotta ja ikää on se 17. Kyllä sen voima eron muihin huomaa jo siinä, että saman sarjan kamppailijat ovat puoli päätä pidempiä, mut sitten taas kädet on varsinaiset narut verrattuna omiin. :D Rinnallevedossa ennätys 20 x30kg, maksimipainoil en ole yrittänyt kun alkaa tässä pikkuhiljaa joka paikka reistailemaan. Tsemppii kaikille treeneihin, tulosta kyl tulee kun jaksaa treenaa! :)

    • hävettää

      hävettää kun olen näin nuori :O
      olen 11v.
      ja 26kg nousee :)

      • hävettää

        niin ja painan 25,2kg


    • moi :3

      En mitään :3 00 tyttö :3

    • ppppyyeyd

      Tiedän tyttöjä,jotka nostavat juuri ja juuri penkistä sen tangon 20kg. Ehkä se on ihan normaalia?
      Itse harrastan lajia, jossa tarvitaan voimaa ja tämän vuoden ykkösmaksimi oli tasan 70kg. Kyllä tytötkin voi nostaa ihan kiitettävän painon penkistä!

    • brotein

      Naisillahan ylävartalon voimantuotto on suhteellisesti melko paljon heikompaa kuin miehillä (oliskohan eroa ollut 30-40%), joten on jo ihan hyvä tulos, jos sarjoissa noin puolet ruumiinpainostaan saa tangolla nousemaan.
      Oma maksimi oli viimeksi 62,5. Toivon mukaan tästä kehitytty.. :J

    • Limppu-11

      Oon 11v tyttö 164cm/58kg ja nostan penkistä 35kg. Enkä oo treenannut!

    • Hiihtofani

      Maastohiihtäjä Krista Pärmäkoski 55kg nostaa 68kg sotilaspenkkiä eli 1x23x oma paino. Tavallista penkkiä menee kuulemma reilusti yli 70kg melkein 10kg enemmän eli 1,4 x oma paino.

      Tämä on suhteessa enenmmän kuin esim sprintteri Anssi Pentisellä.

    • Limppu-12

      Oon nyt 12v 167cm/62kg ja nostan penkistä 38kg.

    • Punttipena

      Olen nähnyt salilla muijia, jotka nostaa penkiltä 80-85kg.

    • Tyttö00_

      15v ja penkkimaksimi 60kg

    • dssttcbklofdx

      162cm, 14v ja nostan jtn 40kg

    • Mine00

      Oon tyttö 16v, paino 65kg ja pp. max 85kg

    • Veparijätkäkö

      Ikää 17 170/80 penkistä nousee jokseenkii kevyesti se 45kg x 10
      Intistä haaveilevana rupesin reenaa vuos sitte😂

    • Tinttis77

      39v, 161cm/57kg ja penkkiä viimeks kun kokeilin joku muutama kk sitten niin 55kg. Olkapäävamman takia ei vaan ole tullu penkkiä tehtyä tangolla muutamaan vuoteen. Salia harrastanu 4v.

    • Anonyymi

      He oon 13 ja aika pitkä ikäisekseni, mutta saan penkistä tangon plus 5 kiloa😂 noo, se ei kyllä oo mun urheilun paras alue. Juoksu on se juttu mulla. (10km tms.)

    • Anonyymi

      13v lähemmäks 50kilone nostan 45kg
      Tiiän vanha keskustelu

    • Anonyymi

      oon 15v, 155cm, 42kg ja nostin ensimmäisellä keralla 30kg penkistä

    • Anonyymi

      160cm/50kg. Penkistä 52,5kg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe