Makroja olen tässä kirjoitellut ja kirjoitusvirheitä muuttujiin tahtoo tulla aikaslailla paljon. Hyvähän se on muuttujan nimen olla kuvaava, vaikkapa kello_juuri_nyt, mutta kun tällaisia pitkiä nimiä käyttää, kirjoitusvirheitä on aika mahdoton välttää. Vähänkään pidemmässä proggiksessa tuollainen yksi kirjain väärässä paikassa on aikaslailla vitanderimainen (ja jos sen aiheuttaman virheen vaikutus tulee ilmi vasta tuhannen ajon jälkeen niin vielä vitanderimaisempi se on).
Onko OO:n basicissä (makro-editorissa) sellaista nappia josta saisi käytetyt muuttujat näkyviin? Ja jos ei ole niin onko tällaista laajennusta mahdollista saada? Tuollaisella zsekkauk-napukalla olisi helppo tarkistaa mitä muuttujiaa on käytössä ja missä ne ovat proggiksessa.
OO-Basic kyssäri
Proggaaja
2
130
Vastaukset
Option Explicit -lause estää moiset virheet, katso Ohje.
- Proggaaja
Tattis. "Hivenen" myöhässä kiittelen vastauksesta, mutta hoksasin ton melkein heti kun olin viestini lähettänyt. Ja tokihan unohdin että olin tänne viestiä pistänyt...
Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1951677Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2481521Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281081- 791047
- 741040
- 1171000
- 86991
Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose158875Hindujen rukous ei auta
Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin353866- 54824