Makroja olen tässä kirjoitellut ja kirjoitusvirheitä muuttujiin tahtoo tulla aikaslailla paljon. Hyvähän se on muuttujan nimen olla kuvaava, vaikkapa kello_juuri_nyt, mutta kun tällaisia pitkiä nimiä käyttää, kirjoitusvirheitä on aika mahdoton välttää. Vähänkään pidemmässä proggiksessa tuollainen yksi kirjain väärässä paikassa on aikaslailla vitanderimainen (ja jos sen aiheuttaman virheen vaikutus tulee ilmi vasta tuhannen ajon jälkeen niin vielä vitanderimaisempi se on).
Onko OO:n basicissä (makro-editorissa) sellaista nappia josta saisi käytetyt muuttujat näkyviin? Ja jos ei ole niin onko tällaista laajennusta mahdollista saada? Tuollaisella zsekkauk-napukalla olisi helppo tarkistaa mitä muuttujiaa on käytössä ja missä ne ovat proggiksessa.
OO-Basic kyssäri
Proggaaja
2
118
Vastaukset
Option Explicit -lause estää moiset virheet, katso Ohje.
- Proggaaja
Tattis. "Hivenen" myöhässä kiittelen vastauksesta, mutta hoksasin ton melkein heti kun olin viestini lähettänyt. Ja tokihan unohdin että olin tänne viestiä pistänyt...
Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618020- 1334584
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333887- 213208
- 232772
- 292727
- 512392
- 252210
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3952162- 322099