Outoja hyvin "erikoisia" kohteita, onko niitä?

pe2101

Lähden nyt yksin kuudetta kertaa Lontooseen to 12.5. viideksi päiväksi. Kuten arvaatte kaikki nämä tavalliset paikat on käyty läpi.

Mutta Lontooseen ei kyllästy koskaan. Jos jollain on vielä tietoa hyvistä erikoispaikoista mihin tutustua, niin kiitos "hyvin" oudoistakin vihjeistä.

Saan minä kyllä muutenkin ajan kulumaan tutuissa paikoissakin ja itsekin löytämissä oudoissa paikoissakin, mutta kuitenkin...

No, travelcard-keskusteluun sen verran, että ei voisi olla kätevämpää korttia kuin "travelcard loaded onto Oyster", kuten taas käytän sitä kuten monena vuonna aiemmin. Otan sen taas mukaan kotoa.

Mutta siis laittakaa viestiä oudoista mielenkiintoisista kohteistakin ei siis välttämättä top-kohteista, jos tiedätte. Kiitos.

11

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Good luck!

      Jokos olet käynyt Aquariumin vieressä Movieumissa tai sarjakuvamuseossa.

      • pe2101

        Kiitos vihjeistä.

        Tarkoitit varmaan tätä: http://www.londonfilmmuseum.com/ . Olen itse kävellyt usein South Bankin rantaa ja ihaillut näitä esim. paikallaan seisovia imitaattoreita, mutta tästä olen kävellyt ohi varmaankin tuijottaessani London Eye'ta tai Aquariumia. Mielenkiintoinen paikka ja varmasti tutustumisen arvoinen.

        Toinen paikka oli varmaan tämä: http://www.cartoonmuseum.org/ . Tämähän on British Museumin lähellä ja senkin olen ohittanut noin vain. Taidan tutustua siihenkin.

        Itselleni oudoin kohde oli Thamesin laivaristeilyn jälkeen Greenwichistä pois. Ajattelin tulla kävellen Greenwich Foot Tunnelia Thamesin alta. Tunnelihan on ihan vain kävelijöitten mittainen. Vastaan tuli kaksi häirikköä, toisella luki paidassa "Polska" pullo kädessä. Pakoon en päässyt, joten laitoin kädet nyrkkiin taskuun ja väistin hyvin taidokkaasti.

        Tunnelia ei suositella ahtaan paikan kammon omaaville ja koin sen nyt itsekin, mutta kokeilkaahan.

        Laittakaahan tekin jotain välillä, niin minäkin voin kertoa lisää Lontoon kokemuksiani.


    • pian sinne taas!

      Voi olla ettei nämä ole sinulle mitenkään erikoisia tai uusia juttuja, mutta koska itse tykkään kävelemisestä, olen nauttinut Lontoossa esim. seuraavista reiteistä: Towerin linnalta Thamesin varren rantaan tehtyä kävelytietä sekä Regentin kanaalia pitkin Camdenista lähes Paddingtoniin asti. Etenkin tämä viimeinen on kiva useammankin tunnin "retkeily". Jos et ole käynyt Kew Gardenissa, suosittelen sitäkin. Entäs ne kattopuutarhat jossain Kensingtonissa? Niin tarkoin varbjeltu salaisuus että en ole löytänyt netistä ohjeita mutta jostakin olen niistä lukenut (tiettävästi vapaa pääsy myös). Arkkitehtoonisena nähtävyytenä St Pancrasin asema...?

      • pe2101

        Minäkin kävelen mielelläni, mutta nämä London Walks on ihan top:

        http://www.walks.com/London_Walks_Home/Fridays_Walks/default.aspx#12894

        Tämä esim. on mitä parhain illanvietto perjantaisin. Tässä kävelyssä on hyvin paljon asiaa ja "muutama pubikin" aina matkan varrella. Tämä voi olla ehkä erilainen kävely kuin itse ajattelit, mutta tässä tapaa hyvin monesta maasta ihmisiä ja tutustuu helposti.

        Kattopuutarhat löytyy netistä esim. http://www.roofgardens.virgin.com/ , en ole käynyt, mutta paikkana jo täälläkin keskusteltu.

        Itselläni on Strandin varrella hotelli Strand Palace jo kolmannen kerran peräkkäin, todella suosittelen: http://www.strandpalacehotel.co.uk/ . Sieltä ei ole pitkä matka mihinkään, koska se on ihan keskustassa.

        Paras paikka mielestäni on vertailla hotellihintoja on: http://www.hotelscombined.com/ . Tämä sisältää käytännössä kaikki mahdolliset yksityiset nettisivut hotellibookkauksiin ja antaa halvimman hinnan. Tosin pitää olla tarkkana, mitä majoitukseen kuuluu, esim. aamiainen.


    • Itse pidin Britain at war experience nimisestä museosta London bridge -aseman lähellä. Siellä on pienehkö, mutta näyttävä esittely Lontoon väestönsuojelusta toisen maailmansodan aikaan. Uskoisin, että vähemmän tunnettuihin kohteisiin kuuluu London wetlands centre lähellä Kewiä, jossa esitellään suoluontoa. Täytyy sanoa, että koska Suomessakin sitä suota piisaa ihan luonnollisessa olotilassaan niin ei kauhean ihmeelliseltä vaikuttanut. Kew Gardens kannattaa käydä katsomassa. Hampton Court palace Lontoon luoteiskulmassa on vierailun arvoinen.

      Täällä en ole käynyt, mutta mielessä on ollut monta kertaa, olisi kiva kuulla kommentteja:

      http://www.chislehurst-caves.co.uk/

    • paljon kaikkea paljo

      Mistä olet kiinnostunut?
      Lontoo tarjoaa suurkaupunkina niin paljon kaikkea, että ei oikein tiedä mitä edes ehdottaa. Mutta hauskaa, että meitä on monta muutakin Lontooseen hurahtanutta ja sinne aina palaavia :)

      Itse kasvi- ja kukkaihmisenä ajoittaisin käynnin Chelsea flower shown aikaan tai Hampton court näyttelyn mukaan. Molemmat aivan ihania. Lontoon yliopisto tarjoaa myös hienoja ja visuaalisia yleisöluentoja ja tilaisuuksia tuolloin kasvi-ihmisille.

      Menisikö Lontoossa sopivasti joku musikaali tai näytelmä, konsertti, aina on jotain uutta tarjolla, mitä ei ole ehtinyt nähdä?
      Siinä olisi ohjelmanro jo yhdeksi illaksi.
      Jalkapallo-ottelu, muotinäytös?
      Jos olet jo käynyt Regent parkissa ja Lontoon eläintarhassa, kävelyretki sieltä eteenpäin Camdeniin on kiva, kuten joku jo ehdottikin.

      Oletko käynyt jo Dickensin museossa, entä Sherlok Holmesin?
      Teatterimuseo, designmuseo?

      Hauskoja kauppoja, esim Bloomberryn sateenvarjokauppa, lähellä Tottenham courtin asemaa. Vanha Agatha Christien aikaan vievä kauppa myyjineen vie meneeseen ja palvelu on peribrittiläisen tyylikästä ja kohteliasta. Tuliaisiksi vähän erikoisempia sateenvarjoja ja kävelykeppejä, mutta ihan turistinkin kukkarolle sopivia. Ja mikään ei pakota ostamaan, omistaja tarjoaa kupin teetä ja juttelee mukavia jos hyvä säkä käy! :D
      Siitä päästiin sopivasti Agatha Christien kävelyretkiin ja muihin teemaretkiin.

      Entä Foylen aina auki oleva kirjakauppa?
      Klassinen vanha kauppakuja Ritz hotellin lähellä?
      Brittiläinen kello viiden tee-jossain paikassa?
      Kävelyretki vanhoissa katakombeissa?
      Vierailu BBC:n studioilla ja radiotalossa?
      Lukuisat katumarkkinat?
      Lontoosta pois ja katsomaan muuta Britanniaa, kalastajakylät rannikolla tai kummituslinnat Skotlannissa?

    • onhan noita

      Miten olisi yöllinen uinti thamesissa tai miksei päivälläkin.Ainakin olis tosi erikoista ja uutta. Jos ei uimisesta tykkää, niin sitten jonkun paatin kyytiin ja kattelemaan thamesin vartta jokiperspektiivistä.

      Siitä tulikin mieleeni, että onkohan siellä museoitu näitä vanhoja vankilalaivoja ? Niitä joissa mm. pidettiin austraaliaan siirrettäviä vankeja. Olen lukenut jonkun kirjan asiasta ja olisi hieno käydä tutustumassa.

      Vielä näin miehenä suosittelen ehdottomasti jonkin englanninliigan matsin katsomista paikanpäällä.

      • pe2101

        Kiitos vihjeistä.

        Nyt tuli näistä vihjeistäsi mielikuva amfibio-autoista eli autoista, mitkä kulkevat maalla että vedessä. Kesti vähän aikaa ennen kuin onnistuin googlettamaan:

        http://res.londonducktours.co.uk/res_website.asp?supplierCode=LDT100&page=london_duck_tours

        Tähän menen varmasti, jos saan vielä liput.

        Vankilalaivajuttua pitää vielä tutkia. Thamesia pitkin olen mennyt Greenwichiin pari vuotta sitten ja sinne ylös tähän meridiaanimuseoon ja takaisin tunnelia Thamesin ali kuten jo kirjoitin.

        Kävin viime vuonna Arsenal-Fulham -matsissa ja oli tosiaan kokemisen arvoinen jälkipeleineen matkalla keskustaan.

        Olen tästä pelistäkin joskus kirjoittanut tänne.

        Kirjoitelkaa lisää, tosin lähden jo ylihuomenna to 12.5.


      • Lyyli Lyy
        pe2101 kirjoitti:

        Kiitos vihjeistä.

        Nyt tuli näistä vihjeistäsi mielikuva amfibio-autoista eli autoista, mitkä kulkevat maalla että vedessä. Kesti vähän aikaa ennen kuin onnistuin googlettamaan:

        http://res.londonducktours.co.uk/res_website.asp?supplierCode=LDT100&page=london_duck_tours

        Tähän menen varmasti, jos saan vielä liput.

        Vankilalaivajuttua pitää vielä tutkia. Thamesia pitkin olen mennyt Greenwichiin pari vuotta sitten ja sinne ylös tähän meridiaanimuseoon ja takaisin tunnelia Thamesin ali kuten jo kirjoitin.

        Kävin viime vuonna Arsenal-Fulham -matsissa ja oli tosiaan kokemisen arvoinen jälkipeleineen matkalla keskustaan.

        Olen tästä pelistäkin joskus kirjoittanut tänne.

        Kirjoitelkaa lisää, tosin lähden jo ylihuomenna to 12.5.

        Kerrohan sitten "paluupostissa" kuulumisia, itse lähden neljän viikon päästä. Jos saisin reissuun uusia vinkkejä.


      • pe2101
        Lyyli Lyy kirjoitti:

        Kerrohan sitten "paluupostissa" kuulumisia, itse lähden neljän viikon päästä. Jos saisin reissuun uusia vinkkejä.

        Tulin tosiaan juuri eilen Lontoosta. Jotenkin matkaa sävyttivät useat hälytykset. Yhden kerran piti lähteä juoksemalla turvamiesten ajamana Liverpool Streetin metron täysiltä laitureilta. Heti alkuun ei säväyttänyt, mutta jotenkin jälkeenpäin iski pieni vapina. Syy ei selvinnyt koskaan.

        No, kulmittain vastapäätä asemaa oli pubi, mistä rentous tuli ja sai seurata viranomaisten toimintaa homman selvittämiseksi. Toinen hälytys tuli seuraavana päivänä, kun Trafalgar Squaren ja lähikatujen liikenne suljettiin pommiuhkan takia. Itse juutuin bussiin matkalla Victoriaan.

        Parasta matkassa oli kuitenkin Duck Tours ja pubimatka seuraamaan Suomen voittopeliä isolta screeniltä muitten "hullujen" suomalaisten kanssa.

        Tämä Duck Tours toisen maailmansodan aikaisine maihinnousualuksineen sekä maalla että vedessä oli tosielämys. Oppaaksi sattui vielä todella ammatistaan kiinnostunut nuori nainen laulaen itse jopa välillä vähän Waterloota, Englannin kansallislaulua jne. Hän kertoi hyvin yksityiskohtaisesti melkein rakennus rakennukselta niiden historiasta mm. missä Charles kävi pelaamassa uhkapeliä ja mistä haki viininsä yms.

        Varasin jo netistä paikan etukäteen ensimmäiseen lähtöön klo 10.00 ja se kannatti, kun tullessamme oli jo aikamoinen jono.

        Tähän Suomen voittopeliin lähtö oli ihan ex tempore, huomasin illalla netistä, että fanit olivat kokoontuneet tiettyyn pubiin seuraamaan peliä. Otin taksin sinne. Eihän sinne enää sisälle mahtunut, mutta ulkopuolikin oli täynnä suomalaisia ja nurkan takana oli kauppa ja iso screeni näkyi ulos myös. Myöhemmin pääsin sisällekin ja meno oli tosi hullua jopa letkajenkkoineen ja suomalaisine musiikkikappaleineen. Terveisiä kaikille teille, jotka olitte siellä voitonjuhlissa.

        Kävin Science Museumissa, siellä pitäisi viettää kokonainen päivä ihmetellen kaikkea tieteen saavutuksia historiasta nykyaikaan.

        Imperial War Museum oli tietysti brittiläistä historiaa hienosti entisöityneine sotakalustoineen. Museon varsinainen tarkoitus on kuitenkin mielestäni hyvin antimilitaristinen. Yksi kerros oli varattu Saksan toisen maailmansodan aikaisille tapahtumille. Kerroksessa vallitsi hyvin harras tunnelma ihmisten katsellessa esim. holocaustin tapahtumia. Siellä oli autenttista materiaalia keskitysleireistä, juutalaisvangeilta kerätyistä tavaroista, filmejä leireistä ja jopa ampumisista. Olen käynyt kerran Bergen-Belsenin keskitysleirissä Saksassa, mutta aina tämä järkyttää ja ihmiset poistuivat hyvin hiljaisina pois kuten itsekin.

        Kävin myös Englannin pankin museossa. Mielenkiintoista siellä oli pitää 13 kg:n kultaharkkoa käsissään tosin kädenmentävän aukon kautta. Sen arvo oli silloin yli 371000 puntaa. Se oli yllättävän painava, kokeilkaa. Jälkeenpäin katsoin sormiani, jos niihin olisi jäänyt edes kultapölyä...

        Kävin tietysti shoppailemassa tytölle ja vaimollekin, mutta kirjoitellaan niistä vaikka kohta lisää ja muustakin, jos kiinnostusta riittää.


    • Martta1223

      Mieheni piti toissa vuonna päästä Wandsworthiin katsomaan jotain ihme alikulkutunnelia jossa oli kuvattu Kellopeliappelsiinin joku kohtaus. Tuossa jo aiemmin mainittu Kew Garden on uskomaton paikka, viime kesänä vietimme siellä 6 tuntia, emmekä ehtineet nähdä kuin jotain neljäsosan siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe