Mitteepäs

meinnootta kesällä tehä, onko jo ohjelmat lyöty lukkoon?

P.s. tässä pittää vähä yrittee nokittoo noita persuja..:))

30

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattelin vielä yllyttee teitä jonnekkii festareille..miettikkeehän oisko joku mukava paikka jossain puolivälissä kaikkee :)

• meeriamanda

Tarkoitus on ajella Pohojanmaalle, näyttäen avokilleni lapsuusmaisemia, siltaa jossa kiipeilin siinä kun pojatkin enkä pudonnut, tanssilavoja joissa käytiin ilman lupaa, pesäpallokenttää jossa mainetta sain, hautoja joihin vanhempani ja lukuisia ystäviäni on haudattu. sitä kotireittiä jota useinkin veneellä kuljettiin tulvien vuoksi, miten todella vaikeaa oli päästä kouluun ns. matkojen takaa.

Menemme niin että osallistumme Taivalkoskella Kalle Päätalon juhliin, siskoni on siellä aviossa joten yöpaikka on ok. Ainut mikä huolettaa on miten minun neito kattinen suhtautuu eroomme, viemme sen hoitolaan ja ekakertaa...vanhapiika, maminrakas...ja hoitaako ne nyt varmasti mun vauvaani hyvin? ...se on minulle hyvin tärkeä eläin
      , vaikka onkin joidenkin mielestä vain kissu.

• Turhaa ajankulua

on nokittaa Perussuomalaista.

Osuuskaupanhallituksen miehiä voisit hieman nokitella, kun hinnat nousevat niin että kesä menee ruoan hakemiseen Tallinnasta.

• plussapistepirkku

K-kauppa on vielä kalliimpi

• Turhaa ajankulua
        plussapistepirkku kirjoitti:

K-kauppa on vielä kalliimpi

onko poliittinen tietämys myös tuolla tasolla ?

Osuuskauppa kun pitäisi olla jäsenten osuus toiminnallinen yritys, ei kokoomuksen kansanedustajien rahankeruuautomaatio!

• mää oon ajatellu tehdä töitä tiukasti koko kesän ei oo edes mitään juhlia tulossa tässä kevään korvalla oon meinannu tehdä virkistysmatkan taavettiin ja sit sen ajan kun en ole töissä oon ajatellu nauttia kesästä ja kärpäsistä olla mahdollisimman paljon ulkona jos vedet lämpiää uida ja asiasta kukkaruukkuun katson tässä just uutisia kyllä toi anneli auer on mahdoton pokerinaama oon ennenkin sen huomannu ja nyt taas kun tossa ruudussa oli niin ihmettelen... joopa joo festareille en meinaa tänäkään kesänä mennä.

• Saanko tulla teidän rantaan uimaan, kun minul on uusi uimapukukin?
        Minäpä teen loppuviikosta lomamatkan Helsinkiin, kesästä ei vielä tiedä.
        Festareille tuskin menen minäkään.

Huijareilla on usein pokerinaama, ei me niille pärjätä, heti näkee meidän naamasta, että nyt se narraa.

• Anceli kirjoitti:

Saanko tulla teidän rantaan uimaan, kun minul on uusi uimapukukin?
        Minäpä teen loppuviikosta lomamatkan Helsinkiin, kesästä ei vielä tiedä.
        Festareille tuskin menen minäkään.

Huijareilla on usein pokerinaama, ei me niille pärjätä, heti näkee meidän naamasta, että nyt se narraa.

kyllä saat tulla mutta älä tuu vielä vesi on pirun kylmää =))))

• tii-na- kirjoitti:

Katellaan vaikka heinäkuussa jos vesi olis lämpösempää.
        Kiitos jo etukäteen :D

• tii-na- kirjoitti:

Sano kun on lämmintä, haluan nähdä uusinta uimapukumuotia, varsinkin pieniä.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Sano kun on lämmintä, haluan nähdä uusinta uimapukumuotia, varsinkin pieniä.
        H.

Älä yritäkään tulla kurkkimaan tai saat köniisi.
        Mie meen nyt saunaan lämmittelemään. :))

• Pirre*

Vain yhdet rippijuhlat taitaa olla meilläkin, - meijjän vanhin lapsenlapsemme pääsee jo ripille..voi ihme kun tuo aika rientää, vasta oli pieni palleroinen...

Yo -juhlia tuskin on yhtään, - mies tosin täyttää elokuussa 65, josko niitä pitäisi hieman juhlistaa, vaan katotaan ny mitä mieltä itse on juhlistaan..kuuskymppiset jätettiin väliin, tai huomioimatta suuremmalla porukalla.

Rankka kesä teillä taas tulossa, toivottavasti ei ole turkasen kuumaa, kuin menneenä kesänä oli..tuskaa jo pelkkä työn ajattelukin :)

• RosaLiiin

Meinoomista on ihan mahottomasti...
      Varminta on tomaattien ja basilikan kasvatus, ja tietysti kukkien hoitaminen. Nyt on vielä ikkunanlaudat täynnä petuniaa ja orvokkia yms
      Jospa joutaisi myös kalastamaan eli malttaisi rauhoittua onkimaan.
      Kesäjuhlia jokunen, samoin kun meeriamandalla niin minullakin on ohjelmassa Kalle Päätalon maisemat ja päivät, seitsemän päivää ja vaikka mitä ohjelmaa, Niskavuoren Hetaa näytellään ja IIjokea soudetaan ja tietokilpailu ja, ja...
      Mattopyykkipäivät omassa pihassa houkuttelevat myös ohjelmallaan, silloin on sää aina mitä mainioin.

• Pirre*

Toivottavasti toivun marjamehtään, ja niinkuin kerroit - ongelle, sitten istun yöt järvellä :)

Jossain musiikkitapahtumassa olen aikonut käydä, jos kykenen PorinJaziin tai vaikka jonnekin kansanmusiikki juhlille, ja jos ei muualle niin vaikka Ilovaari -rockiin tai Lieksan vaskiviikoille, ovat suhtlähellä ainakin.. niinja koskas se Ylläs -soi olikaan..

• jocus*

Älä ole persuista noin huolissasi, perussuomalaisuudestakin voi eheytyä.

• Pirre*

He..toivottavasti :)

• Meinasin olla meinasin olla meinasin olla yksin ... laulaa vanha piirileikkilaulu. Jatkuikohan jotenkin pellonpientareilla ja sylityksin-olemisilla? Olen unohtanut.

Vaan enpäs sittenkään. Koetan häärätä siellä sun täällä ja tavata ihmisiä - varsinkin kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä - ja ottaa iisisti.

Ja meinaan viritellä vanhan harrastuksen eli onkimisen, nyt kun joku vinkkasi mitä niillä särjensinteillä voisi tehdä, järkevää siis: Pistelen myyränkoloihin sitä mukaa mätänemään, kuulemma myyrät häviää. No, siihen en ihan usko mutta josko vaihtaisivat tontinrajojen ulkopuolelle, sekin riittäisi, hehhee ;-/

• Meinaan ja meinaan, minä meinaan olla yksin. Tai ei aina olla, vaan reissata yksin. Olen paljon Suomea kiertänyt, mutta aina kiireen kanssa ja usein toisten ehdoilla. Nyt meinaan varata reilut pari viikkoa aikaa ja ottaa ihan rauhallisesti. Ajella korkeintaan 500 km päivässä ja ehtiä vähän muutakin. En ole koskaan käynyt pohjoisempana kuin Ivalossa ja nyt Nuorgam, tai peräti Nordkapp pyörii mielessä. Myös Ruotsin puolella pitää poiketa, ainakin Uumajassa. Yli menen ehkä Turusta Tukholmaan, tai vasta Vaasasta Uumajaan. Tarkemmin ennakkoon en aio matkaa suunnitella, vaan otan läppärin mukaan ja haen kohteet ja majoituspaikat matkan varrelta.

Muuten kesä menee yhden torpan remonttipuuhissa, ja pitäähän vähän fillarillakin ajella.

• Pirre*

Kissa on varmempi myyrien karkote :), vaikka en tiedä josko nuo hapankalat auttaisi, ainakin jos saisi niitä ruotsalaisten kansalliherkkusilakoita - hapansilakoita :)

Vinkkinä vielä, säristä saisi hyvää säilykekalaa, parempaa kuin tonnikala esim. ja puhtaampaa ainakin.

• Pirre*
        saimander kirjoitti:

Meinaan ja meinaan, minä meinaan olla yksin. Tai ei aina olla, vaan reissata yksin. Olen paljon Suomea kiertänyt, mutta aina kiireen kanssa ja usein toisten ehdoilla. Nyt meinaan varata reilut pari viikkoa aikaa ja ottaa ihan rauhallisesti. Ajella korkeintaan 500 km päivässä ja ehtiä vähän muutakin. En ole koskaan käynyt pohjoisempana kuin Ivalossa ja nyt Nuorgam, tai peräti Nordkapp pyörii mielessä. Myös Ruotsin puolella pitää poiketa, ainakin Uumajassa. Yli menen ehkä Turusta Tukholmaan, tai vasta Vaasasta Uumajaan. Tarkemmin ennakkoon en aio matkaa suunnitella, vaan otan läppärin mukaan ja haen kohteet ja majoituspaikat matkan varrelta.

Muuten kesä menee yhden torpan remonttipuuhissa, ja pitäähän vähän fillarillakin ajella.

Pohjoisen reissu taitaa nyt miulta jäädä, ellei sitten pääsisi syssymmällä Luleossa velipoijjan uutta taloa katsomaan..vaan katotaan nyt, ja pääsinhän mie jo Googlen karttaohjelmalla heijjän pihalle asti :)

Me on ajettu tuo mainitsemasi reitti, eli pohjoisen kautta sukulais vierailulla Ö-viikkiin, ja sitten takaisin ylös ja Umeosta Vaasaan. Me tosin ajettiin pidempiä päivämatkojan, n. 800 km taisi olla pisin.

• Miehän se

Mie olen meinanu Laphiin mennä käyhmään! Siittäkö on jo toistakymmentä vuotta ko viimeksi kävin.
      Sikiöt on jo niin isoja, että ei lähe matkhaan. Veljen kans vanhoja kotiseutuja pällisteltäs.
      Pirre se vaan täälä häärää...en ole muistanu koko tätä palstaa monheen vuotheen.

• meeriamanda

No nytko löysin, älä jätä nuin pitkijä välejä...käyhän usseimmin :))
        Kiva lukea sieltäkin päin kuulumisia.

• meeriamanda
        meeriamanda kirjoitti:

No nytko löysin, älä jätä nuin pitkijä välejä...käyhän usseimmin :))
        Kiva lukea sieltäkin päin kuulumisia.

löysit, piti oleman :)

• Pirre*

Jassoo..Siekö nyt pääset sinne lähtemään, miunki piti mutku taitaa tämä olkapää - niska syndrooma nyt estää kaikki urheilut, eli vaellusreisun sinne - ja mokoma unohtanu meijät :)

Kerro sitten reissun jälkeen mitä löysit, vai löysitkö mittää, lapsuudesta ja mitä muistoissa on säilynyt..kiva kun muistit :)

Niin ja - mie kuulun jo kalustoon :)), vaikka välillä tulee jo piettyä taukoakin..

• ☺☺☺

Mie myöski uattelin pistäytö Lapin muassa kunha tässä kesä koettaes. Vuan ennen siäskiaikoo siellä pittee käävvä. Ne paholaeset kun tahtoo syyvvä elävältä.

Mahtanoo jiätki jo huveta ennen Juhannusta, että piäsöö kalloo narroomaan.

• Pirre*

Jaha muitakin Lapin ystäviä..:) .miekä en menisi sinne ennen heinäkuun loppua/elokuuta..tai sitten tosiaan ennen itikka aikaa..ja talavellahan siellä ei ole niitä riesoja..

• 1943

Tanssia, uida ja oleilla ynnä tehdä mitä mieleen juolahtaa. Tällä hetkellä suunnitelmat ovat valmiina noin viikoksi. Talviturkistani pääsen varmaan joskus kuun puolenvälin jälkeen. Keskiviikkoisin on iltarastit ja tarpeen mukaan myös muina päivinä. Voi olla, että teemme retken Savoon sukuloimaan ja nostalgoimaan.

• Pirre*

Koskahan mie uskaltaisin uimaan jäitten lähdettyä, - pitäisi kai harjoitella avannossa ensin :) Täälläkin on kuulemma tuolla kylillä avantouijien ryhmä, mutku (aina sama mutku) on taas liian syrjässä, tai ainakin kelpaa itselle selitykseksi :/

Mieki tahtoisin jotain iloista menoa, tanssia tai vaikka van musiikin kuuntelua siksi suunnittelin noita festareita, joku musiikki geeni taitaa meikäläiselläkin olla :), ainakin jalka vipattaa hyvin herkästi musiikin tahissa :)

• Mie se sit ko ennenki!
      H.

• Pirre*

No mitäs se "ennen" olikaan? Matkailuako vai rantabongausta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10241
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2478
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      218
      1985
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1803
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1090
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1064
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      882
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      833
    Aihe