Kuu ja aurinko

liona.k

Kuu paljas alaston
yötaivaan yksinäisen seura on

Yö aika kuun
aurinko päivien lämpö
kohtaa kaksi planeettaa
täydentövät toisiaan

rakkaus yhdistää
kaksi maailmankaikkeudessa vaeltajaa

kuu kylmä valaisee
aurinko lämpöä jakaa
kuu siirtyy horisontin taa

kaksi erilaista
aurinko ja kuu
päivin
öin
rakkautta tuhlaa
ihmisydämiin
rakkaudennälkäisiin

22

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertauksesi : )

      Kuu, aurinko

      yksinäisyyttäkin

      jättävät ihmiset vapaiksi
      ovat vapaita itse

      ei ertyisasemaa

      rakastavat kaikkia vain

      : ) sellainenko rakkaus on ?
      rakkauden maa ?

    • Liona32-

      Tarkoitukseni oli tuoda esille kuun valo ja
      auringonlämpö ja kuinka nuo kaksi planeettaa
      yhdessä muodostaa rakkauden. Yritykseni ei ehkä onnistunut ja
      aioin ensin poistaa koko tekeleen mutta koska ehdit vastata en
      halunnut sinua lukijana ja kommentoijana loukata.

      Ja tuo "rakkauden maa" (kunpa niin olisikin) oli kauniisti sanottu.

      Kiitoksia!

      • vertauksia

        Minä pidin runostasi,
        syvällisestä !
        Se on rakkauden maa. : )


      • Liona32-
        vertauksia kirjoitti:

        Minä pidin runostasi,
        syvällisestä !
        Se on rakkauden maa. : )

        Kaunis kiitos siitä rakkauden maasta sinulle ja mukavaa kun pidit
        ja jopa annoit sille uuden nimen:)


    • Alma*

      kuu kuulee kulkijaa
      lämpö hellii
      auringonpalvojaa
      ja
      rakkaus hymyilee hiljaa...
      ***

      Kaunista Liona, kaunista:)

      • Liona32-

        Vastauksesi oli kaunis, kiitos siitä, lähetän
        vähän auringonlämpöä sinne jonnekin.


    • Todella hieno ja erilainen idea..kätketty symboliikka nostaa runon arvoa ja antaa sille oman kauneutensa.

    • Liona32-

      Kiitos DBW hienosta kommentistasi.

    • Kauris-62

      Kaunis runo Liona.
      Luin useampaankin kertaan...

    • Liona32-

      Kiitos kauris ja kiva että luit seamman kerran se todistaa että todella pidit.
      Tiedätkö, olin varma että tää saa negatiivistä kritiikkiä siitä huolimatta laitoin sen tänne ja sitten te kaikki empaattiset ihmiset kommentoitte.

    • tossumopo

      oletko sama liona kuin tuo liona28,
      mistä syystä et käy vastaamassa sinne jätettyyn palautteeseen ?
      olisihan se kohteliasta jos et muuten .

      • Liona32-

        Olen sama, siitä on 4 vuotta kun registöröidyn ja olin silloin 28 v. Olin kokonaaan pois palstalta yli vuoden olosuhteiden johdosta ja kun palasin en voinut jostain
        ihme syystä käyttää vanhaa nickiäni joten vaihdoin Liona32:si (olihan siitä jo kulunut neljä vuotta) En ole sen jälkeen kirjoittanut liona28:a enkä siksi vastaa koska se ei ole minä enään. Pyrin aina vastaamaan palautteisiin mutta koska järjestelmä väitti jollain toisella olevan sen nyt, en katsonut asiakseni vastata
        siihen.Tää systeemi ei toimi niinkuin pitäisi mutta olet oikeassa että on kohteliasta vastata mutta kuten jo sanoin en tiennyt palautuksen antaneen tarkoittavan minua. Ihmettelen miten ihmeessä joku voi "varastaa" toisen nimimerkin.

        Kiitos kun huomautit asiasta, aion ilmoittaa ylläpidolle jos vielä käy näin.


      • tossumopo
        Liona32- kirjoitti:

        Olen sama, siitä on 4 vuotta kun registöröidyn ja olin silloin 28 v. Olin kokonaaan pois palstalta yli vuoden olosuhteiden johdosta ja kun palasin en voinut jostain
        ihme syystä käyttää vanhaa nickiäni joten vaihdoin Liona32:si (olihan siitä jo kulunut neljä vuotta) En ole sen jälkeen kirjoittanut liona28:a enkä siksi vastaa koska se ei ole minä enään. Pyrin aina vastaamaan palautteisiin mutta koska järjestelmä väitti jollain toisella olevan sen nyt, en katsonut asiakseni vastata
        siihen.Tää systeemi ei toimi niinkuin pitäisi mutta olet oikeassa että on kohteliasta vastata mutta kuten jo sanoin en tiennyt palautuksen antaneen tarkoittavan minua. Ihmettelen miten ihmeessä joku voi "varastaa" toisen nimimerkin.

        Kiitos kun huomautit asiasta, aion ilmoittaa ylläpidolle jos vielä käy näin.

        runo ''Melodisille niityille' 'on kirjoitettu 11.3.2009 09:13
        ja kommentoijista päätellen ne on annettu aidolle ilona28
        joksi sinä itseäsi sanot joten ,
        nyt annettua palatetta ei ole annettu kenellekään 'nikkivarkaalle''
        (nikki on muuten poistettu kokonaan käytöstä)
        vaan alkuperäiselle lionalle. Sinulle?
        Ja silloin siihen voi vastata aivan
        kuin vastailet tänne muihinkin kirjoittamisiin ?


      • Liona32-
        tossumopo kirjoitti:

        runo ''Melodisille niityille' 'on kirjoitettu 11.3.2009 09:13
        ja kommentoijista päätellen ne on annettu aidolle ilona28
        joksi sinä itseäsi sanot joten ,
        nyt annettua palatetta ei ole annettu kenellekään 'nikkivarkaalle''
        (nikki on muuten poistettu kokonaan käytöstä)
        vaan alkuperäiselle lionalle. Sinulle?
        Ja silloin siihen voi vastata aivan
        kuin vastailet tänne muihinkin kirjoittamisiin ?

        Kyllä kyseinen runo on kirjoittamani mutta siitä on jo muutama vuosi, viimesyksynä joku oli sen tuonut esille ja vastasin sihen kommenttiin,
        silloin kirjoitin vielä Liona28 nikillä mutta kun registöyidyn sisään oli vaihdettava nikkiä koska systeemi itsepintaisesti sanoi sen olevan jo varattu. Nyt kun se oli taas tuotu esiin en katsonut aiheeksi vastata koska epäilin jonkun "vanhoista kiusantekijöistä" olleen asialla minkä vuoksi aikoinaan lopetin tänne kirjoittelun.
        Kun palasin tuntui kuin rauha olisi palannut palstalle, nyt epäilen sitä. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen vastaukseeni.


      • tossumopo
        Liona32- kirjoitti:

        Kyllä kyseinen runo on kirjoittamani mutta siitä on jo muutama vuosi, viimesyksynä joku oli sen tuonut esille ja vastasin sihen kommenttiin,
        silloin kirjoitin vielä Liona28 nikillä mutta kun registöyidyn sisään oli vaihdettava nikkiä koska systeemi itsepintaisesti sanoi sen olevan jo varattu. Nyt kun se oli taas tuotu esiin en katsonut aiheeksi vastata koska epäilin jonkun "vanhoista kiusantekijöistä" olleen asialla minkä vuoksi aikoinaan lopetin tänne kirjoittelun.
        Kun palasin tuntui kuin rauha olisi palannut palstalle, nyt epäilen sitä. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen vastaukseeni.

        noin kaunis palaute mikä tuolla on ei ole kiusantekoa .
        annat kiitokset palauteisiin nytkin rekkaamatta
        mutta et ''Melodisille niityille' , erikoista . .


      • Liona32-
        tossumopo kirjoitti:

        noin kaunis palaute mikä tuolla on ei ole kiusantekoa .
        annat kiitokset palauteisiin nytkin rekkaamatta
        mutta et ''Melodisille niityille' , erikoista . .

        Erikoista on jos et ole huomannut ettei täällä muutkaan
        vastaa rekattuna ja kyllä se kiusantekokin voi vaikuttaa aidolta hyväntahtoisuudelta.
        Mutta että saisit rauhan niin voinhan mennä sinne kiittämään.


    • tiedän että kierämme ympyrää
      rakkaus kutsuvana tähtenä loistaa
      kaipausta toiseen luoden
      mutta koska kiertoratamme leikkaavat toisiaan
      tapahtuu myllerrys sydämissämme
      ja jatkaisimme kulkua kahdestaan
      rakkauden luodessa meidät kuin uudestaan
      toisillemme
      tähtien teille ...

      ei voi muuta sanoa että kuinka ihmeellistä
      on sinun tekstisi jälleen
      hyvä mahtavan upea liona !!!

      • Liona32-

        Älähän nyt runo64 kyllä tämäkin oli sanoisinko keskitasoa ja jonka
        aioin poistaa mutta muutin mieleni ja sain "palkaksi" itseni mielestä
        paljon kommenteja jota runoni ei ehkä olisi ansainnut.

        Mutta kiitän sua kun jaksat näitä tekeleitäni lukea ja jopa
        nähdä niissä jotain hyvää.

        Kevätterveisin/Liona


    • Ceero

      Nostan esiin vielä tämän upean runosi. Runosi, joka antaa tulkinnallisia mahdollisuuksia jotka sävyttävät sen sisäistä antia aivan uskomattomalla monipulisuudellaan.
      Jokaisen säkeen ja koko runon sen myötä voi lukea yhä uudelleen, löytäen aina uusia kuvannollisia vivahteita.

      Olin kommentoimassa tätä runoasi jo aikaa sitten, mutta jouduin silloin sen jättämääm kesken.
      Nyt, kun on mahdollisuus palata aiheeseen uudelleen, löydän runostasi vieläkin uutta sisällöllistä rajattomuutta.

      Minulla tälläinen runo on taideteos.

      Aivan ensimmäisestä säkeestä lähtien runo vie matkassaan upeaan tulkintojen labyrinttiin.
      Runon säkeet muodostuvat lauseista, joiden uudelleen rytmittäminen sytyttää aina uuden tulen runon sanallisessa hehkussa.


      Liona......... KIITOS!

      • Liona32-

        Kiitos kuuluu sinulle ceero, Aioin jo silloin alussa poistaa
        koko runon koska se mielestäni "ontui" jotenkin. Mutta lukijat näkivät
        ehkä tässä jotain hyvää. On ilo lukea vastauksiasi (kunpa itsekin osaisin kommentoida tavallasi) Omani kalpenee ja enkä osaa sanoa mitään järkevää
        kun kommentoin, en aina edes ymmärä mikä sanoma runoissa joihin vastaan
        on.

        En tiedä ansaitseeko tämä antamasi feedback´ia. Olen silti iloinen
        että pidit ja kommentoit tämän, siitä suuri kiitos.


    • aabel

      pidin kovasti, kiitos tästä nautinnosta

      • Liona32-

        aabel, kiitos itselles ja kiva kun pidit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe