Mansikanpoiminta

Paljonko

Kertokaapas kokeneet yleistietoa mansikanpoiminnasta kesätyöpaikkana! Esim. PALKKA, työajat, onko rankkaa?

10

7139

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nicitön

      yhessa paikassa maksettii oisko ollu 2e (tai jopa 2.50e) kopalta. yleensä työ ajat sovitaan työnantajan kanssa. jos oot alle 16v nii 6h päiväs riittää. jos on hyvä kunto nii eipä ole kovin rankkaa. keskiverto kunnollakin pärjää.
      sinne pellolle kannataa sit varata musaa mukaa x)

      ps.. en ota vastuuta jos noi hinta jutut ei ollu kohallaan tai tuo ikä juttu.. xP

      • Manskikkasuu ;)

        Missä olis mansikankeräyspaikkoja lähellä Muuramea? Haluaisin katsos kesätöihin poimimaan mansikoita mut kun en tiiä missä semmosia paikkoja olis. Kiitti vastauksista ;))


    • mimmuli

      Olin viime kesänä poimimassa mantsikoita. Satoa kesti vain noin kaksi viikkoa. Se oli semmonen melko pieni tila. Työt alkoivat kello 6 ja loppuivat viim. klo 14, usein hieman aikaisemmin. En asunut tilalla. Palkka oli mielestäni ihan kohtuullinen, 2,25 e/koppa. Koppa oli sellanen kolme kiloa. Parissa viikossa tienasin reilut 400 e, vähiten kylläkin meidän porukasta=/.

      Melko rankkaa, joo, mut en oo mikään huippukuntoinen muutenkaan. Mutta hyvin kestettiin!!!

      Joo, musiikkia pellolle ja toivottavasti mukavaa porukkaa poimimassa, saatte läpän lentämään!!! Tsemiä!!!

    • p.y.h

      Kun olin 17 vanha, sain TES-palkkataulukon mukaan eli tuntipalkka oli 3.50 euroa miinus ruoka.

      Tunteja kaheksan ja joskus ylikin. Herätys oli aina aamuisin. Joskus kuudelta.

      Loppui viideltä kun tauko kesti tunnin verran.

      En suosittele kenellekään, koska siinä ei rikastu, koet mäkäräiset ja hyttyset sekä saatat polttaa itsesi.

      Rankkaa on.

      Mut huokaista kannattaa työn loputtua,ei sen aikana. Muuten et jaksaisi

      JA

      Lähden mansikkamaalle tänä kesänä

      Onneksi on lähempänä ja mukavampi paikka

    • Minde

      On se sit ihan kivaa jos on jotain kamui kenen kaa voi vähän pelleilläkki... paitsi sen jälkeen kutii kädet... tai ainaki mulla on aina kutinu

    • Sandra88

      Onko kukaa menos suonenjoelle poimii!? Ja, millasta ol sellasilla, jotka asuvat sielä..? Joutuko ruoasta ja asunnosta maksaa?? Ku mulle sanottii, et ne saa talon puolest.. Varmaa mukavan rusketuksen saa ja uusii kavereitaki toivottavasti. Millo sinne joutuu menee.. Joskus heinäkuun alussa?? Tekikö toiset enemmä, ku toiset töitä? Kurittaako ja käskyttääkö tilan omistajat poimijoita?:) Oon aika tietämätön kaikesta.. Kuten huomaatte.

      • qwertyasdfgh-----

        no millast oli?


      • 11- vuotias
        qwertyasdfgh----- kirjoitti:

        no millast oli?

        Olen menossa kesällä isosiskoni kanssa viikoks tai pariks keräämään läheiselle paikalle mansikoita. Meinasin ottaa mukaan musaa, huivin päähän, hyttysmyrkkyä, juomapullon. Onko jotain lisättävää tai vähennettävää? Katson säätiedotteita, ja jos sataa otan mukaani sadevarusteet. Paljon on yleensä kilohinta? tai korihinta? minkä kokonen kori pitäis ottaa mukaan?


      • jiknjkolmjol
        11- vuotias kirjoitti:

        Olen menossa kesällä isosiskoni kanssa viikoks tai pariks keräämään läheiselle paikalle mansikoita. Meinasin ottaa mukaan musaa, huivin päähän, hyttysmyrkkyä, juomapullon. Onko jotain lisättävää tai vähennettävää? Katson säätiedotteita, ja jos sataa otan mukaani sadevarusteet. Paljon on yleensä kilohinta? tai korihinta? minkä kokonen kori pitäis ottaa mukaan?

        Sulle ei makseta palkkaa kilohinnalla vaan koppahinnalla ja se vaihtelee 2-3e välillä. Omaa koppaa et tarvitse vaan keräät tilalta annettaviin tietyn kokoisiin koppiin joihin sulle annetaan joku numero esim. 18. Tällä numerolätkällä merkkaat jokaisen keräämäsi kopan joka laitetaan talteen ja siitä lasketaan sit sun "palkka".


    • 11 vuotias

      joo mä oon 11 v ja olisin kiinnostunu mansikan poimimisesta
      onks helsingin lähel jotain hyvää tilaa????
      ja ottaaks ne 11 vuotiasta töihin????

      ja mikä on hyvä palkka????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe