Pariisin liput

kesäkuussa reissuun

Voiko Pariisin museoihin (Louvre, Orsay, Riemukaari etc.) ostaa Eiffelin tavoin kellonajallisia lippuja ts. tietty sisäänpääsy aika ilman jonotusta? Toisaalta noihin museoihin pääsee nuoriso ilmaiseksi, mutta jos ostaa aikuisen lipun etukäteen niin joutuuko ilmaista nuorisolippua jonottamaan joka tapauksessa lippukioskista? Oletteko ostaneet nuo etukäteisliput nettikaupasta vai saako niitä ostettua myös paikanpäältä (jonkun tiedon mukaan olisi Pariisissa joku paikka josta niitä myydään ostoa seuraaville päiville).

Kelpaako siihen Pariisin viikkoliikennekorttiin (ei Visite vaan se kuvallinen viikkokortti) itse paperille tulostettu kuva vai vaativatko "oikean" valokuvan?

3

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+13

"Voiko Pariisin museoihin (Louvre, Orsay, Riemukaari etc.) ostaa Eiffelin tavoin kellonajallisia lippuja ts. tietty sisäänpääsy aika ilman jonotusta? "

Käsittääkseni ei, mutta toisaalta jonot eivät ole lähellekään samaa luokkaa kuin Eiffelillä.

"Kelpaako siihen Pariisin viikkoliikennekorttiin (ei Visite vaan se kuvallinen viikkokortti) itse paperille tulostettu kuva vai vaativatko "oikean" valokuvan? "

Pariisin kuvallinen kulkukortti on nimeltään Navigo. Navigo Découvert -kortti, jonka voivat ostaa myös ne, jotka eivät asu tai työskentele Ile de Francen alueella, maksaa 5 euroa, ja sen voi ostaa miltä tahansa asemalta. Kuvan kiinnitetään korttiin muistaakseni itse tässä Découvert-mallissa, joten luulisin, että tulostettukin kuva on ok, kunhan on riittävän pieni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Navigo_pass

• maijki
    • 15+13

Höpö höpö itsellesi, kysymys kuului:
      "Voiko Pariisin museoihin (Louvre, Orsay, Riemukaari etc.) ostaa Eiffelin tavoin kellonajallisia lippuja ts. tietty sisäänpääsy aika ilman jonotusta? "
      -> siis ei, voiko lippuja ostaa etukäteen... ;)

Louvren jono ei todellakaan ole Eiffelin luokkaa, jos osaa valita oikean sisäänkäynnin. Toki jos Pyramideilla jonotat, niin saat jonottaa tovin jos toisenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51