Hölmöläisten hommaa

Terveen paperit

Kela osoittaa sinänsä joustavuutta, kun antaa neljä kuukautta aikaa hakea sairauspäivärahaa - ja perustellusti voi tähänkin saada vielä lisäaikaa.

Mutta voi kurimusten kurimus, kun sitten vetoavat asetukseen sairausvakuutuslain toimeenpanemisesta: "Sairauspäivärahan maksamisen edellytyksenä on, että vakuutettu esittää pyydettäessä tarpeellisen ja luotettavan selvityksen työkyvyttömyyden jatkumisesta."

Jos siis lääkäri on kirjoittanut A-todistuksia odotellen esim. sopivan lääkityksen löytymistä vaikkapa neljän kuukauden ajan, ei Kelan asiakas saa yhtään mitään korvauksia ennen kuin on toimittanut B-lausunnon.

Täytyy sanoa, että on aivan turhaa maksaa tässä vaiheessa enää ns. terveen papereista ... mutta pakko kai se on, jotta saisi oikeudenmukaisen korvauksen sairausajalta.

4

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveen paperit

Yksityislääkärillä tuo B-lausunto tuli maksamaan 250 €. Sehän tarkoittaa tuloista riippuen jopa - arpoisiko keskimäärin - 6 000 €:n "bonusta", kun voi jatkaa sairastelua 4 kk.

Nyt ei olekaan kyse siitä, etteivätkö jotkut ihmiset ole tarpeeksi anarkistisia tähän, vaan siitä, että miten rakenteet kaiken kaikkiaan kestävät tämän.

• Kedoko?

Yhteiskunnallisesti ottaen on kestämätöntä, että joku esim. onnenonkija, välivuoden (-vuosien pitäjä) käyttää tätä kaikenkaikkista systeemiä hyväkseen.

On näyttöä siitä, että kuntouskierteeseen päästyään on ihminen taas kuin ihmeen kaupalla palannut takaisin samaan työhön, josta oikeutettuna tähän rumbaan, jäänyt kuntoutuskirteeseen.

Jos me naapurit kyseenalaistetaan, että miksi selkävaivainen vaatii nimenomaan oman mattopiiskansa pystyäkseen siivoamaan kahdella kädellä, saamme vastaukseksi, että emme ymmärrä.

Tekopeliä! Puuttuu todellista itsetuntoa, jota ei tälle perijätär-kuningattarelle edes anoppi pysty antamaan. Väitti, että kaikki asiakkaat odottavat ja kaipaavat ... aivotonta kanankaakatusta ja perseennuolentaa!

• Vanha lihava kääkkä
        Kedoko? kirjoitti:

Yhteiskunnallisesti ottaen on kestämätöntä, että joku esim. onnenonkija, välivuoden (-vuosien pitäjä) käyttää tätä kaikenkaikkista systeemiä hyväkseen.

On näyttöä siitä, että kuntouskierteeseen päästyään on ihminen taas kuin ihmeen kaupalla palannut takaisin samaan työhön, josta oikeutettuna tähän rumbaan, jäänyt kuntoutuskirteeseen.

Jos me naapurit kyseenalaistetaan, että miksi selkävaivainen vaatii nimenomaan oman mattopiiskansa pystyäkseen siivoamaan kahdella kädellä, saamme vastaukseksi, että emme ymmärrä.

Tekopeliä! Puuttuu todellista itsetuntoa, jota ei tälle perijätär-kuningattarelle edes anoppi pysty antamaan. Väitti, että kaikki asiakkaat odottavat ja kaipaavat ... aivotonta kanankaakatusta ja perseennuolentaa!

Toisenko kerran jo kuntoutettavana ... ja ihan ihan putkeenko samasta työstä ja samoista olosuhteista? Nyt menee kyllä jo lääkärinkin uskottavuus harkintaan, joten perinnön on syytä olla sen verran suuri, että sillä sitten pärjäilee. LUIN KUITENKIN RIVIEN VÄLISTÄ, ETTÄ ANOPPI LUPAUTUU HUOLEHTIMAAN KOKO PAKETISTA.

Huh, huh, mihin tämän nuorison (?) kanssa vielä joudutaan?

• Terveen paperit
        Vanha lihava kääkkä kirjoitti:

Toisenko kerran jo kuntoutettavana ... ja ihan ihan putkeenko samasta työstä ja samoista olosuhteista? Nyt menee kyllä jo lääkärinkin uskottavuus harkintaan, joten perinnön on syytä olla sen verran suuri, että sillä sitten pärjäilee. LUIN KUITENKIN RIVIEN VÄLISTÄ, ETTÄ ANOPPI LUPAUTUU HUOLEHTIMAAN KOKO PAKETISTA.

Huh, huh, mihin tämän nuorison (?) kanssa vielä joudutaan?

Suokaa anteeksi, mutta minä puhun nyt ihmisestä, joka ei pidä hallussaan kenenkään työpaikkaa, ei aiheuta sijaiskustannuksia, mutta jonka toimeentulo olisi muuten perusturvan varassa. Tarkoitan sitä, että kyllä kannattaa sijoittaa vaikka ykstityislääkärin palkkioon tuo 250 € joissain tapauksissa, jos sen turvin saa rauhassa etsiskellä työpaikkaa, joka kenties vastaisi hakijan tarpeitsiin. Pääsee kuntoutuksen kurimuksesta, jos se kerran tuollaista on eikä johda mihinkään.

Sanoisin, että huononpaankin on rahaa mennyt. Lisäksi lääkäri on lupautunut kirjoittamaan sairausloman poikki heti, kun tilanne ratkeaa. Tämä ei varmaan koske naapuruasi niin kauan kuin hän ei itse havaitse tilannettaan tai kun nuo toiset syystä tai toisesta "pönkittävät" häntä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe