Playa de Palma vai Alcudia

Kiitos jo etukäteen

Kanarian saaret on tullut koluttua moneen kertaan. Nyt on tullut mieleen, että voisihan Mallorca tuossa 4 tunnin lennon päässä olla vaihteeksi kiva kohde syyslomalle. Olemme aikuinen pariskunta, joka kaipaa lomaltaan aurinkoa, hyvää rantaa, shoppailua, hyvää ruokaa yms., ihan näitä tavallisia juttuja siis. Nyt vaan mietityttää, kumpi olisi kivampi kohde: Playa de Palma vai Alcudia. Pitkät hiekkarannat on kai kummassakin kohteessa, jos matkatoimistojen informaatioon on uskominen.

3

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • donLuis

      Useasti Mallorcalla lomailleena ja molemmissa kohteissa asustelleena sanoisin ,että molemmilla on puolensa.Alcudia on, ainakin n.s. sesonkiaikaan,varsin ruuhkainen ja väkimäärään nähden, pitkä ranta,on hiukan kapea eli hyvästä rannasta nauttivat kaikki sen suunnan matkaajat, joten täyttä yleensä on.Myös suosion myötä hinnat ovat hiukkasen korkeammat Alcudian suunnalla kuin esim.juuri palmanlahdella.Playa de Palma onkin huomattavasti rauhallisempi kohde,(lukuunottamatta saksalaismiehitystä Arenalin puoleisessa päässä).pääkaupungin läheisyys on myös melkoinen etu,jos shoppailu on mielessä.Olen itse jo siinä iässä että palmanlahti sopisi minulle erinomaisesti.Myös lentokentän läheisyys tekee kohteeseen siirtymisen helpoksi.Silti joka kerralla kun olemme asuneet palmanlhdella olemme vuokranneet auton ja käyneet katsomassa,mitä kuuluu edellisten lomien suosikkikohteelle,Alcudialle.En tiedä onko näistä seikoista apua päätöksentekoon,mutta jotain vihjettä sentään.

    • Lanza-amiga

      Mallorca on todellakin ihastuttava ja monipuolinen saari - upeat valkoiset hiekkarannat ja turkoosi meri, huikeat maisemat vuorilla, ihanat pikkukylät, mahtava kulttuuritarjonta, oivat shoppailumahdollisuudet jne.

      Noista kahdesta kohteesta oma valintani on ehdottomasti Playa de Palma ja siellä esim. C'an Pastilla. Yksi ja ehkä tärkein syy tähän valintaan on lyhyt matka Palmaan, jossa riittää nähtävää ja koettavaa, erityisesti sen vanha kaupunki museoineen, kirkkoineen, palatseineen, kahviloineen, tapaspaikkoineen, putiikkeineen, kapeine katuineen ja koristeellisine rakennuksineen.
      Tulipa ikävä sinne ja muistin tässä, että viimeksi olinkin Mallorcalla juuri toukokuussa kaksi vuotta sitten.

      Mukavaa matkan suunnittelua ja antoisaa matkaa!

    • ...myös jälkikäteen

      Sydämellinen kiitos vastauksista. Niistä oli paljon hyötyä. Valinta taitaa kallistua Playa de Palman suuntaan, sillä shoppailu ja Palman museot yms. kiinnostavat myös. Pelkkä rannalla oleilu, niin mukavaa kuin onkin, ei pelkästään riitä loman
      ajanvietteeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      61
      1402
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1279
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1122
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      116
      1070
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      871
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      765
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      50
      632
    8. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      604
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      180
      598
    10. Näetkö häntä

      Missä, mite, milloin, mitä ajattelet aina kun näet
      Ikävä
      45
      583
    Aihe