Uutta taloa suunnitellaan ja kokemuksia kaivattaaisiin kiukaista. harkinnassa Aito-/Iki-kiuas Aito-kiuas taitaa kesällä ok-talossa olla turhan raju "lämmityslaite"?
Millaisia kokemuksia Ikistä teillä? Aitokiukaalla olen saunonut, mutta Ikiin en ole tutustunut.
Aito-kiuas/Iki-kiuas
16
32771
Vastaukset
- iki friikki
Moikka,
Tosiaan olen molempia testannu ja voisin kyllä molempia suositella.
IKI-Kiuas on maalla ja Aito kaupunkiasunnossa.
Maalle otimme IKIN sen takia, koska lämmitysaika on mukava 60-90 minuuttia. Löylyt ovat kosteammat ja voimakkaammat IKIssä. Aidossa hieman polttavammat ja kuivemmat.
Molemmat ovat ok,mutta vaimoni pitää enemmän IKIstä, koska saunaan ei tule liian kuuma koskaan ja happi ei lopu.
tjaa ... molemmat ovat hyviä-- aito on kertalämmitteistä paras ja IKI jatkuvalämmitteisistä...
t. JK- seko
Elikkä siis varmaan tarkoitit, että ikissä on kosteat ja voimakkaat löylyt..???
- friikki
seko kirjoitti:
Elikkä siis varmaan tarkoitit, että ikissä on kosteat ja voimakkaat löylyt..???
Siis IKIssä on mahtavan muhkeat, voimakkaat mutta kuitenkin pehmeät löylyt.
- timpa
niin että teillä on aito sekä iki-kiuas?rakennan uutta mökkiä ja saunan lattia pintaala on 4 neliöö.aitokiuas kiikarissa.pitäälö paikkaa että aamusella voi vielä mennä löylyyn?paljonko on lämmitysaika ja paljonko suunnilleen menee puita? tv.kiitollinen tiedoista
- Yli 10 vuoden kokemus
timpa kirjoitti:
niin että teillä on aito sekä iki-kiuas?rakennan uutta mökkiä ja saunan lattia pintaala on 4 neliöö.aitokiuas kiikarissa.pitäälö paikkaa että aamusella voi vielä mennä löylyyn?paljonko on lämmitysaika ja paljonko suunnilleen menee puita? tv.kiitollinen tiedoista
Meillä on ollut mökillä yi 10 vuotta Aito 47. Kyllä siihen lämmitykseen menee 1,5 tuntia ja koivuklapeja. Käytä vain kuivia hyviä puita. Ei saa päästää välillä sammumaan vaan kertalaakilla kivet kuumaksi. Me otetaan aina hiilet vähän ennen niiden ihan loppuun palamista pois ja siirretään ne padan alle. sillä näin saa lyhennetyksi kiukaan lämmitysaikaa. nimittäin sen pellin voi panna kiinni vasta kun kaikki hiilet ovat palaneet. Se venyttäisi lämmitysaikaa reilusti yli 2 tunniksi.
Pitkän lämmitysajan tähden ollaan laitettu viereen hetilämmin sähkökiuas, sellainen jossa on suuri kivimäärä ja kostea, pehmeä löyly, nyt kun niitä alkoi tulla markkinoille.
Niin että Aito-kiukaan lämmittäminen on aina oma työmaansa...
- saunahullu
Pääsin tutulla viime viikonloppuna kokeilemaan...TODELLA MAHTAVA ...seuraava puukiuas hankintani on IKI!
- tane
moi,
Joku vanha Gloria lehti osui silmään, jossa Aitokiuas valittiin markkinoiden parhaaksi kertalämmiteiseksi kiukaaksi ja samaisessa lehdessä IKI-kiuas valittiin parhaaksi jatkuvalämmitteiseksi.
Hyviä vaihtoehtoja siis varmaan molemmat...jos tämä nyt yhtään helpotti valintaa...- jee
Elikkä,
IKIkiuas tietoa lisää, jos joku tietäis... - tietoa
jee kirjoitti:
Elikkä,
IKIkiuas tietoa lisää, jos joku tietäis...Perusteluina voisi käyttää sanaa mahtava. Täysin poikkeuksellinen verrattuna muihin jatkuvalämmiteisiin kiukaisiin.. todella kokonaisvaltaiset löylyt ja eivät lopu millään..
- jee
tietoa kirjoitti:
Perusteluina voisi käyttää sanaa mahtava. Täysin poikkeuksellinen verrattuna muihin jatkuvalämmiteisiin kiukaisiin.. todella kokonaisvaltaiset löylyt ja eivät lopu millään..
Mites puiden kulutus, kun kivimäärä on niin suuri?
- tietoa
jee kirjoitti:
Mites puiden kulutus, kun kivimäärä on niin suuri?
Puolittunut edellisestä Harvian peltilaatikosta.
- Hemuli
Paljonko IKI-kiuas maksaa,kun netistä ei löytynyt hintoja?
- Hemuli
Siis puu kiukaan hinta ja varmaan jollain muullakin kiinnostais sähkökiukaan hinta
- saunahullu
Muistaakseni hinta oli jossain 600-700euron kieppeillä
- kare
Eipä tuo nyt aivan mahdoton hinta ole... jos laatu vain on kohdallaan kuten väittävät..
- messut
IKI-Kiuas on muuten hienosti esillä Heinolan Asuntomessuilla rantasaunassa, kohde 38... Käy tarkistamassa ja soittele omistajille mitä pitävät tuotteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332