aloittelija ja ymmällään

huolissaanko77

hei mitä meinaa/onko vakavaa kun mulle tulee aika ajoin näytölle teksti "toisella tässä verkossa on sama ip-osoite kun tällä koneella.pyydä apua verkkovalvojalta"

6

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lirputilärpyti

Koneesi on bottiverkossa joten kannattaa huolestua. Ota heti nettipiuha irti ja vie kone huoltoon.

• Ajoittain? Mikä verkkoyhteys? Mobiilidatayhteydessä tuollaisia virheilmoituksia tulee aina joskus harvoin joillekin käyttäjille tietyissä tilanteissa ja joissain verkoissa. Outo virhe mokkulayhteyksissä, jota on hyvin hankala selvittää, mutta joista toipuu ottamalla mokkula irti vähäksi aikaa ja sitten liittämällä takaisin, jolloin yhteydelle (toivottavasti) arvotaan taas uusi IP-osoite.

Kiinteissä verkoissa tuo sen sijaan on paha moka, joko koti- tai työverkon tai sitten operaattorin ylläpidon.

• huolissaanko77

verkkoyhteys on soneran tikku.minkä otan aina pois kun koneen sammutan .on tehnyt sitä ilmotusta nyt noin 3-4 kertaa parin viikon sisään? ja itse ku en ymmärrä näistä juurikaan .ni oon jo kuvitellut että joku mun "eksä"yms.....tarkkailee missä pyörin yms....mut tää siis vakavaa oikeesti? kiitos jo nyt kuitenkin

• Ei syytä huoleen, ongelma ei ole sinussa tai laitteessasi, vaan Soneran mobiilidatan toiminnassa. Ongelma ei ole järin vakava, mutta ilmoita heille siitä kuitenkin, jotta saavat vähän tositietoa "kentältä", mitä siellä oikeasti sattuu ja tapahtuu.

• huolissaanko77

jos näin niin huoh.....ehdin ajatelle jo vaik mitä ja sitä et onko tää vaan huonoa tuuria vai tarkoituksellako joku "kyttää" mut ilmoon eka soneraa ja mietin sit et käytänkö konetta huollossa..kone toimii muuten mainiosti mun käyttöön..

• Joo, psykiatrille voisit mennä juttelemaan noista "joku kyttää mua" -harhoistasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe