KATTAVIN lista koodeista ja vinkeistä!

SIMStieturi

Siis tavoitteena olisi koota tähän keskusteluun kattavin luettelo koodeista ja kaikista pikku vinkeistä SIMS 3:een :) Lisätkää tähän keskusteluun hyväksi kokemianne koodeja ja niksejä, ja kysymyksiä, jos joku vaikka osaisi vastata ;) Ja koodin perään voisi merkitä onko itse kokeillut/toimiko/bugi-vaara ym. ja myös onko kyseessä "vain" koodi vai hack.

koodi-ikkuna auki: crlt shift c

Peruskoodit:
-motherlode = 50 000 simelonia
-kaching = 10 000 simelonia
-moveobjects on/off =esineiden vapaa liikuttelu
-TestingcheatsEnaled true = "superkoodi". Monet koodit vaativat tämän pohjalle. tarpeet, ystävyyssuhteet ja keikkatyökokemukset täyteen vetämällä palkkeja (jos peli pausella, täyttyvät kun ajankulu päällä)

(kaikki yllä olevat testattu, toimivat, ei tullut bugeja)

-disableSnappingToSlotsOnAlt on/off= PAINA ALT pohjaan ja voit asetella ja käännellä esineitä ruutujen väliin (toimii)
-constrainfloorelevation false/true = mahdollistaa maaston kohottamisen kun pinnalla on esineitä tai rakenteita (toimii)
-fadeObjects on/off = esineiden häivytys kameran lähestyessä
-fullscreen on/off = koko ruututila päälle / pois (ei toimi ainakaan minulla, peli alkoi sekoilemaan)
-hideHeadlinesEffects on/off = poistaa puhe- ja ajatuskuplat
-resetsim Etunimi Sukunimi = (esim. resetsim Mikko Virtanen) sim palautuu kotiin, auttaa bugittavia simejä (toimii)
-UnlockOutfits on/off = pelin lukitut koodit, ammattien, NPC-hahmojen asut ym. (HUOM. koodi kirjoitettava ennen siminluontia) (ei ole toiminut minulla)
-freeRealEstate = kun olet muuttamassa perhettä jollekkin tontille naapurustonäkymässä, kirjoita tämä ja voit ostaa talon / tontin ilmaiseksi
-quit = poistu pelistä
-shazaam = 2,500 onnellisuuspistettä (ei toimi minulla)

TestingcheatsEnabled true -koodin kanssa:
-buydebug = valittavissa lähes KAIKKEA muumiokalasta ja elonhedelmästä aikakoneeseen ja eifel-torniin (toimii minulla hyvin, tosin olen kuullut että jollain alkanut bugittaa)
-familyfunds Nimi Summa = esim. familyfunds Virtanen 50 000 , perhe Virtasen talouden varoiksi 50 000 simelonia

PAINA:
postilaatikko Shift :
-kaikki tyytyväisiksi = tontilla olevien tarpeet täyteen
-uusia ystäviä minulle = valitulle simille 5 uutta ystävää
-minusta kaikkien ystävä = kaikki naapurustossa asuvat tuntevat simisi
-tuo tontille... = uusi valikko suurimmasta osasta NPC-hahmoja (pizzakuski ym.)
-tarpeiden tila muuttumattomaksi ( /muuttuvaksi)

sim itse Shift :
-muuta valitun simin luonteenpiirteitä
-käynnistä vanheneminen

toinen sim Shift :
-perheeseenkuulumattomasta pelattava
-käynnistä vanheneminen

naapurustonäkymä (jokin kohta maastosta) Shift :
-siirry tähän = valittu sim klikattuun paikkaan
-osta tälle tontille = avaa ostotilan (toimii myös yhteisötonteilla)
-rakenna --------------------------------II---------------------------------


VINKIT:
Tutkaile ympäristöä (varoitus! voi pilata peli-ilon): TestingcheatsEnabled true klikkaa seikkailussa (maailmanmatkaaja lisäosa pakollinen) lattiaa "osta / rakenna tälle tontille" => koko hauta (aarteet, ansat ym.) näkyviin, voit poistaa ansat ja kiviröykkiöt)
Salaisuudet julki: TestingcheatsEnabled true klikkaa maata "osta / rakenna tontille" => piilotetut sisäänkäynnit ilmestyvät vihreinä (maailmanmatkaaja lisäosa pakollinen)
Katso raskausaikana lastenohjelmia ja kuuntele lasten muiikkia, saat kaksoset.
Voit määrittää lapsen sukupuolen syömällä 3 vesimeloonia = tyttö, 3 omenaa = poika. Tosin EA:n mukaan ei toimi enää tietyn päivityksen jälkeen
Piilotettuja luonteenpiirteitä saa tekemällä lapsen NPC-hahmon kanssa. esim. murtovaras murtovaraalta, tulenkestänä palomieheltä, ultrasiisti siivoojalta.
Poista mm. poreammeen kehikko tai savupiippu kun TestingcheatsEnabled true koodi on käytössä.


Nonni, huhhuh :D toivottavasti on hyötyä.LISÄÄ vaan kiitos, koitetaan saada tästä KAIKKEIN KATTAVIN koodilista näille sivuille. oikaiskaa toki jos joku yllämainitusista ei toimi tai on kirjoitusvirhe ym. Itse kaipaisin koodia jolla maailmanmatkaajan viisumitasoa korkeammaksi?

Kiitos jos vaivaudutte jakamaan myös omia koodejanne!

83

13659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippeli#

      raskaanaoleva voi käydä sairaalassa kurssilla ;) mulla ei toimi enää noi meloonit ja omenat :((

      • S.O.Ssimskiusaa

        Mitä jos sim vain yhtäkkiä muuttuu läpinäkyväksi? ( mulla muuttuu hevonen D:


    • AlSimhara

      Valmistaako simisi niistä ruokaa vai syökö raakana? Päivityksen vuoksi toimivat enää ainostaan sellaisenaan syötyinä. :-)

      On myös mahdollista saada eri sukupuolta olevat kaksoset tai kolmoset joista esim. yksi on tyttö ja kaksi poikia, jne. Tarvitsee vain ensin hommata se hedelmöityshoidot ja sen jälkeen kun simi on tullut raskaaksi, pitää kysyä lääkäriltä kumpaa sukupuolta on tulossa. Jos sanoo että poikia, niin vesimeloneita mutustamaan. Jos taas sanoo tyttöjä, niin omenat esiin. Tuon lääkärisimin pitää muuten olla saavuttanut Unelmaduunin lääkärin uran huippu. Tavan lekuri ei kelpaa. ;-)

      • nippeli#

        Jess! SUPERKIITOS AlSimhara !!! :))


    • ...

      Hei mikä toi EnableLotLocking true koodi on, mitä kaikkee sil voi tehä? Ja voiks tulla bugei?

    • Onnellinen Sim

      Saat onnellisuuspisteitä näin:

      Laitat PERHEVALIKOSSA koodin TestingCheatsEnabled True, valitset haluamasi perheen ja otat sen onnellisuuspistevalikon esiin jollain tyypilläsi, klikkailet ctrl-näppäin pohjassa sen onnellisuuspistemääränumeron (kummallisesti selitetty..) ja sen onnellisuuspistearkun välistä ja WOOLA! Saat rajattomasti pisteitä ;)

      tärkeintä on muistaa laittaa tuo "super"koodi jo perhevalikossa, siis siinä jossa valitset mitä taloutta pelaat/ aloitat uuden pelin :)

    • simsfani-88

      onko mitään koodia millä voi deletoida sellasia esineitä joita ei muuten voisi deletoida? (esim. ulkoroskis) on tosi tylsää siirtää ruma roskapönttö johki mettän laidalle ja laittaa tilalle uusi hienompi ja silti simit käyttävät vanhaa roskista

    • SIMStieturi

      Kokeile näin: moveobjects on ( ehkä disableSnappingToSlotsOnAlt on muista painaa Alt pohjassa) ja poista se perus roskis. Laita pihalle se "kierrätysastia". Korvaa kaikki talon pikku roskikset sen kierrätysastian kanssa tulevalla pikkukierrätysastialla (se missä on se kierrätyskolmio merkki). Sitten ne simit osaa kierrättää niissä astioissa olevat roskat siihen isoon kierrätysastiaan, mutten tosin tiiä miten ne tekee esim ruuantähteille.

      Luulen että tohon on olemassa kans joku hack. Voi varmaan alkaa bugittaa paljon..?

      Toivottavasti autoin edes vähän :)

    • AlSimhara

      Jos pihalla on tuo kierrätysastia, niin simit käyttää sitä automaattisesti vaikka pihalla olisi se ruma roskispönttökin. Ruuantähteet menee joko lautasen mukana pesukoneeseen, lautasen mukana tiskialtaaseen käsinpesuun tai sitten kierrätysastiaan.

      "disableSnappingToSlotsOnAlt [on or off]" on periaatteessa ihan sama kuin "snapObjectsToGrid [true or false]" tai yksinkertaisesti pelkän ALT näppäimen painaminen yksinään. Näistä ei ole pahemmin hyötyä objektin deletoimisessa. Ne vain estävät objectin asettumisen tiettyyn ruutuun. ;-)

      • SIMStieturi

        Juu, mutta tarkoitin lähinnä niitä tähteitä jotka ovat pilaantuneet jääkaapissa (anteeksi huono selitys edellisessä viestissä), aina kun valitsen jääkaapista "poista pilaantunut ruoka" , niin simini vie pilaantuneet ruuat roskapussissa normaaliin roskapönttöön vaikka pihallani onkin kierrätysastia.


    • AlSimhara

      Outoa, sillä minulla ne menee aina kierrätysastiaan. :-)

    • blogisims

      oisko toimivaa, sensuurit-pois koodia sims 3:seen, sais aidompia kuvia blogiin ;D

    • TOISTENtarpeettäytee

      Elikkäs, onko olemassa otain koodia (mielellään nimenomaan koodi, suhtaudun vähän epäilevästi hackeihin) jolla saisin TOISTEN SIMIEN TARPEET TÄYTEEN? Olen jo koittanut tuota postilaatikkojuttua (klikkaa postilaatikkoa shift pohjassa ja "kaikki tontilla tyytyväisiksi") muttei näy toimivan muihin kuin omiin perheenjäseniin.

      ärsyttää kun esim deitti alkaa heti vierailulle tultuaan mankumaan kotiin nukkumaan ym.

      Olen erittäin kiitollinen jos joku sattuu tietämään jonkun kikan! Hyvää loppukesää kaikille! :)

      • Anonyymi

        no jos painat sift pohjassa toista simiä, niin siinä lukee "tarvehuijaus" ja "tee iloisekdi"


    • AlSimhara

      Tuskin koodia, mutta Twallanin "MasterController" modi. Sillä voi mm. maksimoida toisen ei pelattavan simin tarpeet. Se sisältää myös paljon kaikkea muuta, joten kannattaa tutustua huolellisesti ennen käyttöä. Itselläni se on pelissä, enkä pelaisi ilman sitä. MC antaa tavallaan pelaajalle jumalallisen vallan pelissä.

      http://www.the-isz.com/nraas/index.php?/topic/866-the-mastercontroller-phase-four-version-59-updated-2011-aug-02/

    • matkustushullu

      onko olemassa koodia jolla voi saada viisumin tason korkeimmaksi esim. ranskassa???

    • AlSimhara
    • simsam

      Onko tiedossa koodia, jolla saisi tehtyä yli suuren talouden? Esim. sellaisen jossa olisi 20 simiä?

      Entä voiko villihevosia / kulkukoiria / kulkukissoja luoda itse?

    • siiseli

      Tossa aikasemmin oli tosta kierrätysastia-jutusta puhuttu, niin olis vielä yks kysymys siihen liittyen. Miksi mun simini ei vie niitä sontia sieltä potasta kierrätysastiaan, vaan siihen roskapönttöön jota ei voi poistaa? Talossa on vaan pelkkiä niitä pikkusia kierrätysastioita ja ulkona semmonen iso:O

    • Helpp!!

      Mun sims3 bugittaa tosi pahasti,Saako jollain bugituksen pois?

    • AlSimhara

      Tuo ei oikein sanoa vielä mitään. Voisitko olla yksityiskohtaisempi?

    • ...

      "-siirry tähän = valittu sim klikattuun paikkaan"

      Tarkennettuna tätä voisi kutsua Teleportaatio. ;)

    • Helpp!!

      No siis mm kun lapsi syntyy niin näyttö rupee tärisee ja valkosia viivoja menee:O. Ja kun teen lasta tai taaperoa simin luonnissa niin niistä näkyy vain jalat ja kädet:(. Voisikohan toi johtua siitä kun olen ladannut sims3 sivuilta exhangesta kaikkee?

    • asdddsa

      Joo , varmaan siinä että lataa voi tulla Jokin virus , tai emt , Mutta mielesätäni niin on käynyt kamullanikin D:;

    • paraskoodi

      intProp censorGridSize 0
      poistaa sensuuri sumennuksen
      (ja 1 pistää takas pääl) :)

    • Sims 3 hullu

      Onko mitään sellasta koodia millä sais nopeemmin viisumupisteit ??

    • out2

      Onko sellasta koodia jolla saisin jonkun simin jota en ole luonut perheen luonnissa käyttöön ja muuttamaan mun luomaan taloon ?

      • tepa3

        testingcheatsenabled true ja haluamasi simin kohdalla sift klik lisää valittuun perheeseen. samainen koodi toimii myös sen roskapöntön ja vaikka postilaatikon poistamiseen (sift klik kohde poista kohde)


    • Möööööö

      Miten mä niinku saisin jonkun sika hienon talon mist saan!!

    • plööööö

      Oon ladannu exhangesta suht koht monta simiä. Yks juttu mua häiritsee toooooosi paljon.. en tiiä onko se joku viirus vai mistä on kyse kun miehille on latautunu jotai korkokenkiä ja lapsille/taaperoille aikuisten paitoja ym ja se näyttää hölmöltä kun simssissä muilla naapureille näkyy niitä päällä :/ esim. miehellä korkokengät tai lapsella aikuisen vaate (minkä takia ne simit näyttää nii hölmöiltä ja luonnottomilta).. onks jotai ratkasuu millä saa nää kyseiset asusteet pois pelistä? KIITOS jos joku osaa auttaa :-)

    • hoploo

      Monet on sanonu että Exchangesta tulis ongelmia. Vältä siis kuin ruttoa. Lisäks jotkut ladatut saattaa aiheuttaa lagimista ja/ tai bugeja

      • Näin

        Mulla ei ole koskaan tullut semmoisia.
        Paitsi yksi ongelma on, että aikuisen joku asu menee vauvalle ja se sitten näyttää aikas kamalalta, eikä voi kamalan helposti "koskea" siihen vauvaan (pitää olla taitoa), ei voi ruokkia sitä, paitsi jos sim tekee sen itse.


      • Näin kirjoitti:

        Mulla ei ole koskaan tullut semmoisia.
        Paitsi yksi ongelma on, että aikuisen joku asu menee vauvalle ja se sitten näyttää aikas kamalalta, eikä voi kamalan helposti "koskea" siihen vauvaan (pitää olla taitoa), ei voi ruokkia sitä, paitsi jos sim tekee sen itse.

        Eli toisin sanoen pelissäsi on huono ladattu ja tarkemmin sanottuna luontivaiheessa väärin kategorisoitu aikuisten vaate. Ongelmastasi et pääse eroon ennen kuin olet poistanut tuon vaatteet kokonaan pelistäsi.


      • huokaus

        pitää hyvinkin paikkansa, latasin tuolta aina kun en packageja osannut vielä peliin purkaa. lähes aina selvisi että jokin bugi oli jonkin ladatun mukana tuli. niitä sitten siellä jatkuvasti joutua pläräämään ennen kun sai pelin taas toimimaan.


    • plööööö

      Joo taidan poistaa sitten samalla kaikki simit.. huoh.. niitä on semmone parikymmentä ladattu..
      Ja joo sen oon huomannu, sen jälkeen kun latasin Exchangesta simejä niin sims peli on saattanut yhtäkkiä vaan pysähtyä kaiken pelaamisen jälkeen enkä oo ehtiny edes tallentaa peliä et se pistää kyllä vituttaan.
      Kumpa ois heti tienny ni ois välttäny ton kaiken..

    • 14-6

      minul on taas semmonen sims suku jolla oon pelannut montakymmentä tuntia. Nyt mul on siinä pariskunta, ja ne on hääpaikalla, sitten kun oon pelannut pari minuuttia, niin rupee lagimaan, ja mun peli kaatuu.. näin on tapahtunut jo 4-5 kertaa ja rupee pikkuhiljaa ottaa päähän..

    • Sinun kannattai kokeilla Sims3CrashLogAnalyzer - ohjelmaa. Se lukee kaatumisen synnyttämät virhelogit ja kertoo sinulle kaatumisen syyn. Tuota ohjelmaa ei tarvitse asentaa. Se vain ladataan, puretaan ja aukaistaan.
      http://modthesims.info/d/416883

      Noin nopeasti sanottuna syitä voi olla huono ladattu ja/tai modi, RAM muistin vähyys tai pelitiedostojen korruptoituminen.

      Yksi mikä kannattaa muistaa Sims 3:ssa on se, että jos pelaa suurella suvulla eli monia sukupolvia, niin silloin kannattaa aina välillä muuttaa perhe uuteen naapurustoon ja tällä tavoin "tuoreuttaa" pelitiedostot. Jos samalla naapurustolla pelataan hyvinkin kauan, niin tuon naapuruston maailmatiedostot alkavat vähitellen korruptoitua ja erinäisiä pelibugeja voi alkaa ilmestyä.

      Itse olen pelannut samalla suvulla siitä saakka kun Sims 3 ilmestyi eli kyseessä on siis todella suuri suku - en ole kuitenkaan legacy pelaaja - ja vaihdan naapurustoa yleensä 3-4 sukupolven välein. Näin ei myöskään pelaaminen käy tylsäksi. :)

    • Hanna maria

      Hei
      Haluisin tietää että onks olemas
      Koodii jol sais lisättyy tyylii 15 simii samaan
      Asuntoo?

      • Sim City

        Kysymys: onko sims 3 koodia jolla voi tehdä niin paljon simejä kuin haluaa?


      • Sim City kirjoitti:

        Kysymys: onko sims 3 koodia jolla voi tehdä niin paljon simejä kuin haluaa?

        Edellinen vastaus, eli ei. Vain modeilla.


    • Simmer

      Mulla toimii vielä omenat ja vesimelonit jostain syystä.... :D

      • Eihän ne ole lopettaneetkaan toimimista, ei niin kauan kun ne syödään sellaisenaan. ;)


    • Apuasims

      Mulla toi ottaa ton koodin testincheatsenabled true buydebug mut en saa ostettua tai hankittuu mitää

    • Ei niitä kirjoiteta kaikkia yhtä aikaa koodilaatikkoon. Ensin aktivoidaan testingCheats koodi. Sen jälkeen avataan koodilaatikko uudelleen ja aktivoidaan buydebug koodi. Tämän jälkeen ostotilassa pitäisi näkyä piilotettu valikko, jonka symboli on kysymysmerkki.

    • Unkalasims

      Mulla ei toimi toi että painaa postilaatikkoa ja shiftiä

      • Kirjoititko testingCheatsEnabled true -koodin varmasti oikein? Tai ollenkaan?


    • simsalabim

      testingcheatsEnabled true toimii kyllä, mutta se buydebug? nii pitääkse panna tälläi testingcheatsEnabled true buydebug vai hä?

    • Ei, vaan kirjoitetaan ihan pelkkä Buydebug yksinään. :)

    • simsalabim

      Joo et, mistä sieltä sims 3 sivulta saa ladattua sen maan luomis jutun?

      • Simmie

        http://www.thesims3.com/game/tools/world

        Kantsii opiskella kunnolla. Ei oo niin yksinkertasta ku Sims 2:ssa. Yksiki pieni virhe esim. reitiykses ja naapurusto joutaa roskii. Kantsii ladata noi oppaat myös tuolta samalta sivulta kans.


      • Simmie

      • Simmie kirjoitti:

        Nii, ja lukee nää läpi... http://www.modthesims.info/fd.php?f=619&threadcategory=Create A World

        Totta. Reititys on Sims 3 maailmanrakentamisessa todennäköisesti se kaikkien tärkein osa-alue, joka huonosti toteutettuna tekee naapurustosta käyttökelvottoman. Ja reitityksellä ei siis tarkoiteta teitä ja jalkakäytäviä; ne ovat vain osa sitä. Maailman reititys kattaa joka sentin koko naapurustosta. :)


    • hoploo

      Nonniin, joko olen iltaväsymyksen takia herpaantunut tai tässä ei mainita resetsim-koodia.
      Erittäin hyödyllinen, jos joku sim syystä tai toisesta jumittautuu.
      Kirjoita koodiluukkuun siis:
      resetsim joku jokunen
      'Joku jokusen'tilalle tietenkin jummautuneen simin nimi.


      Lähes varmasti tämä resetsim löytyy jo täältä, mutta ihan sana :D

    • sbem

      Mulla ois kyssä ... Ku mulla sytty tulipalo vahingos ja sit se mun sim kärventy, mut nyt se kulkee ympäriinsä iha nokisena ja alkkareillaan. Enkä siis pysty vaihtaa asua, ku on kuulemma vammoja. Eikä ees pysty laittaan siitä silleen et shiftil klikkais simii ja sieltähä tulee se " Muokkaa simiä siminluonnissa "... Juu .. ku ei oo muuta ku ne alkkarit pääl ni siihenkää ei pääse -.- Että tota ?

    • Simmie

      Kokeile pistää se suihkuu. Pitäs tehota.

    • Merisiili_wiibaa

      Ensinnäkin,

      Kannattaa ostaa marketista kumiankka, ja sijoittaa se simin kylpyammeeseen.
      Silloin simisi voi leikkiä sillä ja saada semmoisen ankkamoodletin X).

      Jos perheessä on taapero tai lapsi, niin laita hänen tavaraluetteloonsa pehmonalle simin nukkuessa. Taaperoilla se näyttää siltä että se olis vain siinä kehdossa,
      mutta oikeasti se on siellä tavaraluettelossa. Siitäkin saa moodletin

    • sählääjä

      äääää..poistin mun postilaatikon, miten sais takas

      • Simahtanut

        hold all three together Ctrl Shift C in the menu bar that will appear type in testingcheatsenabled true hit enter again Ctrl Shift C type in buydebug on go into buy mode click the ? tab on the objects tabs, click the last tab in the object find the mailbox you want and place it on the lot then turn the cheats off in reverse order Ctrl Shift C buydebug off then Ctrl Shift C testingcheatsenabled false


      • Simahtanut

        // Hiukan erilaisia selityksiä postilaatikon hankkimisesta takaisin, mutta toimivat varmaan nuokin:
        2)I know this is an older post but I deleted my mailbox also. When I went to play the game again I noticed it missing.
        What I did to get it back was--I opened the game with missing mailbox. I then did save as with a different name. When I opened the save as game my mailbox was back.
        Hope this helps someone else.
        3)go in to edit town
        click move lot, bottom left
        then move the lot into another place which is the same size
        then it will come with a new mailbox!!
        4)There's an easy way to get any mailbox you want on your lot.
        1. Change any residential lot to a community lot. (I use the No Visitors Allowed type but it shouldn't matter)
        2. Place any type/style of mailbox you want on the lot.
        3. Change the lot back to a residential lot.
        I've done this in multiple towns to change the mailbox type on my lot and it's worked every time.
        5) just do testingcheatsenabled true then buydebug and you can get a brand new shiny mailbox (lyhyesti kerrottuna)


    • ONGELMA

      Hei voisko joku auttaa? Tein sims 3:een mun oman perheen jäsenet ja unohdin muokata niitten suhteita niin et ne olis perhettä.Oisko mitään keinoo saada muokattuu perhesuhteita??

    • Simahtanut

      Nimim. "ONGELMA" kirjoitti mm:"Oisko mitään keinoo saada muokattuu perhesuhteita??"
      Ois varmaan useampikin keino ja vähintään konsti tai pari lisäksi, jos sattuis keinot loppumaan. :) Muutamia esimerkkejä pääpiirteittäin:
      1)Tallenna peli siltä varalta, että jotain menisi jostakin käsittämättömästä syystä 'pieleen'. Kopioi perheenjäsenet talteen, valmista niistä uusi perhe ja muokkaa perhesuhteet ennen kuin poistat vanhan talouden ja asetat juuri luomasi uuden perheen tilalle. (Menee muistaakseni "Asetusvalikon (...)/ muokkaa kaupunkia" -kautta. Selitys voisi olla parempikin, mutten viitsi juuri nyt tarkistaa pelistä. Lisäksi muunnelmia on vielä hiukan erilaisia. Nää on kuitenkin vähän niinkun perusjuttuja.)
      2) Asenna Nraas Master Controller (käsittää useampia osia) ja muokkaa sieltä esim. klikkaamalla ensin jokin sim aktiiviseksi ja valitsemalla sitten: "NRaas/Master Controller/Family/Add parent child or sibling" Sen jälkeen pitäisikin näkyä jo lista kaikista kaupungin simeista, joista sitten voi valita sukulaisen. Tällä tavoin perhesuhteiden muokkaus menee tavallaan 'lennossa' ilman sen kummempia touhuja, mutta modiasennukseen joutunee panostamaan jonkin verran aikaa ja huolellisuutta, ellei se sitten jo ole asennettuna.
      3) Hakkeroi pelitallennus ja muokkaa simien suhteet suoraan sieltä peliä edes käynnistämättä.
      4) kirjoita hakukoneellesi esimerkiksi: "sims3 edit relationships family" tms. ja lue huviksesi netistä mitä kaikkea hassua ihmiset ovat vuosien mittaan ymmärtäneet asiasta ja miten moni ei ole alkuunkaan käsittänyt edes mistä on ollut kysymys. :)

    • ONGELMA

      Kokeilin kaikkee, mut siit ei tullu mitään...pelaan nyt sit vaan niin et ne on leikisti perhettä. :) Kiitos kumminki

    • Simahtanut

      "Kokeilin kaikkee, mut siit ei tullu mitään...pelaan nyt sit vaan niin et ne on leikisti perhettä. :) Kiitos kumminki"
      Tuo voi olla kaikkein paras tapa! :) Kiitos myös itsellesi.

    • ApuaTarvittas

      En voi enää yrittää saada vauvaa, sillä taloudessani on niin monta perheen jäsentä, onko olemassa koodia jonka ansiosta talouteeni mahtuisi enemmän simejä??

      • Simahtanut

        Koodia en löytänyt, eikä esimerkiksi Alsimhara aikaisemmin tässä ketjussa sellaisesta maininnut, vaan suositteli modia.
        Muistelen epämääräisesti nähneeni joskus joitakin huijauksen tapaisia, jotka perustuivat 8 simin rajan rikkomiseen taloudessa mm. hyödyntäen Lemmikit-lisärin 8 simin ja 2 lemmikin per talous, eli yhteensä 10-sääntöä . Nyt kun etsin, löysin lähinnä aika epämääräisiä selityksiä, yks'kantaan esitettyjä kieltoja (sana EI eri muodoissa) ja useampia viittauksia Twallanin Nraas-modeihin. Ehkä joku fiksu muistaa tai tietää koodinkin?


      • justseirvikissa
        Simahtanut kirjoitti:

        Koodia en löytänyt, eikä esimerkiksi Alsimhara aikaisemmin tässä ketjussa sellaisesta maininnut, vaan suositteli modia.
        Muistelen epämääräisesti nähneeni joskus joitakin huijauksen tapaisia, jotka perustuivat 8 simin rajan rikkomiseen taloudessa mm. hyödyntäen Lemmikit-lisärin 8 simin ja 2 lemmikin per talous, eli yhteensä 10-sääntöä . Nyt kun etsin, löysin lähinnä aika epämääräisiä selityksiä, yks'kantaan esitettyjä kieltoja (sana EI eri muodoissa) ja useampia viittauksia Twallanin Nraas-modeihin. Ehkä joku fiksu muistaa tai tietää koodinkin?

        Nraasin modeilla tuo hyvinkin onnistuu, nimimerkillä "tarinataloudessa tällä hetkellä 16 simiä".

        Englanninkielinen ohjeistus löytyy täältä: http://nraas.wikispaces.com/Which Mod FAQ#Overstuffed
        Tarvittaessa käännän, mutta varoitan, että erilaisten modien kanssa säätäessä englannin kielen taidosta on muutenkin hyötyä ongelmatilanteissa, joten en ihan väkisin lähtisi modeja edes lataamaan ilman kielitaitoa.


    • Apuasims3

      Moi kaikki,mun sims 3 sulkeutuu nykyää noin 30 minuutin välein, ja se on ärsyttävää ku joutuu kokoaja käynnistää koneen uudestaa sen takii :/ en oo ladannu mitää modeja tai sellasta, ja oon käyttäny vaa näitä koodeja:

      Motherlode
      Kaching
      Testingcheatsenabled on
      Unlockoutfits on

      Mistä vois johtua se sulkeutuminen? Mulla ei oo ees monia perheitä,oon poistellut ku ajattelin et se auttais....

    • Apuasims3

      Ja lisäksi mulla on lisäosia:

      Lemmikit
      Maailmanmatkaajat
      Iltahuvit
      Vuodenajat

      • Simahtanut

        Muutama kysymys:
        - onko pelin sulkeutuminen tihentynyt pikkuhiljaa ajan mittaan? (Voisi teoriassa viitata esim. grafiikkakortin kypsymiseen tai muuhun laitevikaan. Joskus saattaa uusista ajureista olla hyötyä, muttei suinkaan aina.)
        - onko uusi vai vanha tietokone? Vaihdoitko juuri käyttöjärjestelmää?
        - auttaako pienempien (tai suurempien) näytön kuvan laatujen käyttäminen?
        - oletko päivittänyt tai ladannut jotain uutta peliin viime aikoina? Jos olet, vaikuttiko pelin kaatuiluun? Esimerkiksi lisärin asennus vaatii koneelta entistä enemmän.
        Syitä voi olla varsin monia. Joitakin ideoita saa mm. Radolan sivuilta (esim. http://radosims.com/radola/viewtopic.php?f=10&t=189), virallisilta sims-pelisivuilta ja todella monilta ulkomaisilta sivuilta. (esim: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1752953/sims-crashing.html)


      • Simahtanut
        Simahtanut kirjoitti:

        Muutama kysymys:
        - onko pelin sulkeutuminen tihentynyt pikkuhiljaa ajan mittaan? (Voisi teoriassa viitata esim. grafiikkakortin kypsymiseen tai muuhun laitevikaan. Joskus saattaa uusista ajureista olla hyötyä, muttei suinkaan aina.)
        - onko uusi vai vanha tietokone? Vaihdoitko juuri käyttöjärjestelmää?
        - auttaako pienempien (tai suurempien) näytön kuvan laatujen käyttäminen?
        - oletko päivittänyt tai ladannut jotain uutta peliin viime aikoina? Jos olet, vaikuttiko pelin kaatuiluun? Esimerkiksi lisärin asennus vaatii koneelta entistä enemmän.
        Syitä voi olla varsin monia. Joitakin ideoita saa mm. Radolan sivuilta (esim. http://radosims.com/radola/viewtopic.php?f=10&t=189), virallisilta sims-pelisivuilta ja todella monilta ulkomaisilta sivuilta. (esim: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1752953/sims-crashing.html)

        Pieni lisätarkistus. Tuleeko pelin sulkeutessa jotain tiettyjä ja mahdollisesti aina samoja kommentteja? Jos ruutuun ilmestyy vaikkapa virheen numero, se olisi jo kohtalainen vihje.


    • simitin

      APUAA!!
      mun simillä näkyy vaan se timantti siin mut simiä ei näy ollenkaan miten mä saisin sen simin näkyville, muut simit kyllä näkyy mutta ei mun pelaama

      • simitin

        sain simin näkyviin sillä että ostin kakun ja vietin syntymäpäivää similläni:)


      • Heeeeellllppppp

        Toimii


    • simssoni

      Mikähän probleema minulla on ku sim on sotilaana ja työn takia uupunut. Uupumus ei millään lähde pois eikä todellakaan googlesta ollut yhtään apua! Simini ei voi nyt siis treenata tms.

      • OutoSim

        Kuvauksen perusteella ongelma voi olla ammatinvalinta.


      • Vilmanooraa

        Mulla tuon simin vauva on joutunut tavaraluetteloon enkä löydä sitä tai saa sitä pois sieltä.


      • Dunya

        Simssoni... Ongelmasi ei johdu ammatista, vaan joskus nuo moodletit saattavat jumittua. Erittäin yleinen ongelma. Aktivoi ensin TestingCheatsEnabled true -koodi, sen jälkeen paina Shift -näppäin pohjaan ja klikkaa hiirellä tuota "Uupunut" moodlettia. Sen pitäisi hävitä. :)


    • Heeeeellllppppp

      Mulla toimii
      Toi Super koodi ja sen jälkee eriksee buydebug true

      Ja mulla SIM muuttuu läpinäkyväksi ja kun pelasin Lemmikit lisäosalla kaatu koko ajan Oisko jotain Taito koodia ja viisumi taso ylös koodia Entä Onnellisuuspiste koodia?

      • Heeeeellllppppp

        Tarkotin siin missä on yksisarvinen


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe