Eli olisin ostamassa uutta kännykkää. Tartten puhelimelta etenkin kameraa ja navigointia, myös nettiä ja muita viihdeominaisuuksia olis kiva olla.
Mietin tätä Nokiaa nyt tässä eniten kun niillä on tää ilmainen navigointi, etenkin puhelimia C7, C6-01 ja C5-03. Kun se hintahaarukkakin olisi rajattuna siihen korkeintaan 300 euroon noin niinku suunnilleen.
Mimmones kamera noissa puhelimissa on tollai käytännössä, kehtaisko niitä kuvia näyttää tietokoneen ruudulta?
Käy myös muu puhelin, olen jopa miettinyt Samsung Galaxy Acea. Onko siinä kameran tasossa jotain eroja noihin nokialaisiin?
Mietityttää noissa muissa vaan toi maksullisuus noissa navigoinnin käytöissä, et kuinka kalliiks tulee? Kaikkee saa ehdotella mutta etenkin näistä puhelimista olis pakko kuulla jotain kommenttia!
Kiitos jos vaivaudut auttaan mun uuden kännykän päätössä...
Uusi puhelin hakusessa, tarttee mielipiteitä.
12
262
Vastaukset
Navigointi on noissa Nokian malleissa täysin ilmaista jos Ovi maps on offline tilassa ja verkkopaikannus, A-gps pois päältä. Nokia C5-03 voi unohtaa, koska siinä on vanhempi Symbian. Jos Symbian käyttistä haluat niin Symbian 3 on ainut hyvä vaihtoehto, koska Nokia kehittää vielä sitä.. Nokia C7 on noista ainut puhelin, joka tallentaa 720 pixselin videokuvaa eli Hd laatua. Muut tallentaa VGA laadulla. Ja Nokia C7 sisäistä muistia on 8 gigaa.... muissa 40 ja 340 megaa.
- vaappuen
C6-01 videokuvaus on 16:9 -kuvasuhteella ja HD 720p laatua. Vapusen tiedot sitä ja tätä taas jälleen kerran. Ja mikä Symbian versio miellyttää on ihan puhelimen ostajasta kiinni. Vapusen näkemys on jo tullut selväksi, joten jätettäköön se omaan arvoonsa.
- N8-00
Miten niin C5-03:n voi unohtaa? Eihän sillä periaatteessa ole mitään väliä, mikä käyttöjärjestelmä puhelimessa on, kunhan se vain toimii. Vapusella on ilmeisesti jotakin Symbiania vastaan...?
Ei mulla mitään sen kummempia Symbiaa vastaan ole, mutta sitä ihmettelen että miksi pitää ostaa kännykkä, jossa on Symbian OS S60 5th Edition käyttis kun olisi Symbian 3 laitteita myynnissä..... Nokia muuttaa Symbian 3 ulkoasua päivityksillä.
- Hapuilua
Tämä vapupoju voisi opetella puolueettomasti arvioimaan eri puhelinten ja käyttöjärjestelmien eroja, eikä vain jatkuvasti tolkuttaa sitä mikä hänen mielestään on järkevää. Tuntuu kuin olisi jäänyt nauha päälle ja jos ei kerran ole muuta sanottavaa, niin olisi välillä hiljaa kun ei muunlaiseen arvioon kykene. Ihmisiä on erilaisia ja samoin mieltymyksiä. Puhelin kannattaa hankkia sen mukaan mihin sitä käyttää ja miltä käyttöjärjestelmä itsestä tuntuu, joten liikkeeseen testaamaan ja vertailemaan.
- hyndstuk,
ei kaikilla ole varaa ostaa yli 300e puhelinta sillon on tyydyttävä s60 käyttikseen
- .........
Niin onhan niitä myynnissä vaikka mitä hienouksia, kaikilla vaan ei ole varaa, eikä edes halua laittaa johonkin kännyyn satoja euroja, kun vähemmälläkin saa nykyään tosi hyvän, toimivan ja paljon ominaisuuksia sisältävän pelin.
Osta puhelin liittymään sidottuna. Saat 22 €:lla / kk juuri Sinulle sopivan laitteen, nimittäin Nokian E7. Kosketusnäytöllä oleva puhelin on täysin "tura"
kesällä ulkosalla. Sitä ei kukaan pysty käyttämään auringon paisteessa, jos joutuu vähänkin kirjoittamaan. Nokiassa on kunnon mekaaninen näppäimistö
ja näkyy sitä paremmin, mitä kirkkaampi sää on. E7:n hinnaksi tulee kytkynä
528 €, eikä se pitkän päälle, eli kahdessa vuodessa, kauhen paljon ole.
Ja sen vanhan puhelimen voit aina antaa kaverille.
Operaattorit tekevät hyviä tarjouksia, kun älyää vain kysyä. Ne hyvittävät vanhan puhelimen kuukausimaksut ja antavat liittymänkin kuukausimaksut
ilmaiseksi vuoden loppuun, kun lisäät entisen liittymäsi nopeutta pikkasen.- JaskaJee
Mäkin olin ekaks ostamassa uutta luuria pienemmällä budjetilla, mutta päädyin loppujen lopuksi sitten kuitenkin E7:aan tuollaisella kytkykaupalla, ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Tuunasinkin sen tän näköiseksi skinillä: http://designskins.fi/fi/kappale/kaennykaet-kaemmentietokoneet/nokia/e7/rockabillystyle/sailorstattoos/#panel-1
- Vienninedistäjä
Mieti nyt kannattaako hommata Nokiaa ollenkaan. Kirjoittelen noin 20v kokemuksella Noksun puhelimista. Vein juuri N97:n neljännen kerran huoltoon kuukauden aikana! Perheessä on jo 3 Anroid puhelinta ja taitaa minun ja Noksun yhteistyö olla lopuillaan. Noksun rauta on samaa tasoa kuin vaikkapa Samsung mutta softa on niin bukista, että ihan peruskäyttö mm. puheluun vastaaminen tökkii tai on mahdotonta. Nokian Maps on hyvä tuote mutta sehän ei ole Nokia oma juttu vaan ostosofta. Malliesimerkki perseelleen viedystä softakehityksestä on tuo Nokia Ovi joka on ihan heidän oma juttunsa. Ovi on siis se Noksun tukisofta puhelimelle mutta siitä puuttuu ihan perustoimintoja jotka kilpailijoilla on ollut jo vuosia. Samoin puuttuu yksi ihan pikku juttu, eli Ovi softan sulkemoisnappi. Ai niin nyt kun alkaa se Windows yhteistyö, niin toivottavasti Oviu softaan tulee se Windowsin Start nappi jolla sen voi sulkea :-)
- made in romania
Nokia 6700 classic, 3 viikkoa käytössä ja hajosi pöydälle. Näppis ei reagoinut. Huoltoon lähti. Olisi pitänyt ostaa samsung. Nokia ostopoikottiin.
- Gräzzz
C6 on painava, tykkään qwerty näppiksestä, mutta välillä häikkää kosketusnäytön kanssa, keskimäärin ok. En kuitenkaan nyt ostaisi sitä jos uuden hankkisin. Miehellä E7 ja tykkää, mutta ne on turhan tyyriitä vielä. Hanki kuitenkin sellanen johon saat skinin, tekee luurista kuin luurista makeen. Mulla on tällanen: http://designskins.fi/fi/kappale/kaennykaet-kaemmentietokoneet/nokia/c6/illustrationen/joyrideboulevard/#panel-1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282741- 1402597
- 1342164
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162133Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131850Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591384Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311216Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891162Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381118