olen 16v tyttö ja olen muutaman kerran käyttänyt tampoonia. sen laittamisessa ei ole ongelmaa, mutta kun sen ottaa pois niin se on tuskaa. olen käyttänyt ob-normaalia. se laajenee niin paljon leveyssuunnassa, että se ei meinaa enää mahtua pois. tietääkö joku onko jotain tamppooneja jotka laajentuisi pituussuunnassa tai jotenkin, että saan sen vielä otettua poiskin :D voi tietysti johtua myös siitä, että menkkani ovat aika niukat ja tuo ob-normaali kuivattaa vähän liikaa...
ja sitten toinen, onko normaalia, että kun menkkani alkoivat 13-vuotiaana, ne kestivät 7-9 päivää todella runsaana, mutta nykyään vain 1 tai max 2 päivää todella niukkaa. onko muilla tapahtunut noin suurta muutosta?
tampoonit
4
126
Vastaukset
- valitse pienempi
Suosittelen, että koitat pienempää tamponia. Sen tamponin pitäisi kastua lähes kokonaan, jolloin se on helppo poistaa. Ob mini?
Muistan aikanaan kokeilleeni tampaxia, joka venyi pituussuunnassa ja päästi vuodot läpi sivuilta. Oli tosi noloa. Kokemuksesta on hirveän kauan, joten en tiedä, miten tuota tamponia on kehitetty. - kuukkeli..
Tuosta niukasta vuodosta kannattaisi käydä ihan gynekologilla.
"Hypomenorrea eli niukat kuukautisvuodot.
Alle kaksi vuorokautta kestävä kuukautisvuoto
voi viitata liian vähäiseen estrogeenieritykseen.
Hypomenorrea saattaa edeltää amenorreaa ja on
tyypillistä mm. anoreksian kroonisessa vaiheessa
ja munasarjojen toiminnan hiipuessa. Tyreotropiini-,
prolaktiini- ja FSH-arvot kannattaa määrittää."
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo95188.pdf - Ihmetteliäkö
Hei. Minulla on ollut menkat jo jonkin aikaa. Oisko suunnilleen 6kertaa..?
Olen käyttänyt aina pikkuhousun suojia, mutta ne ovat jotenkin inhottavia mielestäni..Haluaisin käyttää tamponeita, mutten uskalla työntää niitä sisään ?
onko ihan normaalia? :o - pojat..<3
On normaalia ettet uskalla käyttää sitä...joskus kun olet vaikka yksin kotona tai muuten on rauhallista niin kokeilet ihan rauhallisesti laittaa sen sisään...katsot ohjeet siitä tampoonipaketista :D sitten kun opit käyttämään tamponia on elämä helpompaa ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015