Olen nyt keväällä valmistuva ravintolakokki. Aina ollut hyvä oppilas ja saanut kiitettäviä lähes kaikista aineista ja työharjotteluista. Ongelma on kuitenkin se, että tuntuu että en osaa mitään! En ole esim. nostanut kuin jonkun muutaman annoksen joskus työharjoitteluissa siis vain muutaman.
Nyt kun haen töitä ja minut on kutsuttu koevuoroon jännittää ihan mielettömästi että häpäisen itseni osaamattomuudellani..
Haluaisin nyt vain tietää että odotetaanko minulta että osaan nostaa hyvin jne?
Miten ravintoloissa yleensä suhtaudutaan juuri valmistuneista, ja odotetaanko meiltä kuinka paljon?
Kertokaahan konkarit
5
391
Vastaukset
- Arttu Sakari
Mene omana itsenäsi työpaikalle. ÄLÄ esitä olevasi mestarikokki sillä sitä sinä et todellakaan ole. Kysy ja seuraa mitä muut tekevät, ole innostunut asioista. Sinuun suhtaudutaan juuri niin kuin aloittelevaan kokkiin. Jos esität jäät kiinni ja teet itsestäsi täyden pellen muitten silmissä.
- Hebabeba
Ole oma itsesi ja kysy jos ja kun et tiedä! Aina saa ja PITÄÄ kysyä, jos on jotain epäselvää. Annat hyvän kuvan itsestäsi kun olet kiinnostunut ja haluat oppia. Kukaan ei ajattele että juuri valmistunut osaisi kaiken, perus taidot täytyy tietenkin olla kunnosa. Enemmän varmasti ratkaisee asenteesi ja kuinka innostunut ja "vastaanottavainen" olet. Esim. jos yrität heti kertoa että tiedät kaikesta kaiken, ei varmasti onnaa...Niin paljon on sellaisia juttuja mitä koulussa ei opeteta, ne opitaan vasta työelämässä. Mutta, jos olet muuten innokas ja halukas oppimaan mukavahan sellainen on työporukkaan mukaan ottaa!
- osaamatonko
Kiitos hirveän paljon vastauksistanne, helpottivat paljon sillä asennettahan löytyy!
- kokki79-----
ja kun duuniin menet, niin jo viikonkuluttua tiedät aikas paljon kyseisen ravintolan ruoan valmistuksesta. Ja uskoisin, et ruokien nosto alkaa sujumaan ongelmitta. Jos tulee huonoa palautetta asiakkailta, niin ota se opettavaisena asiana, äläkä toista virhettäsi.
Pikkuhiljaa kyllä opit keittämään. Mää valmistuin suurtalouskokiks vuosi sitten ja sillon oli ihan sama tunne, et en oikeesti osaa mitään. Olin kuitenki koko kesän leirillä kokkina, aikasempaa kokemusta oli jo kolme vuotta pitopalvelusta ja nyt oon hotellin ravintolas töissä, aina yksin vuorossa, aamuvuorossa teen kolme lounasruokaa ihan buffettiin ja jos oon iltavuoros ni sit teen ala carttei. Niistä mulla ei ollu aikasemmi minkäänlaista kokemusta, mut nyt sujuu jo tosi hyvin. Alussa oli koko ajan joku vahtimassa ja opettamassa vieressä ja kun on rohkea tekemään ja kyselee paljon niin kyllä se siitä aika nopeasti alkaa sujumaan.
Vaikka minut otettiin sinne töihin ihan vakituiseksi kokiksi, he tiesivät hakemukseni perusteella, etten ole kovin kokenut, eivätkä tosiaankaan odottaneetkaan sitä, minua on neuvottu mielestäni vähän liikaakin, mutta parempi niin kuin liian vähän.
Kysy aina kun olet vähänkin epävarma! Se on ehkä paras neuvo. Äläkä yritä esittää parempaa kuin olet. Aikasemmat ovat jo tainneet sanoa melkein kaikki tärkeät asiat. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798