Suomenlapinkoiran pentu puree liikaa

Kissukka

Eli täällä asuu melkein yhdeksän viikkoinen suomenlapinkoiran narttupentu ja en saa millään puremista loppumaan. Ei ei tehoa mitenkään, eilen otin käyttöön ärähtämisen joka silloin toimikin mutta äsken tyttö vain alkoi haukkumaan ja yritti oikein hyökätä käteen. Mitään neuvoja? Alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan että jos en saa tuota tapaa pian kitkettyä pois niin se jatkuu myöhemmälläkin iällä. Pentu vaikuttaa olevan niin itsepäinen ettei mitään rajaa, ja multa alkaa keinot loppumaan.

4

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ou13

      Sama juttu täällä,meillä on pian 11-viikkoinen suomenlapinkoiran narttupentu,
      ja ihan samalla lailla käyttäytyy,kun kerroitmja kun ne hampaat ovat viekä sellaiset terävät naskalitm,että oikein sattuu!
      minä olen puristamut kuonosta,kun on näykkinyt,mutta ei ole ainakaan tähän mennessä ollut apua,
      Sitten tuttavani suositteli vesisuihkepulloa,mutta kokeilin muutamana päivänäm
      ja rupesi vain haukkumaan,ja innostui lisää...
      Sitten kokeiltiin kovaa murahtamista,kuten emo tekee pennuilleen,
      mut ei tuottanut tulosta,samaten kovaa eläimellistä voihkaisua,se ehkä
      on tehonnut mielestäni vähän.
      Koskahan tuo näykkiminen loppuu,olen myös hieman ihmeissäni,
      kun tosiaan välillä aivan kuin vihaisena yrittää hyökätä.
      Ja mekin kyllä annamme paljon aikaa ja läheisyyttä koiralle,ja leikimme
      paljon sen kanssa,niinkuin varmaan tekin.Toivottavasti näistä kuitenkin kehkeytyisi kilttejä ja rauhallisia lapinkoiria,joita olen joskus aikuisia tavannut,
      Sitten ollaan viety arestiin eteiseen välill',ja ladskettu 30:een,se on vähän mielestämme tehonnut.
      Ja kun on otettu pois sieltä,ei olla oltu huomaavinamme tyttöä vähään aikaan.

    • Kissukka

      Joo tänään käväisin koiranäyttelyssä ja näin muutaman erittäin rauhallisen lappiksen ja kieltämättä siinä tuli vähän sellainen olo että "meidän villikosta tuskin ikinä tulee tollasta." Nyt olen ottanut vesipullon käyttöön ja näyttää toimivan jokseenkin hyvin. Pureminen on vähentynyt selvästi, mutta lahkeita kuitenkin yhä yritetään järsiä. Katsoo nyt, jos tuosta tulisi vielä yhteiskuntakelponen tyttö. Kellään kokemuksia että missä vaiheessa tuon puremisen pitäisi kokonaan loppua?

      • suomeksi sanoen

        Se kestää niin kauan, kunnes hampaat ovat vaihtuneet pysyviksi. Omilla ollut tasan 5kk. Sitä ennen sille ei voi hittojakaan. NIitä hammastaa, ja se on sillä sipuli. Yrittäkää tarjota puruleluja ja luita, mutta muistakaa vahtia pentujen luiden syömistä ja lelujenkin käsittelyä ts etteivät saa leluista irti palasia ja niele, tai luista liian isoja paloja irti. Ison kaupan pakastealtaasta naudan potkaluuta kaluttavaksi. Juu, se haisee - so what - olette nyt koiranomistajia : )

        Jep, kyllä se on mielenkiintoinen aika ...

        Ei se siitä suihkimisestä autu yleensä, eikä kuonon puristelusta, eikä yhtään mistäään, ennen kuin ne hampaat vaihtuvat. Silloin se jääkin yleensä ihan itsestään pois ...

        Tajutkaa nyt: pieni kasvaa ja sangen nopeasti; sillä on kasvukipuja, ja lisäksi se saa hampaita sitten hitaammalla tahdilla. AU....


    • Ou13

      Kiitti hyvistä neuvoista,sinullahan on jo kokemusta koirista.Hävettää,kun katsoin,kuinka paljon oli edellisessä viestissäni kirjoitusvirheitä,
      olin tosiaan aamulla ottamassa aurinkoa ulkona,ja silmät "jäi ulos",
      niinkuin sanotaan,sitten vielä kirjoittelin aika pimeässä huoneessa
      ilman laseja,ja tulos oli sen mukainen!
      Mutta kyllä tässä ihan selvin päin ollaan(heh)!
      Kyllä tämä meidän pieni kermanvaalea lapparimme tuo kuitenkin
      niin paljon iloa elämään,ja olemme saaneet nauraa sen tempuille,
      ja muulle touhuilulle,etä ei meillä "viiskymppisillä" ole enää vapaa-ajan
      ongelmia,
      Kyllä koira on hyvää terapiaa itse kullekin,meilläkin on sellainen tilanne,
      että lapset "lentäneet"pesästä,eikä vielä lapsenlapsia,niin karvavauva
      tuli ihan tarpeeseen.
      Mutta pitää tosiaan vaan tarjota luita kaluttavaksi,ja leluja riepoteltavaksi.
      Meidän koiralla on muuten ihan tummanvihreät silmät,jännä katsoa,
      vaihtavatko vielä väriä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe