Gdansk, vanha kaupunki/keskusta

gkdijhshif

Olen yrittänyt etsiä kivaa hotellia Gdanskista minulle ja miehelleni. Matkustamme ensimmäistä kertaa kyseiseen paikkaan, joten tietämys kaupungista on hyvin vähäistä. Kysymykseni liittyykin siihen, kun joissain hotellien kuvauksissa sanotaan, että sijaitsee keskustassa, mutta matka vanhaan kaupunkiin esim. kaksi kilometriä….toisissa taas, että sijaitsee vanhassa kaupungissa, kävelymatkan päässä kaupungin keskustasta. Oletin jotenkin, että vanha kaupunki ja keskusta olisivat tavallaan sama asia tai ainakin lähekkäin, mutta mikäli ymmärsin asian oikein, näin ei siis olekaan? Kertoisiko joku ystävällisesti asian oikean laidan, kun noihin käännettyihin hotellikuvauksiin ei aina viitsi täysin luottaa…

Matkamme tulee kestämään kolme yötä, tarkoituksena shoppailla, syödä hyvin, käydä jossain lähikaupungissa ja vain oleilla. Näillä tiedoilla, kannattaako hotelli valita keskustasta vai vanhasta kaupungista? Voit myös suositella viihtyisää hotellia!

Kiitos avustanne!

23

3666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse sanoisin, että keskusta ja vanha kaupunki käytännössä sijaitsee molemmat vanhassa kaupungissa. Liikekeskusta ja rautatieasema on vanhan kaupungin vieressä, asemalle tulee ehkä kilometrin kävely vanhan kaupungin keskeltä. En osaa sanoa mitään järkevää syytä miksi olla keskustassa vanhan kaupungin sijaan, monet ravintolat ja suurin osa ihmisistä ovat vanhassa kaupungissa, joka on myös paljon kauniimpi.

    • Fanilainen

      Taisi edellinen vastaaja muistaa väärinpäin nuo kaupunginsosat. Eli Srodmiescie tarkoittaa keskikaupunkia, jonka osa vanhakaupunki = Stare Miasto on. Vanhan kaupungin pääkatu on Pitkäkatu eli Dlugi Targ. Eli jos tarkoituksenne on keskittyä vanhan kaupungin viettelyksiin, kannattaa vähän mittailla matkaa hotellilta sinne. Jos taas haluaa käydä ostoksilla, Wrzeszcz-niminen kaupunginosa on kohde. Sinne kyllä pääsee lähijunalla mukavasti tai taksilla. Ratikat ei tällä hetkellä ja sinne asti, kun raidetöitä on meneillään. Sopotiin kanattaa ajella lähijunalla, kestää 20 min, eikä lippu maksa paljon mitään.

    • irkku10

      Esim. tavanomainen Scandic on ihan hyvällä paikalla, lyhyt kävelymatka sekä vanhaan kaupunkiin että juna-asemalle.
      Jos haluaa vähän toisenlaisen majapaikan, niin sitten joku vanhan kaupungin pikkuhotelli voisi olla ihan kiva.
      Gotyk aivan ison katetraalin vieressä on oikein mukava ja edullinen, ei kylläkään mitään luksusta, mutta sijaitinsa puolesta hyvä.

    • Novotel
    • jo6jo

      Onko kellään kokemusta hoslellista Kamienica Zacisze ? Näyttäis kuvissa ihan ok:lta

      • Matkailija12345

        Kamienica Zacisze: Jos haluat siistin asunnon hyvällä varustuksella, mutta ilman hotellin palveluja, on tuo hyvä valinta. Itse olen menossa kyseisen paikan huoneistoon jo toistamiseen. Pakko kuitenkin myöntää, että juuri Gdanskista ei minulla ole kokemusta muista majoituksista.


    • Turun turisti

      Itse eilen juuri Gdanskista viikon lomalta palanneena suosittelen hotellia nimeltä Wolne Miasto. Kohtuuhintainen, vanhan kaupungin ytimessä, lähellä monia nähtävyyksiä & ravintoloita ja muutenkin kaikinpuolin kaunis rakennus. Ainoa miinus näin kuumaan kesäaikaan oli ilmastoinnin puute, sillä huoneessa oli vain sellainen toimistoista tuttu "potkurituuletin".

      • s|o|b

        Oltiin Hiltonissa vanhan kalatorin laidalla, jossa sielläkin voi yöpyä halvalla, jos suostuu katsomaan ikkunasta metrin päässä olevaa tiilseinää eikä ota aamiaista mukaan hintaan.

        Enemmänkin haluaisin suositella kahta erinomaista ravintolaa: Goldwasser jokivarressa lähellä vanhaa nosturia sekä Fishmarket vanhalla kalatorilla. Kuuluvat samaan yritykseen ja ruoka on kummassakin kertakaikkiaan erinomaista ja vielä kohtuuhintaan. Erityisesti kalaruuuat ovat mahtavan herkullisia. Viinivalikoima on suppeahko, mutta ainakin valitsemamme viinit olivat mainioita.


    • joosua 2

      Hei. mistä varasitte hotellin ja lennot, Lentääkö Finnair Gdanskiin ja jos,niin voiko käyttää pluspisteitä lentoihin /tarjouksia ? Missä hinnoissa Teidän hotellit ja lennot olivat.
      Tekis mieli tutustua ko.kohteeseen. Vastauksista kiitollisina ML&JL

      • s|o|b

        Turusta lentää Wizz Air. Edestakaisin kahdelta aikuiselta noin 150 euroa. Halvemmallakin voi heiltä onnistua saamaan. Liput kannattaa varata suoraan heidän sivuiltaan. Hotellin hain Ebookersin sivuilta.


      • mariaelena12

        Finncom lentää Helsingistä eli se on käytännössä sama kuin Finnair, on kotimainen yhtiö. On siis suora yhteys.


    • eilen kotiin

      Minä lensin Helsingistä AirBalticilla Riikan kautta ja menopaluu 120e.
      Vanhassa kaupungissa hotelli esim. Wolne Miasto tai kallis, aivan keskustassa Radisson Sas Blue. Rautatieaseman ja Madison kauppakeskuksen vieressä hotellit Scandic ja Mercure. Jos on huonojalkanen, en suosittele Hilttonia.

    • miggosiini

      novotellilla oli saakelin halpaa.. vähän aikaa sitten oli joku alennus missä oli huone 45e yöltä 2 henkilöltä. lisäksi on lähellä keskustaa.. ne jokilaivat on upeita.

    • Matkailuun hulluna

      Yövyin viisi yötä Hotelli Hanzassa joen rannalla ja olen erittäin tyytyväinen hotellin sijaintiin ja palveluun, erityisesti hyvään aamiaiseen.
      Lensin Turusta Wizzairilla ja lento meni todella mukavasti ja nopeasti. Matkatavarat sai lähes heti, kun kone saapui ja matkustajat ulkona.
      Gdanskissa, Sopotissa ja Gdyniassa tuli käytyä junalla sekä Malborkin linnassa samoin junalla. Paljon tuli nähtyä.
      En suosittele kohdetta huonojalkaiselle, enkä sellaiselle jota historia ei yhtään kiinnosta. Toki Puolasta löytyy halpaa olutta ja viehättäviä kahviloita ja pubeja, joissa voi istuskella ja katsella ohimenevää elämää.

    • saemik

      Me olimme heinäkuussa 9 yötä tuolla alueella, joista 3 Gdanskissa, 3 Gdyniassa ja 3 Sopotissa. Gdanskissa yövyttiin käytännön syistä Scandicissa, kun olen ketjun kanta-asiakas ja oli kertynyt pisteitä ilmaista yöpymistä varten. Tykkäsin kuitenkin, että oli hyvällä paikalla rautatieaseman vieressä, mutta ei silti liian pitkä matka myöskään vanhaan kaupunkiin, ja Scandic on turvallinen valinta myös laatutason puolesta. Gdanskissa ei ylipäätään ole mielestäni pitkät välimatkat keskustan alueella.

      Gdyniassa hotelli oli Orbis Gdynia, vanha ja ulkoa ruma mutta äärimmäisen upeat merinäköalat tarjoava edullinen hotelli sataman vieressä.

      Sopotista vuokrasimme aivan ihanan huoneiston Sopocki Dwór. Se oli upea, erinomaisella paikalla rannan kupeessa ja vaikka hotellin palveluja (kuten aamiaista) ei ollut, siinä oli oman "kodin" vapaus. Tämä oli reissun edullisin ja paras majoitus, me tykkäsimme kovasti.

    • liljalotta

      Keskusta ja vanha kaupunki ovat yksi ja sama asia. Sopot ei ainakaan ole keskustaa, siellä olevia hotelelja saatetaan myöskni mainostaa Gdanskin hotelleina.

      • Talap Tutilav

        Gdanskissa on Gdanskin keskusta ja Sopotissa on Sopotin keskusta. Molemmissa on myösknin hotelejaita.


    • --

      Meillä maksoi Wizzairin menopaluulennot 36 e kahdelta aikuiselta, ja Gdanskin vanhassa kaupungissa hotelli Wolne Miasto, 35e yö. Hyvätasoinen ja siisti hotelli loistavalla sijainnilla.

      • Kiliman

        Kuulostaa aika kiihottavalta. Ostitko myös porkkanoita.


    • Tripsterimies
    • uunouuno
    • Tripsterimies
    • Mariackastreet-apart

      Airbnb !
      Satoja huoneita vanhankaupungin ytimestä.
      Myös Booking com. huoneistot !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe