Tietoa menkoista???

MenkkojaOdotteleva

Haluaisin tietää vähän kaikenlaista menkoista:
1. Kauanko valkovuotoa yleensä on ennen ku menkat alkaa?
2. Kuuluuko valkovuotoa tulla joka päivä?
3. Mistä tiedän mikä on minulle hyvä kuukautissuoja, kun kaikkien nettisivujen testeissä kysytään esim. pidätkö siivekkeellisistä siteistä tai asettimellisista tamponeista. Miten voin löytää hyvän ilman noita tietoja, kun etsin ensimmäistä kuukautissuojaa?
4. Onko pienikokoisilla/laihoilla ihmisillä yleensä runsaat vai niukat menkat
5. Harrastan urheilua n. 5 krt/vko koululiikunta. Mikä kuukautissuoja sopisi minulle? Lajissani mm. venytellään paljon.

Kiitos jos joku vastaa! Olen siis 14 v. ja menkkani eivät ole vielä alkaneet. :)

7

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NICKAKA

1. Valkovuotoa saattaa tulla jopa vuosia ennen alkavia kuukautisia.
      2. Varmasti ihan normaalia.
      3. Kokeilemalla mikä on paras. Näin itsekin löysin "sen oikean" aikoinaan.. :-D
      4. Voi olla molemmat.
      5. Tampooni?

Yritin parhaani.;-D

• wefojdrgff

Nonii vastailen nyt omien tietojeni mukaan (:

1) Valkovuotoa on yleensä 1-2 vuotta, vähän yksilöllistä.
      2) Valkovuotoa tulee joka päivä, ainakin mulla. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
      3) No itselle parhaan kuukautissuojan tietysti löytää kokeilemalla. Suojahan tulee valita vuodon mukaan, runsaalle vuodolle sille tarkoitettu kuukautissuoja, joskus niukalle vuodolle riittää pelkkä pikkuhousunsuoja tai sitten niukalle vuodolle tarkoitettu side.
      4) En oikein osaa vastata tähän...Mutta se vähän riippuu...Saattaa olla, en ole ihan varma (:
      5) Sinulle saattaisi sopia joku tamppooni esimerkiksi ? Tai sitten joku sellainen side joka sopii aktiiviseen elämäntapaan (:
      Ja mä oon 13.v (=

• minä

Minulla on lkanjt valko vuoto noin viikko sitten miten tamppoonit laitetaan ja mihin? Odottelen vastausta näihin ja olisi kiva jos ei tulisi mitään haukkumista tähän mun kommentti palstaan

• pieni ja hoikka

Pienuus ja laihuus ei vaikuta mitenkään siihen millaiset menkat on ne voi olla runsaat tai sitten niukat. Jokainen on yksilö ja aika näyttää millaiset menkat sinäkin saat.

• Xaraaa__

No kokeile laittaa se tampooni vaikka korvaan ja kato auttaako.

• rosvoroope

1. kauan
      2. kyllä
      3. siivekkeelliset kuukautissuojat antavat sinulle tunteen, että lennät metrin verran ilmassa mutta niitä ei suostiella lentämiseen. Asenteellisia tampooneja ei kannata hankia, kun ne voi alkaa kiukuttelemaan. Et voi löytää hyvää mitenkään.
      4.menkat yleensä mene mainostauolle, kun tulet raskaaksi
      5.mainitsemasi liikuntamuoto on venyttelyä, ei urheilua.

• mielipiteeni

1. En tiedä itsekkään
      2. Minulla tulee ainakin
      3. Varmaan kokeilemalla
      4. En tiedä
      5. Mielestäni tamponi tai siihen tarkoitukseen oleva side.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13608
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4940
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      154
      3726
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe