Silloin tällöin putkahtaa julkisuuteen tuollainen toimitus. Ja erityisesti Tornionjokilaaksossa. Mikäli olen ymmärtänyt siellä on paljon Lestadiolaisia. Heistäkö tällainen termi on saanut alkunsa?
Ristinainti
4
73
Vastaukset
- no huh huh
Väärä termi.
Oikea kuuluu, poikkinainti,
Ei Torniojokilaaksossakaan ristiinnaida.Sentään
http://fi.wikipedia.org/wiki/Poikkinainti - ...
Höpöhöpö
Torniojokilaaksossa puhutaan poikkinainnista. Vaihdetaan verta ruottalaisten kanssa. Tekee lessutkin sitä, mutta kyse ihan normaalista kanssakäymisestä naapurimaan kanssa. Ja se on arvokas asia, sekä ruottille, että suomelle.
Se on toi länsiraja erittäin hyvä asia suomelle kaikkinensa. Pirulauta kun ois ollut samat välit venäjän kanssa ollut mahdollista.
Se rajanyli parinmuodostu on rikkaus, kaikille. Ja lessut ei ole mikään ainoastaan suomalainen ilmiö. Lars Leevi oli tosiaankin ruotsalainen pappi Pajalassa. Ja Pajala on ruotsissa. Siitä muuten kirjoitettu erittäin hyvä kirja, josta tehty elokuvakin "Populaarimusiikkia vittulanjänkällä". Tekis hyvää lukea se sullekin.
Mä en puhu mejänkieltä, mutta olen aikanaan vaikuttanut alueella. Ja mun mielestä poikkinainti on hieno asia :DDD
=DW=
=DW= - bibimbap
Hih.
Sana herättää monenlaisia ajtuksia, sateisena päivänä!
Voi olla uskovaisten touhua.Todellakin.
Puisevaa. - hiljainen kärsimys
Väkivalta ja tuhotermi jota raiskaajat käyttävät.
kaikki seksuaalista väkivaltaa kokeneet tietävät mitä on olla ristin raato - jotain ihmisyydestä totaalisesti tuhottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318