Kuvankäsittelyohjelma?

mistä...?

Mistä netistä saisin ladattua itselleni kuvankäsittely ohjelman, jolla saisin tekstiä tai oman logon laitettua valokuvan päälle? Siis joku ilmainen ohjelma...

7

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peelo pate

      gimp. Aika paska, mutta kyllä siinä ominaisuuksia riittää.

      • johan on kommentti

        "paska, mutta kyllä siinä ominaisuuksia riittää"

        useimmille gimp ja muutama muu ilmainen riitttää/riittäisi aivan hyvin. mutta kun pelkäävät että NAAPURI NAURAA on aivanpa ostettava Lightroomia ja Photoshoppia vaikkei niillä sitten mitään tekisikään...


    • Nikon D90

      Uusi Picasa sisältää moisen ominaisuuden ja samalla saat 1G ilmaista albumitilaa verkkoon josta voit antaa tuttaviesi ja vieraidenkin katsella aikaansaannoksiasi.

      • Nikon D90

        Jäi vielä sanomatta, minulla on tuo nettialbumi noin 60% käytössä ja siellä on reilu 1500 kuvaa siten, että pitkäsivu on 1600 pix, tuo laatu antaa varsin terävän kuvan näytölle ja jos joku haluaa saa siitä kelvollisen 10-kuva printinkin.


      • lyylimaria
        Nikon D90 kirjoitti:

        Jäi vielä sanomatta, minulla on tuo nettialbumi noin 60% käytössä ja siellä on reilu 1500 kuvaa siten, että pitkäsivu on 1600 pix, tuo laatu antaa varsin terävän kuvan näytölle ja jos joku haluaa saa siitä kelvollisen 10-kuva printinkin.

        Olen vuosia käyttänyt ilmaista IrfanView ja on riittänyt. Myöhemmin latasin sitten nämäkin, jota käytän sitten vuorollaan:ilmaiset gimp ja Photoscape.
        Photoscape on hieman monipuolisempi, siinä saa yhteen kuvaan monta kuvaa kerralla yhdeksi kuvaksi jne....


      • Tietäjä.
        lyylimaria kirjoitti:

        Olen vuosia käyttänyt ilmaista IrfanView ja on riittänyt. Myöhemmin latasin sitten nämäkin, jota käytän sitten vuorollaan:ilmaiset gimp ja Photoscape.
        Photoscape on hieman monipuolisempi, siinä saa yhteen kuvaan monta kuvaa kerralla yhdeksi kuvaksi jne....

        Kyllä taitaa Gimp olla monipuolisempi mitä photoscape.

        Mutta itseäni vaivaa gimpin käyttöliittymä, joka ei windowsissa toimi ihan täydellisesti, esimerkiksi jos ohjelman haluaa pienentää tehtäväpalkkiin pois näkyvistä.

        Gimppiä nyt lienee turhaa parjata, kun ei parjaajat täällä varmasti osaa sillä mitään tehdä. Sillä tekee kaikki mitä peruspaavon on tarve tehdä, kunhan vain osaa.

        Muttei se helpoin taikka mukavin työkalu ole, aika paljon sillä kuitenkin voi tehdä jos osaa.


      • plugin gimppiin
        Tietäjä. kirjoitti:

        Kyllä taitaa Gimp olla monipuolisempi mitä photoscape.

        Mutta itseäni vaivaa gimpin käyttöliittymä, joka ei windowsissa toimi ihan täydellisesti, esimerkiksi jos ohjelman haluaa pienentää tehtäväpalkkiin pois näkyvistä.

        Gimppiä nyt lienee turhaa parjata, kun ei parjaajat täällä varmasti osaa sillä mitään tehdä. Sillä tekee kaikki mitä peruspaavon on tarve tehdä, kunhan vain osaa.

        Muttei se helpoin taikka mukavin työkalu ole, aika paljon sillä kuitenkin voi tehdä jos osaa.

        juuri niin ja siihen saa vielä niitä liitännäisiä eli plugin-hommia moneen tarkoitukseen, ovat vähän hämäräperäisesti dokumentoituja useinkin mutta kokeilemalla niistä monenkin toiminta selviää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe