Mistä netistä saisin ladattua itselleni kuvankäsittely ohjelman, jolla saisin tekstiä tai oman logon laitettua valokuvan päälle? Siis joku ilmainen ohjelma...
Kuvankäsittelyohjelma?
7
230
Vastaukset
- peelo pate
gimp. Aika paska, mutta kyllä siinä ominaisuuksia riittää.
- johan on kommentti
"paska, mutta kyllä siinä ominaisuuksia riittää"
useimmille gimp ja muutama muu ilmainen riitttää/riittäisi aivan hyvin. mutta kun pelkäävät että NAAPURI NAURAA on aivanpa ostettava Lightroomia ja Photoshoppia vaikkei niillä sitten mitään tekisikään...
- Nikon D90
Uusi Picasa sisältää moisen ominaisuuden ja samalla saat 1G ilmaista albumitilaa verkkoon josta voit antaa tuttaviesi ja vieraidenkin katsella aikaansaannoksiasi.
- Nikon D90
Jäi vielä sanomatta, minulla on tuo nettialbumi noin 60% käytössä ja siellä on reilu 1500 kuvaa siten, että pitkäsivu on 1600 pix, tuo laatu antaa varsin terävän kuvan näytölle ja jos joku haluaa saa siitä kelvollisen 10-kuva printinkin.
- lyylimaria
Nikon D90 kirjoitti:
Jäi vielä sanomatta, minulla on tuo nettialbumi noin 60% käytössä ja siellä on reilu 1500 kuvaa siten, että pitkäsivu on 1600 pix, tuo laatu antaa varsin terävän kuvan näytölle ja jos joku haluaa saa siitä kelvollisen 10-kuva printinkin.
Olen vuosia käyttänyt ilmaista IrfanView ja on riittänyt. Myöhemmin latasin sitten nämäkin, jota käytän sitten vuorollaan:ilmaiset gimp ja Photoscape.
Photoscape on hieman monipuolisempi, siinä saa yhteen kuvaan monta kuvaa kerralla yhdeksi kuvaksi jne.... - Tietäjä.
lyylimaria kirjoitti:
Olen vuosia käyttänyt ilmaista IrfanView ja on riittänyt. Myöhemmin latasin sitten nämäkin, jota käytän sitten vuorollaan:ilmaiset gimp ja Photoscape.
Photoscape on hieman monipuolisempi, siinä saa yhteen kuvaan monta kuvaa kerralla yhdeksi kuvaksi jne....Kyllä taitaa Gimp olla monipuolisempi mitä photoscape.
Mutta itseäni vaivaa gimpin käyttöliittymä, joka ei windowsissa toimi ihan täydellisesti, esimerkiksi jos ohjelman haluaa pienentää tehtäväpalkkiin pois näkyvistä.
Gimppiä nyt lienee turhaa parjata, kun ei parjaajat täällä varmasti osaa sillä mitään tehdä. Sillä tekee kaikki mitä peruspaavon on tarve tehdä, kunhan vain osaa.
Muttei se helpoin taikka mukavin työkalu ole, aika paljon sillä kuitenkin voi tehdä jos osaa. - plugin gimppiin
Tietäjä. kirjoitti:
Kyllä taitaa Gimp olla monipuolisempi mitä photoscape.
Mutta itseäni vaivaa gimpin käyttöliittymä, joka ei windowsissa toimi ihan täydellisesti, esimerkiksi jos ohjelman haluaa pienentää tehtäväpalkkiin pois näkyvistä.
Gimppiä nyt lienee turhaa parjata, kun ei parjaajat täällä varmasti osaa sillä mitään tehdä. Sillä tekee kaikki mitä peruspaavon on tarve tehdä, kunhan vain osaa.
Muttei se helpoin taikka mukavin työkalu ole, aika paljon sillä kuitenkin voi tehdä jos osaa.juuri niin ja siihen saa vielä niitä liitännäisiä eli plugin-hommia moneen tarkoitukseen, ovat vähän hämäräperäisesti dokumentoituja useinkin mutta kokeilemalla niistä monenkin toiminta selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18659Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat271631- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet88438