Vietättekö

riija5

äitienpäivää?

7

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+1

Kyllä vietetään,-ra,mutta vasta huomenna..:))

• Kyllä minä vietän, olen niin onnellinen saadessa olla äiti.

Tämä päivä on raskas lapsettomille naisille, en ole aina ollut äiti tiedän miltä se tuntuu, kun ystäväni viettivät äitienpäivää.
      Oli vuoden ahdistavin päivä.

• Puutteellinen äiti

Se äidittömyys on juuri niin raskas, kuin sen haluaa olla.
        En tiedä, miksi lapsettomuuden täytyy olla jokin erkoinen, josta syystä pitäisi kokea sellaista synkkyyttä ja ahdistusta. Eihän se ole puutteellisuuksista ainut ja ei ole edes korvaamattomatontakaan.

Meitä on muitakin paljon vakavammin puutteellisia. Eikä se oikeuta mitenkään tuntemaan katkeruutta. Tai no, joku kokee oikeudekseen tuntea, mutta minä en.

Toiset saamme vain vammaisia lapsia. Toiset aina keskenmenoja.
        Joillain meillä on vaikeita epämuodostumia, ja silti joudumme puutteinemme elämään ns. normaaleiden ehdoilla. Meitä on äidittömiä, ja meitä on isättömiä.

Meitä on jalattomia. Siitä syystä pitäisi tuntea ehdistusta, kun toiset kävelevät ja pystyvät liikkumaan jaloillaan.
        Meitä on sokeita ja kuuroja. Meitä on syntymästään sakka vakavasti sairaita ja vammaisia.

Jotkut eivät vaan ole jääneet kieriskelemään siihen avuttomuuteen, kun en ole äiti, vaan ovat ryhtyneet äidiksi jollein tai joillein muille lapsille, joilla ei ole äitiä, tai joiden äiti ei ole ollut huolehtimiskykyinen. Ovat joko adoptoineet ja ryhtyneet kasvatusäidiksi ja näin he ovat äitejä äitien joukossa ja tuntevat äitiyden tuomaa hyvänolon tunnetta. Kasvatusäideistä on huutava pula. Tuossakin naapurissa on kasvatuslapsia, vaikka omiakin on yli puolen tusinaa.

Jalaton korvaa jalkoja apuvälineillä esim. pyörätuolilla, ja täten pääsee liikkuvan iloista osalliseksi. Kuuroja voidaan auttaa kuulolaitteella tai leikkauksella, ei tietty kaikkia mut aika hyvin. Huonokuuloisia kuulolaitteella.

Äitini ryhtyi mummuksi muutamalle lapselle, joilla ei ollut omaa mummua. Ja nämä lapset vielä aikuisenakin, yksi heistä lääkäri, vieläkin on pitänyt äitiäni mummunaan.

Minäkin ryhdyin kasvatusäidiksi ennenkuin sain omia lapsia. Mutta minulla on paljon muita vakavia puuteita, jotka olen taas korvannut muilla korvaavilla menetelmillä, enkä koe niistä millän lailla huonommuutta vaikka moni voisi kokeakkin. Ja varmaan kokee, ellei ole pystynyt oivaltamaan, että puutteita voi korvata eri menetelmillä aivan kiitettävästi.

Tässä ajattelemisen aiheutta, hyvää äitienpäivää! Uutta asennetta vaan kehiin!

• Raskasta monille

Päivä voi olla monelle vaikea, sillä eivät lapset suinkaan tule noin vain joka naiselle. Osa joutuu käymään lapsettomuushoidoissa, eikä silti lopputulos ole varma. claudia.c sinä näytät ymmärtävän hyvin.

• Olen kerran maininnut siitä että 2 lastani sai alun IFV hoitojen tuloksena, olimme lapsettomuushoidoissa vuosia. Nuorin syntyi luomusti joka oli ihme.
        Olen läpikäynyt henkisesti raskaat lapsettomuushoidotkin.
        En tullut raskaaksi helposti, menetin toisen munanjohtimeni kohdunulkopuolisessa raskaudessa.
        Ne naiset joilla on ollut gynekologinen syöpä nuorena, eivät saa välttämättä enään koskaan omaa lasta.

• Jonniinmoista

Joo, menen tyttären tarjoamalle äitienpäivälounaalle. Siinä sen vietto on, ei sen ihmeellisempää. Ei edes äitienpäiväkakkua kotona.

• 1+1

Kyllä vietän, olenhan äiti ja isoäiti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe