Kumman koneen ostaisin, epäkeskohiomakoneen vai tasohiomakoneen? Pitäisi hioa isoa pöytätasoa lakka pois ja koneella kävisi varmasti helpoiten. Kumpi kone on tehokkaampi lakan ja isojen pintojen hionnassa?
Kumman koneen ostaisin?
6
234
Vastaukset
- Puuseppä...
Epäkesko on huomattavasti tehokkaampi. Mä en ihan oikeasti tiedä miten jotkin 50,- koneet toimivat, en ole kokeillut ja 200-300 euron kone on taas aikalailla ylimitoitettu hankinta jos sille ei ole käyttöä säännöllisesti mutta epäkesko on se mitä ammattilaiset tasopintojen hionnassa käyttävät.
Tasohiomakoneita kanteissa ja hienoviimeistelyssä/välihionnassa pintakäsittelyn yhteydessä jos niissäkään tai lamellivälien yms. hionnassa joissa tarvitaan ertyisen muotoisia hiomatalloja. - alkuperäinen kysyjä
Kiitos vastauksesta! Täytyy katsella rautakaupasta joku malli epäkeskoa sitten. Joku kohtuuhintainen malli riittää varmaan minun käyttöön.
- Perinnemaalari
Boschin vihreän sarjan isompi epäkesko on ihan kelpo kone harrastelijalle, eikä suista taloudelliseen perikatoon.
Tuohon projektiisi liittyen; jotkut lakat ovat sellaisia, että saattaa olla hyvä idea aloittaa maalinpoistoaineella ja sitten vasta alkaa hioa. Menee muuten tuhottomasti hiomapaperia.
Viimeistelyhionta sitten 180 tai 240 paperilla riippuen aikomastasi pintakäsittelystä.
- alkuper kyselijä
Kiitos tiedoista!
- Armas Isokyrpänen
Ja mie voin sitten vielä mulukuttee kysyjää takaata, samalla kun hiot, niin tulloo hyvä..jos soppii??
- jo on kaikki kuultu
Armas Isokyrpänen kirjoitti:
Ja mie voin sitten vielä mulukuttee kysyjää takaata, samalla kun hiot, niin tulloo hyvä..jos soppii??
Armas pienimunainen olkoon hiljaa ja jatkakoon pienien hiirien tyydyttämistä mikroskoopin alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932109Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741329Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2391214- 731180
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2521006Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901