Yksin ilman sukulaisia

Lotta__83

Olen elänyt jo 7 vuotta ilman mitään kontaktia sukulaisiin.
Isän puolelta ei ole ikinä edes välejä ollut eivätkä isän puolen sukulaiset edes halua olla yhteyksissä.
Äidin puolelta samoin ( äidin kanssa en ole väleissä johtuu hänen päihde-ongelmasta)

Yksi puoli sisarus löytyy..häntä välit eivät kiinnosta..

Kuinka oikein ihminen selviää ilman sukulaisia?
Vähän väliä itkettää ja masentaa....
Mistä saan voimaa itselleni?

31

2589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~~~

      Itse olen elänyt vuodesta 1974 ilman sukulaisia.

    • ....

      Helposti. Joulukortit lähetän. Ei se sen vaikeampaa ole.

      • Anonyymi

        Mä en lähetä edes niitä.


    • sukulaiseton

      Mun sukulaiset ei lähetä edes joulukortteja eikä mitään. Serkku kerran kyseli facebookissa 15 vuoden jälkeen et mitä kuuluu. Muita yhteyden ottoja ei oo tullut

    • Melko yksin menee..

      Minä en tunne edes itseäni, olen kävelevä valhe muille, pelkkää epätietoisuuttaa itselleni.. En tunne juuriani, en itseäni, en perhettänikään suvuista puhumattakaan..

      • Anonyymi

        Sama täällä.


    • suku on pahin

      Sukulaisia ei voi valita, onneksi kaverit voi! Ilman sukulaisia pärjää hemmetin hienosti, kun ei vastaa jos ne joskus yrittää soittaa!

      • Samaa mieltä

        Kaikista paras opetus lapsille olisi se että sinulle lähimmät ihmiset eivät aina, tai harvoin tai ikinä, riippuen ihmisestä, halua sinun parastasi! Mutta kuka tämmöistä opettaisi, sehän on sosiaalinen itsemurha opettaa pienelle ihmiselle tuollaista skeptisyyttä ja ajattelukykyä.


      • Melko yksin menee..
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Kaikista paras opetus lapsille olisi se että sinulle lähimmät ihmiset eivät aina, tai harvoin tai ikinä, riippuen ihmisestä, halua sinun parastasi! Mutta kuka tämmöistä opettaisi, sehän on sosiaalinen itsemurha opettaa pienelle ihmiselle tuollaista skeptisyyttä ja ajattelukykyä.

        Minullakin on lapsi joka täytti 8 vuotta, en vain tunne edes vanhempiani, sisaruksiani vaikka heidän kanssaan olen elänyt, elämäni muuttui valheeksi ja nyt en tunne itseänikään, niistä juuristani tai sukulaisistani puhumattakaan.

        Yhteiskunnan rattaissa sairastuttuani menetin minuutenikin, itsetunnon ja sen myötä kaiken sosiaalisen elämäni, sen perheeni menetyksen päälle, ystäviä ei ole koska elämässä on niin harvassa ihmiset jotka ovat aitoja, rehellisiä sekä luotettavia, muunlaisia en kaipaa enää pettämään lupauksia, luomaan valheita elämääni...muutenkin koko elämäni on pelkkää valhetta lapsuudesta tähän päivään, sekin selvisi nyt kerta rysäyksellä vähän enne kun täytin 30 vuotta.

        Kaikki mitä olen kuullut menneisyydetä on valhetta, olen itsekin valhe..en haluaisi että joudun kasvattamaan poikani samaan valheeseen jossa itse elin, tahdon hänen tietävän oikeat juurensa, ettei hän joutuisi käymään samaa läpi kuin minä itse.

        Tuntisimpa edes itseni, voisin kasvattaa lapseni totuuteen, nyt en tiedä mikä on totuus.


    • "Kaikista paras opetus lapsille olisi se että sinulle lähimmät ihmiset eivät aina, tai harvoin tai ikinä, riippuen ihmisestä, halua sinun parastasi! Mutta kuka tämmöistä opettaisi, sehän on sosiaalinen itsemurha opettaa pienelle ihmiselle tuollaista skeptisyyttä ja ajattelukykyä."

      Aivan totta. Itse olin "hyvin kasvatettu" ylikiltti pitkälle aikuisikään asti Sitten tajusin, että suurin osa miehistä on asperger- oireyhtymän omaavia empatiakyvyttömiä pahiksia. Olen pitkään jalostanut empatia ja muita tunne- elämäntaitojani, mutta vastaisuudessa aion olla myös se vittumainen paska, mitä kaikki muutkin ovat. D- vitamiinin puute on se mikä aiheuttaa suomalaisten pahan olon. Kannattaa ulkoilla paljon auringossa. Suurin osa ihmisistä liittoutuu keskenään ja ovat pelkureita.

    • niinpä niin

      Saat mun mutsin ukkon ja siskon ja sen miehen...
      Pidä koko paska.

      Mut sit ei oo palautus oikeutta,
      oon viimeks ollut puheissa 2010 joulukuussa.

    • endokrinologi

      Krusader ei edes tiedä mikä Asperger on.
      Kyseinen vaiva tekee ihmisistä sosiaalisesti tumpeloita, hyvinkin empaattisia, mutta kyvyttömiä näyttämään tämän empatiakykynsä. He vaikuttavat lähes narsistisen itsekeskeisiltä kuitenkaan sitä olematta.

    • Krusader*

      "Kyseinen vaiva tekee ihmisistä sosiaalisesti tumpeloita, hyvinkin empaattisia, mutta kyvyttömiä näyttämään tämän empatiakykynsä"

      Kyvyttömiä näyttämään empatiakykynsä? Niin, eli jos he ovat kyvyttömiä näyttämään sitä, niin se ei näy = he eivät näyttäydy empaattisilta. Hauki= kala. Sitä mä just tarkoitin.

      Itse olet joku kaveriton paska, joka ei kelpaa edes Facebook kaveriksi. Minulla on miljoonia kavereita, Facebook- profiili ja kaksi todella hyvää ystävää. Teillä on paska itsetunto, 0 kaveria ja olette niin ikään empatiakyvytön ja impulsiivinen häirikköpaska. Kesällä urheilen, matkustelen ja tapaan kavereitani ja ystäviäni. Jätän teidän paskanaamat riutumaan omaan paskaanne.

    • ilman omaisia

      on orpo. Minulla on käynyt huono tuuri, että rakkaimmat ja tärkeimmät ovat kuolleet. Isään ei ole kontakteja, koska ei häntä kiinnostanut minun elämä ikinä. Muut sukulaiset on ympäri maailmaa.
      Suurin osa ihmisistä on ilkeitä ja itsekkäitä, narsisteja. En kaipaa sellaisten seuraa. Onneksi on pari hyvää kaveria ja hyviä tuttuja. Kumppania kaipaisin, mutta ei taida löytyä. Kieltämättä olo on turha. En elä tehdäkseni töitä ja saadakseni rahaa turhuuksiin. Niin, olen täysin turha. Lapsia en aio hankkia. Lemmikki olisi mukava mutta toisaalta niidenkin luonto kuuluu toistensa seuraan. Ei ihmisen.

      • K.K.K.K.

        Lemmikeistä sopivimmat ihmisen seuraan ovat ehdottomasti kissa ja varsinkin koira. Muut lemmikkinä pidetyt eläimet kuuluisivat huomattavasti enemmän villeinä luontoon, kuin ihmisen seuraan. En tykkäis sulloa jotain kania pieneen häkkiin saati "vapaaksi" asuntoonkaan pomppimaan, vaikka muuten ihastuttava eläin onkin. Koira ja kissa taas voivat tuntea jonkinlaista kiintymystä ihmiseen.

        Nykyiseen vuokra-asuntooni ei saa ottaa lemmikkejä ja on tämä turhan pieni muutenkin. Kesän aikana muutan isompaan kämppään ja katsotaan jos saisin hankittua sinne kissan kaveriksi


    • ____PPPP____

      Voisin heittää muutaman oman ajatuksen sukulaisista.
      -Eli vanhempiin ja siskoon ihan ok välit, yhteyksiä pidellään yms.

      -Mutta sitten muut sukulaiset serkut, tädit yms. Pelkkää tyhjyyttä, olisihan se ollut kiva jos suvusta olisi löytynyt ihan ystävän tasoinen henkilö, mutta ei niin ei. Ainut sukulaisista kuka välitti oli pappa. Hänkin on ollut kuolleena jo 6-7 vuotta.

      Voisin sanoa, että helposti selviää ilman sukulaisia (siis isä,äiti,sisarukset poislukien). Mutta se on varmasti vaikea asia jos ei todellakaan ole yhtään sukulaista/perheenjäsentä. En toivo kenellekkään sellaista kohtaloa.

    • suku voi olla pahin

      Oikein helposti selviää ilman sukulaisia. Kun perustat oman perheen niin pidä heistä huolta ja heidän henkisestä hyvinvoinnistaan. Älä siirrä taakkaasi enää seuraaville sukupolville. Aina ei voi kaikkien kanssa olla väleissä, mutta onneksi maailma on täynnä ihmisiä ja sieltä varmasti löytyy sinulle mukavia ihmisiä ettei tarvitse olla yksin. Suku ei aina ole sitä parasta seuraa.

    • Piipperoinenn

      Kompaten ylimpää,suku ei todellakaan ole aina parasta seuraa..:/ Valitettavasti.
      Itse välit katkaisseena vanhempiin ja sisariin ja isänpuolen sukuun heidän kohtelunsa vuoksi. :S

      Onko ystävät elämässäsi läsnä? Itsellä ainakin joten kuten ns.helpompaa ollut heidän avullaan.

    • Lotta__83

      Muutamia ystäviä on.On tästä huolimatta kuitenkin aika ajoin vaikeaa.
      Koska en ole konkreettisesti orpo niin en yleensä saa ihmisiltä muuta kuin kysymys merkillä varustettuja katseita =(

      Olen niin useasti miettinyt mikä minussa on vikana,kun ei tosiaan ne sukulaiset halua pitää yhteyttä olla väleissä.Äitini ei lähde hakemaan apua päihde ongelmaansa ennenkuin on tosiaan pohjalla ja se pohja menee vaan kauemmaksi mitä enemmän aikaa kuluu.............sääli

      Olen miettinyt,että onko olemassa mitään tukiryhmiä ihmisille jotka siis ovat yksin...En toivo tätä kenellekkään..

    • Piipperoinenn

      Hei! Haluaisitko vaihtaa ajatuksia kenties?.. Laita ihmeessä sähkäriä mikäli tuntuu: [email protected]

    • menee se näinkin

      Tässä on toinen "suvuton". Olen keski-ikäinen, vanhemmat ovat kuolleet ajat sitten, ei ole lapsia, mies lähjti noin 10 vuotta sitten ja en ole löytänyt uuttä ihmistä siinä milelessä. Minulla kaksi siskoa, mutta yhteydet heihin ovat kunnossa mutta etäiset. Olemme niin erilaisessa elämäntilnteessa ja asumme kaukana. Pienellä paikkakunnalla olen kaukainen sukulainen melkein koko väestön kanssa ä toinen serkku löytyy joka taholta. On muutama iäkäs tätä ja yksi eno elossa.

      Minun ihmisuhteeni muodostuvat työ- ja seurakuntakavereista. Oikeastaan minulla on melko laaja ystävä- ja tuttavapiiri. En koe olevani mitenkään yskinäinen ilman sukulaisia ja omaisia.

    • Maikku_83

      Mulla on vastaava tilanne. Olen yksinhuoltajaäidin ainoa lapsi. Äitini oli invalidi ja hoiti omaa työkyvyttömyyttään päihteillä. No hän kuoli ja minä olen yksin. Äitini sukulaisia en tunne. Isälläni on suuri suku, mutta tunnen olevani ulkopuolinen, sillä minulla ei ole ollut ikinä perhettä kasvaessa ja isäni rooli on ollut todella etäinen.
      Silloin kun hyvät ystäväni, jotka tietämättään ovat perheeni :) suunnitelevat perhejuttuja, yllätysjuhlia, vapaa-ajan matkoja, yms. tunnen tarkoituksetonta katkeruutta ja syvää yksinäisyyttä. Itsesääli-itkujakin tulee silloin tällöin.
      Minulla on avomies ja ystäviä, mutta perhe olisi jotain josta haaveilen. (Siis minua vanhempia ja viisaampia ihmisiä joilta voisi saada henkistä tukea ja joita voisi vaikka autella parhaan mukaan.) Joskus tuntuu, että aiemmat seurustelusuhteeni ja tapani olla minulle tärkeiden ihmisten kanssa ovat pilaantuneet juuri perheettömyyteni takia. Laitan liikaa painoarvoa pelkille kavereille, jotka eivät ymmärrä minua. Työpaikan kahvipöydän kysymykset: "mitä sinun vanhempasi tekevät", "oletko perheen tykönä jouluna" jne. tuntuvat kamalilta!

      • Maikku taas_83

        Mistä saa voimaa selviytyä juurettomana? Pitää löytää oma juttunsa ja olla rehellinen itsellensä. Harrastuksia ja ystäviä olisi hyvä olla. Pitää ymmärtää, että muitakin voi olla yhtä yksinäisiä. Pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja ylläpitää jäljellä olevia suhteita, vaikka mörökölli-sukulaiset voivat olla todella hankalia!
        Mummun korvikkeita olisi vanhustentalot täynnä, ei muuta kuin niitä ulkoiluttamaan. Myös nuorisotukihenkilö-toiminta voi tuoda apua nuorelle joka kasvaa "yksin" ja samalla saa itse kokemuksia kaikista aidommasta läheisyydestä, välittämisestä ja luottamuksen syntymisestä. Jos sukulaisia ei kiinnosta, voi itse olla jollekin se jota kiinnostaa ;)


    • outo juttu vai mitä

      Mua ärsyttää se että nyt kun serkut on alkanu saaman lapsia niin yhtäkkiä haluaisivat hirveesti leikkiä jotain sukulaisuusleikkejä kun se jotenkin sattuis tällä hetkellä heidän elämäntilanteeseen sopivan tai kuuluvan mutta vuosikausiin ei kiinnostanut olla missään yhteydessä aiemmin. Ootteko havainnu samaa? En kyllä kaipaa sukulaisia että sinäänsä tää yhteydenottamattomuus on ollut molemminpuoleista ja sopinut hyvin minullekkin mut jotenki outoa et yhtäkkiä sitten kiinnostaiski.

      • Lotta__83

        Outoahan tuo on....
        Ajattelitko nyt miten toimia?


    • KoKo 2010
    • Anonyymi

      Minä katkoin välejä sukuun,kun äidin kuoltua sain kuulla,että ovat olleet kaksinaamaisia. Olisivat voineet edes rehellisesti kertoa naaman edessä mitä mieltä olivat minusta. Mutta ei. Nyt sitten kauhea syyttely,kun äiti vielä ruumishuoneella. Hautajaisiin en mene, koska tulee olemaan riitaisat. Mutta elämä on. Joskus on vaan helpompaa ilman ihmisiä🙏🙏🇫🇮on minulla muutama ystävä että kyllä se tästä 💎💎💎olen kova timantti.

    • Anonyymi

      Äiti kuoli,isä dementoitui,veljiin meni välit. Sisko on ainut yhteys sukuun. Ja omat lapset ja lasten lapset.

    • Anonyymi

      Olen lähes koko ikäni ollut ilman sukulaisia. On hienoa kun voi itse valita kenen kanssa on.

      • Anonyymi

        Niin nyt on itselläkin kun pistin välit poikki;)


    • Anonyymi

      Syö juo paskoo kusee käy töissä maksaa elämisensä. Se on se juttu. Kuolee sitten kun kuolee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe