ootko juonu

koivunmahlaa pidemmän aikaa ootko huomannu siinä mitään vaikutusta onko siitä muuksi kun janojuomaksi vai onko se terveellistä niinkun kirjoitetaan satuin eilen pihassa kaadetun koivun luo ja huomasin että siltä tippuu mahlaa pistin mukin alle ja join nyt sitä on taas yön aikana tippunu kannullinen kai sitä on juotava ja testattava minkä äjäyksen se tekee.

47

5353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen minä maistanut mutta en silleen juonut. Kuulemma se pitääkin tiputuksen jälkeen juoda aika nopeasti, ettei mene pilalle. Tiedä sitten kuinka terveellistä se on terveydelle.

• Niin siis tarkoitin, että onko siitä hyötyä. :)

• mää kans luin tuolta googlesta luin että se säilyy ainoastaan pari vuorokautta jääkaapissa eilen join ekaa kertaa ja yleensä maistoinkin aikas eksoottisen makuista oli mutta ei mitenkään pahaa kyllä mää sitä kumminkin mukillisen join ja tänään meinaan jatkaa juomista.

• Hesarissa tais olla et siitä on tulossa isokin bisnes jollekkin. Vuosia joku jo kerännyt koivunmahlaa ja siihen rinkiin tullut monia muitakin. Myyvät sitten eteenpäin.

• ...

Sesonkikamaa, ei se mitään kerkeä vaikuttamaan. Eikä se säily kuin muutaman päivän. Ehkä sitä voisi pakastaa, mutta, taitaa suurimmaksi osaksi olla vettä, että eipä taida olla järkeä.

Mä kyllä aina satuissa olen tiputtanut mahlaa, ihan vaan mielenkiinnosta, ja onhan se oman makuistaan ja luonnontuote. Joskus aikanaan sillä varmastikkin ollut terveydellistä merkitystä, kun talven jälkeen potut itäneet ja vitamiinit lopussa ja keripukkia pukkaa.

Vois juu tiputtaa vähän mahlaa nytkin. En vain ole mökillä nyt, enkä usko, että kaupungin puutarhaosasto mitenkään riehaantuisi hyppimään ilosta, jos öisin hiippailisi puistoissa pullon, letkun ja porakoneen kanssa...

=DW=

• mää oon vähän semmonen että kaikkia pitää kokeille ja todellakin se on oikee luonnon tuote sanan varsinaisessa merkityksessä tuskin siitä ainakaan mitään haittaakaan on jos sitä muutaman viikon ryyppää ;))))

• luin kanssa googlesta että sitä vois pakastaakkin mutta ennenkö ryhtyy moiseen hommaan niin olis ihan kiva kuulla jonkun kokemuksia kyllähän lehdet kirjoittaa mitä vaan mutta jos siitä ei oo mitään muuta hyötyä kun janon sammutus niin tuleehan tota vettä raanasta ja paljon lähempää ja paljon nopeemmin =)))))

• Kyllä varmaan moni vannoo sen terveellisyyteen ja onhan siinä mahlassa kai kaikenmaailman mineraaleja mitä ei taas tavallisessa vesijohtovedessä ole.

• Nittaminax kirjoitti:

Kyllä varmaan moni vannoo sen terveellisyyteen ja onhan siinä mahlassa kai kaikenmaailman mineraaleja mitä ei taas tavallisessa vesijohtovedessä ole.

niin määkin käsitin ja vettähän pitäs juoda mutta miks se on niin vaikeeta vaikka kuinka päättää viikko toisensa jälkeen että nyt se on se yks päivä ja seuraavana aamuna ei enää muista.

• tii-na- kirjoitti:

niin määkin käsitin ja vettähän pitäs juoda mutta miks se on niin vaikeeta vaikka kuinka päättää viikko toisensa jälkeen että nyt se on se yks päivä ja seuraavana aamuna ei enää muista.

Kyllähän ihmiskeho sitä nestettä saa aika mukavasti jo pelkästä ruuastakin jos niinku meinaa et se pari litraa kittais vuorokauden aikana. Vai tarkoititko jotain muuta..?

• Nittaminax kirjoitti:

Kyllähän ihmiskeho sitä nestettä saa aika mukavasti jo pelkästä ruuastakin jos niinku meinaa et se pari litraa kittais vuorokauden aikana. Vai tarkoititko jotain muuta..?

osahan tulee siitä ruuasta tietysti riippuu mitä syö mutta kyllähän ne suosittelee lisäks juomaan vielä sitä vettä ihan tätä perus nestettä tarkoitin...

• tii-na- kirjoitti:

osahan tulee siitä ruuasta tietysti riippuu mitä syö mutta kyllähän ne suosittelee lisäks juomaan vielä sitä vettä ihan tätä perus nestettä tarkoitin...

Äkkiä se litra muuten tulee täyteen päivässä muun lisäksi, mutta sitä ei silleen tule huomanneeksi. Päivän mittaan juodut kahvit, kulaukset vettä ja mitä sitten sattuukin hörppimään. Hedelmät vihannekset.... Liikaakaan ei kuulemma saa juoda.

• tii-na-
        Nittaminax kirjoitti:

Äkkiä se litra muuten tulee täyteen päivässä muun lisäksi, mutta sitä ei silleen tule huomanneeksi. Päivän mittaan juodut kahvit, kulaukset vettä ja mitä sitten sattuukin hörppimään. Hedelmät vihannekset.... Liikaakaan ei kuulemma saa juoda.

niin ei liikakaan oo hyvästä mutta eikös se kahvi just nimenomaan poista nestettä hedelmissä ja vihanneksissahan sitä on todella paljon kun vaan muistas ne kulaukset.

• tii-na- kirjoitti:

niin ei liikakaan oo hyvästä mutta eikös se kahvi just nimenomaan poista nestettä hedelmissä ja vihanneksissahan sitä on todella paljon kun vaan muistas ne kulaukset.

Juu, kyllähän se kahvi poistaa nestettä, mutta onhan se neste jo kulkenut sun elimistössä ja sydämen läpi. :)

• Nittaminax kirjoitti:

Juu, kyllähän se kahvi poistaa nestettä, mutta onhan se neste jo kulkenut sun elimistössä ja sydämen läpi. :)

no niinhän se tietysti onkin kun oikeen ajattelee eihän se vesikään mihinkään varastoidu tuntuu että mitä enemmän sitä juo sitä nopeemmin se tulee ulos.

• 1943

Näihin aikoihin mahlaa tosiaan tippuu tai oikeastaan valuu, jos koivusta oksan katkaisee. Muurahaiset ja hyönteiset kerääntyvät paikalle. Maistoin kerran itsekin, kun äiti lapsuudessa kertoi kuinka hyvää se on. Melko mautonta on minusta, mutta antanee jotain ravintoa. Eli lähinnä kivennäisaineita ja vesiliukoisia vitamiineja.

• friidu-54

Skidinä muistan että, mekin siellä lapsuutemme pitsukuilla sitten vähän kaikkia maistettiin;)) Sen muistan nyt että, kun pihassa oli yksi hyvin vanha kuusi...niin siitä tätä pihkaa kyllä "uurettiin". kun tämä kuusi itki....sitten muistan tällaisen kun jonkinlaisen suolaheinän mitä kasvoi katsien koloissa...ja tietysti kun täällä jo silloin oli nämä ruusupensaat niin nämä ruusunmarjat kun kypsyivät niiden kuorta sitten nakerrettiin...Piti vain olla tarkkana ettei syönyt siemeniä..koska, ne kutittivat kitalakea...

Nyt sain lahjaksi kokeilupaketin tuota ruusunjuurta. Tiedä sitten auttaako;)). Pitäisi olla varsinainen lisä-energia lähde. Tämä ruusunjuuri...

Tsau:Friidu

• mulle tuli mieleen kun sitä join että jos metsää vois maistella niin se maistuis varmaan just sille mahlalle tää oli kyllä aika voimakkaan makuista johtusko se maku sit ajasta puun iästä kohdasta mistä lie luin että aineenvaihduntaan se vaikuttas mutta niinhän vaikuttaa veden juominenkin mutta liekkö sit näillä kivennäisaineilla se vaikutus että olis tehokkaampaa ei olis nimittäin yhtään pahitteeks vaikka aineenvaihdunta pelais vähän paremmin.

• Soittelin juuri runsaasti kokemusta omaavalle ystävälleni ja houkuttelin häntä vastaamaan sinulle.
      Tulee pian antamaan piiiitkäään selvityksen kokemuksistaan.
      Tää on se sama henkilö jonka ripset eivät enää mahdu silmälasien taakse, kun koivunmahla niitä kovin kasvattaa.

:)

• 1943

Pitänee varoa juomasta liikaa. Mulle on täkeämpää, että ripset eivät häiritse, kun on pakko pitää laseja. Kauneudesta viis.

• Sama juttu, ihan pakko pitää laseja, kun tuo näkö ei muutenkaan kovin hyvä ole.
        Ainakin maailmalla liikkuessa, kotona nyt osaa kulkea vaikka ei laseja olisikaan silmillä..

• saa kasvaa mun puolesta ja jos vielä vaikuttas hiustenkin hyvinvointiin niin ei olis ollenkaan pahitteeks.

• friidu-54

Hiusten hyvinvointiin auttaa Pii. Kokeilehan sitä. Piin puute jos on niin hiukset ovat silloin hauraat samoin kuin kynnet. Itselleni tuo Pii auttaa. Joskus näitä pii-kalkkitab. mitä sekä apteekista tai luontaistuote kaupasta saa ostettua. Syön..kuuriluontoisesti.

• friidu-54 kirjoitti:

Hiusten hyvinvointiin auttaa Pii. Kokeilehan sitä. Piin puute jos on niin hiukset ovat silloin hauraat samoin kuin kynnet. Itselleni tuo Pii auttaa. Joskus näitä pii-kalkkitab. mitä sekä apteekista tai luontaistuote kaupasta saa ostettua. Syön..kuuriluontoisesti.

joskus muinoin oon kokeillu sitä piitä kun se tuli markkinoille ja unohtanu koko asian toi ois kyllä varmaan ihan hyvä idea toi kuuriluontoinen syöminen mutta se olis niin kätsyä kun olis yks aine joka auttan joka asiaan tässä hyvinvoinnissa =))))

• friidu-54
        tii-na- kirjoitti:

joskus muinoin oon kokeillu sitä piitä kun se tuli markkinoille ja unohtanu koko asian toi ois kyllä varmaan ihan hyvä idea toi kuuriluontoinen syöminen mutta se olis niin kätsyä kun olis yks aine joka auttan joka asiaan tässä hyvinvoinnissa =))))

aika monia asioita minäkin syön;)) säännöllisti otan tuo kalkin ja D-vitamiinin koska auttaa tähän nivelrikkoon..nyt sitten kokeillut myöskin tätä Punahattu-uutetta teehen sekä cayennehaudatte niveliin särkyihin poistaa myöskin turvouksen nivelistä eli auttaa kipuun..Muuten näitä monivitamiinejä syömme koko perhe. Vain kesällä jätämme väiin. En todella muista milloin täällä olisi näitä joka talvisia flunssia sairastettu. Kromi sitten sellainen joka tuohon joillakin auttaa jos, makeannälkä...

Manteliöljy sitten sellainen ulkoinen kaunenhoitoväline. Kun kasvot iltaisin olen (koska meikkaan) puhdistanut...niin tätä manteliöljyä yöksi vähän ripsiin ja kulmakarvoihin;)))laitan..

Tuore kurkku sitten auttaa tummiin silmän aluksiin..ja ihan tavallinen puristettu sitruuna mitä saa myöskin kaupasta pullosta näihin tummiin maksaläiskiin jos, niitä sekä kyynerpäiden karheaan ihoon...

Kasvonaamioista taas...))))

Tsau: Friidu

Nyt tämä viikko aikaa sitten näihin naamioihin;))) on vapaa- viikko minullakin. Eräs meillä tänään lähtee jälleen asumisharjoitteluun;))

• Mahlan hurmaa
        friidu-54 kirjoitti:

aika monia asioita minäkin syön;)) säännöllisti otan tuo kalkin ja D-vitamiinin koska auttaa tähän nivelrikkoon..nyt sitten kokeillut myöskin tätä Punahattu-uutetta teehen sekä cayennehaudatte niveliin särkyihin poistaa myöskin turvouksen nivelistä eli auttaa kipuun..Muuten näitä monivitamiinejä syömme koko perhe. Vain kesällä jätämme väiin. En todella muista milloin täällä olisi näitä joka talvisia flunssia sairastettu. Kromi sitten sellainen joka tuohon joillakin auttaa jos, makeannälkä...

Manteliöljy sitten sellainen ulkoinen kaunenhoitoväline. Kun kasvot iltaisin olen (koska meikkaan) puhdistanut...niin tätä manteliöljyä yöksi vähän ripsiin ja kulmakarvoihin;)))laitan..

Tuore kurkku sitten auttaa tummiin silmän aluksiin..ja ihan tavallinen puristettu sitruuna mitä saa myöskin kaupasta pullosta näihin tummiin maksaläiskiin jos, niitä sekä kyynerpäiden karheaan ihoon...

Kasvonaamioista taas...))))

Tsau: Friidu

Nyt tämä viikko aikaa sitten näihin naamioihin;))) on vapaa- viikko minullakin. Eräs meillä tänään lähtee jälleen asumisharjoitteluun;))

Kyllä miehen haarojen välissä olevasta ulokkeesta lehtävä mahla on kaikkein parasta eliksiiriä. Kuinka monella muulla mahlalla voi luoda jopa uutta elämää, ja sisältää muutenkin paljon hivenaineita ja on todella hyvää naisen iholle sekä sisäisesti että ulkoisesti käytettynä.

http://www.huoltamo.com/kysy-asiantuntijalta/kysymys/4926261

• Olen juonut mahlaa 30-40 litraa vuodessa jo 1990-luvun lopulta saakka. Anceli epäilee minua asiantuntijaksi, mutta en ole oikeastaan perehtynyt aiheeseen omakohtaista kokemusta enempää.

Syksyllä, kun puiden lehdet kellastuvat, puut siirtävät keräämiään ja valmistamiaan ainesosia juuristonsaa myöhempää käyttöä varten. Keväällä aineet siirretään silmuihin kukintaa ja uusia lehtiä kasvattamaan. Siksi koivunmahla valutetaan ennen lehtien tuloa. Myöhemminkin koivusta voi valuttaa nestettä, mutta se ei ole enää yhtä makeaa kuin keväällä, eikä varmaankaan yhtä ravinteikasta. Kesämahla maistuu ehkä metalliselle, varmaankin kasvualustan kivennäisaineille.

Eräs vanha mies kertoi minulle joskus, että ennenmuinoin jotkut maatalouseläimet, esim lehmät olivat talviruokinnan jäljiltä sen verran heikossa kunnossa, että makoilivat vaan, eivätkä jaksaneet lähteä laitumelle. Niile juotettiin koivunmahlaa jonkun aikaa, minkä jälkeen ne jaksoivat kävellä laitumelle.

Jos olette tutustunut sellaiseen aiheeseen kuin kudosten happo-emästasapainoo, niin ehkä tiedättekin, että kaikki kasvikunnan vesipitoiset raaka-aineet ja heraa sisältävät maitotuotteet neutraloivat kehon happoja, jotka heikentävät solutoimintaa ja niiden uusiutumista. Elimistö pitää kyllä veren ph:n vakaana, vaikka sitten luista kalkkia varastamalla, mutta vakautusjärjestelmä ei ulotu solujen sisälle asti. Happamoiduttuaan solu ei toimi enää kunnolla. Koivunmahla aivan varmasti vaikuttaa kudosten happo-emästasapainoon suotuisasti. Pari vuotta sitten aloin käyttää myös emäksistä suolaa ulkoisesti happamoitumista ehkäisemään.

Sitten omakohtaiseen kokemukseen: Juon tuoreeltaan mahlaa joka kevät pari viikkoa ja pakastan noin 30 litraa. Kun mahlaa juo runsaasti, niin silloin ihosta tulee vaaleampi ja siten puhtaamman ja kuulakkaamman näköinen.

Keväällä ja muulloinkin, kun juon suuremman määrän mahlaa kuurimaisesti, ripsien kasvamisen huomaa kyllä. Menin kerran mahlakuurin jälkeen kosmetologille, ja hän ihmetteli 12-13 mm pitkiä ripsiäni. Kun olen pari kuukautta juomatta mahlaa ripset kasvavat vain noin 9-10 mm mittaisiksi.

Mahla kasvattaa myös hiuksia. 1998, kun aloitin mahlan suurkututuksen, jätin tarkoituksella hiukseni leikkaamatta ainakin vuoden ajaksi. No, vessakäynnillä hiukset piti heittää olalle tai panna ponnarille. Ja tää ei ole vitsi. Teinityttönäkään hiukseni eivät koskaan yltäneet edes vyötärölle, vaikka latvuksia tasattiin vain 1-2 sentin verran kerrallaan. Nykyään on varaa tasata 10 senttiä kerrallaan, ja hiukseni pysyvät nuoruusaikojen pituudessa. Kasvua mahla lisää, mutta niistä tulee takkuuntuvia ja hauraita, jos en huolehdi muiden ravinteiden, kuten kalkin ja piin, saannista. Tosin teinityttönäkin minulla oli sellaisia ongelmia, ja sen vuoksi tein XZ-öljyhoidon kerran kuukaudessa. Ravinto nyt oli niihin aikoihin mitä oli, muusia ja soosia.

Toisinaan saan allergiaoireita tuoreesta mahlasta. Silloin nautin mahlani pakkasen kautta.

• jos sää keväisin otat semmoisen tehokuurin niin kuinka paljon sää juot sitä päivässä mää oon tutustunu tohon happo emäs tasapainoon kyllä tiedän et siihen on kaikennäköistä pilleriä ja jauhetta ja tippoja oon kokeillu ei kyllä mistään oo haittaa ollu mutta jotenkin tuntus kätevältä jos vois saada jotain irti omastakin pihasta.

• En epäile vaan tiedän, sinä olet hyvinkin monien alojen asiantuntija.
        Aiheesta kuin aiheesta tulee tunnin luento, mutta minä kuuntelen ihan mielelläni.
        Mietin seuraavaa kysymystä ja sitten taas pohditaan.

• tii-na- kirjoitti:

jos sää keväisin otat semmoisen tehokuurin niin kuinka paljon sää juot sitä päivässä mää oon tutustunu tohon happo emäs tasapainoon kyllä tiedän et siihen on kaikennäköistä pilleriä ja jauhetta ja tippoja oon kokeillu ei kyllä mistään oo haittaa ollu mutta jotenkin tuntus kätevältä jos vois saada jotain irti omastakin pihasta.

Mä valutan sitä viitisen litraa päivässä, 3-4 litraa säilön pakastuspulloihin, ja loput juon tuoreeltaan. Mulla on 100 litran arkkupakastin pelkästään mahlalle, ja se on nytkin ihan täynnä ja toisessa pakastimessakin on parikymmentä kahden desin pulloa. Tais tänä vuonna tulla varastoon tavallista suurempi määrä.

• sedna2003 kirjoitti:

Mä valutan sitä viitisen litraa päivässä, 3-4 litraa säilön pakastuspulloihin, ja loput juon tuoreeltaan. Mulla on 100 litran arkkupakastin pelkästään mahlalle, ja se on nytkin ihan täynnä ja toisessa pakastimessakin on parikymmentä kahden desin pulloa. Tais tänä vuonna tulla varastoon tavallista suurempi määrä.

elikkä litran voi juoda ihan kepeesti tällei tuoreeltaan päivittäin pitääpä miettiä jos pakastais ittekkin.

• tii-na- kirjoitti:

elikkä litran voi juoda ihan kepeesti tällei tuoreeltaan päivittäin pitääpä miettiä jos pakastais ittekkin.

Niin, nestettäkään ei pidä nauttia ylettömästi, ettei kehon elektrolyyttitasapaino kärsi. Pitäisköhän mahlan nauttimisessa olla silloinkin jokin raja, kun kohtuullinen nestemäärä ei ylity, eikä ole allerginen koivun siitepölylle? En osaa sanoa.

Sen olen kumminkin huomannut, että mahla ei oikeastaan vie janoa. Jos juon joskus oikein paljon mahlaa, mun suu tulee ikäänkuin janoisen kuivaksi, eikä sinä päivänä tee enää yhtään mieli juoda mahlaa. Johtuiskohan se joistain kivennäisistä, joita on saanut liikaa.

Toinen huomio saunassa: Kun olen juonut tuoretta mahlaa paljon, ja menen saunaa, niin hikoillessa tuntuu joskus heikkoa kirvelyä, ikäänkuin jotain tavallisuudesta poikkeavaa tulisi hien mukana ulos.

Kevätmahlan aika on tänä vuonna useimmilla paikkakunnilla jo ohi. Kun silmut pullistuvat, niin mahla ei ole enää parhaimmillaan, ja koivu korjaa mahlanvalutushaavan, ja valuminen tyrehtyy nopeasti.

Joka vuosi noin 10.4 minä poraan koivun kylkeen halkaisijaltaan 8mm ja syvyydeltään 30-40 mm reijän. Laitan reikään 8millin letkun vajaan sentin syvyyteen ja johdan mahlan letkulla ämpäriin, jonka kannessa on myös 8mm reikä. Odottelen, koska mahla alkaa virrata. 2-3 viikon virtauksen jälkeen valuminen alkaa hiipua. Tulppaan reijän koivusta veistämälläni tapilla. Kuori kasvaa reijän päälle muutamassa vuodessa. Joskus poraan samaan reikään seuraavanakin vuonna. Reikä kannattaa porata rungossa mustaan röpelöiseen kohtaan. Valkoisessa sileässä kohdassa mahlaa saattaa valua tiviin kuoren alle, ja se voi irrota.

• mää syön kans deetä talvisaikaan mutta sit kun rupee aurinko paistaan ja kerkee oleen ulkona vähennän pillereinä ottoa täytyypä tota sitruunaa kokeilla muutenkin kuivalle iholle vois olla varmaan ihan hyvää jos sitä lisäis kosteusvoiteeseen mukavaa vapaa viikkoa sulle virkistää varmaan kun saa välillä aikaa itselleen.

• friidu-54

Kiitos tiina..tämä viikko kyllä otetaan ihan relax..taidetaan todella nukkua nyt myöskin vähän varastoon kumpikin myös...ihanaa minullakin kun tuota ruokapuolta ei nyt niin tarvitse miettiä...syödään vähän mitä kiinni saadaan....ja ehkä pääsen tuon mieheni kanssa loppuviikosta jopa kahdestaan ulos...syömään, väliin mekin...ilman tätä perhettä...hyvää se tekee meidänkin parisuhteelle...

• Sitä voisi myös pysytellä kotimaassa, tekee hyvää iholle.
        Oikein hoidettuna, Suomalainen ruokavalio, sellainen Jouluinen, pitää huolen että vanhuuden mukana tuleva, katoavan Kollageenin jättämä tila täytyy ja iho pysyy mukavan rypyttömänä ja luonnollisen rasvattuna.
        Mukavan lihainen, mutta rasvainen grillimakkara, on hyvä esimerkki, sen kypsymistä kannattaa seurata.
        D3 :ta minäkin vedän napin talvisin, joka aamu, mutta vain huvikseni, miehille ei tule Osteoropoosia.
        Öh... oletan sen vahvistavan muiden rohtojen vaikutusta. Pitäisi vaan päästä kokeilemaan, useimmin.
        Alankin etsiä Tiina Jylhän puhelinnumeroa, yletönkin viehättävyys ei riitä jos on mittava vääristä paikoista.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Sitä voisi myös pysytellä kotimaassa, tekee hyvää iholle.
        Oikein hoidettuna, Suomalainen ruokavalio, sellainen Jouluinen, pitää huolen että vanhuuden mukana tuleva, katoavan Kollageenin jättämä tila täytyy ja iho pysyy mukavan rypyttömänä ja luonnollisen rasvattuna.
        Mukavan lihainen, mutta rasvainen grillimakkara, on hyvä esimerkki, sen kypsymistä kannattaa seurata.
        D3 :ta minäkin vedän napin talvisin, joka aamu, mutta vain huvikseni, miehille ei tule Osteoropoosia.
        Öh... oletan sen vahvistavan muiden rohtojen vaikutusta. Pitäisi vaan päästä kokeilemaan, useimmin.
        Alankin etsiä Tiina Jylhän puhelinnumeroa, yletönkin viehättävyys ei riitä jos on mittava vääristä paikoista.
        H.

meinasitko että jostain otat muutaman sentin pois vai lisää ;))))

• tii-na- kirjoitti:

meinasitko että jostain otat muutaman sentin pois vai lisää ;))))

Taidanpa antaa sinulle ja muillekin naisille hiukan lohtua ja toivoa.
        Nuoruudenaikainen luiden kolina ei vanhemmiten ole se juttu.
        Eli nykyään on massa ihan ok, kunhan on pinnaltaan sileä.
        Ja, totanoi...joo..mitä sinä kysyitkään? :)
        h.

• friidu-54
        hunksz kirjoitti:

Taidanpa antaa sinulle ja muillekin naisille hiukan lohtua ja toivoa.
        Nuoruudenaikainen luiden kolina ei vanhemmiten ole se juttu.
        Eli nykyään on massa ihan ok, kunhan on pinnaltaan sileä.
        Ja, totanoi...joo..mitä sinä kysyitkään? :)
        h.

kerrankin samaa mieltä;))) sääret jos niissä ei sitä rasvaa niin eihän ne VOI olla niin siloiset kuten Friidullakin....ei siis kohjuja mutta iho erittäin pehmeä...koska suihkun jälkeen naisten on syytä kevyellä kosteusvoiteella myöskin muistaa säännöllisti rasvata ihonsa...ja runsas vedenjuonti tuon Omega-3 B-vitaminiinen ja monivitaamien kanssa missä A je E ja sinkkiä myöskin...pitää ihon pehmeänä...

aloitan itse aina kannullisella vettä, aamuni siihen pari tippaa sitruunaa ja ehkä hiven hunajaa...

Kasvoissa ei vielä ryppyjä mitä nyt silmänymärillä naurunrypyt.......ja kaulankin ja decolte-alueen taas iho nooh:))) ei nyt ihan rypytyn...mutta suht....siis kuulemma auttaisi tämä kaurahaude;)))

Eiku naamioita tekemään;)))

• lejanna

Joskus kauan sitten juoksutettiin pihakoivusta mahlaa, ja yritettiin juoskennella sitä.
      Makuhan nyt ei ainakaan minusta ole mikään mahtava, mutta se lie sivusekka, lähinnä kuin mietoa, mautonta sokerivettä.
      Vettähän se onkin lähes 100:sesti, mutta onhan siinä hiveniä hivenaineita.
      Joten, ei kai siitä haittaakaan ole, kunhan ei sitä vanhenna.

Ja, uskohan siirtää vuoriakin,

http://yle.fi/alueet/teksti/savo/2011/04/poijaksen_mahla_virtaa_italiaan_2542864.html
      .

• oliskohan vähän samantyyppistä kun se havupuunuutejuoma sehän parantaa kaikki vaivat vähänkin kun näitä terveysjuttuja lukee niin aina siitä joku on avun saanu johonkin voihan olla ettei se mahla auta mihinkään eikä tee mitään kun se ei maksakkaan mitään mutta kattotaan eihän sitä koskaan tiedä.

• lejanna
        tii-na- kirjoitti:

oliskohan vähän samantyyppistä kun se havupuunuutejuoma sehän parantaa kaikki vaivat vähänkin kun näitä terveysjuttuja lukee niin aina siitä joku on avun saanu johonkin voihan olla ettei se mahla auta mihinkään eikä tee mitään kun se ei maksakkaan mitään mutta kattotaan eihän sitä koskaan tiedä.

Kaipa sitä on kuitenkin tutkittu, kun luin, että sitä viedään Jaappaniin astikin.
        Kannattaisi täällä yrittää hyödyntää kaikkea luonnosta saatavaa. Sieniähän viedään jo moneenkin maahan, Amerikoihin mustikoita, mitä vietäneen mualle.

Turhaa se nyt on kuitenkaan jollekin Helsingin työttömälle työntää muovisanko kouraan, ja kehoittaa metsän anteja keräämään.
        Tai ei ainakaan kovin yksinkertaista ole autottoman painua saloille.

Loppuukohan monista muista maista asutuksen alta kaikki luonto, jota täällä meillä riittää. Ja meidän yöttömien kesienhän sanotaan kasvattavan ihmekasvustoa.

Pitänee kokeilla hiustenpesua mahlalla, kuin tuolla linkissä kerrotaan.
        .

• esko töyry

Miehillä ainakin nyrkki kasvaa, jos juo koivun mahlaa. :) Venäläinen
      artjuhin putosi pienenä koivunmahlapataan. :)

• Meriläinen

En ole juonut sitä paljoa mutta olen kuullut että terveellistä se on.
      Mulla on nyt menillään lisäaineeton aika.
      Jonkun aikaa nyt olen ostellut tuoretuotteita.
      Systerillä kun kävin niin siellä kaytiin Mänsälässä tuottajatorilla.
      Ja täällä tietysti toria sitten hyödyntänyt.
      Ei se loppujen lopuksi niin vaikeeaa olekaan kun ottaa asiakseen.

• tii-na-...

sehän olis tietysti terveellistä se lisäaineeton ruoka oon monesti ajatellu mutta vielä oon jättäny ajattelun tasolle tässä hommassa kun pystyy hyödyntään kaikki päiväysvanhoja tuotteita niin ei viitti kaikkia kaatopaikallekkaan kelkkoa kasvisruokavaliolla olin kerran puoli vuotta tuloksena se että kolesteroli kohos mutta saattoi kyllä johtua siitä etten käyttäny rasvoja juuri ollenkaan ja muutenkin tulee käytettyä öljyäkin aika vähän oon ottanu nyt tavaks ryypätä pellavansiemenöljyä pullonsuusta pari kertaa päivässä on se niin vaikeeta kun kaikki pitäs olla niin balanssissa ;)))))

• alham

Tiedoksi . Mahlan juonnista voi joillekin tulla allerkinen reaktio.

• Pirre*

Olen mie maistanut, mutten oikein muista miltä koivunmahla maistui, olin varsin alle koulu ikäinen kun isän tiputtamaa mahlaa sain maistaa. Ei meillä sitä kai kovin paljoa käytetty kun en sitä herkkuna muista, appelsiini maistui paljon paremmalle :)

• ei se munkaan mielestä mitään kovin suurta herkkua ole mutta menee se kun ei maistele kyllä mää sitä nyt oon lasillisen päivässä juonu tänä keväänä en päässy vielä pakastaan kun oon vään myöhässä asialla mutta yritän olla ens keväänä skarppina aikaisemmin ältä osin =))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      38
      3240
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2585
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2554
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1806
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1526
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1291
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1248
    8. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1229
    9. Kosulan Keisari karviossa

Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1146
    10. Arvasin että sen profiilin takana on sinä

Ja nyt suutuit. Pidähän tuo äläkä enää haikaile sitten, rakas 😉
      Tunteet
      13
      1100
    Aihe