Varmasti vaihtelee eri ihmisillä, mutta monennellako raskaus-kuulla raskaus alkaa ulkoisesti näkyä?
Milloin näkyy
9
270
Vastaukset
mul ei näkynyt että puoliset olisi arvannut että olen raskaana.Olen pieni kokoinen sen takii ei oikein isomahaa tullu
- valas nainen
sanotaano nyt näin että itselläni vk 18 ei mitään ja 25 jo selvääkin selvempi vauvamasu ja vointi sen mukainen,ähky puhku :) Joillakin pullahtaa jo alkuviikkoina,väittävät. Nyt tulossa tyttö ja maha sen kokoinen kun pojasta oli lähtiessä synnyttämään, että se on niin yksilöllistä ja vaihtelee jopa eri raskauksissa. Ei pysty sanomaan mitään selkeää linjaa.
- Mintynen
Joillainhan on ihan alussa, toisella kuulla ihan mieletön maha(turvotusta), josta muut arvaa että taitaa olla pullat uunissa.
Mulla alkoi ulkopuolisten silmiin näkyä viikolla 14. Nyt viikko 20 6, ja mahanympärys kasvanut raskauden aikana ~20cm, lihonut en ole. - 20 ja jotain
Mulla jossain viikolla 20 ja vähän päälle alkoi maha näkyä. Sitä ennen ei oikeastaan välttämättä olisi arvannut mitään, kun painoa oli ennestään. Nyt viikkoja 29 ja kauhistuttaa, että paljonko tuo maha tuosta vielä kasvaa... En tiedä, miten muut mahani näkee, mutta minusta se on jättimäinen. :D No mutta kyllä sen kestää, kun tietää, mitä sieltä sitten tulee. Ja synnytyksen jälkeen voi pikku hiljaa alkaa laihdutella... :)
- ladjbvaklbvj
Mulla on 31. viikko menossa, ja kasvotusten seisoessa ihmiset edelleenkään välttämättä tajua mahaani, mutta sivuprofiili jos vilahtaa niin ei tuosta oikein voi erehtyä... Ensimmäiset kommentit tuli joskus H24-25, eli joku asiasta tietämätön uskalsi ääneen kysyä/onnitella. Mut sitä aiemmin piti kyllä jo luopua omista farkuista ja siirtyä mammahousuihin.
Äärimmäisen hyödyllinen ja valaiseva vastaus kysymykseesi: hyvin yksilöllistä :) - mustamolli
Mulla oli jo sen verran mahaa että jouduin siirtymään mammahousuihin rv 15 kun omat housut eivät menneet enää kunnolla kiinni. Tosin huppareilla ynnä muilla löysemmillä yläosilla sai mahan vielä suht hyvin piiloon. Nyt on rv 25 ja maha on jo aika järkyttävän iso. Olen kyllä aika pienikokoinen niin maha näyttää sen takia varmaan suhteessa isolta
Viikko 8 ja maha turvotusta sen verran, ettei tartte farkuista enää edes haaveilla. Pahoinvoinnin takia paino tippunu viitisen kiloa, mutta maha tuntuu vain kasvavan ja on todella ikävän pinkeän ja kipeän tuntuinen. Taitaa siis olla hyvin yksilöllistä tämä masun näkyminen
- Masuttelija
Mulla oli turvotusta aika lailla viikolla 8 ja sain sanoa myös hyvästit farkuille. Silti joku olisi helposti saattanut olettaa että olen vain lihonnut kun ei vielä sellainen raskauskumpu ollut. Viikolla 16 sitten vatsa kasvoi puolella ja jäänyt arvaamisen varaa olenko raskaana vai en. Näkyy aivan selvästi. Ja nyt rv18 ja maha kasvanut tuostakin vielä lisää.
- --------------------
Oon normaalipainonen ja ehkä joskus viikolla 22 alko maha pyöristyä niin, että selkeesti näytti raskaanaolevalle. Kyllä se jo ennemmin turpos, mutta aika tasasen paksusti ja näytinkin siis vaan melko tukevalle keskivartalosta.
Kyllähän tutut voi huomata jo aikasemmin, mutta ventovieraat kadulla alkaa yleensä huomata vasta rv 20 jälkeen (jos kuljet ihonmyötäsissä vaatteissa, toppatakissa ei välttämättä).
Sitä turvotusta, minkä ite huomaa ei ulkopuoliset tajua raskauden aiheuttamaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275324Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123885Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512810Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851312Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308- 601193
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2141091