Apurahat palkkaa vai bonusta?

Apurahansaaja

Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä, että käytetäänkö yleisesti tutkimusryhmissä henkilökohtaiset apurahat palkkaan vai ovatko ne bonusta palkan päälle?

Meillä nimittäin on niin, että vaikka olisi esim. vuoden työsopimus yliopistolle, niin kehotetaan hakemaan apurahoja. Jos sellaisen sattuu saamaan, niin tutkija laitetaan osittaiselle virkavapaalle, jolloin osa palkasta tulee omalta apurahalta. Olen kuitenkin kuullut, että joissakin yliopistoissa apuraha on bonus, eikä tutkijaa suinkaan laiteta virkavapaalle.

Riippuu varmaan myös siitä, että onko saanut apurahaa työskentelyyn, vai ns. kannustusapurahan.

Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, kuinka epärehellisiä tutkijat ovat kirjoittaessaan tutkimussuunnitelman kohtaa Rahoitus. Jotkut apurahakurkot, jotka tyytyväisenä käyttävät apurahojaan bonuksena, tuskin ovat kertoneet, että btw, rahoitus on kunnossa n vuodeksi eteenpäin. Samaan aikaan joillakin tutkijoilla rahoitus voi oikeasti loppua.

Ja en, en ole katkera tutkija, jolla rahoitus olisi loppu. Olen ollut onnekas apurahoissa, ja rehellinen rahoitussuunnitelmissa, ja jäänyt virkavapaalle apurahan saatuani.

Ihmettelen vaan, että miten joku tutkija raportoi apurahan, jonka on käyttänyt etelänmatkaan ja Vespaan?

2

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selityksen mestari

"Ihmettelen vaan, että miten joku tutkija raportoi apurahan, jonka on käyttänyt etelänmatkaan ja Vespaan? "

Tutkija on tietysti tutustunut tutkimusaiheensa kannalta merkittäviin aspekteihin Thaimaassa ja on parantanut olennaisesti paikallista liikkuvuuttaan, mikä on huomattavasti edistänyt tutkimuksen kenttätyötä.

Oma tutkimusaiheensa täytyy aina pystyä osoittamaan kuulumaan tiukasti siihen tutkimusohjelmaan, josta rahoitusta haetaan. Vastaavasti kaikki tehdyt toimet tulee kyetä selittämään tutkimusta eteenpäin vieviksi.

• riinas84

Oma esimieheni myös kannustaa hakemaan apurahoja, niin henkilökohtaisia kuin matka-apurahojakin. Minulla on tutkijakoulun rahoitus ja projekti kattaa lopun, joten palkan suhteen ei ole ongelmia. Niin kuin itsekin mainitsit, Apurahansaaja, riippuu suhtautuminen apurahaan juurikin siitä, mihin tarkoitukseen apuraha on myönnetty. Kannustusapurahat ovat henkilökohtaisia, ja ne maksetaan hakijan ilmoittamalle tilille (yleensä siis henkilökohtainen tili). Näihin apurahoihin ei työnantajalla ole mitään oikeutta. Jos olet hakenut työskentelyapurahaa, tämä luonnollisestikin on tarkoitettu työskentelyyn (yleisesti palkkaan) ja tässä tilanteessa on ymmärrettävää, että työsuhteesta laitetaan virkavapaalle apurahakauden ajaksi. Henkilökohtaisista apurahoista tarvii harvoin antaa selvityksiä, mutta työskentelyapurahan käytöstä tulisi antaa selvitys apurahakauden päätyttyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5050
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3522
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3345
    4. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2541
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2513
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2207
    7. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2069
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1809
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1699
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1678
    Aihe