Ravintolat Varsovassa?

Syömään sinne mennää

Varsovaan olen menossa kesäkuussa ja kysynkin nyt kokeneemmilta hyvistä ravintoloista. Nimenomaan puolalainen ruoka eritoten kiinnostaa, eri hintakategorioissa. En siis kysy nyt baarien perään, vaikka jonkin hyvän ruokaa tarjoilevan pubinkin voi mainita siltä varalta että haluaa iltaa istua. Mutta hyvät ruokapaikat, eritoten perinteistä puolalaista tarjoavat?

Kiitos etukäteen!

8

1628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PKP-82

Tuossa pikaisesti tutkailin netissä bar mleczny warszawa ja tällä haulla tulee muutamia paikkoja. Poznanissa olen käynyt vastaavissa paikoissa (tiedän, kysyttiin Varsovaa, mutta silti): halpaa, perinteistä puolalaista ruokaa. Ruokalistat seinällä. Nimestä huolimatta kyseessä ei mielestäni ole baari sinänsä, vaan lähinnä ruokala.

Henk.koht. laittiaisin tämän kategoriaan "ruokaa edullisesti kaupungilla kuljeksiessani".

• Karolus51

Jos haluat aitoa peruspuolalaista ravintolakulttuuria kokeilla niin semmoista löytyy Bednarska-kadulta jyrkän rinteen alta, ravintolan nimi on Pod Retmanem. Vanha rakennus, siisti ja konstailematon paikka, ruoka on taivaallista, voita ja kermaa ei ole säästelty, pari kertaa olemme päässeet sisälle sivupöytään vaikka ravintolassa on ollut yksityistilaisuus ja sillä toisella kerralla meidät haettiin mukaan juhliin. Hinnatkin ovat kohtuulliset, tänne me aina palaamme sillä parempaa emme ole löytäneet, miksi edes yrittäisimme, meidäthän jo tunnetaan.

• Syömään sinne mennää

Kiitos kommenteista molemmille. Eritoten tuo Pod Retmanem vaikuttaa lupaavalta.

• Varsovaan

Varsovassa on valtavasti ravintoloita josta löytyy hyvää ja edullista ruokaa moneen makuun. Viikonlopun reissun jälkeen voisin suositella kaikkia ravintoloita missä tuli käytyä. Suosittelen kuitenkin libanonilaista ravintolaa http://new.lecedre.pl Al. Solidarności 61. Käy vaikka samalla reissulla jos haluaa nähdä karhut puistossa.

• Tupsu2222

Tuolla tuli käytyä pari kertaa kaksi vuotta sitten, kun oltiin viikko Varsovassa:
      http://www.dekanta.pl/index_ang.html
      Ja tykkäsin kovasti ruoista - ja hinnoista.

Tämä oli ehkä omaan makuun liian kansaomainen mutta paikka oli joka ilta kuin tykillä täyteen ammuttu:
      http://www.uszwejka.pl/strona.php?podstr=kontakt&lang=en

Vähän myöhässä tämä viesti mutta kuitenkin....

• E-li-as

Sama havainto kuin tuossa edellä. Puoli tusinaa kertaa tuli käytyä syömässä ja joka kerran ruoka oli hyvää. Annoskoko tuntuu olevan varsin suuri verrattuna meidän ravintoloihin.

Hauskinta oli syödä ravintolassa jossa ei ollut englanninkielistä ruokalistaa ja tarjoilija ei osannut englantia. Merkkikielellä saatiin selville, että hyvää voisi olla esimerkiksi yksi rivi siitä listalta. Tilattiin se riskillä. Ruoka muistutti selvästi Kievin kanaa, mutta nimessä ei kyllä ollut mitään Kiovaan viittaavaa. Pääasia, että sekin ruoka oli tosi hyvää.

Joskus aikaisemmin olen ollut Krakowassa ja kokemukset siellä samankaltaiset.

• menossa

Moi.
      Onko tietoa onko Gdanskissa jotain sportti baaria missä voisi näkyä jääkiekon mm loppuottelu?

• GDN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51