Ravintolat Varsovassa?

Syömään sinne mennää

Varsovaan olen menossa kesäkuussa ja kysynkin nyt kokeneemmilta hyvistä ravintoloista. Nimenomaan puolalainen ruoka eritoten kiinnostaa, eri hintakategorioissa. En siis kysy nyt baarien perään, vaikka jonkin hyvän ruokaa tarjoilevan pubinkin voi mainita siltä varalta että haluaa iltaa istua. Mutta hyvät ruokapaikat, eritoten perinteistä puolalaista tarjoavat?

Kiitos etukäteen!

8

1516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PKP-82

      Tuossa pikaisesti tutkailin netissä bar mleczny warszawa ja tällä haulla tulee muutamia paikkoja. Poznanissa olen käynyt vastaavissa paikoissa (tiedän, kysyttiin Varsovaa, mutta silti): halpaa, perinteistä puolalaista ruokaa. Ruokalistat seinällä. Nimestä huolimatta kyseessä ei mielestäni ole baari sinänsä, vaan lähinnä ruokala.

      Henk.koht. laittiaisin tämän kategoriaan "ruokaa edullisesti kaupungilla kuljeksiessani".

    • Karolus51

      Jos haluat aitoa peruspuolalaista ravintolakulttuuria kokeilla niin semmoista löytyy Bednarska-kadulta jyrkän rinteen alta, ravintolan nimi on Pod Retmanem. Vanha rakennus, siisti ja konstailematon paikka, ruoka on taivaallista, voita ja kermaa ei ole säästelty, pari kertaa olemme päässeet sisälle sivupöytään vaikka ravintolassa on ollut yksityistilaisuus ja sillä toisella kerralla meidät haettiin mukaan juhliin. Hinnatkin ovat kohtuulliset, tänne me aina palaamme sillä parempaa emme ole löytäneet, miksi edes yrittäisimme, meidäthän jo tunnetaan.

    • Syömään sinne mennää

      Kiitos kommenteista molemmille. Eritoten tuo Pod Retmanem vaikuttaa lupaavalta.

    • Varsovaan

      Varsovassa on valtavasti ravintoloita josta löytyy hyvää ja edullista ruokaa moneen makuun. Viikonlopun reissun jälkeen voisin suositella kaikkia ravintoloita missä tuli käytyä. Suosittelen kuitenkin libanonilaista ravintolaa http://new.lecedre.pl Al. Solidarności 61. Käy vaikka samalla reissulla jos haluaa nähdä karhut puistossa.

    • Tupsu2222
    • E-li-as

      Sama havainto kuin tuossa edellä. Puoli tusinaa kertaa tuli käytyä syömässä ja joka kerran ruoka oli hyvää. Annoskoko tuntuu olevan varsin suuri verrattuna meidän ravintoloihin.

      Hauskinta oli syödä ravintolassa jossa ei ollut englanninkielistä ruokalistaa ja tarjoilija ei osannut englantia. Merkkikielellä saatiin selville, että hyvää voisi olla esimerkiksi yksi rivi siitä listalta. Tilattiin se riskillä. Ruoka muistutti selvästi Kievin kanaa, mutta nimessä ei kyllä ollut mitään Kiovaan viittaavaa. Pääasia, että sekin ruoka oli tosi hyvää.

      Joskus aikaisemmin olen ollut Krakowassa ja kokemukset siellä samankaltaiset.

    • menossa

      Moi.
      Onko tietoa onko Gdanskissa jotain sportti baaria missä voisi näkyä jääkiekon mm loppuottelu?

      • GDN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe