Kissa ei mene kuljetusboksiin :/

Suppomies

Heips

Olen tässä jo usean päivän ajan yrittänyt lähteä pienelle matkalle, mutta ongelmaksi on muodostunut kissa, joka ei halua mennä kuljetusboksiin. Kissa tuli luokseni noin kuukausi sitten. Ikää kissalla on kolme vuotta. Se on tyttö eikä ilmeisesti ole hirveästi matkustellut entisten omistajiensa kanssa (ja silloin kun on, mukana on yleensä ollut aina myös toinen kissa).

Olen yrittänyt houkutella kissaa boksiin herkuilla ja kissanmintulla, mutta parhaimmillaankin kissa on vain katsonut kuljetusboksin oviaukolla. Vähän voimakkaampia otteitakin olen yrittänyt käyttää, eli yksinkertaisesti työntää kissa kuljetusboksiin. Sekään ei ole ollut kyllä kovin mielekästä kummallekaan. Kissa on rapistellut voimakkaasti vastaan ja päästänyt mitä inhottavimpia ääniä. Seurauksena olen myös saanut pureman sormeeni. Monet tosin sanovat, että jos kertakaikkiaan on lähdettävä, niin se kissa on vain väkisin laitettava sinne boksiin, vaikka se tuntuisi kuinka inhottavalta. Enkä vain tykkäisi käsitellä eläintä tällä tavalla väkivalloin.

Mutta onko muita ideoita?

4

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukahaluaahäkkiin

meill kanssa narttu ja varsinkin kollikissa vihaa kantoboksia, mutta menee kun väkisin tunkee sinne... sinänsä se on kyllä taitolaji sen kissan väkisin sinne laitto, mutta vuosien saatossa oppinut kun tuntee kissan ja kissa ei kuitenkaan halua satuttaa omistajaansa pahasti :D luukku auki, kissa syliin ja puoliksi sisälle ja sitten työntää peräpäästä sisälle ja luukku heti kiinni kun kissa siellä on... pitää etutassuista hieman kiinni kun laittaa kissaa sisälle koppiin, ettei haro vastaan... jotkut kissat huutaa vimmatusti boksissa, jotkut ei ollenkaan... näin myös meillä. kolli ulvoo ja huutaa kurkku suorana minkä jaksaa, koko matkan ajan melkeinpä, ja repii kaltereita niin että pentuna kynnetkin irtoili... narttukissa on ihan nätsisti sielä kun on ensin sisälle saanut .

• 5+12

Meillä kantokoppa on jatkuvasti esillä, jotta kissat eivät ole oppineet yhdistämään sitä mihinkään erityiseen tai erityisen ikävään. Monilla kissoillahan ainoat reissut liittyvät eläinlääkäriin, joten ei ihme jos koppa inhottaa. Valitettavasti tämän enempää en osaa vinkata, kun meillä kissat saa koppaan suht helposti.

• H

Boksiin kannattaa totuttaa mahdollisimman hitaasti, tuossa alemmassa topicissa on siitä juttua. Ei missään nimessä pakolla kissaa koppaan (kuin hätätapauksessa!), jos kissa on joskus kokenut boksiin menemisen ahdistavana niin kissa kyllä muistaa tuon kokemuksen ja kauan, tilannetta on vaikea muuttaa.

Kokeilisin tapauksessasi boksin tilalta vaikka kissan kantolaukkua, se ei välttämättä tunnu niin "vankilalta" kun koppa ja kantolaukussa kissa näkee paremmin ja on lähempänä omaa ihmistään. Noita kantokoppiakin- ja häkkejä on kyllä erilaisia, toisten kissojen mielestä vaikka rottinkiset kantokopat voivat olla kodikkaampia, ja jotkut kissat menee koppaan mieluummin sisään noista malleista, missä on iso katto-ovi, ja kissa vain nostetaan boksiin, ei tarvitse työntää:)

• kotia vailla

Jätä boxi ilman ovea kämppään arjeksi ja useita viikkoja. heitä parit minttuhiirilelut sisään vielä. Ei saata mennä pitkäänkään sitten kun katti on siihen tottunut ajatuksena ja alkaapa joskus siellä päiväettoneita vietellä. Vällyt alle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe