Rippilahja vanhemmilta

BlueBellKlaudia

Hei! Kaipaisin apua rippilahjatoiveen keksimiseen. Kyseessä olisi siis vanhemmiltani oleva lahja, jonka tahtoisin olevan jotakin ikimuistoista, ei mikään uusi kännykkä tms.
Pidän lukemisesta, kaikenlaisesta aivojumpasta ja rakastan historiaa, joskus jopa tuntuu että olisin syntynyt väärälle vuosisadalle. Nyt minulla ei jostakin syystä säteile, että mikä voisi olla sellainen "sopiva" rippilahjatoive. Onko kenelläkään kokemuksia omasta, upeaksi osoittautuneesta rippilahjasta tai muuten vain ehdotuksia? Kiitos jo etukäteen! :)

8

371

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • han.aa

Mä ainakin saan satasen tilille äidiltä. Niin ja sitten lahjahan periaatteessa on ne juhlat, ja jos niistä ottaa valokuvia niin onhan ne sitten ikimuistoisia :)

• Miksu .

Vain idiootit menevät ripariin.

• valitse itse

Moi! Itse sain TIlkkutäkki cd kokoelman, jossa on riparilauluja. Sitä kuunnellessa tuli monet hyvät riparihetket mieleen, voisko se olla yksi juttu? Tai sitten joku muu musajuttu. Useimmat kaverini ovat saaneet kaularistin.

• Saija S

Minä sain raamatun jolla me lämmitettiin sauna.

• BlueBellKlaudia

Kiitos kaikista, enemmän ja vähemmän viisaista kommenteista ;) Ei vaan, mielipiteensä kaikilla, mutta ainakin tuo levy kuulostaa ainakin hyvältä ajatukselta. Olen ajatellut myös yhteistä matkaa Moskovaan, onko kenelläkään kokemuksia matkasta rippilahjana?

• ()&/(=/%/(¤&#%&

No mä en menis ripariin mistään hinnasta. Mä vihaan uskovaisia.

• BlueBellKlaudia

Kiitos tiedosta, mutta jos nyt kuitenkin juteltaisiin täällä niistä rippilahjoista? ;)

• -09riparinkäynytyttö

Mä sain kaksi ristiä (kummaltakin kummilta, toinen kylläkin ilmaiseksi isän tuttavien liikkestä..) Kaverilta hopeisen rannekorun, joitakin käytännön lahjoja kuten pussilakanasetin ja sitten ns. koristehömppää kuten kynttiläkupin. Itse juhlat maalla omassa rakkaassa mummolassa, kummitädin tekemät kakut ja ruuat, rippivaatteet ja valokuvat on iso ja ikimuistoinen lahja. (tietty sain myös rahaa, n 300e)

Moni oli saanu lahjakortin jonnekki mieleiseen liikkeeseen ja yksi oman huoneensa remontin. Kuulinn että jollekkin on mummo ostanut lippuja vuodeksi kulkemiseen kouluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12723
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4750
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1945
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      365
      1634
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe