Omistan vanhankoneen jossa on nvidia geforse 6200 idle lämmöt ovat 56C pelatessa 90C onko normaalia?
Lämmöt oikeat?
11
234
Vastaukset
itselläni hd4870 ja jos tuuletin on "tehtaan" asetuksilla, niin lämmöt idlenä yli 80 celsiusta ja rasituksessa ties mitä. ilmankos ne hajosivat muutaman kuukauden sisällä. rivatunerilla saa säädettyä näyttiksen tuulettimen portaattomasti. olen asentanut arvot 50-65 asteen haarukkaan ja hyvin on kestänyt kohta kolme vuotta.
eli jos sulla on anturi tuossa näyttiksessä niin pystyt säätämään tuuletinta.- puhallin?
näyttiksessä ei ole tuuletinta tehtaalta tultua. mutta satta minulla pieni (40mm) tuuletin jossain olla kun jäähy nayttiksessä on niin pieni
Idlenä HD 4870 80 ºC. Nyt on pakko sanoa, että jotain on pahasti pielessä. Joko tuuletin on hajonnut, jäähdytyssiili ei saa kunnollista kosketusta näytönohjaimeen tai tuuletin on aivan pölyn peitossa. Rasituslämmöistä nuo vielä menisivät, mutta eivät idlelämmöistä.
Herra.Alikersantti kirjoitti:
Idlenä HD 4870 80 ºC. Nyt on pakko sanoa, että jotain on pahasti pielessä. Joko tuuletin on hajonnut, jäähdytyssiili ei saa kunnollista kosketusta näytönohjaimeen tai tuuletin on aivan pölyn peitossa. Rasituslämmöistä nuo vielä menisivät, mutta eivät idlelämmöistä.
Lisäksi kotelon ilmanvaihto voi olla päin persettä. Etenkin jos näyttiksen vieressä vielä on toinen kortti ja näyttiksessä joku onneton vakiosiili eikä itse kotelossa juuri mitään ilmavirtausta, niin jotain tuollaista voi ehkä odottaa. Mitenkäs näyttiksen prosessori voisi jäähtyä, jollei sen tuottamaa lämpöä saa johdettua pois?
Itse en kyllä tuollaisia 40mm tuulettimia edes suostuisi käyttämään: pitävät vittumaista ininää.
Näyttiksiin voi asentaa ihan kohtuuhintaisen kunnollisenkin jäähdytyksen aivan helposti.Töppönen kirjoitti:
Lisäksi kotelon ilmanvaihto voi olla päin persettä. Etenkin jos näyttiksen vieressä vielä on toinen kortti ja näyttiksessä joku onneton vakiosiili eikä itse kotelossa juuri mitään ilmavirtausta, niin jotain tuollaista voi ehkä odottaa. Mitenkäs näyttiksen prosessori voisi jäähtyä, jollei sen tuottamaa lämpöä saa johdettua pois?
Itse en kyllä tuollaisia 40mm tuulettimia edes suostuisi käyttämään: pitävät vittumaista ininää.
Näyttiksiin voi asentaa ihan kohtuuhintaisen kunnollisenkin jäähdytyksen aivan helposti.Ei idlenä pitäisi noin korkeat lämmöt olla edes kahden kortin kokoonpanossa, jos tuulettimet toimivat normaalisti. Mutta niin tai näin, jokin on pahasti pielessä.
Herra.Alikersantti kirjoitti:
Ei idlenä pitäisi noin korkeat lämmöt olla edes kahden kortin kokoonpanossa, jos tuulettimet toimivat normaalisti. Mutta niin tai näin, jokin on pahasti pielessä.
Siis näytönohjainten tuulettimet.
- 120C
ohhoh pelasin 2h cod 4 ja näyttis oli 120C uutta jäähyä etsimässä
- Hottisko?
Ei ole normaalia ei. Idle-lämmöt tulisi olla jotain 40 astetta ja rasituksessakin tulisi jäädä alle 70:n. Putsaa siili ja järjestä koteloon kunnon tuuletus.
- ei auta
siili putsattu kotelossa on 140mm puhallin edessä ja takana lämmöt silti 45C idle rasitus 95C
- 45-50°celcius idle
45°c idle on ihan normi. Näyttikset vaan käy yleensäkkin kuumempana kuin prossut esim. Itsellä HD6870 idle on siinä 45°c-47°c paikkeilla kans. Kovassa rasituksessa menee kanssa sinne 80°c ylöspäin lähemmäs 90°c,, mutta pitkän aikavälin rasituksessa ei yli 70-75°c.n kannattaisi antaa mennä,, sitä' taasen voi rajoittaa sillä että jos oikeen raskas peli on niin säätää näyttiksen tuulettimen manuaalisesti sen verta isolleen ettei lämmöt nouse sen 75°c yli, mikäli rasitus on jatkuvaa.
- sepp01
hui perhana itellä on on näyttiksen lämmöt 8c pelatessakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389