Kuka Jurgens?

capt.cöpenick

Vuosia sitten tämän komeaäänisen saksalaisen musiikkikappale kotimaan kaihosta jäi monien mieleen.
Tästä kauniista melodiasta on myös suomalaisen iskelmälaulajan tekemä versio. En muista hänenkään nimeä.

Nyt on mentävä, mutta palaan huomenillalla katsomaan olisiko ystävällinen sielu löytänyt yotubesta tarkoittamani.

10

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu*

      Tämän päivän olen ollut vauhdissa, sananmukaisesti.

      Illan tullen kotiuduin ja kurkkaan tännekin!

      Kapu-ystävälleni ehdotan tätä! Ei ihan sovi sinuun - toivon mukaan! :)

      Curt Jürgens: sechzig jahre und kein bisschen weise

      http://www.youtube.com/watch?v=PpcneURkObw

      • Lämmin kiitos Satu nopeasta vastauksestasi. Pidin hämmästyttävänä, että löysit Charles Rayn laajasta tuotannosta sen tietyn, tarkoittamani löytymistä.

        Google ehdottaa vaikka jyrgens haulla Kurt Jurgensia. Nyt kun tarkemmin muistelen, olin vielä työelämässä kun eräs työkaveri usein sitä lauleskeli.
        Kurt näyttää olevan Olavi Virran, Tapio Rautavaaran ja Topi Kärjen kaa samana vuonna syntyneitä. Voisi olla Kurtinkin esitys; ei kuitenkaan tuo kappale.


    • nousu vesi
      • Lorena*

        Kelpaisiko capt. c:lle tämä laulaja lauluntekijä Udo Jürgens? Syntyjään itävaltalainen mutta taiteilija uran Saksassa luonut, vuosi pari sitten täytti 75v. On muuten yksi suosikeistani ja varsinkin tämä Jenny tyttärensä kanssa duettona laulettu v 1984 mutta tuoreempikin versio on Udon 75v synttäreiltä, Ich wünsch dir Liebe ohne Leiden 1984

        http://www.youtube.com/watch?v=zytpHl7Q5cA&feature=related


      • Lorena* kirjoitti:

        Kelpaisiko capt. c:lle tämä laulaja lauluntekijä Udo Jürgens? Syntyjään itävaltalainen mutta taiteilija uran Saksassa luonut, vuosi pari sitten täytti 75v. On muuten yksi suosikeistani ja varsinkin tämä Jenny tyttärensä kanssa duettona laulettu v 1984 mutta tuoreempikin versio on Udon 75v synttäreiltä, Ich wünsch dir Liebe ohne Leiden 1984

        http://www.youtube.com/watch?v=zytpHl7Q5cA&feature=related

        Voi hän Udo ollakin, ei kuitenkaan se tarkoittamani kappale. Kiitos Lorenalle kuiten!


    • Sigridi

      Udolla on upea ääni vuosikymmenistä toiseen. Sakujen musa on ikääntyneiden suosikk kuunneltavaa.
      Joskus kuuntelen Alte Kameraden punanuttuisten sotilaiden esittämänä kuviomarssina jossa on rytmit kohdallaan.
      Myös Andre Rieu - Alte Kameraden 2009 orkesterisovituksena on upea, vähän uudella tavalla tulkittuna.

    • Elli von S

      Udo Jurgens lauloi jonain vuonna pianon ääressä Itävallan eurovisioiskelmän voittoon. Kappaleen Suomeksi teki tunnetuksi Carola.

    • Merci Chérie!
    • Puskasuleima

      Mahdoitkohan tarkoittaa Griechischer Wein -kappaletta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe