Ensimmäistä kertaa reilaamaan, matkasuunnitelma.

topias.leino

Hei!

Olen kaverini kanssa lähdössä reilaamaan heinäkuussa ja tässä olisi alustava suunnitelma, rahallisesti. Kertokaa kokeneemmat onko realistinen!

Helsinki>Bryssel lento Blue onella 108€
Bryssel>Pariisi, majoitus pariisissa 19€
Pariisi>Madrid, majoitus madridissa 19€
Madrid>Barcelona, majoitus tuttavilla
Barcelona>Nizza, majoitus nizzassa 17€
nizza>Venetsia, majoitus venetsiassa 13€
Venetsia>Wien, majoitus tuttavilla
Wien>Berlin, majoitus 10€
Berlin>Köpenhamina, majoitus köpiksessä n. 20€
Lento tukholmasta Helsinkiin, 45€

Reililippu=249€
Ruuat ja juomat= 160 (20€ päivä)

Overall: 660€

Plus tietysti muut ostokset, mutta tuossa on laskettu kaikki pakolliset. Kommentteja kiitos :)

8

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnsiKesänäReilaamaan

      Miten lyhyessä ajassa oot ton aatellu tehä?

    • topias.leino

      Lippu on se 10-22 päivää, tarkkaa päivämäärää emme ole vielä lyöneet lukkoon mutta 15 päivän reissu olisi alustavasti.

    • EnsiKesänäReilaamaan

      Ehkä tuossa on liian pitkä reissu liian lyhyelle ajalle. Kuukaudessa toi voisi olla ihan realistinen. Ajattele, että kerkeätkö tuossa nähdä mielestäsi tarpeeksi vai kannattaisiko esim. Espanja jättää pois ja olla enemmän aikaa hyvissä mestoissa. En itse lähtisi noin pitkää reissua tekemään 15 päivään.

    • 22

      Aika paljon aiotte nähdä lyhyessä ajassa. Siirtymisiin menee yllättävän paljon aikaa. Esimerkiksi Pariisista Madridiin junamatka kestää 12 - 21 tuntia reitistä riippuen. (Ja voi olla, että nopeimmissa junissa joudutte maksamaan lisämaksuja.)

      Ei kaikkea tarvitse nähdä kerralla, vaan ensi kesänä voi tehdä toisen reissun.

      Mutta asiaan:

      Jos Barcelonassa on ilmainen majoitus, siellä kannattaisi ehkä viipyä useampi päivä. Kaupungissa on jokaiselle jotakin, varsinkin jos teillä on vielä paikallisoppaat mukana.

      Mielestäni Venetsialle riittää päiväkäynti. En majoittuisi Venetsiassa, vaan tulisin sinne aamulla, laittaisin rinkat säilytykseen, kiertäisin vaporetto-vesibussilla kanaaleissa ja lähtisin yöjunalla Wieniin. Sivulta www.bahn.de voit katsoa aikatauluja (Jos lähdette 21:18 Venetsiasta, olette aamulla 8:28 Wienissä.)

      En myöskään ehkä tulisi Berliinistä Köpiksen kautta Tukholmaan vain lentääkseni Helsinkiin, vaan jos rahaa lentoon on, lentäisin suoraan Berliinistä esimerkiksi Air Berlinillä kotiin.

      Missä haluatte käydä, on tietysti teidän asianne. Parasta reilaamisessa on usein se, että suunnitelmia voi muuttaa kesken matkan. Minäkin päädyin ensimmäisellä interreililläni Nizzan illasta Luxemburgin aamuun, koska sinne lähti sopiva yöjuna.

    • topias.leino

      Kiitos, tuossa olikin jo paljon hyviä vinkkejä! Täytyy hieman hioa tuota suunnitelmaa enemmän järkevämpään suuntaan. Fiksuinta tosiaan olisi ehkä lentää berliinistä suoraan suomeen.

      • Timperi2

        Hei, kokeneena reilaajana vähentäisin noita kaupunkeja reilusti. Esim. Madrid on kaukana kaikesta ja jos kerra Barcelonassa tuttavalla yöpyminen, siellä olisi hyvä yöpyä pari yötä.
        Toi kaupunkien määrä on hegästyttävä. Enemmän nauttii reissustaan, kun on välillä paikallaan ja rentoutuu. Itse olen kaikki interrail reissuni (5 kpl) tehnyt niin, että on ollut 2 maata/kk. Mahdollisimman suoraa kohteeseen ja toinen maa on mieluusti naapurimaa. Venetsiakin on aivan upea, olen ollut siellä monesti, parhaimmillaan yhden viikon kerrallaan. Päivän reissu Venetsiaan ei kyllä kannata, se on vain pikajuoksu. Jos Italiaan ei tällä kerralla muuta kiinnostavaa, jätä Venetsia pois. Italia kannattaa ottaa sit toisella reissulla käsittelyyn.

        Ja, miksi Köpiksessä yöpyminen, ota sellaiset junayhteydet, että lähdet Köpiksestä yöjunalla Tukholmaa, noin säästyy yhden yön majoituskulut. Illalla lähtö ja aamulla perillä kohteessa. sitä olen käyttänyt usein, mm Pariisi-Barcelonaa välillä, näin jää aikaa kohteissa päivisin, eikä junailuun mene valveillaolo aikaa.

        Parhaiten nautitte, kun yöpymisiä on samassa paikassa useampi yö, sillä muuten reissu menee pelkäksi yöpaikkojen hakemiseen ja paikasta toiseen väsyneenä raahautumiseen. Sillä eniten nauttii reissusta, kun ei uuvuta itseään.

        Tsekkaa kohteiden Hostellien tiedot ja osoitteet tarkkaan netistä, sillä jotkut on ihan keskustassa toiset jossain laitamilla, silläkin on merkitystä, meneekö kohtessa kaikki aika siirtymisiin majapaikasta keskustaan. Hostelleista siistimpiä on YMCA- hostellit. Myös halvat hotellit on mahdollisia, niillä on tarjouksia.

        Ja jos jossain on tosi kivaa, siellä voi viipyä pitempään ja tehdä loppulomalle uudet suunnitelmat, sillä reissaamisen tarkoitushan on pitää hauskaa. ;-)
        Toivottavasti näistä neuvoista on apua ja oikein mukavaa reissua.


    • Reilaaja

      Anteeksi, olen ehkä vähän tyhmä, mutta tarkoitatko noilla yöpymishinnoilla yhtä yötä hostellissa/vastaavassa? Vai ajattelitteko yöpyä myös leirintäalueilla jne?

      Heinäkuussa on (ainakin meillä oli viime kesänä) tosi vaikeaa löytää hostelleja alle 20e/yö, aikalailla maasta välittämättä. Paitsi tietysti jos meinaatte varata majoitukset jo Suomesta käsin jolloin saattaa vielä löytyä halpoja, itse varasimme paria päivää ennen saapumista edellisestä kaupungista ja approx. 24 eukkia meni yöhön.

      Ja olen kyllä kieltämättä myös sitä mieltä ettei tuo reissu oikein 15 päivään mahdu :(

    • Reilaamaanvaikoei

      Hei! En tiedä vastaako täällä kukaan mutta kokeillaan.. tarkoitus olisi lähteä 2 viikoksi reilaamaan parhaan kaverini kanssa. Ollaan ostettu jo lennot (meno- sekä paluu). Tarkoitus olisi nyt sunnuntaina lähteä ja ensimmäisenä mennä roomaan ( ollaan sieltä maksettu jo ensimmäinen hotelli yöpyminen) siitä olisi tarkoitus mennä venetsiaan ja haluaisimme käydä ainakin itävallassa,budapestissä,montenegrossa ja paluulento on amsterdamista suomeen joten sinne viimeisenä. Onko kellään kokemusta näistä maista? Onko 2naisen turvallista lähteä reilaamaan kaksin? (Varsinaista järjestystä paikkoihin joissa haluamme käydä ei ole vielä päätetty) minulla on nyt ongelmana se että haluaisin kovasti lähteä, mutta suurin osa sukulaisistani on sitä mieltä että jos lähden niin sille reissulle jään..tarkoittaen siis etten hengissä selviä reissusta. Yrittävät kovasti pelotella kun eivät haluaisi minua päästää..en ole siis ikinä käynyt missään ulkomailla, joten minulle ihan outoa ja uutta :D mutta kaverini on ollut yksin espanjassa 6viikkoa.
      Anyway reililippua en ole vielä voinut ostaa kun passi tulee vasta tällä viikolla. Jokin minua kuitenkin tässä mietityttää, mitä jos oikeasti jotain tapahtuisi ( vaikka toisaalta voihan sitä sattua ihan täälä kotosuomessakin ) eikä tätä elämää piä peläten elää..tietenkin olen miettinyt kaikenlaista mitä voisi käydä. Ja toisaalta taas kun itse haluaisin lähteä niin ois kiva mennä vain ja näyttää kaikille tutuille että se on ihan normaalia matkustaa euroopassa ja näyttää myös ettei siinä ole mitään pahaa. Se on vain aina se mutta mitä jos..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe