Golf V sportline kytkin

kytkin palaa

Ei kuukautta, etteikö jotakin vikaa ilmenisi. Nyt meni 113 tkm ajetusta 1.6 sportline fsi:stä kytkin. VAG- konsernin autot ei näköjään kestä mitään. Yhden quattro Audin ja kolmen vw golfin omistajana täytyy todeta, että laatu on todella heikkoa.

Sanokaa mitä sanotte mutta sivusta seuranneena japanialaiset ja korealaiset vaan kestävät.

No se siitä vuodatuksesta. Onko kenelläkään kokemusta 6- vaihteisen kytkimen vaihdosta ja kuinka suuri urakka se kaiken kaikkiaan on? Onko hyviä suosituksia korjaajista?

6

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golfari...

Kytkinvika on V- Golfissa yleinen. Itselläni meni kytkin vaihtoon jo 40 tkm kohdalla.
      Alkoi jytistää kylmänä liikkeelle lähtiessä. Mene merkkipajalle valittaan jos autosi ei ole kovin vanha. Ei nuilla kilsoilla saisi vielä kytkin sipata.

• ????

Siis manuaalissa kytkin palaa vai? Mites sinä siinä olet onnistunut? Jalkaa ei pidetä kytkimellä kun ollaan liikkeellä ja kierroksia ei pidetä yli 2000 rpm kun lähdetään paikaltaan liikkeelle eikä muutenkaan pidetä autoa paikallaan esim.valoissa pitämällä kytkintä jatkuvasti tuntumassa.

• getriebe

Onko siinä jokin alkeellinen säätösysteemi, vain miksi palaa niin helposti.
        Japsilla ajelin 265 tkm ilman mitään onjelmia. Siinä oli hydralisesti säätyvä kytkin sekä venttiilit eli tavattoman harmiton yksilö. Sentään oli 8 kesää asuntovaunukin perässä eikä kytkimen kanssa ollut mitään ongelmia. Sellaiseen pitäisi volkkarinkin pyrkiä.
        JOs joku luulee, että ei ole kokemusta volkkareiden kytkimistä, niin voin kertoa, että töissä ajelin lukuisia erilaisia VW-taustaisia autoja yli 30 vuotta ja tuntuu siltä että VW kytkimille tuollainen 150-180 tkm on jo liikaa.

• Golfari...

Siis ei pala., vaan kytkimen pinnat lasittuu kun nykyään kytkinmateriaaleissa ei saa käyttää vanhaa kunnon hyvää ASBESTIA.
        Nykyinen materiaali lasittuu pinnoissa ja alkaa luistaa, jopa merkkipajalla sitä korjataan luistattamalla(poltetaan).
        Alä natiainen rupee mua opettamaan autolla ajamisessa olen ajanut kymmeniä vuosia ja kymmenillä autoilla.Hah......

Oletpa nyt vähän tietävämpi.

• VWJ

Mulla oli kanssa 145tkm ajettu 1,6fsi ja kytkin jytisti liikkeelle lähdössä. Oli kulunut epätasaisesti kuulemma. Motonetista Saschin kytkin ja Laakkosella asennus, niin n. 250e 250e (työt).

• syy selvillä

se on tuo SPORTLINE. Vaikka aika tehoton auto, pitäähän sillä jokaisissa liikennevaloissa yrittää, eikös niin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4474
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3529
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3210
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2852
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2402
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2106
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1781
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe