Majoitun muutamaksi päiväksi Louvren lähelle hotelliin ja haluaisin kulkea katsomassa nähtävyydet pyörällä. Onko se mahdollista/järkevää liikenteen kannalta? Ja miten pyörän saa vuokrattua?
Pyörän vuokraaminen keskustassa
2
421
Vastaukset
- Pariisinmatkaaja
Itselläni ei koskaan ole tuulut edes mieleen fillarin vuokraus Pariisissa. :) Sen verran hurjaa tuo liikenne on. Toisaalta tunnen yhden kaverin, joka asui ja työskenteli Pariisissa muutaman vuoden. Hän ajoi fillarilla muutaman kilometrin työmatkansa.
Onko tuo sivusto tuttu?
http://www.mayq.com/Cycling_out_of_paris/Text_from_paris.htm
Siinä on linkki mm. keskustan pyörätiekarttaan. - Pariisissa asustava
Paras ja edullisin vaihtoehto on Velib, löydät lisätietoja tuolta:
http://en.velib.paris.fr/How-it-works
Liikenne on vilkasta varsinkin ydinkeskustassa, mutta toisaalta nopeudetkin ovat suht kohtuullisia. Pyöräteitä on keskustassa heikonlaisesti, joten pyöräilijät seikkailevat autoteillä autojen, skoottereiden, moottoripyörien yms. joukossa. Eli valppaana pitää olla. Autoilijat alkavat tottua pyöräilijöihin, mutta kokemukseni mukaan eivät juuri tee tilaa.
Itse asun sellaisessa paikassa, ettei pyöräily ole minulle useinkaan toimiva vaihtoehto. Moni tuttu sen sijaan pyöräilee usein työmatkansa. Joillain osuuksilla se saattaa olla jopa metroa nopeampi vaihtoehto, ja ainakaan ei tarvitse ahtautua hikiseen ja haisevaan ruuhkametroon.
Bonne route ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217286Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5045439Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513355Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162651Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t502358Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681298Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771262Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153