Viimeinen kaahaus

pisa

Kun olen tätä palstaa lukenut on minunkin kerrottava oma kokemukseni,olkoon opiksi muille nuorille.Oli valoisa kesäyö kun oltiin liikkeellä,meitä oli minun lisäkseni kaksi poikaa me oltiin kaikki alle 20 v.Pojat olivat ajotavoiltaan kaahailuun taipuvaisia ja usein sai pelätä heidän kyydissään,mutta kun oltiin kavereita ei siitä uskaltanut pahemmin mainita.

Sitten yöllä kun tää tapahtui kuski oli hieman ärtynyt ja kun mainitsin vauhdista niin se löi tallan pohjaan sitten mentiin aivan sairasta vauhtia muutamat kilometrit.Pelkäsin jumalattomasti ja olin varma että tämä ei pääty hyvin,siirryin nopeasti takapenkin keskipaikalle jossa oli kolmipistevyö sillä se olisi turvallisempi paikka.Sitten mutka oikealle oli liian jyrkkä tällä vauhdilla ja ojaan mentiin,törmättiin puihin vasemmalla kyljellä sillä puolella olin istunut ennen siirtymistä keskelle.Sen jälkeen auto oli pyörinyt ympäri katon kautta pysähtyen lopulta pyörille.

Kuski kuoli heti toinen poika halvaantui molemmat olivat lentäneet autosta minä olin pysynyt sisällä autossa siitä saan kiittää käytössä ollutta turvavyötä jonka ansiosta selvisin lähinnä mustelmilla ja venähdyksillä,sekä vaistoani että siirryin keskipaikalle.

8

2962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annika

      Tuo turvavyön kytkeminen on pieni vaiva elämästä tai terveyden säilymisestä,kannattaa käyttää minä ainakin rakastan elämääni niin etten turhaan sitä uhraisi,niin turhaan kuin edellisen jutun pojat.

      • Manna

        Mikähän siinä on että varsinki nuoret pojat eivät kiinnitä turvavyötä? Luulisi heidän jo ymmärtävän että ilman sitä voi käydä huonosti. Juuri kuten noille kahdelle pojalle.


      • Mercedes
        Manna kirjoitti:

        Mikähän siinä on että varsinki nuoret pojat eivät kiinnitä turvavyötä? Luulisi heidän jo ymmärtävän että ilman sitä voi käydä huonosti. Juuri kuten noille kahdelle pojalle.

        Sanos muuta, itsekin ihmettelen miksi pitää ajaa kovaa ja turvavyö on liian vaikea kiinnittää!
        Turvavyön kiinnitys on todella pieni vaiva siitä, että elämä voi vielä jatkua! Ja kaasujalkaa on helppo keventää ehtiäkseen silti perille...raskas kaasujalka vie liian usein sille viimeiselle tielle!!! Herätkää kaikki kaaharit, älkää ainakaan toisten elämiä turmelko jos oman haluatte turmella!
        Itse en ole pahoissa onnettomuuksissa ollut, mitä nyt poro- ja risteyskolareissa.
        Mutta olen nähnyt kaahari auton ja siinä olleiden henkilöiden viimeisen matkan.
        Eräs kaahari auto ohitti meidät pitkällä suoralla renkaat vinkuen....ajateltiin jo siinä, että tuo auto ei pitkällä pötki...
        No noin 10 km edempänä oli tiukka mutka pahat jäljet tiessä, auto rusinana ojassa, verta kaikkialla...siihen loppui neljän nuoren miehen elämä! Näky oli aivan sanoin kuvaamaton itselläkin alkoi jalat täristä olihan Sen jälkeen ollaan meidän perheessä ajettu sääntöjen mukaan...jos on kiire niin se saa ollakin...kyllä sitä perille ehtii normaali vauhdillakin!


      • vertaus
        Mercedes kirjoitti:

        Sanos muuta, itsekin ihmettelen miksi pitää ajaa kovaa ja turvavyö on liian vaikea kiinnittää!
        Turvavyön kiinnitys on todella pieni vaiva siitä, että elämä voi vielä jatkua! Ja kaasujalkaa on helppo keventää ehtiäkseen silti perille...raskas kaasujalka vie liian usein sille viimeiselle tielle!!! Herätkää kaikki kaaharit, älkää ainakaan toisten elämiä turmelko jos oman haluatte turmella!
        Itse en ole pahoissa onnettomuuksissa ollut, mitä nyt poro- ja risteyskolareissa.
        Mutta olen nähnyt kaahari auton ja siinä olleiden henkilöiden viimeisen matkan.
        Eräs kaahari auto ohitti meidät pitkällä suoralla renkaat vinkuen....ajateltiin jo siinä, että tuo auto ei pitkällä pötki...
        No noin 10 km edempänä oli tiukka mutka pahat jäljet tiessä, auto rusinana ojassa, verta kaikkialla...siihen loppui neljän nuoren miehen elämä! Näky oli aivan sanoin kuvaamaton itselläkin alkoi jalat täristä olihan Sen jälkeen ollaan meidän perheessä ajettu sääntöjen mukaan...jos on kiire niin se saa ollakin...kyllä sitä perille ehtii normaali vauhdillakin!

        Turvavyö on todellakin helppo käyttää ja lisää uskomattoman paljon turvallisuutta liikenteessä. Mutta miksi sitä ei käytetä? Tässä on vertaus naisille, jos he sattuvat muistamaan erään oleellisen tapahtuman joskus 10-15-vuotiaana.

        Rintaliivit. Hyvin epämukavat. Hiertää. Kaihertaa. Tuntuu koko ajan jotenkin ylimääräisiltä. Harva niitä olisi alkanut käyttää jos ne eivät olisi olleet cooleja, seksikkäitä, mielenkiintoisia ja vastakkaisen sukupuolen huomiota kerääviä. Ja turvavyöt eivät ole ns. cooleja, eivät ainakaan seksikkäitä eivätkä järin mielenkiintoisiakaan.

        Mutta nyt kaikille ei-turvavyötä käyttäville naisille: mie opin käyttämään turvavöitä ihan siinä missä rintsikoitakin! Orpo olo on ilman liivejä, mutta nykyään se sama orpo olo on autossakin jos ei ole turvavyö kiinni.

        Ja nyt alkaa tulla jo niin tyhmää soperrusta että on aika käydä nukkumaan... rankka viikonloppu takana.


      • ...
        vertaus kirjoitti:

        Turvavyö on todellakin helppo käyttää ja lisää uskomattoman paljon turvallisuutta liikenteessä. Mutta miksi sitä ei käytetä? Tässä on vertaus naisille, jos he sattuvat muistamaan erään oleellisen tapahtuman joskus 10-15-vuotiaana.

        Rintaliivit. Hyvin epämukavat. Hiertää. Kaihertaa. Tuntuu koko ajan jotenkin ylimääräisiltä. Harva niitä olisi alkanut käyttää jos ne eivät olisi olleet cooleja, seksikkäitä, mielenkiintoisia ja vastakkaisen sukupuolen huomiota kerääviä. Ja turvavyöt eivät ole ns. cooleja, eivät ainakaan seksikkäitä eivätkä järin mielenkiintoisiakaan.

        Mutta nyt kaikille ei-turvavyötä käyttäville naisille: mie opin käyttämään turvavöitä ihan siinä missä rintsikoitakin! Orpo olo on ilman liivejä, mutta nykyään se sama orpo olo on autossakin jos ei ole turvavyö kiinni.

        Ja nyt alkaa tulla jo niin tyhmää soperrusta että on aika käydä nukkumaan... rankka viikonloppu takana.

        Asian vierestä huomautan..ei kaikki ala pitämään rintaliivejä sen vuoksi, että ne ois vaan coolit yms, joidenkin on pakko kun on liian raskas varustus. heh, heh.

        Turvallisia automatkoja kaikille


      • sexy
        ... kirjoitti:

        Asian vierestä huomautan..ei kaikki ala pitämään rintaliivejä sen vuoksi, että ne ois vaan coolit yms, joidenkin on pakko kun on liian raskas varustus. heh, heh.

        Turvallisia automatkoja kaikille

        Kyllähän noi nuoret naiset turvavöissään ovat hyvinkin seksikkäät,että tyttöset vaan aina turvavyöt kiinni niin miehenkin silmää hivelee näky tuollainen.


      • seat belt
        sexy kirjoitti:

        Kyllähän noi nuoret naiset turvavöissään ovat hyvinkin seksikkäät,että tyttöset vaan aina turvavyöt kiinni niin miehenkin silmää hivelee näky tuollainen.

        Sanos muuta löytyisikö netistä kuvia naisista turvavöissä ???? anna vinkki...


      • naisautoilija
        Manna kirjoitti:

        Mikähän siinä on että varsinki nuoret pojat eivät kiinnitä turvavyötä? Luulisi heidän jo ymmärtävän että ilman sitä voi käydä huonosti. Juuri kuten noille kahdelle pojalle.

        Asenteet turvavöiden käyttöön lähtevät jo kotoa. Meillä turvavöiden käyttö on ollut aina itsestään selvää, niin lapsuudessa kotonani, kuin nykyisin omassa perheessänikin.

        Olemme aina olleet erittäin liikkuvaista porukkaa, itselleni autoilu on jokapäiväistä ja kilometrejä tulee kymmeniä tuhansia vuosittain. Kokemusta on, muttei turhia luuloja ja kuvitelmia siitä, että turvallinen auto ja ajokokemus pelastaisivat onnettomuustilanteessa.

        Missään ei ole niin suuria ja äkillisiä tilanteenmuutoksia kuin liikenteessä. On varauduttava kaikkeen, myös siihen, että muut töpeksivät (Suomi on ajokyvyttömien eläkeläisautoilijoiden ja rattijuoppojen luvattu maa). Turvavyö on pieni hinta hengestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe