Maailmankuulu säveltäjä Karlheinz Stockhausen jo sen totesi Der Spiegel -lehdelle ja joutui pian pyytämään anteeksi arvaamatonta lausuntoaan. Tämän jälkeen Ruotsin Taideakatemia palkitsi mm. hänet yhtenä kolmesta muusta taiteilijasta ja tiedemiehestä suurella kansainvälisellä palkinnollaan:
Stockhausen tiedotusvälineille WTC iskun jälkeen:
WTC isku oli kuin suurta taidetta- sen toisto maailman televisiokanavilla vielä suurempaa, ehkäpä tuottoisinta yritystä sen "taiteilijoille" kuin koskaan.
Minä soitin päivällä ystävälleni Karlheinzille ja kysyin häneltä muutamiakin kysymyksiä.Tässä jotain:
Minä: Eikö se olekin niin että, teostokorvaukset tulevat kenties myöhemmin ns. WTC -elokuvan tuotantoryhmälle?Khz: Niin..(khiähkhiähkihiäh röh) ne tulevat koska länsimainen sivistynyt yhteiskunta kulkee jo vääjäämättömästi kohden tuhoaan?Minä: Väitätkö että nykyinen hyvinvointiyhteiskuntaidea ja sivistys olisivat tuhoutuneet 50-100 vuoden sisällä?Khz: En ole varma. Mutta suuntaus on siihen. Sensijaan että ihmiset haluaisivat sivistyä he haluavat tuhoutua, tuhota, pelata uhkapeliä melkein millä vaan..Minä: Mutta eikö elämä ole vain hetkellinen ilmiö, jolle tosin on määritelty näin kauniit muodot?Khz:Toki näin on. Mutta niin kauan kuin Yhdysvallat jatkaa sotateollisuutensa tukemista, niin kauan on sotia ns. demokratian nimissä.Minä:Entäpä omat sävellyksesi? Khz: Olen saamassa pian Licht -oopperan lopullisen version valmiiksi. Sen jälkeen viimeistelen jo osittain esitetyn Räjähdysmusiikkia -teoksen kaikkine mahdollisine yksityiskohtineen. Siinä ei paljon esittäjistä jää...(Khiähkhiähkhiäh..)Minä:Oletko tarjonnut teosta Leif Segerstamille ja Berliinin filharmonikoille?Khz:Berliinin filharmonikot on aivan liian keskinekertainen siihen...kuka on Leif Seferstam?Minä: Ettekö tunne Leif Segerstamia ja hänen surta sinfoniatuotantoaan.Khz:Valitettavasti en. Muistan Suomesta kyllä Lindbergin ja Kaija (aah sehr GUUT), ja Salmenhaara..miten hän voi?Minä: Kuollut. Khz: Harmi. Minä: Ketä olet ajatellut johtamaan teostasi?Khz:Teostani ei voi johtaa, sillä se olisi liian vaarallista...
Karlheinz sen jo kertoi
Siriukselta
0
239
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108