Maailmankuulu säveltäjä Karlheinz Stockhausen jo sen totesi Der Spiegel -lehdelle ja joutui pian pyytämään anteeksi arvaamatonta lausuntoaan. Tämän jälkeen Ruotsin Taideakatemia palkitsi mm. hänet yhtenä kolmesta muusta taiteilijasta ja tiedemiehestä suurella kansainvälisellä palkinnollaan:
Stockhausen tiedotusvälineille WTC iskun jälkeen:
WTC isku oli kuin suurta taidetta- sen toisto maailman televisiokanavilla vielä suurempaa, ehkäpä tuottoisinta yritystä sen "taiteilijoille" kuin koskaan.
Minä soitin päivällä ystävälleni Karlheinzille ja kysyin häneltä muutamiakin kysymyksiä.Tässä jotain:
Minä: Eikö se olekin niin että, teostokorvaukset tulevat kenties myöhemmin ns. WTC -elokuvan tuotantoryhmälle?Khz: Niin..(khiähkhiähkihiäh röh) ne tulevat koska länsimainen sivistynyt yhteiskunta kulkee jo vääjäämättömästi kohden tuhoaan?Minä: Väitätkö että nykyinen hyvinvointiyhteiskuntaidea ja sivistys olisivat tuhoutuneet 50-100 vuoden sisällä?Khz: En ole varma. Mutta suuntaus on siihen. Sensijaan että ihmiset haluaisivat sivistyä he haluavat tuhoutua, tuhota, pelata uhkapeliä melkein millä vaan..Minä: Mutta eikö elämä ole vain hetkellinen ilmiö, jolle tosin on määritelty näin kauniit muodot?Khz:Toki näin on. Mutta niin kauan kuin Yhdysvallat jatkaa sotateollisuutensa tukemista, niin kauan on sotia ns. demokratian nimissä.Minä:Entäpä omat sävellyksesi? Khz: Olen saamassa pian Licht -oopperan lopullisen version valmiiksi. Sen jälkeen viimeistelen jo osittain esitetyn Räjähdysmusiikkia -teoksen kaikkine mahdollisine yksityiskohtineen. Siinä ei paljon esittäjistä jää...(Khiähkhiähkhiäh..)Minä:Oletko tarjonnut teosta Leif Segerstamille ja Berliinin filharmonikoille?Khz:Berliinin filharmonikot on aivan liian keskinekertainen siihen...kuka on Leif Seferstam?Minä: Ettekö tunne Leif Segerstamia ja hänen surta sinfoniatuotantoaan.Khz:Valitettavasti en. Muistan Suomesta kyllä Lindbergin ja Kaija (aah sehr GUUT), ja Salmenhaara..miten hän voi?Minä: Kuollut. Khz: Harmi. Minä: Ketä olet ajatellut johtamaan teostasi?Khz:Teostani ei voi johtaa, sillä se olisi liian vaarallista...
Karlheinz sen jo kertoi
Siriukselta
0
245
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303731Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2301379Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501074Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930- 62928
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ73928Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744