Maailmankuulu säveltäjä Karlheinz Stockhausen jo sen totesi Der Spiegel -lehdelle ja joutui pian pyytämään anteeksi arvaamatonta lausuntoaan. Tämän jälkeen Ruotsin Taideakatemia palkitsi mm. hänet yhtenä kolmesta muusta taiteilijasta ja tiedemiehestä suurella kansainvälisellä palkinnollaan:
Stockhausen tiedotusvälineille WTC iskun jälkeen:
WTC isku oli kuin suurta taidetta- sen toisto maailman televisiokanavilla vielä suurempaa, ehkäpä tuottoisinta yritystä sen "taiteilijoille" kuin koskaan.
Minä soitin päivällä ystävälleni Karlheinzille ja kysyin häneltä muutamiakin kysymyksiä.Tässä jotain:
Minä: Eikö se olekin niin että, teostokorvaukset tulevat kenties myöhemmin ns. WTC -elokuvan tuotantoryhmälle?Khz: Niin..(khiähkhiähkihiäh röh) ne tulevat koska länsimainen sivistynyt yhteiskunta kulkee jo vääjäämättömästi kohden tuhoaan?Minä: Väitätkö että nykyinen hyvinvointiyhteiskuntaidea ja sivistys olisivat tuhoutuneet 50-100 vuoden sisällä?Khz: En ole varma. Mutta suuntaus on siihen. Sensijaan että ihmiset haluaisivat sivistyä he haluavat tuhoutua, tuhota, pelata uhkapeliä melkein millä vaan..Minä: Mutta eikö elämä ole vain hetkellinen ilmiö, jolle tosin on määritelty näin kauniit muodot?Khz:Toki näin on. Mutta niin kauan kuin Yhdysvallat jatkaa sotateollisuutensa tukemista, niin kauan on sotia ns. demokratian nimissä.Minä:Entäpä omat sävellyksesi? Khz: Olen saamassa pian Licht -oopperan lopullisen version valmiiksi. Sen jälkeen viimeistelen jo osittain esitetyn Räjähdysmusiikkia -teoksen kaikkine mahdollisine yksityiskohtineen. Siinä ei paljon esittäjistä jää...(Khiähkhiähkhiäh..)Minä:Oletko tarjonnut teosta Leif Segerstamille ja Berliinin filharmonikoille?Khz:Berliinin filharmonikot on aivan liian keskinekertainen siihen...kuka on Leif Seferstam?Minä: Ettekö tunne Leif Segerstamia ja hänen surta sinfoniatuotantoaan.Khz:Valitettavasti en. Muistan Suomesta kyllä Lindbergin ja Kaija (aah sehr GUUT), ja Salmenhaara..miten hän voi?Minä: Kuollut. Khz: Harmi. Minä: Ketä olet ajatellut johtamaan teostasi?Khz:Teostani ei voi johtaa, sillä se olisi liian vaarallista...
Karlheinz sen jo kertoi
Siriukselta
0
258
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k944174- 1403651
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah863415Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1251693
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140