tsi+DSG

osssss

Miksi näitä on paljon myytävänä?Onkohan käyttäjäkokemukset pannut autot kiertoon.

32

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golfswagen

Aika loogista lienee, että paljon uutena myytyjä autoja tulee paljon myös käytettyjen markkinoille.

Oma TSI DSG ei kuitenkaan vielä sinne jouda. Olen ajanut sillä vasta 2½ v. / 41 tkm. Mielikseni!

• wagisti

Ongelmajätettä jota kierrätetään, autokauppiaat ottavat vielä hetken vastaan, mutta vain hetken ja sitten alkaa todelliset ongelmat DSGn kanssa.

• Golf_Stream

Jakopää noissa 1.2 ja 1.4 TSI on todella hauras. VW:n huoltovapaita ketjullisia jakopäitä uusitaan jo alta 50tkm ajetuista puolivalmisteista.

• Huono trolli!

Autotalli.com kertoo, että Mercdes Benz-merkkisiä automaattivaihteisia autoja on käytettynä myynnissä vielä enemmän kuin Volkkareita tai Toyotia vm 2003 tai nuorempana. Onkohan se merkki Mersun huonoudesta vai mistä? Mersuja siis 1180kpl, Volkkareita 725kpl ja Toyotia 343kpl.
      Se, että autom. Toyotat tulee myyntiin suhteellisen vähän ajettuina kertoo mielestäni paremmin tyytymättömyydestä autoon kuin kokonaismäärät. Listoilta löytyy ainoastaan 5kpl yli 300tkm ajettuja autom. Toyotia kun Volkkareita löytyy 22kpl ja Mersuja 60kpl.
      Uusina noita Mersuja ja Volkkareita on myyty v. 2003 jälkeen moninkertainen määrä kuin Toyotia.

Kokonaisuutena huono trolli!

• riisinsyåjä

aika harvat ollu ne riisikipon mallit johon on yl ees saanut automaatin! Hei halooo

• Mitä mieltä

Päättele itse esim:
      http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4115023
      http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4029836
      http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4124905
      http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4116617

• 18+14

Kovin on suppea otanta jos tuosta pitäisi päätellä aloittajan (palstan kuuluisin provopetteri) ajamaa asiaa. Taitaisi tuon laajuisen otannan saada nettiautosta mistä tahansa automerkistä.

Enemmän olisin minäkin huolissani Toyotien automaattilaatikoiden kestävyydestä kun pääsääntöisesti niin kovin vähän ajettuina vaihtoon tulevat.

• Hae itse
        18+14 kirjoitti:

Kovin on suppea otanta jos tuosta pitäisi päätellä aloittajan (palstan kuuluisin provopetteri) ajamaa asiaa. Taitaisi tuon laajuisen otannan saada nettiautosta mistä tahansa automerkistä.

Enemmän olisin minäkin huolissani Toyotien automaattilaatikoiden kestävyydestä kun pääsääntöisesti niin kovin vähän ajettuina vaihtoon tulevat.

Haeppa sitten kokeeksi, kuinka paljon löytyy muista autoista näitä kalliita kone- ja laatikkoremppoja vastaavista suhkoht tuoreista autoista ja jonkin tietyn koon moottorista em. haku 1,3-1,5 litraiset...
        Voi arvailla vain, kuinka paljon niitä on vanhemmiten.

• osssss
        18+14 kirjoitti:

Aika outoa leimautua provopetteriksi jos aina puhuu asiaa.Vai mitä plussa kehuja?

• osssss=häirikkö

Etkä taida saada aiheesta tavoittelemaasi vääntöä aikaiseksi ellet ala itse satuilemaan eri nimimerkeillä!

• osssss

Minulla on aikaa kirjoittaa kaikki vastaukset itse kun olen jo kahdeksatta vuotta työttömänä.

• osssss
        osssss kirjoitti:

Minulla on aikaa kirjoittaa kaikki vastaukset itse kun olen jo kahdeksatta vuotta työttömänä.

terve tupla

• ossss manaa kaikki
        osssss kirjoitti:

olet siis työtön sankari. autopalstojen kauhu. merkkien lahtaaja :D

• Tyytymättömät

Volkkarin käyttäjätyytyväisyys on maasta riippumatta järjestään keskitason alapuolella vuodesta toiseen (esim. viimeisin Tuulilasin tyytyväisyyskysely, Autobildin vastaava Saksassa ja ViBilägare Ruotsissa) eli ei ihme, että niitä on myös vähänkäytettyinä myynnissä.
      Mistä huono sijoitus tyytyväisyyskyselyissä johtuu? Uutenahan auto tuntuu kiinnostavan. Ja mitään provoiluahan tämä ei ole, jokainen voi itse tsekata ko. kyselyt. Löytyykö jostain tyytyväisyyskysely, jossa VW olisi kymmenen parhaan joukossa?

• odotuksista riippuu

Volkswagenin suhteen odotukset ovat aina korkeammalla kuin muilla tavismerkeillä. Siitä johtuu, että tyytymättömiäkin löytyy. Ei Volkswagenkaan kuitenkaan ole muuta kuin massatuote.
        Volkswagen on Suomessa ollut jo vuosia HALUTUIN automerkki ja sitä myötä odotukset ovat korkeammalla kuin monella muulla..

• NeverVAG
        odotuksista riippuu kirjoitti:

Volkswagenin suhteen odotukset ovat aina korkeammalla kuin muilla tavismerkeillä. Siitä johtuu, että tyytymättömiäkin löytyy. Ei Volkswagenkaan kuitenkaan ole muuta kuin massatuote.
        Volkswagen on Suomessa ollut jo vuosia HALUTUIN automerkki ja sitä myötä odotukset ovat korkeammalla kuin monella muulla..

"odotukset ovat korkeammalla kuin monella muulla.."

Niin vaikea varmaan on ymmärtää miksi hyvin hintansa pitävä ja myyntitilaston kärkipaikoilla keikkuva auto ei täyttänytkään odotuksia. Ja vielä tärkeämpää tietysti mikä ne odotukset petti? Kenties myytti edistyksellisestä tekniikasta, joka osoittautuikin liian heppoiseksi normikäyttöön. Ei äkkiä tule mieleen, millä muulla merkillä olisi noin paljon selkeistä suunnitteluvirheistä johtuvia ongelmia kuin VW, no ehkä konserniautot pääsee lähelle.

Mainonta VW:llä on hanskassa ja testimenestys sopivilla painotuksilla hyvä, siinä on ihan hyvä pohja myynnille.

• Gulf
        NeverVAG kirjoitti:

"odotukset ovat korkeammalla kuin monella muulla.."

Niin vaikea varmaan on ymmärtää miksi hyvin hintansa pitävä ja myyntitilaston kärkipaikoilla keikkuva auto ei täyttänytkään odotuksia. Ja vielä tärkeämpää tietysti mikä ne odotukset petti? Kenties myytti edistyksellisestä tekniikasta, joka osoittautuikin liian heppoiseksi normikäyttöön. Ei äkkiä tule mieleen, millä muulla merkillä olisi noin paljon selkeistä suunnitteluvirheistä johtuvia ongelmia kuin VW, no ehkä konserniautot pääsee lähelle.

Mainonta VW:llä on hanskassa ja testimenestys sopivilla painotuksilla hyvä, siinä on ihan hyvä pohja myynnille.

Suunnitteluvirheet? Äkkiä tulee mieleen:
        Toyotan moottoriongelmat - moottoreita ei ole tehty pohjoisen oloihin.
        Fordin vetonivelet ja ruostuvat ovet.
        MB:n ruosteongelmat.
        Volvon lisälämppäri ja alusta, kun Fordin kanssa alkoivat yhteisiä malleja tehdä.
        Nissanin ruosteongelmat.
        Renaultin sähköviat.
        Peugeotin sähköviat.
        Opelin jakopäät.

Nuo siis ihan niitä ongelmia mitä itse olen kokenut noita merkkejä omistaessa. Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka esim. täällä yleisimmin kirjoitetuista ongelmista jokaisen merkin kohdalla.
        Ei volsu ole tässäkään mikään uniikki. Kaikilla merkeillä on ongelmia, jotkut vain jaksavat täälläkin vaahdota näistä volsun ongelmista vaikkeivat ole itse ko. merkkiä edes omistaneet :)

• Hinta per kestävyys
        Gulf kirjoitti:

Volvon lisälämppäri ja alusta, kun Fordin kanssa alkoivat yhteisiä malleja tehdä.
        Nissanin ruosteongelmat.
        Renaultin sähköviat.
        Peugeotin sähköviat.
        Opelin jakopäät.

Nuo siis ihan niitä ongelmia mitä itse olen kokenut noita merkkejä omistaessa. Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka esim. täällä yleisimmin kirjoitetuista ongelmista jokaisen merkin kohdalla.
        Ei volsu ole tässäkään mikään uniikki. Kaikilla merkeillä on ongelmia, jotkut vain jaksavat täälläkin vaahdota näistä volsun ongelmista vaikkeivat ole itse ko. merkkiä edes omistaneet :)

Kysehän on siitä, että niiden laatua ja tekniikkaa pidetään nyt korkeatasoisena..., eikä vanhan opelin tasoisena. Johan tuo hintalappukin kertoo, että rahalle pitäisi saada keskimääräistä parempaa vastinetta, mutta saako sitä?

• NeverVAG
        Gulf kirjoitti:

Nissanin ruosteongelmat.
        Renaultin sähköviat.
        Peugeotin sähköviat.
        Opelin jakopäät.

Tällä palstalla nimenomaan VW:tä pidetään ylivertaisena kilpailijoihin nähden, itselle ei ole vielä selvinnyt mihin se ylivertaisuus perustuu.

Tottakai on järkevää seurata eri merkkipalstoja ja katsoa minkälaisia ongelmia autoissa ilmenee. Autoliikkeiden on paljon vaikeampi salata ja peitellä vastuutaan, kun ihmiset avoimesti kertovat kokemuksistaan netissä.

Tämä suoli24 on nyt kieltämättä enemmän hiekkalaatikko, jossa oikeaa asiaa ei kauheasti ole.

PS. Sinulla on kyllä ollut aika paska tuuri, jos oikeasti olet törmännyt kaikkiin noihin ongelmiin joita listasit, hieman kyllä epäilen. Listastahan puuttuu VW:n aiheuttamat kärsimykset. Jaksamista.

• Gulf
        NeverVAG kirjoitti:

Tällä palstalla nimenomaan VW:tä pidetään ylivertaisena kilpailijoihin nähden, itselle ei ole vielä selvinnyt mihin se ylivertaisuus perustuu.

Tottakai on järkevää seurata eri merkkipalstoja ja katsoa minkälaisia ongelmia autoissa ilmenee. Autoliikkeiden on paljon vaikeampi salata ja peitellä vastuutaan, kun ihmiset avoimesti kertovat kokemuksistaan netissä.

Tämä suoli24 on nyt kieltämättä enemmän hiekkalaatikko, jossa oikeaa asiaa ei kauheasti ole.

PS. Sinulla on kyllä ollut aika paska tuuri, jos oikeasti olet törmännyt kaikkiin noihin ongelmiin joita listasit, hieman kyllä epäilen. Listastahan puuttuu VW:n aiheuttamat kärsimykset. Jaksamista.

No eikö noita VW:n ongelmia ole listattu tässä riittämiin, tuo oli esimerkki muista ongelmista.

Nuo ongelmat tullut esiin kun firman autoista vastaan. Siksi kokemusta on lähes joka merkistä.
        Volsut ovat olleet nyt Skodan kanssa firman kannalta edullisimpia autoja pitää työntekijöillä ja työkaluina. Vähiten huoltokustannuksia ja tyytyväisimmät käyttäjät, mutta toki käyttäjiä on eniten ja huolloista saa parhaimmat alennukset jne jne.
        Eniten kränää aiheuttaa Toyota, mutta siinä etupäässä Hiace ja sen vuoksi se on poistunut kokonaan käytöstä.

• NeverVAG
        Gulf kirjoitti:

No eikö noita VW:n ongelmia ole listattu tässä riittämiin, tuo oli esimerkki muista ongelmista.

Nuo ongelmat tullut esiin kun firman autoista vastaan. Siksi kokemusta on lähes joka merkistä.
        Volsut ovat olleet nyt Skodan kanssa firman kannalta edullisimpia autoja pitää työntekijöillä ja työkaluina. Vähiten huoltokustannuksia ja tyytyväisimmät käyttäjät, mutta toki käyttäjiä on eniten ja huolloista saa parhaimmat alennukset jne jne.
        Eniten kränää aiheuttaa Toyota, mutta siinä etupäässä Hiace ja sen vuoksi se on poistunut kokonaan käytöstä.

Siis muissa merkeissä olet törmännyt juuri niihin ongelmiin, joista yleisesti netin autopalstoilla kerrotaan. Sama pätee varmaan VW:hen ja Skodaan?

Firman saamat alennukset saattavat muuttaa kustannuksia sen verran, etteivät ole ihan vertailukelpoisia yksityisen käyttäjän kanssa. Lisäksi ongelmat korjataan helpommin, kun tiedetään kyseessä olevan asiakas jolla on monta autoa.

• Gulf
        NeverVAG kirjoitti:

Siis muissa merkeissä olet törmännyt juuri niihin ongelmiin, joista yleisesti netin autopalstoilla kerrotaan. Sama pätee varmaan VW:hen ja Skodaan?

Firman saamat alennukset saattavat muuttaa kustannuksia sen verran, etteivät ole ihan vertailukelpoisia yksityisen käyttäjän kanssa. Lisäksi ongelmat korjataan helpommin, kun tiedetään kyseessä olevan asiakas jolla on monta autoa.

Volkkarien kanssa ongelmia on lähinnä ollut lämmön riittävyydessä nyt viime talvina ja tehtaan Webastoissa.
        DSG:ssä on ollut yksittäisiä ongelmia, mutta ei mitään sen kummempaa kuin muissakaan merkeissä yksittäisien yksilöiden kanssa.
        Valitettavasti ei ole turboja 'räjähdellyt', puolia palanut tai vaihteistoja lentänyt ulos, kuten täällä kirjoitellaan joka päivä.

Itsellä käytössä olleissa autoissa ei ole ollut näitä parjattuja Volkkarien/Skodan ongelmia joita pitäisi olla täällä kirjoittelujen mukaan jokaisessa yksilössä.

Ostanut olen noita omaan käyttöönkin joten ei kovin pahaa sanottavaa ole.

• osssss
        NeverVAG kirjoitti:

Asialinja.

• ei ihme....

Lueppa samasta keskusteluosiosta otsikolla "Kaksoisahdetttu TSI on POMMI!" oleva juttu, siis sen linkki ultimatevw.com-sivustolle (suomalainen vag-foorumi).

Sen perusteella ei jää epäselväksi miksi noita on paljon tuoreina vaihdossa. Kaksoisahdettu on pahin, mutta kyllä ne yksiahtimisetkin tuottaa harmeja, muun muassa se venyvä jakoketju. Ja entäs DSG, etenkin tämä uudempi kuivakytkiminen 7-vaihteinen; se on myös susi. Mekatroniikka vaihtoon max 50 tkm:n kohdalla ja jo uudesta alkaen epämukavatoiminen automaatiksi (toki sana automaatti on herjausta koska loota on automatisoitu mekaaninen loota).

Ihmetyttää miten sakemannit voivat päästää tuollaisia susikeksintöjä markkinoille!

• Nissan rules

Silti myydään kuin leipää. Sinua se harmittaa.

• naurattaa vaan
        Nissan rules kirjoitti:

Silti myydään kuin leipää. Sinua se harmittaa.

Ei harmita vaan naurattaa.- tyhmä kansa ostaa ensivaikutelman perusteella ja sitten kiroillaan nykivää ja empivää dsg:tä, jakoketjultaan rallattavaa tsi:tä, palellaan pakkasella ja jonotetaan takuukorjaukseen.

Miksi pitäisi olla kateellinen?

• noin se on
        naurattaa vaan kirjoitti:

Ei harmita vaan naurattaa.- tyhmä kansa ostaa ensivaikutelman perusteella ja sitten kiroillaan nykivää ja empivää dsg:tä, jakoketjultaan rallattavaa tsi:tä, palellaan pakkasella ja jonotetaan takuukorjaukseen.

Itse en ostaisi kuin Golfin/jetan 1.6 TDI koneella ja manuaalilaatikolla. Olen kokeillut pari päivää ja vaikutti ihan mukavalta. Ei sitä vaihdekeppiä tarvitse koko ajan olla hämmentämässä noinkaan pienillä tehoilla mutta jos on jalaton ja kädetön niin ehkä...

• Nissan rules
        naurattaa vaan kirjoitti:

Ei kiinnosta oletko kateellinen vai katteeton.

Mutta se kiinnostaa, että miksi sinua niin paljon kiinnostaa nämä VAG-autojen viat...

• osssss
        Nissan rules kirjoitti:

Ei kiinnosta oletko kateellinen vai katteeton.

Mutta se kiinnostaa, että miksi sinua niin paljon kiinnostaa nämä VAG-autojen viat...

viat kustantaa omistaja.olisko syy yhteys.

• Nissan rules

No ei varmasti ole syy yhteys, koska "Naurattaa vaan"-kirjoittaja lukeutuu ilmeisesti niihin viisaisiin, jotka kirjoituksessaan mainitsee.

Olisihan se suurisydämmistä itselleen kettuilla ja naureskella.

• osssss

Tä?

• mitä miss'ä milloin
        osssss kirjoitti:

Tä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      50
      3395
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      3045
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      42
      2503
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1955
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1599
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1080
    Aihe